![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was nochtans uw argument dat het huwelijk er was (en is) in het belang van de kinderen. Op de vraag waarom u kinderen van homoseksuele ouders - en natuurlijk niet te vergeten de homoseksuele ouders zelf - wenst te discrimineren, blijft u nu al dertig pagina's het antwoord schuldig.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De biologische ouders van die kinderen mogen net zo goed huwen als de ouders van een ander kind. Er is geen juridische belemmering opdat de biologische ouders van die kinderen zouden kunnen huwen. Maar sommigen willen niet omdat ze homoseksueeel zijn. Daarom verkiezen zij om samen te leven met iemand van hetzelfde geslacht. En samenwonen met iemand van hetzelfde geslacht is een relatievorm die niet binnen het kader van het huwelijk paste. En dat is nu net het verschil tussen een keuze en een discriminatie. Kiezen voor iets anders is niet hetzelfde als gediscrimineerd worden. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, Paulus. Het gaat er niet om dat homoseksuelen niet mochten huwen; het gaat erom dat ze niet mochten huwen met de partner van hun keuze. Daarin zit de discriminatie. Dat weet u maar al te goed.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook heteroseksuelen mochten niet trouwen met iemand van hetzelfde geslacht alhoewel dat n bepaalde gevallen politiek of economisch wel eens interessant zou kunnen geweest zijn. Er is dus geen sprake van discriminatie en dat weet u maar al te goed. Wie kiest voor een relatievorm die niet binnen het juridisch kader van het huwelijk huwelijk past, sluit zichzelf uit. Zo is dat. Intussen werd dat kader van dat huwelijk aangepast, zodat er meer relatievormen in worden erkend. Dat is juist. Maar het is verkeerd om te zeggen dat dit gedaan werd omwille van het wegwerken van een discrimnatie. Dat is niet zo. Het kader van het huwelijk werd aangepast omwille van de veranderde maatschappelijke visie op homosekualiteit. Niet omdat er gediscrimineerd werd. Je moet eerlijk durven in zijn ipv de Calimero uit te hangen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 07:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat lag aan het huwelijk. Daarom werd het ook aangepast, om de discriminatie weg te werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#1546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regels om te mogen huwen waren voor iedereen dezelfde ongeacht seksuele geaardheid. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen werd dat kader van dat huwelijk aangepast, zodat er meer relatievormen in worden erkend. Dat is juist. Maar het is verkeerd om te zeggen dat dit gedaan werd omwille van het wegwerken van een discrimnatie. Dat is niet zo. Het kader van het huwelijk werd aangepast omwille van de veranderde maatschappelijke visie op homosekualiteit. Niet omdat er gediscrimineerd werd. Je moet eerlijk durven in zijn ipv de Calimero uit te hangen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, wie koos voor een partner van hetzelfde geslacht werd door het huwelijk uitgesloten. Uitsluiting op basis van seksuele voorkeur is discriminatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#1549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt natuurlijk blijven de Calimero spelen maar iedereen weet dat je ongelijk hebt. Vele homoseksuelen waren en zijn ook gehuwd met iemand van het andere geslacht, vaak omwille van de kinderen. Hét bewijs dat zij niet van het huwelijk werden uitgesloten op basis van seksuele geaardheid zoals u beweert. Er kwamen al te veel homoseksuelen uit de kast na hun huwelijk om te blijven beweren dat zij niet zouden mogen huwen of gediscrimineerd werden op basis van seksuele voorkeur. Deze bewering is totaal onjuist. Het huwelijk beperkte zich gewoon tot één soort relatie, nl de man vrouw relatie. Ten minste in ons land toch. En dat mag. Mensen mogen niet gediscrimineerd worden, dat is juist. Maar relatievormen mogen weldegelijk beperkt worden, tenminste als je enige zin aan een huwelijk wil geven. Dat is nu uitgebreidt naar meerdere realtievormen. Niet voor het wegwerken van een discriminatie, maar door de maatschappelijke evolutie in de visie op homoseksualiteit. Ik begrijp hoegenaamd niet dat u een probleem hebt met deze bewering. Een discriminatie is nochtans altijd gemakkelijk te duiden. Maar dat doe je niet, je kan het ook niet, want er is nooit gediscrimineerd geweest. En dat weet je best. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bullshit! Vele homoseksuelen waren en zijn ook gehuwd met iemand van het andere geslacht omdat hun omgeving dat van hen verwacht. Dat heeft in de verste verte niets met kinderen te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Je kunt niet zeggen dat de snorrenclub mannen zonder snor discrmineert. Want de club is er juist voor mannen met een snor. Daarin onderscheidt zij zich.
