Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2011, 15:48   #41
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Pffffff rommel, "sorry msn werkt niet meer je zal nu updaten of ge kunt de heel zaak vergeten" als er iets in dien aard op mijn scherm verschijnt krijg ik spontaan allergische reacties. Begrijpt u niet dat u in de macht van ms bent.
Virussen!!!!! hahahahaha, geen virussen bij linux hoor, koop maar virusscannekes bij de verspreiders van virussen;
Virussen, dat is jaren 90.

Een update is niet noodzakelijk en virusscanners zijn gratis.

Duidelijk dat je niets van microsoft kent.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 15:57   #42
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dat zal dan een andere Ubuntu 10.10 zijn dan degene die ik draai op één van mijn PC's.
Van Ubuntu gedownload.

Citaat:
Men typt de naam en dan op enter en voila. Daar moet je geen universiteit voor gevolgd hebben. Een IQ boven de 60 volstaat.
Tuurlijk.

Om wifi te installeren

https://help.ubuntu.com/community/Wi...er/Ndiswrapper

Citaat:
Als ik mij niet vergis heeft Windows ook een Mijn documenten map.
Heb ik het daarover soms? nee dus.

Citaat:
Dat doet hij toch automatisch?
Nee, doet ie niet. Een update wel maar een upgrade niet.

Citaat:
Voor u duidelijk niet, maar u bent niet alleen op de wereld.
Niet iedereen wilt studeren om simpele basistaken te doen op een PC wat een andere OS wel duidelijk simpel kan zonder studies.
Oud 1 april 2011, 16:07   #43
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
File manager downloaden en hup opgelost.
Ik denk dat hij er niet veel ervaring mee heeft, hooguit is even linux naast zijn windows geïnstalleerd denk ik, ik heb dat ooit ook eens gedaan en inderdaad dan suckt linux redelijk. Enfin vroeger toch.
Dus geen vervanger voor windows.
Oud 1 april 2011, 16:27   #44
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Virussen, dat is jaren 90.

Een update is niet noodzakelijk en virusscanners zijn gratis.

Duidelijk dat je niets van microsoft kent.
Kijk de eerste wormen werden geschreven op unix systemen, en daar was limux vatbaar voor, de meeste hedendaagse virussen hebben geen vat op linux systemen Wel op DOS/Windows besturingssystemen.
Bij linux ligt het er een beetje aan hoe je je toegangsrechten instelt. Wat wel is dat, hoe populairder linux zal worden hoe meer linux-virussen er zullen komen
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 16:30   #45
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Ubuntu gedownload.

Tuurlijk.

Om wifi te installeren

https://help.ubuntu.com/community/Wi...er/Ndiswrapper

Heb ik het daarover soms? nee dus.

Nee, doet ie niet. Een update wel maar een upgrade niet.

Niet iedereen wilt studeren om simpele basistaken te doen op een PC wat een andere OS wel duidelijk simpel kan zonder studies.
Je bent beter af als je de gratis CD besteld, dan moet je achteraf nog weinig instellen hoor, de download is inderdaad moeilijker te installeren.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 16:46   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Office heeft meer mogelijkheden en het RIbbon-interface is veel duidelijker en gemakkelijker om te gebruiken.

Linux heeft teveel fouten, strtuctuur is minder duidelijker, sommige programma's zijn moeilijk te installeren en als laatste de software is niet altijd zo goed als de windows-variant.

OSX is te beperkt in mogelijkheden, net zoals je programma's niet deftig kan verwijderen enzelfs een venster volledig maken ingewikkeld is gemaakt.

Windows is niet perfect maar toch beter dan de 2
*kuchkuchkuch*

*werkt enkel met Windows-programmas omdat dat a) op zijn werk is en b) ze hem daarvoor betalen*
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 18:17   #47
freelancer
Banneling

Standaard

Ik zit nu toch al geruime tijd met Windows 7 te werken... en tot nu toe geen enkel probleem gehad... Het werkt bovendien als een fluitje van een cent (in tegenstelling met vista) en razendsnel...
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Linux beter is (wel goedkoper wat voor sommigen natuurlijk meegenomen is).
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 18:49   #48
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik heb ooit eens de Ubuntu live-cd op een oude computer geïnstalleerd. Het was in het begin erg vreemd, maar ik wende er snel aan. De app-downloader was erg handig, en (de gratis) wine werkte vaak erg goed. Op mijn huidige pc kreeg ik Linux echter niet geïnstalleerd, het herkende mijn harde schijf niet. Het zal wel liggen aan die rommel van Aldi.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 1 april 2011 om 18:50.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 05:16   #49
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De discussie dwaalt een beetje af naar "het beste operating-systeem".Het is een beetje als Godsdienst eigenlijk....de weg naar het grote gelijk..

