![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Halfzus Koning Albert: 'Mijn leven is verwoest'
dinsdag 22 februari 2011 Binnenland-Het weekblad Humo kon de halfzus van Koning Albert in de Verenigde Staten opsporen. In een interview verklaart de inmiddels 70-jarige vrouw dat haar leven verwoest is. Ingeborg Verdun woont al geruime tijd in de Verenigde Staten en heeft naar eigen zeggen weinig herinneringen aan haar jeugd. Ze vernam pas op haar vijftigste dat haar vader niet haar echte vader was. 'Mijn leven is verwoest. Ik wist dat er iets niet klopte, maar ik kon er de vinger niet op leggen. En dat drukte op me. Ik heb mijn moeder meerdere keren gevraagd of er iets was dat ik moest weten, maar zij hield altijd de boot af, ' aldus Verdun. Toen de ouders van Verdun op bezoek waren voor haar vijftigste verjaardag kreeg de halfzus van Albert de waarheid te horen. 'Toen mijn vader boven een uiltje lag te knappen zei ik haar dat ik het gevoel had dat mijn vader mijn vader niet was. Mijn moeder ontkende eerst en vroeg waarom ik dat dacht. Pas toen heeft ze kort gesproken.' Leopold III heeft ze nooit ontmoet. En volgens Verdun had ook haar moeder na haar geboorte nog nauwelijks contact met haar biologische vader. Ingeborg Verdun was ook niet op de hoogte van het bestaan van Delphine Boël, de onwettige dochter van koning Albert. http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110222_021 En er zijn nog redenen om te stellen dat de Coburgs, buiten hun amoureuze avontuurkes die moreel verwerpelijk zijn, ook onwettig op de troon zitten. Ze gingen wel braaf in de kerk zitten, maar eenmaal buiten op de stoep vreemd gaan. http://www.secessie.nu/?tekst=toonhtml&artikel=902-8 http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110222_024 "De bajonetten hebben gesproken. Teksten zijn niet nodig," aldus Lebeau. Het doel van de revolutionairen was rattachisme bij Frankrijk. Dus moest, stelde de racist Charles Rogier, "de taal van de Vlamingen worden uitgeroeid" en "het Germaanse element in België worden vernietigd." Toen het er bij de verkiezingen in april 183I op leek dat de pro-Orangistische partijen de meerderheid zouden behalen, pleegde het Voorlopig Bewind bijgevolg een staatsgreep. Omkoperij Leopold I was een briljante machiavellist. Hij wist zeer goed dat hij het staatshoofd was van een artificiële natie. Naar het einde van zijn leven toe deed het hem zelfs wanhopen. '"Vader blijft herhalen dat niets het land samenhoudt en dat het niet kan blijven bestaan," zo schreef Filip, de Graaf van Vlaanderen, in het voorjaar van 1865 aan zijn broer, kroonprins Leopold. * De eerste Coburg-koningen maakten corruptie tot fundament van België. Vaderlandsliefde is in België, zoals in alle artificiële naties, uitsluitend een liefde voor de eigen portemonnee. De rattachisten die de revolutie van 1830 hadden gemaakt kregen betrekkingen en vergoedingen die te verleidelijk waren om te weigeren. http://users.telenet.be/alexanderc/1830.html ![]() Maar de Coburgs zullen zich geenzins melden bij de Tros vrees ik. Hopelijk wordt Vlaanderen verder de ogen geopend, gaan ze de waarheid verder zien en deze onwettig vorst de rug toe keren. Het historische wettige Vorstenhuis over de Nederlanden zijn de Oranje-Nassau geslacht. (brochure citaat) Rechtvaardiging hereniging Hier vindt u enkele historische feiten waarom Nederland en Vlaanderen bij elkaar horen: •Pacificatie van Gent, generale unie der Nederlanden (1576) •Acte van Verlathinge (1581) •Verenigd Koninkrijk der Nederlanden (1815-1830) http://users.telenet.be/leo-belgicus/index.htm Vlaanderen Vrij!! Nederland herenigt U !!
