![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2041 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Wat is het nu? Zijn het mensen die huwen of dingen die huwen? Citaat:
Het gelijkheidbeginsel vertoont twee aspecten. Citaat:
Omdat je hier blok staat. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1891 Citaat:
Citaat:
Waarom moet dit toegepast worden voor het huwelijk en niet voor het huren/kopen van een huis,.... Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Maar vind je dat we dit onderscheid moeten maken bij de aankoop/huur van een huis? Bij de het in dienst treden in het leger? Bij het maken van vrienden? Bij aanwerving? Bij het lidmaatschap van een club? Bij het toestaan van de toegang tot café, restaurant,...Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Neen. En er is ok geen enkele reden om dat te denken buiten valse en ongegeronde vooroordelen.Over doel 2 Het doet niets af aan de betekenis. P.S. in je antwoord op deze post http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2027 knipte je dit weg In de eerste plaats de gehuwden; en hun goederen.En dan ga je onverdroten verder alsof het er niet staat. Negeren noem ik dat. |
|||||
|
|
|
|
|
#2042 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hou nu eens op met te doen alsof je constructief wil discuteren en tegelijkertijd opzettelijk doen alsof je niet begrijpt wat ik zeg. Citaat:
Het betreft dus personen die ondermeer verschillen door hun wensen en mogelijkheden, die zich voor 2003, in een verschillende situatie bevonden en na 2003 niet meer, doordat het huwelijk werd opengesteld voor meerdere relatievormen en zo aan hun wensen tegemoet kwam. Punt 1 is niet van toepassing omdat het personen betreft in een andere situatie. Precies omdat hun situatie anders is willen zij dat het huwelijk wordt aangepast aan hun situatie ipv zij aan het huwelijk. Niet omdat het huwelijk hen uitsluit, maar omdat het huwelijk in zijn toenmalige vorm, hen niet tegemoet komt in hun wensen. Zij willen geen gelijke behandeling, zij willen een ander soort huwelijk. En punt 2 is volledig conform mijn wens dat verbiedt dat verschillende personen op dezelfde wijze behandeld zouden worden. Waar maak ik een denkfout? Citaat:
De vragen die je in die posting stelt heb je ook gesteld in andere postings, misschien wel meer dan tien keer. Als ik dan op een bepaad moment zeg dat het zo niiet verder kan en wijs op een fout in onze methode, dan vind jij dat ik het negeer omdat ik zogezegd voor blok zou staan. Noem jij dat bedrog? Vind jij dat een drogredenering? Wel, dan vind je dat verkeerd. Een drogredenering is heus wel iets anders hoor. Citaat:
En je gaat daarmee op geen enkele wijze in op wat ik zeg. Dat heet negeren. Nochtans gaat het tot de kern van de zaak. Namelijk: Jij vertrekt vanuit het standpunt dat homorelaties evenwaardig zijn aan heterorelaties en vindt daarom dat het huwelijk moet openstaan ook voor koppels van hetzelfde geslacht. Citaat:
Een juistere voorstelling van de feiten zou zijn: Als we het huwelijk moeten aanpassen Op vraag de homoseksuelen. Moeten we dan straks ook de huurcontracten aanpassen naar een vorm die hen aanstaat? De legerdienst aanpassen naar een dienst die hen aanstaat, de wijze van aanwerving wijzigen naar een vorm die hen aanstaat enz... Of zijn zij het die zich moeten aanpassen naar wat er reeds bestaat? Citaat:
Citaat:
Ze slaat op mensen in een door de wet bepaalde relatievorm. Met echtelijke verplichtingen en alles erop en eraan. Een trouwboekje waarn de kinderen die uit dat huwelijk geboren worden moeten worden ingeschreven enz... ook de wettelijke verplichtingen naar de kinderen toe vallen daaronder. Met alimentatieplicht bij scheiding voor degene die geen inkomen heeft; met een overlevingspensioen voor de langstlevende op basis van de arbeid van de overleden partner...... Het huwelijk moest bij tijden vooral bescherming geven aan de vrouw, die in den tijde niet uit ging werken en afhankelijk was van haar man. Ik vind dat deze elkaar eerder aanvullen dan wel elkaar tegenspreken. Meer moet je daar niet achter zoeken. Paulus. |
||||||||
|
|
|
|
|
#2043 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik noem dat niet alleen zo; dat is het ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2044 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
A ja, ...?
