Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2003, 13:51   #41
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Als iemand de Arabische taal wil leren (standaard-arabisch bvb.) zijn er hier in ons land mogelijkheden te over, zowel op universitair als op niet-universitair gebied. Ikzelf zit nu in het 4e jaar Arabisch bvb. wat mij al toelaat om zelf de Koran te lezen...

Dus iemand die écht gemotiveerd is kan gerust deze taal aanleren.
Men zou eventueel in de middelbare scholen een pakket Arabisch kunnen aanbieden als bijkomende optie, bvb. op woensdagnamiddag, waarom niet?

Anders ligt het met éénzijdige islam-scholen, ik vrees dat daaruit nooit gelijkgestelde diploma's zullen kunnen voortkomen, om de eenvoudige reden dat niet alle in België officieel erkende en vereiste lesmateries in een islam-school kunnen gegeven worden, de koran zou dat niet toelaten.
Op deze manier wordt dan zeker een grote groep tweederangsburgers geschapen, die later trouwens in het leven nooit aan de bak zullen komen, of alleen voor de minst veeleisende jobs in aanmerking kunnen komen. Dit wordt dan een vicieuze cirkel.

Ook mogen we niet vergeten dat voor een bepaalde groep migranten, de meisjes die wèl willen en kunnen studeren namelijk, ons onderwijs de enige kans op zelfontplooing en ontvoogding biedt! Dit is voor mij de belangrijkste reden om tegen islamscholen te stemmen. Werelds onderwijs laat de muslima toe om een uitweg uit haar treurig lot te vinden!

Dutch
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 15:37   #42
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Jup, nu heb ik echt allesgehoord ene die opkomt om in de scholen arabisch te geven(nu nog op woensdag namiddag ,volk dat dat gaat trekken niet te doen ,maar waar stop het) ,als je nu zelf die taal wil leren dat maak jij voor jezelf uit ,maar om ons dat allen op te dringen gaat veel en veel te ver!!!
Dat links gespuis ook altijd met hun domme voorstellen grrrr.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 23:08   #43
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Ben helem�*�*�*�*�*�*�*l niet links, ben helem�*�*�*�*�*�*�*�*l niet uiterst rechts, ben een redelijk mens en vrij begaafd ook, dus Arabisch leren is voor mij een te volbrengen opdracht. Ieder zijn ding. Vergeet niet, wil je je vijand goed bevechten, versla hem dan met zijn eigen wapens hé!

Heb trouwens niet gezegd dat Arabisch verplicht zou moeten worden, neen, gewoon dat men diegenen onder de leerlingen die dat zouden wensen de mogelijkheid zou kunnen bieden om Arabisch te leren op school. Heb liever dat men dat daar doet dan in één of andere koranschool, see what I mean?

Dutch

http://faitfreedom.org
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 10:29   #44
vlaanderen72
Banneling

Standaard

[quote="dutch"]

Ben helem�*�*�*�*�*�*�*l niet links, ben helem�*�*�*�*�*�*�*�*l niet uiterst rechts, ben een redelijk mens en vrij begaafd ook, dus Arabisch leren is voor mij een te volbrengen opdracht. Ieder zijn ding. Vergeet niet, wil je je vijand goed bevechten, versla hem dan met zijn eigen wapens hé!

Heb trouwens niet gezegd dat Arabisch verplicht zou moeten worden, neen, gewoon dat men diegenen onder de leerlingen die dat zouden wensen de mogelijkheid zou kunnen bieden om Arabisch te leren op school. Heb liever dat men dat daar doet dan in één of andere koranschool, see what I mean?

