Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2011, 17:02   #41
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Iedereen moet met zijn handen van andermans eigendom afblijven.
Einde discussie.
Na een keer of zeven hebt u uw punt gemaakt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 17:10   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
By the way... Ik vind andermans eigendom vandaliseren nu niet meteen een gezonde visie voor de toekomst.
²
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 17:11   #43
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Na een keer of zeven hebt u uw punt gemaakt.
Ik mag toch op iedereen reageren denk ik.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 17:17   #44
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Na een keer of zeven hebt u uw punt gemaakt.
Hij heeft nochtans een punt. Mensen moeten met hun fikken van andermans gerief afblijven.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 17:47   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik mag toch op iedereen reageren denk ik.
Natuurlijk mag u dat.
Maar 1 post is voldoende hoor, u post immers zeven keer exact hetzelfde.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 18:04   #46
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Einde discussie.
Waarom discussieert ge dan voort?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 18:35   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Die mensen van die next generation zijn dermate hoog van nobelheid, democratisch gehalte .. afijn het zijn apostelen en profeten van de rechtvaardige toekomst.

Ik stel voor dat er wetgevend werk komt; dat die mensen een milieuvriendelijke sticker mogen uitreiken, nadat een lagere menssoort een eerbiedige aanvraag aan hen gestuurd heeft, en nadat die aanvraag dan door hen met gunstig gevolg onderzocht is; en nadat de bijzondere tax aan hun vzw betaald werd.

In de aanvraag moet gesteld worden waarvoor precies het vervuilende voertuig moet dienen, en voor hoeveel kilomterkes maximum per tijdsperiode.

Eens dit systeem goed geproefdraaid heeft, kan het uitgebreid worden voor alle diesel-en benzine-wagens die meer dan 25.000 € kosten;
en voor elke tweede of volgende gezinswagen, ongeacht zijn kostprijs.

Vervolgens kunnen bouwgronden die groter zijn dan 750 m² in het systeem ingebracht worden, alsook gezinswoningen en appartementen die meer kosten dan 150.000 €.

Kortingen kunnen toegekend worden als je lid bent van een klein-linkse partij, een anarchistisch uiterlijk handhaaft, of een opleiding in Palestina gevolgd hebt.
Volledige vrijstellingen voor dragers van hoofddoeken en burka's.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 19:13   #48
Ganzenbordfan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2007
Locatie: Braunau am Inn
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Iedereen moet met zijn handen van andermans eigendom afblijven.
Einde discussie.
In sommige gevallen kan eigendomsrecht me gestolen worden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Meest verstedelijke gebieden ter wereld ? Laat me niet lachen.
Op een uurtje rijden ten Noorden of ten Oosten liggen dichterbevolkte ballingsgebieden als de (ruime) Vlaamse ruit. Hebben ze daar ook al zulke acties ondernomen ? Want dit is in principe de tweede keer.
SUV's horen niet thuis in de stad. Punt. De rest is zever.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 19:25   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
SUV's horen niet thuis in de stad. Punt. De rest is zever.


Wereldvreemd wslk ook nog.
Naast hybride SUV´s bestaan er al een tijdje vol-electrische SUV´s. vbtje

Citaat:
http://www.metaefficient.com/cars/10...0-minutes.html

100% Electric SUV Recharges In 10 Minutes
by Justin Thomas on July 19, 2007

in Cars

This SUV by Phoenix Motorcars is an all-electric, zero-emissions vehicle. It can recharge in 10 minutes, and it has a range of a 100 miles (or more) per charge. It’s fast too — it can achieve speeds of 95 MPH while carrying five passengers and a full payload. The vehicle uses the innovative NanoSafe batteries by Altairnano. NanoSafe batteries are made with a non-toxic compound, lithium titanate. This is similar to lithium-ion chemistry, but the use of titanium that prevents the fundamental cause of uncontrolled thermal runaway.

Here’s a video of the SUV in action.

