Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2011, 01:39   #301
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Dus u denkt dat het invoeren van de sharia wet en het overstappen naar een soort van kalifaat systeem geen achteruitgang van de democratie is?

Dat is idd een achteruitgang beste Pieter maar dat neemt niet weg dat onze democratie wel een democratie is. Maar nu zijn we weer off topic bezig denk ik . ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 07:05   #302
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En hoe noemt u denken wat niet opmerkt dat religie gebruikt kan worden om anderen te discrimineren? Ik noem dat intellectuele en morele blindheid, en u?
Interessant gegeven om eens over te discussieren in het forum 'Godsdienst en levensovertuiging'.
Hier is het off-topic
Oud 2 februari 2011, 09:11   #303
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat is idd een achteruitgang beste Pieter maar dat neemt niet weg dat onze democratie wel een democratie is. Maar nu zijn we weer off topic bezig denk ik . ....
wil u zeggen dat indien de moslims en collabo's hier de meerderheid uitmaken, het democratisch zal beslist worden dat sharia wordt toegepast?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 09:25   #304
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
wil u zeggen dat indien de moslims en collabo's hier de meerderheid uitmaken, het democratisch zal beslist worden dat sharia wordt toegepast?

Wat een onzin, nee mijn beste zwijntje .... de sharia zal hier nooit komen wees gerust.
Oud 2 februari 2011, 15:15   #305
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry nu volg ik niet meer, u zei net dat we hier geen echte democratie hadden om mijn stelling dat we onze democratie moesten beschermen te nuanceren of onderuit te halen.

Nu is mijn vraag als dit geen democratie is, is het overstappen naar een kalifaat dan een vooruitgang op democratisch vlak? Want als dat niet zo is (zoals u hier net bevestigd), betekent dat, dat wij hier weldegelijk een systeem hebben dat meer democratisch is dan een kalifaat. En dus is het beschermen ervan, tegen mensen die zo'n kalifaat wel als een verbetering zien, weldegelijk een beschermen van de democratie.

Dus u stelling dat we hier geen beschermenswaardig systeem hebben slaat geheel nergens op.

En dit is niet off topic. Want het is net die drang om ons systeem te beschermen die u catalogeert als Islamfobie.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 2 februari 2011 om 15:18.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 15:16   #306
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry nu volg ik niet meer, u zei net dat we hier geen echte democratie hadden om mijn stelling dat we onze democratie moesten beschermen te nuanceren of onderuit te halen.

Nu is mijn vraag als dit geen democratie is, is het overstappen naar een kalifaat dan een vooruitgang op democratisch vlak? Want als dat niet zo (zoals u hier net bevestigd) is betekent dat, dat wij hier weldegelijk een systeem hebben dat meer democratisch is dan een kalifaat. En dus is het beschermen ervan, tegen mensen die zo'n kalifaat wel als een verbetering zien, weldegelijk een beschermen van de democratie.

Dus u stelling dat we hier geen beschermenswaardig systeem hebben slaat geheel nergens op.

En dit is niet off topic. Want het is net die drang om ons systeem te beschermen die u catalogeert als Islamfobie.
voil�* 2
Oud 2 februari 2011, 15:17   #307
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat een onzin, nee mijn beste zwijntje .... de sharia zal hier nooit komen wees gerust.
En dat weet u omdat u helderziend bent?
Oud 2 februari 2011, 15:29   #308
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Een fobie is een soort van irrationele, ongegronde angst voor iets.
Ik heb geen angst voor ieslaam, maar een grondige bloedhekelige afkeer van ieslaam.
Ik heb een afkeer voor alle religiefanatisme in het algemeen, maar voor islam in het bijzonder. Dat boekje is bloedlink gevaarlijk als het letterlijk geïnterpreteerd wordt, niet enkel voor Joden, Christenen en niet-gelovigen, maar zelfs voor 'mede'gelovigen, de enige uitweg uit ieslaam is de dood, die dan ook veruit te verkiezen is boven leven onder ieslaamitisch onderdrukkend juk - vandaar waarschijnlijk dat ze mekaar 'en masse' uitmoorden - omdat de 'dood' hen een 'beter' leven belooft en ze dit leven verachten!
Maar het is dat net wat ej niet openbaar mag zeggen in onze tolerante en open samenleving, laat staan tegen een moslim of die gemeenschap. Wel of niet fundamentalistisch al gelijk.
Maar ja zolang men andere en zichzelf kan beliegen door het als fobie af te schilderen geeft blijkbaar meer gewetensrust dan bepaalde dingen onder ogen te zien.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 16:12   #309
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu is mijn vraag als dit geen democratie is, is het overstappen naar een kalifaat dan een vooruitgang op democratisch vlak? Want als dat niet zo is (zoals u hier net bevestigd), betekent dat, dat wij hier weldegelijk een systeem hebben dat meer democratisch is dan een kalifaat. En dus is het beschermen ervan, tegen mensen die zo'n kalifaat wel als een verbetering zien, weldegelijk een beschermen van de democratie.