Dutch

Voor mijn part bent u wat u wil tenandere,en zoals ik al zei indien u dit wenst te leren ga vooral uw gang ,mij niet gelaten.
En inderdaad wat u zegt is waar ,men moet de vijand verslaan met zijn eigen wapens ,doch arabisch leren is wat te veel gevraagd hoor.
En indien wie dan ook arabisch zou willen leren dat hij of zij dan een avondschool talen gaat volgen,het hoeft in geen geval op vlaamse scholen gepromoot te worden.
De omgekeerde wereld begot,er zijn hier moslims van de jaren zestig die nog geen vlaams kunnen spreken en nu zou jij willen dat er een aabod zou moeten bestaan om arabisch te leren?!
En ik hoop op aparte moslimscholen ,een goed onderwijs voor hen ,zonder al dat extreem gedoe.
Controle moet er zijn inderdaad ,maar die scholen enkel met de bedoeling om ze terug te laten keren naar eigen land.
Oud 18 februari 2003, 15:52   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anders ligt het met éénzijdige islam-scholen, ik vrees dat daaruit nooit gelijkgestelde diploma's zullen kunnen voortkomen, om de eenvoudige reden dat niet alle in België officieel erkende en vereiste lesmateries in een islam-school kunnen gegeven worden, de koran zou dat niet toelaten.
Ik begrijp je standpunt Dutch. Maar dat heeft dan weer niet zozeer met het al of niet toelaten van islamscholen te maken.

Mijn standpunt is - vermits islam een ERKENDE godsdienst is in Belgie- dat ook de islamitische gemeenschap het RECHT heeft om ZELF voor een scholennet te zorgen.
Echter, indien ze willen dat dit net gesubsidieerd wordt door de Belgische Staat, indien ze willen dat ze voldoen aan de wet op de schoolplicht in Belgie, indien ze willen dat de door hen afgeleverde diploma's zouden gehomologeerd worden, dan zijn ze ook VERPLICHT om het lespakket te voorzien zoals bepaalde door de Belgische, (of Vlaamse is het zeker?) gemeenschap!

U doet een stap verder, en veronderstelt dat ze dit niet zullen doen, omdat de koran dat verbiedt.
In dat geval moet men teruggaan en zien of islam hier wel als godsdienst zou KUNNEN erkend worden, of eerder als een sekte aanzien zou moeten worden, vermits vele bepalingen die gelden voor een sekte, volledig van toepassing zijn op islam.

En V72: wat let U om chinees te leren? toch niets? Ik vind het best een goed voorstel van Dutch om buiten de standaard lesuren arabisch aan te bieden in een aantal scholen (indien men daar de nodige leerkrachten + middelen ZELF voor bijeenhaalt).
Als je yoga wil volgen, betaal je daar toch ook zelf voor per les!
Ooit al een cursus bloemschikken gevolgd? 400 Euro per kwartaal (bloemen zelf mee te brengen)
Er worden allerlei cursussen georganizeerd vanuit eigen interesse en vanuit eigen portemonnaie: waarom geen arabisch?

Ik vind trouwens dat de huidige nieuwkomende bruiden en gommen uit Marokko en Turkije die hier met een lieftallig boterbriefje trouwen, OOK hun eigen Nederlandse lessen zouden moeten zélf betalen! Waarom moet de Belgische Staat daarvoor miljoenen op tafel leggen? Hebben we die nieuwe bruidegomen nodig om de werkloosheidscijfers op te krikken? nee toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 17:46   #46
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Ik begrijp je standpunt Dutch. Maar dat heeft dan weer niet zozeer met het al of niet toelaten van islamscholen te maken.

Mijn standpunt is - vermits islam een ERKENDE godsdienst is in Belgie- dat ook de islamitische gemeenschap het RECHT heeft om ZELF voor een scholennet te zorgen.
Echter, indien ze willen dat dit net gesubsidieerd wordt door de Belgische Staat, indien ze willen dat ze voldoen aan de wet op de schoolplicht in Belgie, indien ze willen dat de door hen afgeleverde diploma's zouden gehomologeerd worden, dan zijn ze ook VERPLICHT om het lespakket te voorzien zoals bepaalde door de Belgische, (of Vlaamse is het zeker?) gemeenschap!

