Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 15:52   #281
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als dat geld allemaal gerecupereerd kan worden dan kan dat natuurlijk gebruikt worden om de mensen ginder te helpen.
Waarom zou het niet kunnen gerecupereerd worden? Wie is er de rechtmatige eigenaar volgens jou? Volgens mij het Tunesische volk.

Citaat:
Maar zal al het geld gerecupereerd worden? En hoelang zou dit niet duren?
Zal het geld verstandig gebruikt worden? Zullen de nieuwe partij(en) die het binnenkort voor het zeggen hebben in Egypte (en mogelijk in andere landen) het beter voor hebben met hun landgenoten en hen geven waar ze recht op hebben of zullen het weer zakkenvullers zijn?
Je had het over Tunesische vluchtelingen!
Erger dan het was in Tunesië en Egypte kan moeilijk.

Citaat:
En waar ik het meeste voor vrees, is dat er zo'n radikale moslimpartij aan de macht komt. Iran, met het verdrijven van de shah, ligt nog vers in mijn geheugen. In zo'n geval zullen veel vluchtelingen die hier terecht gekomen zijn er voor bedanken om terug te keren naar hun vaderland.
Wat vertel je nu? Er mag een democratie komen, op voorwaarde dat de partijen aan de macht komen die wij willen? Mooie democratie!
Maar vrees niet. Als er een echte democratie komt, zal er niet 1 radicale moslimpartij aan de macht komen. Ik ben er van overtuigd dat de meerderheid van het Tunesische of het Egyptische volk geen radicale moslims zijn.
Citaat:
Ik vind het heel goed dat Moebarak verdreven is maar ik houd mijn hart vast dat Egypte van de regen in de drop komt.
Ze zaten al in de drop.
Citaat:
Overigens valt het nog af te wachten hoe al die andere "revoluties" zullen uitdraaien.
Het valt af te wachten hoe het westen zal reageren. Zullen we weer onze eigen belangen verdedigen; of mag het deze keer de belangen van die volkeren zijn?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:00   #282
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom zou het niet kunnen gerecupereerd worden? Wie is er de rechtmatige eigenaar volgens jou? Volgens mij het Tunesische volk.

Je had het over Tunesische vluchtelingen!

Wat vertel je nu? Er mag een democratie komen, op voorwaarde dat de partijen aan de macht komen die wij willen? Mooie democratie!
Maar vrees niet. Als er een echte democratie komt, zal er niet 1 radicale moslimpartij aan de macht komen. Ik ben er van overtuigd dat de meerderheid van het Tunesische of het Egyptische volk geen radicale moslims zijn.

Ze zaten al in de drop.

Het valt af te wachten hoe het westen zal reageren. Zullen we weer onze eigen belangen verdedigen; of mag het deze keer de belangen van die volkeren zijn?
Denkt u dan dat de meeste Iraniers radicale moslims zijn? Toch zitten ze daar met een nogal radicaal religieus bewind!
Of er echte democratie komt ligt in handen van het Eyptische volk; hoe u al op voorhand het Westen wegzet als grote boosdoeners die voor die democratie zouden moeten zorgen ( volgens mij moet het Westen zich juist nergens mee bemoeien!) getuigt van wantrouwen, is dat volgens u alweer nodig?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:14   #283
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denkt u dan dat de meeste Iraniers radicale moslims zijn? Toch zitten ze daar met een nogal radicaal religieus bewind!
Neen, ik denk niet dat de meeste Iraniërs radicale moslims zijn.
Ik denk zelfs dat de machthebbers niet de meerderheid van het volk vertegenwoordigen. Ik denk dus; dat er in Iran geen "echte democratie is".
Wat denk jij van het democratie-gehalte in Iran?
Citaat:
Of er echte democratie komt ligt in handen van het Eyptische volk; hoe u al op voorhand het Westen wegzet als grote boosdoeners die voor die democratie zouden moeten zorgen ( volgens mij moet het Westen zich juist nergens mee bemoeien!) getuigt van wantrouwen, is dat volgens u alweer nodig?
Ik zet het westen niet weg als grote boordoeners.
Je gaat toch niet ontkennen dat het westen steeds haar eigen (economische) belangen verdedigd heeft. Ongeacht of dit in het beland is van de mensen daar.

Nergens mee bemoeien; houdt dit dan in dat we de rijkdommen van de verlichte despoten niet mochten toelaten op een westerse bankrekening?
Houdt dit dan ook in dat we geen wapen leveren? Dat we geen handelsakkoorden sluiten?

