Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2011, 18:07   #121
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zet er dan ook direct foto's van het leven van onze overgrootouders/grootouders bij.

1Kinderen die werkte in fabrieken tegen 1cent per uur en waarbij de jonge meisjes dannog moesten verdragen dat ze verkracht werden door hun meerdere of volwassen collega's.
Kinderen van 8 en 10 jaar die na een dodelijk arbeidsongeval als afval op straat werden gesmeten en vervangen door nieuwe hongerleiders.

2 Wij hebben onze huidige welvaart enkel te danken aan de opoffering van vele in het verleden en niet door te vluchten naar veiligere en betere oorden om er dan op kosten van de gevestigde maatschappij te gaan leven.

1 Idd Jan dat gebeurt nu in veel van die landen waar ik het over heb.

2 Er zijn veel westerlingen gevlucht , zij die konden toch .... de betere oorden zijn nu ook in handen van deze westerlingen . Emigreren en vluchtelingen is iets van alle tijden tot nu toe . Als uw huis in brand staat vlucht je ook weg .... een mens mag zich beschermen tegen de dood of niet Jan ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 18:10   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik vind de vraagstelling al vreemd.
Want wat zijn 'vluchtelingen' ? En waarvoor vluchten ze ?
http://www.aivl.be/subthema/definiti...escherming/815

http://www.aivl.be/thema/wat-we-doen/asiel-en-migratie

Laatst gewijzigd door artisjok : 20 januari 2011 om 18:12.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 18:14   #123
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Volledig mee eens. Onze voorouders hebben ook strijd moeten leveren tegen de onmenselijke omstandigheden waarin ze moesten werken.
Maar het is makkelijker om te verkassen naar een land waar je alles gratis krijgt...
En nu nog.
Met de videobeelden over het geweldadig optreden van onze politie tegen krakers en een verhaaltje door onze vriend verzonnen kan hij overal te wereld asiel krijgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 19:08   #124
Wisord
Banneling

Standaard

Dank u voor deze linkjes .
Oud 20 januari 2011, 20:18   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dank u voor deze linkjes .
Hier nog een paar linkjes.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...RA24072003_024
http://www.omroepbrabant.nl/?news/22...a%20ruzie.aspx
http://archief.nrc.nl/index.php/1998...stoken/check=Y
Oud 20 januari 2011, 20:38   #126
Wisord
Banneling

Standaard

Zeer erg allemaal maar wat hebben deze linkjes te maken met de reden dat mensen hun land ontvluchten ?
Oud 20 januari 2011, 20:45   #127
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer erg allemaal maar wat hebben deze linkjes te maken met de reden dat mensen hun land ontvluchten ?
Geen idee waarom die mensen hun land ontvluchten.
En jij al evenmin.
Maar ze tonen wel aan dat ze hier ook niet veilig zijn.
Oud 21 januari 2011, 03:52   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1 Idd Jan dat gebeurt nu in veel van die landen waar ik het over heb.

2 Er zijn veel westerlingen gevlucht , zij die konden toch .... de betere oorden zijn nu ook in handen van deze westerlingen . Emigreren en vluchtelingen is iets van alle tijden tot nu toe .

3. Als uw huis in brand staat vlucht je ook weg .... een mens mag zich beschermen tegen de dood of niet Jan ?
1) ZE moete dus de problemen ter plaatsen aanpakken en niet hier op onze kosten komen leven.

2) Om te beginnen waren de meeste emigranten naar Amerika en Australie geen vluhtelingen, maar gedeporteerden en ze kregen daar geen gratis eten en onderdak, maar de zweep en een burgeroorlog.

3) Zeker niet, want dan verlies ik alles, ik blus dus die brand. En ik weet waarover ik het heb, want ik heb op 23/12/2010 een woningbrand gehad hier.