Dus als ik zeg dat het huwelijk te maken heeft met procreatie
Citaat:
Goed geprobeerd Raf, maar ik vrees dat het enige wat je aantoont is, dat je als een klein kind staat te rampetampen omdat ik je blijf weerleggen. Hoe verder de thread vordert, hoe gemakkelijk je het me maakt. Eerst moest uw bewering dat er voor 2003 gediscrimineerd werd op grond van geaardheid er aan geloven (u brengt geen wetteksten aan die dat bewijzen) Dan uw bewering dat ik homofoob zou zijn (u gooit homoseksualiteit op zich en homofielen door elkaar) Dan uw bewering dat mijn stellingen allemaal weerlegd zouden zijn? (maar u helaas geen enkel voorbeeldje daarvan kunt geven...) En nu weer uw bewering dat het verkeerd zou zijn te stellen dat het huwelijk te maken heeft met procreatie. U bent een slechte verliezer Raf. Wat is er mis met de stelling dat het homohuwelijk er kwam omwille van de veranderde maatschappelijke visie op homoseksualiteit? Omdat men die relatievorm wou erkennen? Maar neen. U moet en zal bewijzen dat het er kwam omdat er gediscrimineerd werd. En u heeft daarvoor geen enkele poot om op te staan. Niet de voorwaarden om te huwen zijn veranderd, maar het huwelijk zelf. En dat is niet omdat er gediscrimineerd werd (anders had men de voorwaarden moeten aanpassen) maar omdat men tegemoet wil komen aan (en daarom werd het huwelijk aangepast. Is dat nu zo'n schandelijke stelling die kost wat kost bestreden moet worden als was het de grootste onrechtvaardigste leugen ooit? U doet belachelijk. Ik zei het al eerder. Iedereen die het niet met u eens is beschouwt u als homofoob, wegens gebrek aan argumenten. Wellicht zal men in de toekomst een nieuwe verklaring van het woord moeten toevoegen, speciaal voor jou. Homofoob: Iemand die onwaarheden van homofielen weerlegt met argumentatie. En als men dat niet wil, dan is men ook homofoob. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 april 2011 om 10:46. |
|
|
|
|
|
|
#2045 | ||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Punt 1 is hier dus wel van toepassing. 1. Het verbiedt dat personen die zich in eenzelfde situatie bevinden, op verschillende wijze behandeld worden; Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1891 Citaat:
Ik wil je visie niet toetsen aan het gelijkwaardigheidsprincipe maar aan het gelijkheidsprincipe. Hoeveel keer moet ik dat nog herhalen? Het is als stellen dat sommige groepen mensen minderwaardig zijn; en je ze bijgevolg mag discrimineren. Citaat:
Ik vraag waarom je dit onderscheid wil maken om hen anders te behandelen bij het huwelijk. Begrijp je dat verschil niet; of doe je alsof. Citaat:
Ik wil je visie niet toetsen aan het gelijkwaardigheidsprincipe maar aan het gelijkheidsprincipe. Hoeveel keer moet ik dat nog herhalen? Het is als stellen dat sommige groepen mensen minderwaardig zijn; en je ze bijgevolg mag discrimineren. Citaat:
Citaat:
Kom niet opnieuw af met je zever : Dat ligt aan hun keuze. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vertel me nu waarom het verschil zou moeten van tel zijn bij het huwelijk; dat ze die bescherming niet mogen krijgen. |
||||||||||||
|
|
|
|
|
#2046 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#2047 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U heeft nog niks, maar dan ook ècht helemaal niks weerlegd.
