![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de kleine van den imam z'n communie doet in de kerk achter de school zal den imam ook nen dag verlof krijgen ... Als de pastoor de kleine van den islamleraar moet dopen krijgt die islamleraar ook een dag verlof...Wa's dan het probleem ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie dat sommige ervan uitgaan dat die man sowieso niet full-time werkt.
Staat die informatie ergens? Mijn uitgangspunt was van wel maar dat weten we in dit geval niet volgens mij? Waar het mij om gaat is dat er wederom een ongelofelijk precedent wordt geschapen wat er a) zal toe leiden dat de arbeidskansen van Moslims nog verslechteren met een nog hogere werkloosheidsgraad bij die groep als gevolg wat enkel zal leiden tot een nog grotere stigmatisering en zo ook tot meer criminaliteit. Ze eisen namelijk zelfs priveleges op de b) onze samenleving een Islam-vriendelijke samenleving wordt. Het lijkt me niet de bedoeling keer op keer toe te geven aan een volledig totalitaire en extremistische ideologie die als doel heeft iedere vorm van vrijheid en persoonlijke ontwikkeling waaronder ook onderwijs valt, uit te schakelen. c) we evolueren terug naar de middeleeuwen d) Verschillende principekwesties -om wat voor redenen mogen we dan nog vrij vragen? Mag ik als het mooi weer wordt vroeger vertrekken om te zonnebaden? Neen? Waarom zij dan wel omwille van "religie"? - krijgen wij priveleges in zijn land omwille van het feit dat we een andere cultuur hebben? - als je ergens te gast bent, gedraag je je low-profile - ... Zelfs als de man niet voltijds werkt zie ik géén enkele reden om zijn vraag om vrijdag vroeger te mogen vertrekken (sic) in te willigen boven de vraag van een andere leerkracht om vroeger te mogen vertrekken om een pintje te gaan pakken/een terrasje te gaan doen/de kinderen op te vangen/...
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En laat me raden: eerst is het voldoende om een kwartiertje voor sluitingstijd te vertrekken. Dan begint men een uur vroeger, dus moet men een uur vroeger vertrekken. Speciale gewaden aantrekken ook en mensen begroeten, nog een half uur langer. Het gebed wordt uitgebreid, vanaf nu neemt het een ganse dag in beslag. Iedere dag van de week van half negen tot half vijf moet er gebeden worden ... ![]() Last but not least: men krijgt geen contract meer in de school gezien het evident is dat de leerkracht weinig les zal geven. Persoon stapt naar het CGKR en RVA en vraagt een compensatie van inkomensderving ten bedrage van het loon voor de komende tien jaar want hij werd racistisch bejegend ... (zie Hema-geval). Meer moet daar niet over gezegd worden.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 april 2011 om 22:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Wees gerust ... katholieke leerkrachten hun bekommernis is vooral hoe ze een lang weekend kunnen krijgen om naar hun buitenverblijf te kunnen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wil je insinueren dat "de moslim" geen geld heeft voor een buitenverblijf en ten gevolge daarvan toestemming moet krijgen vroeger naar huis te gaan om te bidden? Dan bent u écht krom aan het denken en zou je eigenlijk beter zwijgen, dit om jezelf niet al te belachelijk te maken.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan niet bezig blijven met altijd maar uitzonderingen goed te keuren. Want uiteindelijk kan ik dan zeggen dat ik van mijn religie een verzorgd kapsel moet hebben op zaterdag en daarom iedere vrijdag naar de kapper moet. Of dat ik net op dat uur mijn was moet doen want het gaat niet anders enzovoort.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 16 april 2011 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er waren mensen bij wiens kinderen op maandag en donderdag naar de atletiek moesten en dus op dat moment liever een uurtje vroeger wilden vertrekken. Er was een leerkracht die iedere dinsdag naar de avondschool moest ... idem dito. Er waren zelfs leerkrachten bij die terzelfdertijd een eigen zaak hadden en dus ook specifieke verlangen hadden. En er waren inderdaad ook leerkrachten die een buitenverblijf hadden en dus liever de vrijdag wat vroeger wilden vertrekken. Ik ging er van uit dat iedere (fultime) leerkracht twee halve dagen niet moest komen. Omdat de uurroosters van leerkrachten respectievelijk 22 en 24 uren bedroegen was er daar dus ruimte voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag wil den diene een kwartier vroeger stoppen, en morgen wil zijn collega die een dorp verder woont en daar ook naar iets privé wil gaan, een half uur vroeger stoppen.
Allemaal zever. (vanzelfsprekend: als een regent of master de vrijdag het laatste uur geen lesopdracht heeft, dan moet hij/zij niet wachten; maar bij het opmaken van het uurrooster bij aanvang van het schooljaar, wordt dan vaak veel ruzie gemaakt ...) Die verlofdagen voor kommunie, doop en wat weet ik allemaal: in onze samenleving inderdaad liefst te hervormen: iedereen drie dagen verlof per jaar voor 'allerhande privé-zaken'. (voor het onderwijzend personeel: die drie dagen moeten ingehaald worden in een van de weinige en korte voorziene vakantieperiodes van herfstverlof, kerstverlof, krokusverlof, paasverlof, heel-grote-vakantie)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks vragen ze nog verlof om hun nagels te knippen! Eerlijk gezegd met een fulltime (!!!!!) uurrooster van 24 uren is het belachelijk om zoveel noten op uw zang te hebben.
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Heel deze problematiek kan m.i. worden opgelost door met de hele klas elke vrijdag naar de moskee te trekken. Jonges vooraan, meisjes achteraan. En dan kan de leerkracht daar zijn imam kwaliteiten verder tentoonspreiden (op onze kosten, men moet ook wat integreren nietwaar).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() lesvoorbereidingen en toezichten niet inbegrepen weliswaar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge gaat als master biologie toch niet na je vijfde jaar leservaring moeten voorbereiden tot je baadt in het zweet, dat een zaadcelletje naar een eicelletje zwemt ... zygote ... enzovoorts ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Begin jij altijd je gesprekken met te zeggen dat de ander zevert?
Citaat:
Ik zou als leerkracht niet naar de les willen gaan zonder degelijke voorbereiding en ja ... die kunnen inderdaad jaar na jaar voor een stuk terug gebruikt worden. Je vergeet wel dat de moderne manier van lesgeven heel veel differentiatie inhoudt. Leerkrachten die nog les geven op de oude manier (één voorbereiding voor alle leerlingen hetzelfde) hebben in huidige tijden onherroepelijk gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Hij doet het niet zoals het hoort, je hoort de werktijden na te leven
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werktijden binnen het onderwijs ? Maar Plakker toch. Ben je echt zo wereldvreemd ? Leerkrachten hebben al jarenlang verworven rechten. In de meeste middelbare scholen hoeven ze buiten de lestijden niet in de school te zijn, waar ze ook gretig gebruik van maken. In die zin dat regenten en licentiaten proberen hun beprekt aantal lestijden te groeperen zodat ze vier dagen thuis zijn tijdens een voltijdse schoolweek. Nog iets ? Ondertussen maar lullen over een kwartiertje bij een islamleerkracht.
|
![]() |
![]() |