En het zijn enkel lafaards en profiteurs die vluchten, de rest zet zich gewoon in voor een beter leven in zijn eigen streek en verhuist niet om te profiteren van een andere bevolking en om die te verdrijven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 04:02   #129
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat het westen gedaan heeft en nog doet zien we in bvb Kabul nu ... is dat een goede zaak Jan ? De mensen zelf zijn blij dat de Taliban weg zijn , maar denk je dat ze het beter hebben ?

Mensenrechten zijn IDD universeel het kapitalisme is dat blijkbaar ook , blij dat je inziet dat er in eigen land ook veel leed veroorzaakt wordt door het rijk gespuis en hun regering .

Ivm de vluchtelingen zijn het dezelfde parasieten die daar zich verrijken terwijl het volk gebukt gaat onder al dit leed . Uw oplossing is dan niets doen of geen tussenoplossing(vluchteling) , oorlog voeren en wat rijk gespuis daar de economie in handen geven alsook het volk te gaan leegmelken .
Je kent gewoon de oorzaken van de huidige problemen niet.
Eén van die oorzaken zijn namelijk juist mensen zoals jij.
Toen de Nazi's hier de boel kwamen verzieken, heeft heel het westen de totale oorlog ingezet en iedereen die nog maar durfde te denken aan medewerking met de Nazi's werd vervolgd.
Zelfs vandaag worden mensen die op één of andere manier met de Nazi's hebben meegedaan nog met de vinger gewezen.

Maar als men durft te zeggen dat dit de enige manier is om hetzelfde probleem, enkel op een andere plaats, met een andere naam en in een andere tijd, dan is men racist en een moordenaar.

Wel, het kan daar enkel beteren als men er de totale oorlog voert en tot in de kleinste hoekjes elke medewerker opspoort en vervolgd.
En nee, jou tussenoplossing is geen oplossing, maar enkel het verplaatsen van het probleem.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 08:56   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
1) ZE moete dus de problemen ter plaatsen aanpakken en niet hier op onze kosten komen leven.

2) Om te beginnen waren de meeste emigranten naar Amerika en Australie geen vluhtelingen, maar gedeporteerden en ze kregen daar geen gratis eten en onderdak, maar de zweep en een burgeroorlog.

3) Zeker niet, want dan verlies ik alles, ik blus dus die brand. En ik weet waarover ik het heb, want ik heb op 23/12/2010 een woningbrand gehad hier.

En het zijn enkel lafaards en profiteurs die vluchten, de rest zet zich gewoon in voor een beter leven in zijn eigen streek en verhuist niet om te profiteren van een andere bevolking en om die te verdrijven.
2 De eerste emigranten naar Amerika kregen gratis voeding en onderdak. Anders waren ze de eerste winter nooit doorgekomen.
De burgeroorlog hebben de emigranten en hun nakomelingen onder elkaar uitgevochten.

Is het moediger om je in je eigen land te laten gevangennemen, martelen en vermoorden dan te vluchten? Wat levert dat op? Ik begrijp wel dat iemand vlucht om zijn leven te redden.
Oud 21 januari 2011, 09:33   #131
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
2 De eerste emigranten naar Amerika kregen gratis voeding en onderdak. Anders waren ze de eerste winter nooit doorgekomen.
De burgeroorlog hebben de emigranten en hun nakomelingen onder elkaar uitgevochten.

Is het moediger om je in je eigen land te laten gevangennemen, martelen en vermoorden dan te vluchten? Wat levert dat op? Ik begrijp wel dat iemand vlucht om zijn leven te redden.
Kunt u even een bron geven voor uw bewering dat migranten gratis voedsel en onderdak kregen?
Vluchten om je leven te redden lijkt me zeer begrijpelijk, maar geldt dit ook voor economische vluchtelingen volgens u?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 09:42   #132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u even een bron geven voor uw bewering dat migranten gratis voedsel en onderdak kregen?
Begraaf mijn hart bij de bocht van de rivier (Bury My Heart at Wounded Knee) van Dee Brown.