Right now, the vehicles are only available to fleet buyers. But Phoenix Motorcars will also release a consumer version of its zero-emission, freeway-speed vehicle in late 2008. The company is also working to release a battery pack that will provide a 250 mile range.

This company is an early leader in the mass production of full-function, green electric trucks and SUVs. The company estimates a sales production of 500 vehicles for 2007 and 6,000 vehicles for 2008.

With eventual public sales in mind, company officials said Altairnano is already talking with Pacific Gas & Electric, California’s largest utility, about a web of “rapid charge stations.” With conventional 480-volt, three-phase service, they could top off batteries during a coffee stop (recharging at home, with the same 220 volts that runs the clothes dryer or stove, would take about five hours).
Bron voor de geïnteresseerden: http://www.phoenixmotorcars.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Motorcars

spy-foto´s juli 2008:
http://www.teslamotorsclub.com/showt...ull=1#post9971
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 april 2011 om 19:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 19:40   #50
Ganzenbordfan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2007
Locatie: Braunau am Inn
Berichten: 1.012
Standaard

Alsof het milieu-aspect het enige argument is tegen SUV's.
Veiligheid van andere weggebruikers en zo.

ORLANDO, March 11, 2003 – By now, most of us are aware that sport utility vehicles are prone to rollover accidents, but a Florida traffic safety expert's research reveals a heightened risk of rear-end collisions for passenger cars that follow SUVs.
http://www.sciencedaily.com/releases...0312071737.htm


14 februari 2007 - SUV’s blijven slecht scoren op het gebied van voetgangersveiligheid. Onderzoek van de ANWB en zijn Duitse zusterclub ADAC wijst uit dat van de tien grote SUV’s in de gewichtsklasse boven 2,5 ton er zeven geen of slechts één ster verdienen.
http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-ti...etgangers.html

Over wereldvreemd gesproken.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 20:03   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Alsof het milieu-aspect het enige argument is tegen SUV's.
Veiligheid van andere weggebruikers en zo.

ORLANDO, March 11, 2003 – By now, most of us are aware that sport utility vehicles are prone to rollover accidents, but a Florida traffic safety expert's research reveals a heightened risk of rear-end collisions for passenger cars that follow SUVs.
http://www.sciencedaily.com/releases...0312071737.htm

14 februari 2007 - SUV’s blijven slecht scoren op het gebied van voetgangersveiligheid. Onderzoek van de ANWB en zijn Duitse zusterclub ADAC wijst uit dat van de tien grote SUV’s in de gewichtsklasse boven 2,5 ton er zeven geen of slechts één ster verdienen.
http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-ti...etgangers.html

Over wereldvreemd gesproken.
Uw bronnen zijn lichtjes versleten (toch die van 2003)...

SUV´s scoren (algemeen) gemiddeld minder qua voetgangersveiligheid, klopt relatief ~ , maar er zijn ook SUV´s die veel voetgangersveiliger scoren als gewone klassieke auto´s. Dus ook daar heb je geen punt. Want ook daar wordt bij "SUV´s" enorm vooruitgang geboekt. Ook een relatief hoog front kan men zachter maken en alleszins ´gemakkelijker´ minder scherp.

Kijk eens bij de SUV BMW X1. 64% bij Pedestrian safety
Klasse: http://www.euroncap.com/small_off_road_4_4.aspx

Nu eens kijken naar de "stadsautootjes":
http://www.euroncap.com/supermini.aspx
maar één ´stadsautootje´ was beter als de SUV BMW X1 bij voetgangersveiligheid, en dan was het nog de grootste van de "mini´s" de Toyota Prius met 68 %.

Citaat:
http://www.bmwblog.com/2009/12/08/bm...ap-crash-test/

BMW X1 receives 5 stars on Euro NCAP crash test

Of the 12 vehicles which have just gone through the NCAP test, the BMW X1 also has by far the highest level of pedestrian protection.
Here are Euro NCAP's latest set of results released on 23rd February 2011.
http://www.euroncap.com/latest.aspx met de X1
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_X1

Hier de kleine roadsters (cabrio) qua voetgangersveiligheid.
http://www.euroncap.com/roadster_sports.aspx
4 van de 7 haalden maar 1 ster of zelfs geen ster qua voetgangersveiligheid.

