![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb pas gereageerd na deze drie postings. En dat weet je best. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3511 Zoals je ziet citeer ik er daar zelfs twee van in een eerste reactie. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3783 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is allemaal niet zo belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij is trouwens opgevallen dat u met die goedkope uitvlucht trouwens pas later bent komen aandraven. Ik ben er dan ook overtuigd dat u gewoon zocht om u uit een vervelende situatie te praten en dus naarstig op zoek bent gegaan naar een elementje dat u kon uitvergroten om aldus de aandacht van uw afgang af te leiden. Op de vraag naar de consequenties van uw stelling over het moment van de 'menswording' heeft u immers niet inhoudelijk willen antwoorden, om daarna een heel kinderachtig welles-nietesspelletje te starten. Dit is des te verwonderlijker van iemand die nog enige tijd geleden beweerde dat hij dergelijke zaken niet doet, maar steeds inhoudelijk wenst te blijven. Welnu, juist deze inhoud is hier totaal afwezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3785 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen blijkt dat daar helemaal niet uit, wel integendeel. Het feit dat u de inhoudelijke discussie uit de weg gaat en zich liever stort in een welles-nietesspelletje, toont al aan dat u aan de zijde van de verliezer zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3786 |
Banneling
|
![]() Ik vind 20 weken de grens.
Daarvoor is het intregraal een deel van het vrouwenlichaam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Treedt u Raf bij in zijn opvatting dat de vrucht in de moederschoot pas een mens wordt na of met de geboorte? Of deelt u de visie van bijvoorbeeld een Tavek die meent dat het kantelmoment van "hoop cellen" naar mens zich bevindt bij het ontluiken van de hersenactiviteit? En welke ethische opvattingen heeft u dan die abortus al dan niet gedurende hele negen maanden rechtvaardigen? Mij lijkt het interessant eens te weten hoe u die "dynamische ethiek" van u bij deze zaak nu juist invult. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3788 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3789 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onluiken van hersenactiviteit kan men als norm nemen, ik weet nu niet exact in de hoeveelste week dit is, het kloppen van het hart is een activiteit die men ook kan nemen. Staar u niet blind op die 20, het lijkt categoriek en willekeurig, maar dat is een abortus altijd. Het individu beschikt over zijn lichaam, en voor week 20 is dat het geval. Dynamische ethiek is net als de maatschappij een veranderlijk gegeven, het verandert voortdurend. Zich anno 2011 baseren op scholastiek in ethische kwesties is achterhaald. Zo zou ik het ook niet fijn vinden moest mijn huisarts een middeleeuws handboek over geneeskunde gebruiken... Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 maart 2011 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3790 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3792 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3793 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3794 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je bloednuchter bij 0.4: neen Ben je straalbezopen bij 0.5: ook niet, en toch is het strafbaar er is namelijk een voor alles in de wetgeving een redelijke grens nodig, en die is dikwijls arbitrair... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3795 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarschijnlijk wel, afhankelijk van welke nieuwe technologieën er opkomen.
![]() |
#3796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U verbindt echter bij een bepaalde datering wel een status (over de wettelijkheid hebben we het immers niet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3797 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3798 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zijn verschillende mogelijke technologieën die de waarde van een mensenleven kunnen veranderen, maar dan ga ik waarschijnlijk veel te diep in de "sci-fi" duiken.
![]() |
#3799 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, net zoals men het menselijk leven nu anders bekijkt dan 100 jaar geleden. Een paar voorbeelden: prenatale chirurgie, stamcelonderzoek, IVF,... Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 maart 2011 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3800 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mens heeft immers enorme technologische stappen gezet. In welke mate heeft die technologische ontwikkeling dan de waardebepaling van de mens bepaald? |
|
![]() |
![]() |