De thread gaat eigenlijk over de strijd om het internet zelf.Wie de beste toegang organiseert tot gegevens en mensen "bezit" het internet.De tijd is al heel lang voorbij dat mensen in schrijfboekjes zelf hun adressen bijhielden,of boekjes kochten met "interessante internet-adressen"(voor de jongere lezertjes,yep,dat was ooit zo,in de nineties )

Google heeft een zware voet verworven,met hun "link"- en "search" algoritmes en hun steeds formidabeler server-infrastrukturen.Firma's als Microsoft,die zich meer op de technische details van het computeren en surfen zelf focusten beseffen ondertussen hoezeer ze gepasseerd zijn.Het "Microsoft-ecosysteem",waarbij je van bij het opstarten,het doen van dingen-,het communiceren met andere gebruikers,tot het opzoeken van gegevens op het net van MS afhankelijk was (de gewone gebruiker dan-) is gedeeltelijk weggeveegd.....Wat heel erg pijn doet is dat Google ondertussen ,na zijn browsertje,ook een volledig operating systeem in de markt aan het duwen is.

Bovendien is de PC zelf eigenlijk een dinosaurus.De opkomst van de nieuwe generaties communicatietoestelletjes (waar Apple zo sterk in staat en de Android-generatie opkomt) IS de moderne aard van "computeren".En daar is MS eigenlijk van weinig belang meer,ze worden door de HTC's van deze wereld gewoon maar beschouwd als "een leveranciertje" als al de anderen.De MS-infrastruktuur die nog in de bedrijven staat wordt door jonge gebruikers als ouwbollig ervaren (dat hoor ik van de nieuwelingen die in ons bedrijf binnenkomen,Outlook,om maar iets te zeggen,is precies iets van uit de tijd van de Romeinen voor hen....)

De slag om de digitale datastromen brengt de reus aan het wankelen,wat je via vernieuwing en marketing niet meer kunt verwerven,probeert men nu via de rechtszaal te behouden....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 april 2011 om 05:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2011, 08:01   #50
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De discussie dwaalt een beetje af naar "het beste operating-systeem".Het is een beetje als Godsdienst eigenlijk....de weg naar het grote gelijk..

De thread gaat eigenlijk over de strijd om het internet zelf.Wie de beste toegang organiseert tot gegevens en mensen "bezit" het internet.De tijd is al heel lang voorbij dat mensen in schrijfboekjes zelf hun adressen bijhielden,of boekjes kochten met "interessante internet-adressen"(voor de jongere lezertjes,yep,dat was ooit zo,in de nineties )

Google heeft een zware voet verworven,met hun "link"- en "search" algoritmes en hun steeds formidabeler server-infrastrukturen.Firma's als Microsoft,die zich meer op de technische details van het computeren en surfen zelf focusten beseffen ondertussen hoezeer ze gepasseerd zijn.Het "Microsoft-ecosysteem",waarbij je van bij het opstarten,het doen van dingen-,het communiceren met andere gebruikers,tot het opzoeken van gegevens op het net van MS afhankelijk was (de gewone gebruiker dan-) is gedeeltelijk weggeveegd.....Wat heel erg pijn doet is dat Google ondertussen ,na zijn browsertje,ook een volledig operating systeem in de markt aan het duwen is.

Bovendien is de PC zelf eigenlijk een dinosaurus.De opkomst van de nieuwe generaties communicatietoestelletjes (waar Apple zo sterk in staat en de Android-generatie opkomt) IS de moderne aard van "computeren".En daar is MS eigenlijk van weinig belang meer,ze worden door de HTC's van deze wereld gewoon maar beschouwd als "een leveranciertje" als al de anderen.De MS-infrastruktuur die nog in de bedrijven staat wordt door jonge gebruikers als ouwbollig ervaren (dat hoor ik van de nieuwelingen die in ons bedrijf binnenkomen,Outlook,om maar iets te zeggen,is precies iets van uit de tijd van de Romeinen voor hen....)

De slag om de digitale datastromen brengt de reus aan het wankelen,wat je via vernieuwing en marketing niet meer kunt verwerven,probeert men nu via de rechtszaal te behouden....
Dan zit je er zwaar naast.

De industrie zal nog een lange tijd desktops hebben.

Op gebied van Cloudstructuur staat MS sterker dan Apple op alle gebieden en op gebied van industrie sterker dan google.

En zeggen dat MS niet innovatief is? Google heeft youtube gekocht net zoals ze met google earth hebben gedaan.

Zelfs met google search heeft google op gebied van advertising gekopieert (was zelfs een rechtzaak).

De rechtzaak gaat erover dat Google hun monopolie op bepaalde facetten ivm internet niet willen delen met anderen. MS is daarvoor in de tijd veroordeelt voor geweest (Google steunde opera en het is niet meer dan normaal dat MS nu hetzelfde doet).

En zo lang ik weet heeft MS nooit het gebruik van internet beperkt. MSN was gewoon een internetportal zoals andere concurenten er eentje hadden. Yahoo is daar een voorbeeld van.

De OS van Google zou ik niet serieus nemen, zonder internettoegang kan je er niets mee doen. En dat is de achilles van Google, goede ideën maar halfafgewerkte producten.
Oud 2 april 2011, 16:28   #51
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Win7 is goed.
IE is slecht maar aan de beterhand. Opera is veel grotere sh*t als IE.
Ubuntu+firefox

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be