Over wereldvreemde veralgemening gesproken.

Had je nog iets ?

Wil je nu de stadsbussen en trams verbieden in de stad ?
Ook de treinen ?
Daar heb ik geen EuroNCAP voor nodig, want die doen ´nougabollen´ aan de voetgangersveiligheid (heeft ook weinig zin).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 april 2011 om 20:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 20:37   #52
Ganzenbordfan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 augustus 2007
Locatie: Braunau am Inn
Berichten: 1.012
Standaard

Dat zijn enkel tegenargumenten tegen mijn argument betreffende die voetgangersveiligheid. Bovendien gaat het maar om een beperkt aantal modellen die schijnbaar 'veiliger' zijn voor voetgangers. Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met fietsers. SUV's blijven onveilig voor gebruikers van bescheidenere wagentjes.

Stadsbussen en trams blijven buiten schot wegens collectief en dus ook efficiënter wat mens- en milieukosten betreft. Wat veiligheid betreft: dat kan altijd beter. De personenwagen blijft nog altijd jaarlijks ontelbaar meer verkeersdoden eisen dan het openbaar vervoer. Dat er nog veel werk is om het (aanbod van) openbaar vervoer te verbeteren, spreekt voor zich, maar met initiatieven zoals de verlenging van bestaande tramlijnen (Brabo I en II in Antwerpen) e.d. zijn we op goede weg.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 20:49   #53
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Dat zijn enkel tegenargumenten tegen mijn argument betreffende die voetgangersveiligheid. Bovendien gaat het maar om een beperkt aantal modellen die schijnbaar 'veiliger' zijn voor voetgangers. Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met fietsers. SUV's blijven onveilig voor gebruikers van bescheidenere wagentjes.

Stadsbussen en trams blijven buiten schot wegens collectief en dus ook efficiënter wat mens- en milieukosten betreft. Wat veiligheid betreft: dat kan altijd beter. De personenwagen blijft nog altijd jaarlijks ontelbaar meer verkeersdoden eisen dan het openbaar vervoer. Dat er nog veel werk is om het (aanbod van) openbaar vervoer te verbeteren, spreekt voor zich, maar met initiatieven zoals de verlenging van bestaande tramlijnen (Brabo I en II in Antwerpen) e.d. zijn we op goede weg.
Neemt niet weg dat je met je fikken van andermans gerief moet blijven.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 21:09   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Dat zijn enkel tegenargumenten tegen mijn argument betreffende die voetgangersveiligheid. Bovendien gaat het maar om een beperkt aantal modellen die schijnbaar 'veiliger' zijn voor voetgangers.
Niet schijnbaar, die zijn echt veiliger, en er zijn ook meerdere SUV´s die veiliger zijn, zelfs in de zware SUV-klasse vind je er met 2 sterren qua voetgangersveiligheid (matig). Daar is nog veel werk.

Bij de mid SUV´s vind je zelfs bij de ´oudere SUV-modellen´ er redelijk veel met 3 sterren.
Kijk maar eens in de onderste kolommen, pre 2009 rating:
http://www.euroncap.com/small_off_road_4_4.aspx

Honda CR-V model 2002 had al 3 sterren:
http://www.euroncap.com/tests/honda_cr_v_2002/123.aspx

Citaat:
Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met fietsers. SUV's blijven onveilig voor gebruikers van bescheidenere wagentjes.
En vrachtwagens/bussen/zware bestelwagens/trams op hun beurt voor SUV´s...

Citaat:
Stadsbussen en trams blijven buiten schot wegens collectief en dus ook efficiënter wat mens- en milieukosten betreft.
DENKFOUT betreft de dieselbus, die is zelfs vervuilender per personenkilometer met gemiddelde bezettingsgraad van 14 passagiers als een benzine-SUV.
De benzinewagen al dan niet met hybride (ook LPG of CNG, zeker E-wagens) zijn het properste verkeermiddel in de stad na de fiets. Studies kan ik citeren.