U doet een stap verder, en veronderstelt dat ze dit niet zullen doen, omdat de koran dat verbiedt.
In dat geval moet men teruggaan en zien of islam hier wel als godsdienst zou KUNNEN erkend worden, of eerder als een sekte aanzien zou moeten worden, vermits vele bepalingen die gelden voor een sekte, volledig van toepassing zijn op islam.

En V72: wat let U om chinees te leren? toch niets? Ik vind het best een goed voorstel van Dutch om buiten de standaard lesuren arabisch aan te bieden in een aantal scholen (indien men daar de nodige leerkrachten + middelen ZELF voor bijeenhaalt).
Als je yoga wil volgen, betaal je daar toch ook zelf voor per les!
Ooit al een cursus bloemschikken gevolgd? 400 Euro per kwartaal (bloemen zelf mee te brengen)
Er worden allerlei cursussen georganizeerd vanuit eigen interesse en vanuit eigen portemonnaie: waarom geen arabisch?

Ik vind trouwens dat de huidige nieuwkomende bruiden en gommen uit Marokko en Turkije die hier met een lieftallig boterbriefje trouwen, OOK hun eigen Nederlandse lessen zouden moeten zélf betalen! Waarom moet de Belgische Staat daarvoor miljoenen op tafel leggen? Hebben we die nieuwe bruidegomen nodig om de werkloosheidscijfers op te krikken? nee toch?
Circe voor mijn part leert iemand cantonees ,zolang het maar niet verplicht word of in een lessenpakket op school word opgenomen.
Leer dat voor mijn part in de avonschool,ook netjes te betalen.
En ik ben het met u eens dat nieuwkomers zelf hun talenpakket moeten betalen ,men verkiest er immers zelf voor om naar hier te komen.
Oud 26 februari 2003, 19:51   #47
vl_vr
Vreemdeling

vl_vr's schermafbeelding

Standaard

NOOIT islamscholen. GEEN subsidies van vreemdelingenvertroetelingen met ons belastingsgeld!!!! aanpassen of opkrassen, dat is de boodschap. en voor véle islamieten (niét alle!! dus geen racisme) geldt: Islamieten, parasieten.

VLAANDEREN VRIJ EN ONAFHANKELIJK REPUBLIEK
vl_vr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2003, 20:24   #48
Kotsmos
Minister-President

Standaard

tof!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2003, 20:26   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vl_vr
NOOIT islamscholen. GEEN subsidies van vreemdelingenvertroetelingen met ons belastingsgeld!!!! aanpassen of opkrassen, dat is de boodschap. en voor véle islamieten (niét alle!! dus geen racisme) geldt: Islamieten, parasieten.
Een nieuw onderschrift voor vlaanderen72.
Vraag op tijd auteursrechten.
Je wordt vast schatrijk!
Oud 26 februari 2003, 23:37   #50
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vl_vr
Een nieuw onderschrift voor vlaanderen72.
Vraag op tijd auteursrechten.
Je wordt vast schatrijk!
Heb jij die affiches nog niet gezien van het Vlaams Blok Superstaaf?

Weeral een schitterende propagandavondst.

er staat op die 20 vierkante meters niets anders dan :

[size=6]"Vlaams Blok"

U weet wel waarom.[/size]

Prachtig is dat!

Vertel mij welke partij kan het zich eveneens veroorloven om met zulke slogan naar de kiezer te trekken?

Stel even voor :

"CD&V" ... U weet wel waarom.

of deze

"SP.a" ... U weet wel waarom.

Of wat vind je van deze :

"NV-A" ... U weet wel waarom.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2003, 23:51   #51
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

of deze [size=6][/size]RESIST.....JE WEET NIET WAT JE MIST.
Oud 26 februari 2003, 23:54   #52
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
of deze [size=6][/size]RESIST.....JE WEET NIET WAT JE MIST.

