![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2021 |
Staatssecretaris
|
![]() Andere wetten door andere politici gemaakt. Maarja, ze zijn democratisch verkozen. Het interesseert de mensen niet hoe het komt dat je arm bent. Ze zijn enkel bang van armoede en gaan het zo ver mogelijk uit de weg. Ze zijn bang dat de armoede op hen zou overslaan en de reden dat zij het niet nog beter hebben is omdat de arme mensen in ons land met hun geld gaan lopen. Grote fraudeurs mogen meer kosten via de staat maar dat is geen probleem. Dat word aanvaard.
![]() |
#2022 |
Banneling
|
![]() Hoe het komt dat je arm bent, is altijd je eigen schuld, net zoals bij rijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2023 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad, niet meer werken, niet meer in loondienst zijn had me een aantal voordelen opgeleverd. Verhoogde teruggave ziekenkas, korting op openbaar vervoer, recht op sociale woning enz. Ik had zo'n 4 jaar geleden daarop kunnen aansturen en dan had ik het nu beter gehad. Ik hoopte echter dat ik de "periode" kon overleven en nog even kon genieten van het nettoloon waarvoor ik werk (te).
![]() |
#2024 |
Banneling
|
![]() Binnenkort gaat dus VT4 het dagelijkse leven van de marginale armen uitzenden onder de titel van "Rekening in het Rood: Armoede in Vlaanderen" Deze mensen zouden allang de ambitie moeten gehad hebben nuttig te zijn voor de maatschappij i.p.v. criminaliteit of bedelarij te begaan.
Wie een put wilt graven, moet eerst aarde hebben! Pas op! Er zijn nog armen die het proberen. Alleen is de vraag, hoe zeldzaam zijn die? Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2025 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is natuurlijk mijn eigen schuld dat alles wat ik nodig had om m'n inkomsten te verwerven van me gestolen werd. Het is ook mijn schuld dat ik mijn vriendin heb bijgestaan in haar strijd tegen kanker i.p.v. haar te dumpen en te trachten mijn "zaak" alsnog te redden. 't is allemaal mijn eigen schuld, akkoord. Ik moet boeten door in armoede te leven gedurende 5 jaar omdat ik me heb laten bestelen en m'n vriendin heb bijgestaan. Die gasten die m'n bestelwagen gestolen hebben krijgen geen of een veel lagere straf. Mijn vriendin is ondertussen al even dood. Ze is echter te laat gestorven, op geen enkele wijze werd er rekening gehouden met die feiten en nog voor mijn vriendin overleed had de "overheid" het me al onmogelijk gemaakt om me er bovenop te werken. Ik had dus geen recht op enige uitkering, ik kon enkel voor een baas gaan werken of 6 maand wachten op enige uitkering. Ik heb dus een job gevonden, goed betaald maar al snel was er dus een loonbeslag. No problem, ik had schulden en die moet ik wel betalen. Toen werd ik zelf ziek en ben ik hulp gaan zoeken. Na 2 jaar kreeg ik die ook. Nu ben ik nog steeds in loondienst. Ik heb een bedrag ter mijn beschikking dat amper boven het bestaansminimum uitkomt maar heb geen recht op enige sociale maatregel en moet bovendien van dat bedrag m'n kosten zien te betalen om m'n werk te kunnen houden. Maar das allemaal normaal. Maar o wee als een handelaar een niet of niet volledig Nederlandstalig reclamebord uithangt in de rand rond Brussel of dat prins Laurent nekeer op reis gaat. Ik ben nu arm en ziek. Ik tel niet meer mee. Ik ben nu een crimineel, een profiteur in de ogen van velen, de meerderheid , de politici.
![]() |
#2026 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2027 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gevolgen: Wanneer de meeste mensen in een samenleving sociaal en financieel armer worden en het milieu verloederd, dan kan je echt geen goede punten geven aan deze beschavingvorm, minstens moet toch een meerderheid van de mensen het beter krijgen en de natuur moet zich kunnen herstellen, wat nu niet het geval is. De kwaliteit van een samenleving bestaat niet uit het aantal miljonairs, maar hoe men omgaat met zwakken, armen, ouderen, jongeren, kinderen, gezondheidszorg, werklozen, natuur en met de medemens in het algemeen. De top 1 miljard armste der aarde: Wereldwijd sterven er elke dag opnieuw 24.000 mensen ten gevolge van chronische en voortdurende ondervoeding. Elk jaar sterven er zo’n 7.000.000 kinderen aan ondervoeding; elke 3 �* 4 seconden sterft er iemand in de wereld aan honger. Tussen 750 miljoen en 1 miljard mensen leven in zodanige armoede dat ze niet in staat zijn voldoende voedsel te verkrijgen om in hun dagelijkse behoefte te voorzien. 54 landen zijn nu armer dan in 1990, in 34 landen is de levensverwachting achteruit gegaan. In 21 landen nam de honger toe en in 14 landen steeg de kindersterfte. In 12 landen gaan vandaag minder kinderen naar de lagere school dan tien jaar geleden. Eén miljard mensen, 32% van de stedelijke bevolking, woont in een krottenwijk. Dat aantal zal tegen 2030 waarschijnlijk verdubbelen, omwille van de groeiende sociale ongelijkheid. Zo blijkt uit het rapport "The Slum Challenge" van de VN-organisatie Habitat. België: § Ongeveer 410.000 Belgen zijn uitkeringsgerechtigd en volledig werkloos. § Vlaanderen heeft ongeveer 90.000 mensen die van een O.C.N.W uitkering leven. § Het aantal mensen in België dat onder de armoede grens leeft bedraagt 1,3 miljoen mensen. § Op dit moment zijn 145.000 landgenoten (België) afhankelijk van voedselhulp. § Van de 7,07 miljoen potentiële beroepsbevolking in België hebben 2,3 miljoen mensen geen job. http://trends.rnews.be/nl/economie/n...4633960450.htm Besluit: Onderschat de miserie van armoede nooit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2028 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2029 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2030 |
Staatssecretaris
|
![]() Overdreven of ni, dat doet er niet toe. Hoe meer mensen er zijn hoe meer mensen er dagelijks zullen sterven. Doodgaan is ook geen probleem, het is zelfs nodig maar over het hoe en waarom kan je je wel vragen stellen.
![]() |
#2031 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2032 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2033 |
Banneling
|
![]() Mijn bijdrage in deze draad, afgaand op de titel, is:
Echt arm zijn -vooral dan geestelijk arm zijn- is het met de regelmaat van de klok opgraven van eigen draden die reeds lang dood en begraven zijn teneinde dan toch nog heel eventjes in de virtuele schijnwerpers te kunnen staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2034 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2035 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2036 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze draad wordtniet opgegraven, hij loopt gewoon door, tot spijt van wie het benijdt, Maar ga verder met je bijdrage, in periodes waarin je niet gebanned bent, natuurlijk, Laatst gewijzigd door eno2 : 9 april 2011 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2037 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk aan een bedrag waarmee je een jaar of tien verder kan, zodat je niet de hele tijd je hand moet opsteken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2038 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2039 | |
Secretaris-Generaal VN