Citaat:
Wat veiligheid betreft: dat kan altijd beter. De personenwagen blijft nog altijd jaarlijks ontelbaar meer verkeersdoden eisen dan het openbaar vervoer.
Ook ENORME DENKFOUT als je rekent per afgelegde kilometer en je moogt niet alleen de businzittenden rekenen hé ! . Alle weggebruikers die betrokken worden in een ongeval met een bus of tram moeten geteld worden, doet men bij de "auto-ongevallen" immers ook.

Een *Nederlandse Studie* heb ik onlangs gepost. Bussen zijn "veel onveiliger" en trams nog meer, zelfs per personenkilometer met gemiddelde bezettingsgraad volgens officiele bron.

Voor Be had ik het geextrapoleerd op Be-bezettingscijfers.
*voila*:
Citaat:
http://www.swov.nl/rapport/Factsheet...ar_vervoer.pdf

Hoe groot is het probleem?

Het aantal slachtoffers onder gebruikers van het openbaar vervoer (bus, tram/lightrail, metro, trein) is gering: gemiddeld per jaar 1 dode en 19 ziekenhuisgewonden in de afgelopen tien jaar (2000 - 2009). De onveiligheid van openbaarvervoermiddelen voor andere verkeersdeelnemers is veel groter: gemiddeld per jaar 41 doden en 138 ziekenhuisgewonden in dezelfde periode. Hiervan vallen 116 slachtoffers (waarvan 16 doden) bij botsingen met een bus en 63 (waarvan 25 doden) bij botsingen met een tram of trein.

Door het aantal afgelegde voertuigkilometers van personenauto's, bussen en trams te relateren aan het aantal ongevallen of slachtoffers, bereken je het ongevallen- resp. slachtofferrisico.

Het blijkt dat er per afgelegde kilometer bij ongevallen met een bus 7 keer zoveel ongevallen zijn met ernstige afloop (doden en/of ziekenhuisgewonden) dan bij ongevallen met een personenauto, en bij ongevallen met een tram 12 keer zoveel. Voor dodelijke ongevallen zijn deze verhoudingen nog ongunstiger: bij ongevallen met een bus 15 keer zoveel en bij ongevallen met een tram 57 keer zoveel dodelijke ongevallen als bij ongevallen met een personenauto.
hier de berekening met bronnen voor Be en NL
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1081

Even ´grofjes´ uitrekenen:

Dus de bezettingsgraad van bussen (14 �* 15) is pakweg maximum 10 x hoger als ´de auto´ (1,4 - 2):

Dus die eerste 15 - uit de Swov-studie - delen we door 10, dus is de bus minimum 1,5 x of 50 % dodelijker als de auto per personenkilometer, in Nederland (2 per auto) zelfs tot 100 %.

Dus de bezettingsgraad van trams (28) is pakweg maximum 20 x hoger als ´de auto´ (1,4 �* 2). Nemen we aan dat 28 ook het cijfer voor Be is.

Dus die eerste 57 - uit de Swov-studie - delen we door 20, dus is de tram bijna 3 maal dodelijker als de auto per personenkilometer in Be; in Nederland (2 per auto) dus delen door 14 (57/14) zelfs 4 maal dodelijker.

Nog eens zelf dubbelchecken wat de recente Swov -studie zelf zegt:
Het gaat dus degelijk over voertuigkilometers en die ´15 en 57 dodelijker´/per voertuigkilomter staat er degelijk in;

Ik hou wel rekening met het aantal inzittenden (van alle betrokken voertuigen in een ongeval), dus "de gevaarlijkheid" per afgelegde personenkilometer in het wegverkeer.
Tttt, nu al dat nodeloos onwetend afgeven op de (brandstof)auto... onder het mom veiligheid en milieu, en dan moet de Electroauto zich nog in het stadsbeeld (langzaam) doorzetten de volgende 10 jaar.

Dit sluit natuurlijk geen doordachte voetgangerszones, zone 20´s (woonerf) en zone 30 ´s in de stad uit.