Resist is de enige partij die -in de 'schotelbossen'- met een gelijkaardige slogan als die van het Vlaams Blok naar de Belgisch-paspoort-bezittende medemensen kan trekken.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 00:17   #53
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Resist is de enige partij die -in de 'schotelbossen'- met een gelijkaardige slogan als die van het Vlaams Blok naar de Belgisch-paspoort-bezittende medemensen kan trekken.
ooit zal onze stem worden gehoord met of zonder paspoort.
tijden veranderen en mensen ook....geloof me.
je mag je haat die je hebt voor vreemdelingen koesteren zolang je wilt door je hart op te sluiten in je fantasiewereldje. ..maar je moet het nooit in je hoofd halen om mij te dwingen zo te worden als jij.
Oud 27 februari 2003, 01:47   #54
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
ooit zal onze stem worden gehoord met of zonder paspoort.
tijden veranderen en mensen ook....geloof me.
je mag je haat die je hebt voor vreemdelingen koesteren zolang je wilt door je hart op te sluiten in je fantasiewereldje. ..maar je moet het nooit in je hoofd halen om mij te dwingen zo te worden als jij.
Nou alitje, dan kun jij toch evengoed vertrekken zou ik denken......jullie bestaan bij gratie van links.....geen links = geen moslimtjes ........
Ik weet op wie ik ga stemmen, en ik weet ook waarom.....
Al kom ik ook uit marokko, ik pas me aan........

Afgaande op uw foto lijk je me een nakommeling van de gnawa, zwarte slaven uit Senegal, Soedan die de berbers ooit naar Marokko gebracht hebben. Zoals u zich hebt kunnen assimileren aan de Arabo-berberse cultuur kunt u zich niet ook assimileren aan de europees-vlaamse, zou ik zo denken. Waarom wel aan het ene en niet aan het andere ?
als nakommeling van zwarte slaven was u heel lang onwelkom in marokko. En in de zuiderbuur van marokko (Mauretanie) zou ik maar niet op vakantie gaan; te donker om voor vol te worden gezien.

De parapluterm "marokkaan" zal barsten .....

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 08:50   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals u zich hebt kunnen assimileren aan de Arabo-berberse cultuur kunt u zich niet ook assimileren aan de europees-vlaamse, zou ik zo denken. Waarom wel aan het ene en niet aan het andere ?
Dit is het enige wat de meeste mensen hier gewoon zouden willen. Wat is daar nu in 's hemelsnaam zo moeilijk aan?

Tenzij het effektief de religie is (al of niet opgelegd) die dit kan bewerkstellingen.

De psychologische taktiek van het "WIJ" zijn beter dan "ZIJ" principe wordt in alle drie monotheistische religies toegepast.
Alhoewel, is Islam wordt daar het meest de nadruk op gelegd: ofwel hoor je erbij, ofwel betaal je extra belastingen, MOET je je anders kleden, MAG je geen gebedsruimtes oprichten, BEN JE LAGER dan de gelovigen en wordt je gewoon als paria beschouwd.

Waartegen resisteert RESIST nu weer? En op welke basis?
Zoek het woord ISLAM eens op in de grondbeginselen van het AEL!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 februari 2003, 08:53   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door V72
NOOIT islamscholen

de VB VZW's werden toch aangeklaagd omdat ze juist WEL islamscholen wilden inrichten?

Ge moet het partijprogramma toch nog eens nalezen V72

Oud 27 februari 2003, 09:16   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ali
of deze RESIST.....JE WEET NIET WAT JE MIST.
Héél goed gevonden.

Alleen, ik denk echt dat ze het niet weten.

Als ik het 10-punten programma lees, dan krijg ik het gevoel dat ze proberen te verkrijgen wat ze allang hebben!