|
|
|
|
|
#2048 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, Paulus, ook d�*t is weer een manifeste leugen. Er zijn op dit forum tal van mensen met wie ik het niet eens ben en die het met mij niet eens zijn. Slechts weinigen onder hen beschouw ik als homofoob. U bent er daar één van. De "redens" daarvoor werden u al omstandig uit de doeken gedaan en uw woordspelletjes en semantische truukjes slaagden er niet in de feiten te weerleggen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 12 april 2011 om 12:50. |
|
|
|
|
|
#2049 | |||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mocht het zo zijn, dat men zou zeggen dat iemand omwille van zijn seksuele geaardheid niet mag huwen, dan had je een punt. Dan ging het inderdaad gaan om personen in eenzelfde situatie die anders behandeld worden. Maar nu is dat niet zo. In ons geval gaat het over personen die de regels van het huwelijk willen veranderen. Ze willen dat ook andere relatievormen worden opgenomen in het huwelijk. Je kunt het een beetje vergelijken met dit: Stel mijn vrouw en ik willen gaan spelen de kinderchreche van de gemeente samen met de kinderen. Dan gaat men ons zeggen dat de chreche er is voor kinderen en niet voor volwassen. En dan mag ik nog zeggen dat ik daar ook graag zou spelen en dat ik een persoon ben in dezelfde situatie als die kinderen, met dezelfde wensen als die kinderen, maar dat ik gediscrimineerd wordt omwille van mijn ontwikkelingsfase...dat zal allemaal niet veel helpen. Het kan natuurlijk gebeuren dat het gemeentebestuur besluit om de ouders die samen met hun kinderen wiillen spelen in de accomodaties die daartoe dienen, daar uiteindelijk toch toestemming voor geven... ... maar ik zal nooit kunnen zeggen dat ik voordien gediscrimineerd werd. Het gemeentebestuur mag zeggen dat de chreche er uitsluitend is voor kinderen. Zolang ze maar de regels die er zijn hanteert voor iedereen. Net zoals de wetgever mag zeggen dat het huwelijk er uitsluitend is voor koppels van verschilldend geslacht, discrimineert zij niet als zij alle koppels die van verschillend geslacht zijn huwt. Het kan natuurlijk gebeuren en dat is ok gebeurd, dat de wetgever het huwelijk ook openstelt voor andere relatievormen, met namen koppels van gelijk geslacht, om vooral homosekuelen tegemet e komen. Maar dat wil niet zeggen dat zij voordien discrimineerde. In de meeste landen van Europa is het huwelijk nog steeds zoals ze bij ons was voor 2003. Toch is het gelijkheidbeginsel een Europees gegeven. In uw redeneren zouden klacht kunnen wegens discriminatie op grond van deze tekst. Maar elke jurist zal zeggen dat dit zinloos, precies omdat er van discriminatie geen sprake is. Ook in ons land is het homohuwelijk er niet gekomen door één of andere uitspraak van de rechtbank of juridisch precedent. Neen. Het is er gekomen om tegenmoet te komen aan de wens van homosekuelen in een samenleving die homosekuele relaties wil erkennen. Ik begrijp hoegenaamd niet dat u daar problemen mee heeft Artisjok. Citaat:
Ik zie niet in waarom jij dat wél zou mogen doen en ik niet. Citaat:
Ik vind het overigens nogal straf dat jij beweert dat ik je zou negeren. De helft, misschien meer, van mijn bijdragen aan deze thread zijn aan jou gericht. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarom wil ik dat onderscheid anders te behandelen bij het huwelijk. Begrijp je dat verschil niet; of doe je alsof. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat akkoord gaan met het homohuwelijk impliceert dat dat we akkoord gaan met de visie dat beide relatievormen gelijkwaardig zijn en dat zijn ze niet. Die vermeende "gelijkheid" tussen homoseksualiteit en heteroseksualiteit is in strijd met de werkelijkheid, en doet dus letterlijk "de waarheid geweld aan" Een samenleving die zich baseert op vervalsing , kan nooit een juiste regelgeving handhaven. En ik verkies te leven in een samenleving die dat wel kan. Ik verkies te leven in een maatschappij die zich op de realiteit baseert en niet op het ideaal een visie die niet strookt met de waarheid. Ik verzet me er tegen dat relaties die verschillend zijn, op dezelfde wijze behandeld zouden worden om tegemoet te komen aan een onrealistisch ideaalbeeld. Citaat:
Als het huwelijk zichzelf als samanlevingsvorm niet mag onderscheiden van andere modellen, dan schaf je eigenlijk het huwelijk af toch? Begrijp je dat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is absolut geen argument om het huwelijk open te stellen voor gelijkslachtige koppels omwille van die bescherming. Paulus. |
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#2050 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2051 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eerst moest uw bewering dat er voor 2003 gediscrimineerd werd op grond van geaardheid er aan geloven (u brengt geen wetteksten aan die dat bewijzen) Dan uw bewering dat ik homofoob zou zijn (u gooit homoseksualiteit op zich en homofielen door elkaar) Dan uw bewering dat mijn stellingen allemaal weerlegd zouden zijn? (maar u helaas geen enkel voorbeeldje daarvan kunt geven...) En nu weer uw bewering dat het verkeerd zou zijn te stellen dat het huwelijk te maken heeft met procreatie. U bent een slechte verliezer Raf. Wat is er mis met de stelling dat het homohuwelijk er kwam omwille van de veranderde maatschappelijke visie op homoseksualiteit? Omdat men die relatievorm wou erkennen? Maar neen. U moet en zal bewijzen dat het er kwam omdat er gediscrimineerd werd. En u heeft daarvoor geen enkele poot om op te staan. Niet de voorwaarden om te huwen zijn veranderd, maar het huwelijk zelf. En dat is niet omdat er gediscrimineerd werd (anders had men de voorwaarden moeten aanpassen) maar omdat men tegemoet wil komen aan (en daarom werd het huwelijk aangepast. Is dat nu zo'n schandelijke stelling die kost wat kost bestreden moet worden als was het de grootste onrechtvaardigste leugen ooit? U doet belachelijk. Ik zei het al eerder. Iedereen die het niet met u eens is beschouwt u als homofoob, wegens gebrek aan argumenten. Wellicht zal men in de toekomst een nieuwe verklaring van het woord moeten toevoegen, speciaal voor jou. Homofoob: Iemand die onwaarheden van homofielen weerlegt met argumentatie. En als men dat niet wil erkennen, dan is men ook homofoob. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2052 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1831 Paulus |
|
|
|
|
|
|
#2053 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zou behoorlijk absurd zijn. De weerlegging van al uw stellingen en argumenten door meerdere mensen in dit topic is allerminst absurd.
|
|
|
|
|
#2054 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2055 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2056 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het stond natuurlijk in de sterren geschreven dat u zich daar onderuit zou trachten te wurmen. Tevergeefs.
|
|
|
|
|
|
#2057 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onderstaande link maakt wel heel duidelijk wie hier in rondjes draait. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1831 Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2058 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2059 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2028 Kunt u niet gewoon zeggen welke bewering van mij u weerlegd zou hebben en op welke manier ipv met linkjes te gooien die niks zeggen. Ik zal je eens tonen wat ik bedoel: Eerst moest uw bewering dat er voor 2003 gediscrimineerd werd op grond van geaardheid er aan geloven (u brengt geen wetteksten aan die dat bewijzen) Toch niet zo moeilijk? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2060 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kortom, u heeft niks inhoudelijks en besluit dan maar een beetje op de man te gaan spelen. Zo kennen we onze Raf natuurlijk. Paulus Laatst gewijzigd door Paulus : 12 april 2011 om 13:49. |
|
|
|
|