Maar als mannen ervoor kiezen om nooit hun snor te laten groeien sluiten zij zichzelf uit om lid van de snorrenclub te worden. Net zoals de snorren zichzelf uitsluiten uit de kale-kin club. Zo werden ook homoseksuelen niet uitgesloten omwille van hun seksuele voorkeur, geaardheid of partnerkeuze... De partnerkeuze was nu eenmaal eigen aan het huwelijk. Het was een verbond tussen man en vrouw. Punt. En wie lid wil worden van de man-vrouw club, kan dat niet met iemand van hetzelfde geslacht. Wie er voor kiest om met iemand van hetzelfde geslacht samen te leven, die sluit zichzelf uit door die keuze. Want een homosekueel mag weldegelijk trouwen met iemand van het andere geslacht, net zoals iedereen. Zijn geaardheid staat daar volledig buiten. Tenzij je Calimero heet. Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U bent weer aan het kronkelen en spartelen dat het een lieve lust is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1553 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onzin dus. Citaat:
De reden waarom ze trouwden is niet relevant. het gaat erom dat ze het weldegelijk konden doen. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1554 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1555 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U was anders wel degene die het nodig vond om een reden aan te voeren. Een reden die overigens geheel aan uw fantasie ontsproten is.
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel hoor Raf. Zonder enig probleem zelfs. Er zijn in de geschiedenis genoeg voorbeelden gekend van huwelijken die werden ontbonden omdat er geen kinderen van kwamen.
Daar sta je dan alweer. ![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik nodig vind is duidelijk stellen dat u de Calimero uithangt want dat er van discriminatie geen sprake was. Het huwelijk beperkte zich gewoon tot één soort relatie, nl de man vrouw relatie. Ten minste in ons land toch. En dat mag. Mensen mogen niet gediscrimineerd worden, dat is juist. Maar relatievormen mogen weldegelijk beperkt worden, tenminste als je enige zin aan een huwelijk wil geven. Dat is nu uitgebreidt naar meerdere realtievormen. Niet voor het wegwerken van een discriminatie, maar door de maatschappelijke evolutie in de visie op homoseksualiteit. Ik begrijp hoegenaamd niet dat u een probleem hebt met deze bewering. Een discriminatie is nochtans altijd gemakkelijk te duiden. Maar dat doe je niet, je kan het ook niet, want er is nooit gediscrimineerd geweest. En dat weet je best. Net zoals iedereen. Paulus. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. De discriminatie is nu weggewerkt. Het huwelijk discrimineert nu niet langer op basis van seksuele geaardheid, zoals dat voor 2003 wel het geval was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik moet u niet weerleggen. U moet uw bewering hard kunenn maken. En dat kun je niet gaf je zelf al toe. Citaat:
Het huwelijk was een verbond tussen man en vrouw. Wie dat niet wil, die moet maar niet huwen. Net zoals iemand die zijn snor wil scheren, niet in de snorrenclub moet zijn. Dat ligt niet aan het huwelijk of aan de snorrenclub, maar aan keuzes die mensen maken. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 april 2011 om 14:38. |
||
![]() |
![]() |