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 februari 2011 om 16:15.
Oud 13 februari 2011, 16:49   #284
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niets wordt gemaakt om misbruik toe te laten. Wetgeving is een uiterst complexe materie en de perfectie bestaat niet. Daarom moet je wetten niet aanpassen op basis van indrukken, maar op basis van ervaring en analyse.
Ge begrijpt het echt niet hé.
Wanneer een wet een verkeerde indruk wekt wordt het tijd dat hij aangepast wordt.
Die indrukken ontstaan juist omdat ervaring en analyse ons leert dat die wet zo lek is als een zeef.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:58   #285
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Misbruiken" is wat sommige mensen ervaren wanneer ze merken dat de toepassing in de praktijk niet kan zoals zij dachten dat die zou moeten zijn (in hun ogen!)

Een heleboel wetten hebben 170 jaar aanpassingen en bijsturing achter de rug. Normaal, de maatschappij blijft evolueren, ook na het stemmen van de wet. Dat maakt ze geweldig ingewikkeld, oa door interactie van andere valabele en gerechtvaardigde wetten.
Nee hoor.
Misbruiken onstaan omdat gladde advokaten de gaatjes ontdekken en misbruiken.
Waar is de tijd dat rechters recht spraken naar de "geest" van de wet.
Tot snuggere geesten ontdekten dat er groot geld te verdienen was met die gaatjes te misbruiken.
De wetgevende macht hnikt steeds achterop om die gaatjes te dichten en zolang blijven die misbruiken duren.
Oud 13 februari 2011, 17:03   #286
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je eist voor jezelf het recht op om op vakantie gaan naar Marokko of Turkije, maar omgekeerd mag geen Marokkaan of Turk binnen? Dan ben je hypocriet.
Probeer maar eens naar Marokko in verlof te gaan zonder geld.
Veel kans dat ze u niet eens willen deporteren op hun kosten, wat denk jij ?
Oud 13 februari 2011, 17:05   #287
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Er zijn ook (enorm) veel Marokkanen en Turken die (o.a.) naar België komen (op vakantie) en gaan wel terug naar huis.
En hoeveel zijn er al uitgewezen ?
Oud 13 februari 2011, 17:06   #288
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
deportatie is een verkeerd woord. Vrijwillige rehabilitatie is een beter woordje.
Gratis thuisbrengen voor wie niet van moeilijke woordjes houdt.
Oud 13 februari 2011, 17:12   #289
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dat is onzin. In Agadir en Marrakech heb ik vele Europeanen gezien die daar permanent verblijven. Ze zijn sterk zichtbaar in het straatbeeld, brengen hun eigen levensstijl mee, leren de taal niet en passen zich niet aan.

En met "leren de taal niet" bedoel ik dus dat ze geen woord Arabisch of Tamazight spreken en zich louter van Europese talen bedienen. Hoeveel Marokkanen in België zijn er die geen enkele Europese taal spreken? Juist ja, nul.
En het strafste is dat de Marokkanen zich daar wel aanpassen en die Europeanen in hun taal bedienen.
Oud 13 februari 2011, 17:39   #290
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Probeer maar eens naar Marokko in verlof te gaan zonder geld.
Veel kans dat ze u niet eens willen deporteren op hun kosten, wat denk jij ?
Probeer eens een toeristenvisum los te krijgen als je bijvoorbeeld Iraniër bent; en niet kan bewijzen dat je voldoende geld hebt.
Oud 13 februari 2011, 17:46   #291
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk zelfs dat de machthebbers niet de meerderheid van het volk vertegenwoordigen. Ik denk dus; dat er in Iran geen "echte democratie is".

Je gaat toch niet ontkennen dat het westen steeds haar eigen (economische) belangen verdedigd heeft. Ongeacht of dit in het beland is van de mensen daar.

Nergens mee bemoeien; houdt dit dan in dat we de rijkdommen van de verlichte despoten niet mochten toelaten op een westerse bankrekening?
Houdt dit dan ook in dat we geen wapen leveren? Dat we geen handelsakkoorden sluiten?
En waarom zou wat in Iran is gebeurd niet kunnen gebeuren in Egypte?
Want daar gaat het over! Je kunt een Islamitisch/ religieus bewind toch lastig de democratische keuze van een bevolking noemen.

Nergens mee bemoeien houdt in; Egyptenaren zelf laten uitzoeken wat ze als bevolking willen en hoe, duidelijk zo?
Daar gaat het nu over, het zijn niet de Westerse banken die stout zijn maar wel de despoten die jaren hun volk uitbuitten en beroven, dat is de reden van de revolutie geweest.

Levert Vlaanderen wapens aan Egypte? Bron?
Wat is er mis met handelsakkoorden met Egypte? Snap niet waarom je dit er allemaal bijsleurt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 18:50   #292
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Want daar gaat het over! Je kunt een Islamitisch/ religieus bewind toch lastig de democratische keuze van een bevolking noemen.