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier is maar één woord voor:
UITSCHOT
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Johan De Rode Ridder zou zeggen:
Galgenaas
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 22 februari 2011 om 12:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Er zit niks Oranje meer op de troon van Oranje! ze zijn nazaten van de tuinman. Beetje Lady Chatterley's lover toestand, maar dan in het echt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de hoedanigheid van koning is dat inderdaad zo. Maar de facto waren ze reeds de heersers in de Nederlanden van in de 16e eeuw. Er is slechts een vrij kortstondige onderbreking geweest tijdens de Napoleontische periode.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 22 februari 2011 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() 'Koning Albert heeft ook halfbroer'
dinsdag 22 februari 2011 Koning Albert heeft naast een halfzus ook een halfbroer. Dat zegt VTM-journaliste Kathy Pauwels aan onze redactie. Het gaat om graaf Michel Didisheim, die jarenlang de kabinetschef van de toenmalige prins Albert was. Zelf ontkent Didisheim die geruchten. Binnenland-Didisheim, die in 1930 geboren werd in het Britse Wimbledon, zou een niet erkend kind van Leopold III zijn, stelt Pauwels. Hij zou daardoor een halfbroer van koning Albert en wijlen koning Boudewijn zijn. http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110222_084 Amaai zeg, wat heeft hij niet allemaal: een halfzus, een geheime dochter en nu ook een halfbroer. En elk geval geen geheim is dat hij een land heeft en alleen belangstelling voor de onderste helft. Dus eigelijk ook een 1\2 land.... ![]()
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 22 februari 2011 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog erger dan een stal varkens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen vrij, akkoord, en het lijkt me dus vrij onzinnig de ene monarchie door een andere te vervangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zal het imago van Belgie nog meer schaden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo had Willem van Oranje tientallen bijslapen en ontelbare onwettige kinderen. Alhoewel we wel een paar namen kennen van zijn bijslapen. Zoals een naaister uit Antwerpen, Anneken Cools; Barbara van Lier; Mademoiselle de Maudripont; en 'die Jungfrau in weissen rock' en 'les maykens de Bruxelles' ... Zijn broer Maurits was minstens even erg. Die liet een groot aantal bastaardkinderen na. Zo schrijft de historicus John Lothrop Motley over Mauritz : 'Tafelgenot was hem onverschillig, maar de minnaar in hem haakte naar afwisseling en kende geen teugel'. Een andere Oranje, Frederik Hendrik 'de stedenbedwinger', had een reeks bastaardkinderen. En zo kunnen we verder gaan. Wat we hier niet gaan doen want het wordt een eindeloze reeks. Laatst gewijzigd door system : 22 februari 2011 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koningen van alle tijden hebben naast de pot gepist. Op geen enkele manier hoeft dat vergoeilijkt te worden van wie dan ook. Alleen is er schijnbaar wel een verschil hoe de laatste Coburgs omgaan met hun buitenechtelijke kinderen in vergelijking met veel vorsten in het verleden: ze verstoten de kinderen, ontkennen hun bestaan... In het verleden werden bastaardkinderen van koninklijke hoofden vaak met een adellijke titel bedacht, de moeder kreeg onderhoudsgeld e.d.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 februari 2011 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'n Geheim fonds... Zo geheim dat schijnbaar Albert II het nooit heeft gevonden en dus zijn vroegere minnares met kind aan hun lot heeft overgelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, als men een horde bastaarden heeft rondlopen zoals bij de Oranjes, dan zijn er natuurlijk ettelijke die uit de boot vallen. En dat was bij de Oranjes dan ook het geval. Laatst gewijzigd door system : 23 februari 2011 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Het zal eens niet onmiddellijk over Oranje gaan met System en Henri in de buurt, terwijl het onderwerp Coburg is.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Standaard. "Het Belgische koningshuis zorgt goed voor zijn buitenechtelijke kinderen. Volgens royaltywatcher Kathy Pauwels zou er zelfs een soort alimentatiefonds zijn, waarmee onze vorsten hun buitenechtelijke kinderen onderhouden. Er werd vroeger heel goed voor de buitenechtelijke kinderen gezorgd', vertelde Pauwels. 'De tweede man van Liselotte (Landbeck, de minnares van koning Leopold III, red.) bijvoorbeeld heeft een hoge topfunctie gekregen in Stockholm.' Meer nog, er zou een soort alimentatiefonds bestaan waarmee buitenechtelijke koningskinderen onderhouden werden en worden. 'Ik heb dat ook opgevangen', zei Pauwels. 'Het zou zoiets zijn als een buitenechtelijk potje.' Voorts vertelde de Royaltywatcher dat ze al een half jaar op de hoogte was het bestaan van de buitenechtelijke dochter Ingeborg van koning Leopold III. 'Het was moeilijk om daar niets over te lossen', gaf ze toe." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 februari 2011 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Is hier al vermeld geweest dat de belgische koningen in feite niet rechtmatig op de troon zitten sinds Albert I?
Zij moeten namelijk toestemming vragen aan het parlement om te mogen huwen, en dat is sinds Albert I niet meer gebeurd. Enkel Albertje heeft het nog eens gevraagd, maar vermits al zijn voorvaderen onrechtmatig de troon bezetten, helpt dat niet veel meer. Waar heb ik dat toch weer ergens gelezen? http://www.secessie.nu/?tekst=toonhtml&artikel=902-8 Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 23 februari 2011 om 10:23. |
![]() |
![]() |