We zullen even de discussie over wat jij en ik als democratie beschouwen in het midden laten en verder gaan met uw bewering dat jij denkt dat de islam niet verenigbaar is met onze 'democratie'. Wel, kijk bvb naar de Egyptische Revolutie , dit is een massale beweging voor de democratie het vernietigt dan ook volledig de stelling dat democratie onverenigbaar is met de islam. Dit is dan ook een revolutie voor uw democratie ..... Nu stel ik u de vraag hoe kan er sprake zijn van een aanval op onze democratie als deze mensen zelf vechten voor deze democratie ?
Oud 2 februari 2011, 16:14   #310
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat weet u omdat u helderziend bent?

Omdat niemand dat hier wil, de enige die dit willen zijn een handvol idioten die daarmee oa het VB en andere islamofoben voeden in hun haat.
Oud 2 februari 2011, 16:33   #311
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
een fobie is een psychische aandoening en betekent "ongegronde angst" hebben voor iets.

je vraagt je af waarom de helft van de gevangenissen vol zitten met moslims hé.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bron?
Dat duurt wel lang voor je een bron geeft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 16:36   #312
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
We zullen even de discussie over wat jij en ik als democratie beschouwen in het midden laten en verder gaan met uw bewering dat jij denkt dat de islam niet verenigbaar is met onze 'democratie'. Wel, kijk bvb naar de Egyptische Revolutie , dit is een massale beweging voor de democratie het vernietigt dan ook volledig de stelling dat democratie onverenigbaar is met de islam. Dit is dan ook een revolutie voor uw democratie ..... Nu stel ik u de vraag hoe kan er sprake zijn van een aanval op onze democratie als deze mensen zelf vechten voor deze democratie ?
wat heeft de huidige revolutie in Egypte te maken met islam?

bent U zo iemand die meent aan iemands kleurtje te kunnen zien welke politieke of religieuze voorkeur hij of zij heeft?
Oud 2 februari 2011, 16:36   #313
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat duurt wel lang voor je een bron geeft.
dat over die gevangenissen staat hier al tig keer vermeld. zoek het zelf op.

de betekenis van fobie staat op wiki.
Oud 2 februari 2011, 16:43   #314
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dat over die gevangenissen staat hier al tig keer vermeld. zoek het zelf op.
Sedert jij forumlid bent?
Ik heb het opgezocht, en die vermelding is zeer variabel en steevast zonder bron.:
.....
En eerst zou het 90% zijn (dinges), dan minstens 50% (circe), nu 35 �* 40% (daiwa). Een mooiere illustratie van jullie slechte bedoelingen is nauwelijks denkbaar. Het werkelijke aantal interesseert jullie niet, het is jullie alleen te doen om het stigmatiseren van 'de moslims'.

Hoe dan ook moeten jullie het eerste ondubbelzinnige en controleerbare percentage nog geven.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=385
Oud 2 februari 2011, 16:52   #315
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Sedert jij forumlid bent?
Ik heb het opgezocht, en die vermelding is zeer variabel en steevast zonder bron.:
.....
En eerst zou het 90% zijn (dinges), dan minstens 50% (circe), nu 35 �* 40% (daiwa). Een mooiere illustratie van jullie slechte bedoelingen is nauwelijks denkbaar. Het werkelijke aantal interesseert jullie niet, het is jullie alleen te doen om het stigmatiseren van 'de moslims'.

Hoe dan ook moeten jullie het eerste ondubbelzinnige en controleerbare percentage nog geven.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=385
lezen alleen telt niet mee voor jou?

Zelfs Sven Mary heeft nog grotere cijfers gegeven. google eens

Citaat:
"Zowat zeventig procent van de bevolking in onze gevangenissen bestaat uit allochtonen - vooral jongeren. Ik ben geen sociaal assistent. Ik stel alleen vast dat onze opvoeding op het terrein van normen en waarden sterk verschilt van de opvoeding van kinderen in die allochtone milieus."

Sven Mary (Strafpleiter), De Standaard, 01.08.09

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 2 februari 2011 om 16:58.
Oud 2 februari 2011, 17:08   #316
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
"Zowat zeventig procent van de bevolking in onze gevangenissen bestaat uit allochtonen - vooral jongeren. Ik ben geen sociaal assistent. Ik stel alleen vast dat onze opvoeding op het terrein van normen en waarden sterk verschilt van de opvoeding van kinderen in die allochtone milieus."

En nu zal arti een link vragen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 februari 2011 om 17:16.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 17:14   #317
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Egyptian protesters promise to destroy Israel

Maar je hebt verder gelijk hoor. In plaats van gewoon Israël willen vernietigen, willen ze nu Israël democratisch vernietigen.

Mooi he, islam en democratie? Perfect verenigbaar ook.
Oud 2 februari 2011, 17:52   #318
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:

Het ging toch over het aandeel moslims. Nu kom je af met allochtonen.
Je lijkt het VB wel. Die doen dat ook graag.

Graag een verifieerbare bron.
Oud 2 februari 2011, 17:55   #319
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat Islam niet verenigbaar is met democratie. Waarom denkt u dat?
Oud 2 februari 2011, 18:02   #320
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat Islam niet verenigbaar is met democratie. Waarom denkt u dat?

Ik veronderstelde daar je zwijntje bijsprong in haar bewering dat jij die mening ook had. Maar idd, in uw eerste post verwijs je wel duidelijk naar het Islamisme en niet de Islam. Volgende keer geen zwijntjes meer bijspringen dat brengt verwarring .
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be