Nergens mee bemoeien houdt in; Egyptenaren zelf laten uitzoeken wat ze als bevolking willen en hoe, duidelijk zo?
Daar gaat het nu over, het zijn niet de Westerse banken die stout zijn maar wel de despoten die jaren hun volk uitbuitten en beroven, dat is de reden van de revolutie geweest.

Levert Vlaanderen wapens aan Egypte? Bron?
Wat is er mis met handelsakkoorden met Egypte? Snap niet waarom je dit er allemaal bijsleurt!

Het westen en hoofzakelijk de VS hebben voortdurende inspanningen gedaan om tijd te winnen..., om zo de feiten die nodig zijn voor hen te bemachtigen dus moesten ze tot een overgang komen die binnen hun belangen past. De westerse Kapitalisten met Egyptische belangen hebben altijd Mubarak als een goede vriend beschouwt $$$ . Maar hij werd gedwongen om af te treden volgens de eisen van het volk, dus de situatie is ernstig voor deze kapitalisten. Dus de kans dat er nog een aap uit de mouw gaat komen is nog steeds mogelijk..., afwachten dus.

Laatst gewijzigd door Wisord : 13 februari 2011 om 18:51.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 18:58   #293
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Waarom zou het niet kunnen gerecupereerd worden? Wie is er de rechtmatige eigenaar volgens jou? Volgens mij het Tunesische volk.

2. Je had het over Tunesische vluchtelingen!

3. Wat vertel je nu? Er mag een democratie komen, op voorwaarde dat de partijen aan de macht komen die wij willen? Mooie democratie!

4. Ze zaten al in de drop.

1. Wat betreft het recupereren van die gelden had ik het in eerste instantie over Egypte omdat daar momenteel de rust lijkt teruggekeerd. Gelooft u nu echt dat Moebarak gaat zeggen : daar en daar heb ik nog een kluisje en hier is de sleutel of de code om het te openen. Dat is naïviteit ten top!
Gelukkig schijnen Zwitserland en (sorry heb het andere land even vergeten) bereid om mee te werken om die gelden vrij te maken. Maar wie zegt dat dat alles is? Wie weet hoeveel onroerend goed hebben die Moebarak en zijn kompanen in het buitenland of zelfs in Egypte zelf onder andere namen. En er zijn nog moeilijk op te sporen plaatsen om geld te bewaren, behalve Zwitserland!
2. Ja, ik begon hierover naar aanleiding van het bericht over de duizenden Tunesische vluchtelingen die op Lampedusa aangekomen zijn. Wat moet er met die mensen gebeuren. Probeer toch eens één keer gewoon praktisch te denken in plaats van met idealistische wensbeelden aan te komen. Duizenden mensen die moeten slapen, eten, drinken, die waarschijnlijk geen rode duit bezitten. Wat een belasting voor Italië!
En mogelijk komen ze ook naar hier. En niet enkel Tunesiërs maar ook Libiërs, Algerijnen enzovoort. Hoe kunnen wij die blijven opvangen. Kijk om u heen. België is volgebouwd. Denk eraan dat uw kinderen mogelijk ook ooit een ruime plaats willen hebben om te wonen.
3. Er moet een democratie komen, een echte democratie. Herinner u hoe dat toen gegaan is met de shah van Iran die de mensen vol vreugde verjaagd hebben en hoe ze haast euforisch Khomeini hebben binnengehaald. De euforie is vlug bedaard! Dat weet u toch ook. Dus is het toch niet zo raar, dunkt me, met dit voorbeeld voor ogen, dat ik en waarschijnlijk vele anderen hopen en bidden dat het in Egypte anders wordt. Een echt vrij gekozen democratie, geen Moebarak meer maar ook geen enkele inmenging van een religieuze groep.
4. Ja zeg, moet ik u nu ook nog uitleggen wat het spreekwoord "van de regen in de drop komen" betekent? Ik zou het niet gebruikt hebben als ze niet al in de regen gezeten hadden! Niet uw snuggerste opmerking!
Oud 13 februari 2011, 19:04   #294
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom zeg, dat geldt ook voor andere landen dan enkel het westen.
U gaat toch niet ontkennen dat de oliesjeiks ook verdraaid goed weten hoe ze hun oliedollars moeten gebruiken. Ze kopen overigens hoe langer hoe meer op in het Westen.
U beschuldigt de Westerse banken. Weinig hoor ik u zeggen over die schatrijke Arabieren die met veel genoegen hun geld toevertrouwen aan die banken die u veroordeelt. Hoe komen zij aan dat geld? Ze hebben hun eigen handjes niet vuil gemaakt om olie te boren, hoor! Dat zijn harde werkers geweest die dat voor hen hebben mogen doen.
En iemand die wapens levert, doet dat enkel als er een koper is.
Oud 13 februari 2011, 19:13   #295
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik geschreven dat dit niet kan gebeuren?
Ik heb geschreven :
http://forum.politics.be/showthread....77#post5298577
Lees jij daar ergens dat ik beweer dat het niet kan?
Voortdurend lees jij zaken die er niet staan. Waarom doe je dat? Begrijp jij echt zo slecht wat een ander schrijft? Of doe je dat opzettelijk?