- geen discriminatie (dat staat toch al in de wet?)
- aparte scholen (mogen ze toch gewoon zelf inrichten?)
- recht op arbeid (heeft iedereen)
enzovoort!

Wat missen ze in feite?

oh ja, de VERPLICHTING van werkgevers om hen aan te werven!
straks misschien ook de VERPLICHTING van autochtonen om extra belastingen te betalen, in ruil voor "bescherming"?
(In Sicilië is dat systeem zo'n beetje blijven hangen na de moslimbezetting, dat wist iedereen toch? Maffia heet dat daar).

Oud 27 februari 2003, 11:00   #58
Jan B.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
VB heeft spijt dat ze dat "idee" ooit hebben gepromoot.
Nu AEL ook ijvert voor islamscholen, zit VB dik in de shit.
Want, welke argumenten gaan ze aanhalen om Jahjah's idee te ondermijnen, terwijl Jahjah het VB ondersteunt. Geef toe, AEL gelijkgeven is politiek zelfmoord voor het blok.
Mensen gaan dan inzien dat ze eigenlijk tweelingen zijn (Ael en VB).
Ik heb toch gezegd? VB = PVDA + AEL

Graag tot verdere uitleg bereid.
Jan B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 12:46   #59
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgaande op uw foto lijk je me een nakommeling van de gnawa, zwarte slaven uit Senegal, Soedan die de berbers ooit naar Marokko gebracht hebben. Zoals u zich hebt kunnen assimileren aan de Arabo-berberse cultuur kunt u zich niet ook assimileren aan de europees-vlaamse, zou ik zo denken. Waarom wel aan het ene en niet aan het andere ?
als nakommeling van zwarte slaven was u heel lang onwelkom in marokko. En in de zuiderbuur van marokko (Mauretanie) zou ik maar niet op vakantie gaan; te donker om voor vol te worden gezien.
dikke bull schit ik ben een rasechte berber en ben daar fier op ook.
ik hoef me aan niets of niemand te assimileren en zeker niet aan de vlaams "cultuur" zoals jij dat noemt bah...van mijn leven niet, vergeet het.
niemand hoeft me voor vol aan te zien zolang ik mezelf maar voor vol aanzie.
en als je me hier weg wilt moet je maar vlaams blok stemmen zoals je al jaren doet en maar hopen dat de Flup dan ons maar komt halen.
maar zolang jullie niet in de meerderheid zijn in dit landje zal ik blijven profiteren van jullie zuurverdiende centen met mijn brede smile op mijn gezicht. kijk nog maar eens goed naar mijn foto.
ik ben hier en ik blijf hier.
Oud 27 februari 2003, 12:50   #60
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
dikke bull schit ik ben een rasechte berber en ben daar fier op ook.
ik hoef me aan niets of niemand te assimileren en zeker niet aan de vlaams "cultuur" zoals jij dat noemt bah...van mijn leven niet, vergeet het.
niemand hoeft me voor vol aan te zien zolang ik mezelf maar voor vol aanzie.
en als je me hier weg wilt moet je maar vlaams blok stemmen zoals je al jaren doet en maar hopen dat de Flup dan ons maar komt halen.
maar zolang jullie niet in de meerderheid zijn in dit landje zal ik blijven profiteren van jullie zuurverdiende centen met mijn brede smile op mijn gezicht. kijk nog maar eens goed naar mijn foto.
ik ben hier en ik blijf hier.
Ik begrijp dat dus niet goed he!! Je komt in Vlaanderen wonen, dan verwacht je toch dat je je wat aanpast aan onze cultuur!! Is dat niet de normaalste zaak van de wereld!! Dat je je eigenheid wil bewaren vind ik niet meer als normaal, maar men kan toch moeilijk verlangen dat men met iedere cultuur en zijn bijzonderheden rekening kan houden in Vlaanderen! En als je onze cultuur zo haat waarom verhuis je dan niet naar een ander land, mogelijkheden genoeg!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be