![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2) We zijn vandaag niet in staat om te weten, meten of vast te stellen wat het Libische volk wil. Ik merk dat de pers oscilleert tussen 'Het Libische leger' en 'Qaddhafi getrouwe troepen' enerzijds en 'de opstandelingen' en 'vertegenwoordigers van de democratische oppositie' anderzijds. Dat is allemaal propaganda. We zijn allemaal in staat om onze wensdromen voor waar te nemen, maar ik kan van hieruit niet bepalen hoe democratisch die oppositie eigenlijk is en in welke mate ze de wil van het volk vertegenwoordigt noch kan mijn kritiek op Qaddhafi ophouden bij de vaststelling dat hij een karikatuur van zichzelf is geworden. Ik wens mijn wereldbeeld niet op dergelijke 'inzichten' te baseren. 3) objectieve cijfers over Libië leren ons dat dat land op gebied van kindersterfte, levensverwachting, alfabetisering en levensstandaard beter scoort dan eender welk land in het continent. Die cijfers zijn niet alleen onbetwistbaar, ze zijn bovendien het resultaat van het beleid van Qaddhafi en zijn regering. Aangezien ze het best scoren van het hele continent, kunnen we dat beleid niet zondermeer afschieten. 4) Ondanks dat positieve bilan moeten we onze kritiek op Qaddhafi en zijn beleid niet sparen. Democratisering en vrijheid zijn na te streven idealen. Dat moeten we ongenuanceerd steunen. Vraag is alleen welke middelen daartoe zijn aangewezen aangezien ze de beste garantie bieden. De huidige oppositie biedt geen enlele garantie. Wel integendeel: het is een zootje moslimextremisten en nostalgische monarchisten met belangen in de olie-industrie die vooral Britse en VS-belangen behartigen (zoals ze zelf ook letterlijk zeggen). Mijn conclusie in deze is dat de rebellie in Libië niet vergelijkbaar is met die in Egypte of Tunesië en dat in dit geval Qaddhafi meer steun verdient dan de oppositie. Ik hoop dat ik me niet vergis.
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We had to destroy libya in order to save it.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel U eens voor dat er ineens Apache's of A10's voor uw neus opduiken ? Herinnert U zich dat tijdens de Golfoorlog massaal Iraakse toestellen overliepen (overvlogen) naar Iran ? |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2) Klopt. 3) Klopt (voor zover ik weet is Libië toch zeker welvarender dan zijn omgeving.) 4) Dat klopt niet, er zitten daar ook intellectuelen en overgelopen lui van het regime bij. Ik ben geen expert van de situatie, maar dat het enkel uit extremisten en monarchisten bestaat lijkt mij niet correct te zijn. Wanneer hebben ze dat van die olie gezegd, aub? ![]() Je conclusie lijkt mij ongegrond. Bewijs eens dat de opstandelingen 'erger zijn dan Khadaffi.' Hoe kan iemand die op binnenlandse betogers laat schieten met buitenlandse huurlingen en de meest waanzinnige zaken verkondigd 'steun' verdienen? |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bevrijding is begonnen.
|
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() Ik zal er geen traan om laten...
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik houd statistieken bij.
![]() In afghanistan zijn er 56 gesneuveld, benieuwd hoeveel er in Libië het rijtje aanvullen. Laatst gewijzigd door poekieJ : 19 maart 2011 om 17:52. |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Voor mijn part duizend, liever dat dan één Libische burger.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 19 maart 2011 om 17:55. |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Respublica
En wat betreft de VS? Daar ligt ook een aardig lijstje van wandaden voor klaar. Heelwat volkeren hebben een behoorlijk appeltje te schillen met dit schooiersvolk.
#94 |
Banneling
|
![]() Een uitspraak die geïnspireerd is door Uw Liefde voor de Mensheid?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 maart 2011 om 18:37. |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk daar eens over na, en stel de vraag aan de bevolking. Wedden dat een grote meerderheid tegen deze interventie is? Waarom doen onze politici dan het omgekeerde? Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 maart 2011 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over welke bevolkingsgroep juist heb je het? |
|
![]() |
![]() |
#97 |