![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op pakjes tabak mag men WETTELIJK insinueren en overdrijven.. Rokers sterven NIET jonger..de kans dat een roker jonger sterft door het roken is behoorlijk hoog maar niet absoluut, en dus is de slogan een leugen of op zijn minst een verdraaiing van de werkelijke feiten... Zelfde met meeroken..meeroken IS niet schadelijk (absolute definitie) maar KAN schadelijk zijn.. Dronken rijden IS ook niet DODELIJK maar VERHOOGD de kans op een dodelijk ongeval..enz. Eigenlijk gebruikt men in deze materie grove veralgemeningen die in een ander thema zouden verketterd worden als 'racisme' enz.. ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 maart 2011 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
't is dan ook niet de bedoeling dat u voor uwzelf nadenkt en conclusies trekt, het is de bedoeling dat u angstig bent.
![]() |
![]() |
#724 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vandaag is het roken waar schaamteloos leugens en overdrijvingen mogen ingezet worden, morgen is het drinken, en overmorgen het vlaams belang of dé vreemdeling.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Semantiek is irrelevant.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vraag dus gewoon om een rechttoe rechtaan epidemologisch onderzoek waarin 50 000 of 100 000 meerokers vergeleken worden met evenveel rookvrijen. Als meeroken echt longkanker of een andere rookgerelateerde ziekte veroorzaakt, dan zal je dus uiteraard veel meer longkankergevallen onder de meerokers aantreffen. Zo ingewikkeld hoeft wetenschap immers helemaal niet te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Passief roken en alcoholmisbruik veroorzaken geen kanker. Er is geen enkel onderzoek die dat zal beweren. het enigste wat een feit op basis van onderzoeken is dat het passief meeroken de kans op kanker verhoogt. Sommigen echter denken dat een verhoogd risico hetzelfde is als veroorzaken wat uiteraard niet correct is. En wat wikipedia met dit te maken heeft weet ik niet.
![]() |
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga een pint drinken waar geen rokers zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of andersom: ga roken waar er geen mensen zijn die daar last van hebben. Is dat niet wat logischer?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid, de laatste studies (horeca Vlaanderen NZV en Febed) bewees dat 70% van de café-bezoekers rokers zijn. Als u weet dat 30% van de bevolking rookt dan is het toch abnormaal dat niet-rokers onervertegenwoordigt zijn op cafés en dat rookvrije cafés geen suuces zijn. In Nederland is met van het rookverbod in cafés al teruggestapt. Daar mag men terugroken omdat de niet-rokers wegbleven uit de rookvrije cafés..
![]() |
![]() |
#732 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Europees Commissaris
|
![]() U lacht maar de niet-rokers zijn toch degenen die beweren dat de horeca zou opfleuren van een rookverbod. Dan vind ik het raar dat men in Nederland en Duitsland het roken in café's (max 70m²) terug toelaat na een rookverbod. Ik wacht echt af wat de niet-rokers als verklaring voor deze feiten gaan geven. Ik kan er uit besluiten dat niet-rokers gewoon geen cafégangers zijn en zelfs met een rookverbod niet naar een café gaan.
![]() |
#735 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar heeft u een sterk punt. Wellicht zijn rokers meer sociaal dan niet rokers. Tijd voor een studie ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Rokers sterven jonger' zegt wat over de levensverwachting van rokers en niet over één roker. Hoe denkt ge dat men wat zinnigs kunnen zeggen over een levensverwachting van een groep met een bepaald kenmerk ? Dan lijkt het me toch aangewezen dat men dat doet aan de hand van een gemiddelde levensverwachting, niet ? En hoe wordt die dan weer berekend ? .... en zou die dan lager, hoger of gelijk uitdraaien als de levensverwachting van een controlegroep ? ... als je zelf zegt dat de kans op jonger te sterven door roken hoog is Citaat:
Citaat:
Dat zou dan zoiets zijn als allochtonen zijn percentueel meer vertegenwoordigd in de gevangenis of in misdaad-statistieken ( voor een welbepaalde soort misdaden ) Is dat dan racistisch ? Neen toch.... mij lijken dat dan gewoon louter vaststellingen... en totaal van een andere slag dan : "Ratten die ons het liefst allemaal zouden willen afslachten omdat we ongelovige onreine varkens zijn" "We hebben ze (allochtonen/moslims) als waarde gasten behandeld. Althans voordat ze onze blondines gingen verkrachten" en meer van dat fraais |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 maart 2011 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Roken is schadelijk voor de volksgezondheid. Meeroken is schadelijk voor de volksgezondheid. |
|
![]() |
![]() |