Onderwijl zijn we goed off-topic bezig.
Oud 13 februari 2011, 19:14   #296
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Kom zeg, dat geldt ook voor andere landen dan enkel het westen.
U gaat toch niet ontkennen dat de oliesjeiks ook verdraaid goed weten hoe ze hun oliedollars moeten gebruiken. Ze kopen overigens hoe langer hoe meer op in het Westen.
U beschuldigt de Westerse banken. Weinig hoor ik u zeggen over die schatrijke Arabieren die met veel genoegen hun geld toevertrouwen aan die banken die u veroordeelt. Hoe komen zij aan dat geld? Ze hebben hun eigen handjes niet vuil gemaakt om olie te boren, hoor! Dat zijn harde werkers geweest die dat voor hen hebben mogen doen.
En iemand die wapens levert, doet dat enkel als er een koper is.

Dat is kapitalisme op zijn best, die sjeiks zijn hier grote heren en worden steeds hartelijk verwelkomt door onze opperhoofden. De dictators daar en heel de westerse wereld is het product van een politiek en economisch systeem dat de belangen van een heersende kapitalistische minderheid ten koste van de armoede en de ontkenning van de rechten van de grote meerderheid van de mensen beschermt.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 20:31   #297
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En het strafste is dat de Marokkanen zich daar wel aanpassen en die Europeanen in hun taal bedienen.
Heb je een Marokkaan ontmoet in België die geen Frans of Nederlands spreekt? Dat bestaat gewoon niet. Omgekeerd moet ik nog de eerste Europeaan ontmoeten die in Marokko woont en die de lokale talen spreekt. Dat zegt toch genoeg over wie gastvrij is en wie niet, wie moeite doet en wie niet en wie tolerant is en wie niet.

Gaan we nu allemaal ophouden met zagen over Marokkanen? Goed zo.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 21:12   #298
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ze werd zeker en vast niet vermoord...een foute manier van dwang die helaas fataal is afgelopen..de dwang opzich vind ik nu nog steeds gerechtvaardigd..het was een weerspanning serpent..punt uit.

Een illegaal verblijf is geen excuus om levensgevaarlijke dwangmethoden toe te passen die blijvende lichamelijke letsels kunnen veroorzaken of nog erger, maar ik wordt kotsmisselijk van het 'handen af want zie maar wat er toen gebeurd is' gezeik
éh???

We zouden er op zijn minst toch moeten in slagen om niet-dodelijke dwangmaatregelen te gebruiken eh.
'k Heb vrijdag nog gezien hoe iemand een agressieve sint-bernard pijnloos en vooral opniet-dodelijke wijze in bedwang kon houden. Geloof me: zo'n sint-bernard is een stukske sterker en gevaarlijker dan een vrouw.
Oud 13 februari 2011, 21:17   #299
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dat is onzin. In Agadir en Marrakech heb ik vele Europeanen gezien die daar permanent verblijven. Ze zijn sterk zichtbaar in het straatbeeld, brengen hun eigen levensstijl mee, leren de taal niet en passen zich niet aan.

En met "leren de taal niet" bedoel ik dus dat ze geen woord Arabisch of Tamazight spreken en zich louter van Europese talen bedienen. Hoeveel Marokkanen in België zijn er die geen enkele Europese taal spreken? Juist ja, nul.
Zeveraar. Mijn pa komt dagelijks in contact met allochtonen die hij moet opleiden en hij kan ondertussen de belangrijkste woorden die hij nodig heeft daarvoor in zowat 20 talen. Hoe komt dat denkt ge? Of beweer je nu dat die vertikken om Frans of Engels of Duits te spreken of te verstaan, enkel maar om mijn pa te kloten?!

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 13 februari 2011 om 21:18.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 21:24   #300
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je een Marokkaan ontmoet in België die geen Frans of Nederlands spreekt? Dat bestaat gewoon niet. Omgekeerd moet ik nog de eerste Europeaan ontmoeten die in Marokko woont en die de lokale talen spreekt. Dat zegt toch genoeg over wie gastvrij is en wie niet, wie moeite doet en wie niet en wie tolerant is en wie niet.

Gaan we nu allemaal ophouden met zagen over Marokkanen? Goed zo.
Wie vroeg u daarover te beginnen ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be