Citaat:
Vluchten om je leven te redden lijkt me zeer begrijpelijk, maar geldt dit ook voor economische vluchtelingen volgens u?
Ja, ik kan begrijpen dat mensen, die in hun vaderland geen kansen hebben om een fatsoenlijk leven voor zichzelf en hun gezin op te bouwen, vluchten naar landen waar ze denken dit wel te kunnen.
Deze draad gaat nu over degenen die vluchten om hun leven te redden.
Oud 21 januari 2011, 10:41   #133
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begraaf mijn hart bij de bocht van de rivier (Bury My Heart at Wounded Knee) van Dee Brown.
En ??? Is't ondertussen goed afgelopen met de autochtonen daar ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 10:57   #134
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Zolang de hier opgevangen terechte vluchtelingen ook daadwerkelijk terug naar hun land van herkomst vertrekken (al dan niet gedwongen) als de levensbedreigende situatie er verbeterd is zouden we nog enige empathie kunnen opbrengen. Maar wat gebeurt er? Na jaren hier te zitten krijg je ze met geen stokken nog terug.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 10:58   #135
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En ??? Is't ondertussen goed afgelopen met de autochtonen daar ???
Lees het boek. De geschiedenis staat er goed in neergeschreven.
Oud 21 januari 2011, 11:00   #136
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees het boek. De geschiedenis staat er goed in neergeschreven.
'k Denk da'k die geschiedenis wel ken ... Maar 'k wou maar weten of 't volgens u goed was afgelopen met de autochtonen nadat ze zo'n hoopje inwijkelingen over de vloer kregen hé ...
't Is maar , hier komen er ook aan die eten en onderdak krijgen van de autochtonen en 'k wou weten of dat wel goed afloopt voor de mensen hier ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 11:32   #137
Wisord
Banneling

Standaard

Een paar zaken die men zeker dient te lezen .

Citaat:
Complaint to Greek government for violation of refugee rights
http://worker-communistpartyofiran.b...nment-for.html

Citaat:
Iran has hanged 47 people in three weeks, say human rights groupsAn average of one person every eight hours has been executed so far this year, including two political activists
http://www.guardian.co.uk/world/2011...angs-47-people
Oud 21 januari 2011, 11:36   #138
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ivm de vluchtelingen zijn het dezelfde parasieten die daar zich verrijken terwijl het volk gebukt gaat onder al dit leed . Uw oplossing is dan niets doen of geen tussenoplossing(vluchteling) , oorlog voeren en wat rijk gespuis daar de economie in handen geven alsook het volk te gaan leegmelken .
Ze kunnen zich beter de moeite besparen om naar hier te komen om zich te laten leegmelken. Hier lopen ze dan nog eens gevaar door geweldadige politie aangepakt te worden als ze gaan kraken.
Oud 21 januari 2011, 11:46   #139
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
'k Denk da'k die geschiedenis wel ken ... Maar 'k wou maar weten of 't volgens u goed was afgelopen met de autochtonen nadat ze zo'n hoopje inwijkelingen over de vloer kregen hé ...
't Is maar , hier komen er ook aan die eten en onderdak krijgen van de autochtonen en 'k wou weten of dat wel goed afloopt voor de mensen hier ...
Dit is niet te vergelijken.
In Amerika is het slecht afgelopen door het racisme en onwil om samen te leven van een deel van de migranten en vooral door hebzucht (grond, goud en olie)

Laatst gewijzigd door artisjok : 21 januari 2011 om 11:47.
Oud 21 januari 2011, 11:59   #140
Wisord
Banneling

Standaard

Wie zou er rijker worden van de toestanden in Afghanistan ?

Citaat:
When The Cash Leaves Afghanistan

But who benefits most from the countless building projects visible from the hill? Who suffers most from the choking dust and exhaust fumes?
http://blogs.news.sky.com/frontlineb...b-abf33eb20502
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be