Citaat:
Dat er nog veel werk is om het (aanbod van) openbaar vervoer te verbeteren, spreekt voor zich, maar met initiatieven zoals de verlenging van bestaande tramlijnen (Brabo I en II in Antwerpen) e.d. zijn we op goede weg.
OK.
Begin er dan maar aan alle bussen op aardgas (CNG) te laten rijden ipv de weinige weer af te schaffen (vbn in Los Angeles, ook Zwitserland zijn dieselbussen verboden in de stad).
Wat doen ze hier ze kopen dieselhybrides aan die maar een 1/4 oplossing zijn voor het milieu in de stad. Hoe dom kunnen politiekers zijn ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 april 2011 om 21:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 21:34   #55
clefasm
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 april 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik ben 1 van de 250 bestuurders die mocht vaststellen dat een onbekende denkt iemand anders zijn eigendom te mogen saboteren.
Leuk hoor om op een vrije dag als je wil vertrekken met je kinderen naar de grootouders die op 1 uur rijden van Antwerpen wonen om voor de paasfeesten even goeiedag te gaan zeggen en je vervolgens 2 uur bezig bent en 's avonds nog eens een uur bij de politie moet wachten omdat het leasebedrijf vraagt om een klacht in te dienen.

Deze actie is achterbaks, als iemand het niet eens met mijn keuze van wagen dan moet hij er maar een open discussie over beginnen. Anoniem iemands eigendom beginnen te saboteren slaat nergens op.

Ik heb een kleine SUV, dit is 1 van de weinige wagens waarin op een wettelijke en veilige manier manier mij kan verplaatsen met mijn 4 kinderen.
Of mag dat ook niet meer tegenwoordig, 4 kinderen hebben?
clefasm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 21:35   #56
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
250 sufs al met een platte band in Antwerpen

Ik vind dit wel een fijne actie. Er wordt niets beschadigd. En ik kan me vinden in het doel. Maak de hele (binnen)stad autovrij.
Enkel de reactie van de politie begrijp ik van geen kanten. Als je een gestolen fiets gaat aangeven wordt er gezucht. Gelijk wat dat je gaat aangeven eigenlijk halen ze de schouders op. En nu willen ze dat iedereen die met een platte band zit aangifte gaat doen voor dat niemendalletje. En ze gaan op zoek naar de daders. Ze hebben net de daders in handen gekregen. Belgische grondwet artikel 22bis overtreden.
Zeg nu zelf, na de frietrevolutie is deze actie toch een verademing.
Ik ben vierkant tegen asociaal weggedrag en SUV's, maar deze actie schiet voor mij haar doel voorbij. De activisten werken zich hiermee wel in het nieuws, maar op een negatieve manier, als "saboteurs". De milieuvereniging kan zo'n slechte reclame missen als kiespijn. De reactie van de politie is getuigt inderdaad wel van een zeer partijdige gevoeligheid.

Ik stel voor dat alle fietsers die ooit hun fiets hebben teruggevonden met een wiel uit, een verwrongen vork, een doorgeknipt slot, of ergens bengelend in een boom of aan een lantaarnpaal, stante pede klacht gaan indienen tegen onbekenden bij het dichtstbijzijnde politiekantoor.
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 21:37   #57
clefasm
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 april 2011
Berichten: 5
Standaard

by the way, in de stad verplaats ik mij met fiets en tram....
clefasm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 21:44   #58
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door clefasm Bekijk bericht
by the way, in de stad verplaats ik mij met fiets en tram....
En dat siert u, maar wat ik niet begrijp is dat hardnekkige idee dat SUV's op de één of andere manier veiliger zouden zijn dan normale auto's zoals u hierboven aangeeft. Dat is niet zo. Objectieve tests geven zelfs het tegendeel aan. En voor zwakke weggebruikers die aangereden worden door een SUV is de kans op een ernstig letsel een stuk groter, wat te maken heeft met het feit dat die wagens hoger op hun poten staan en het impact situeert zich dus ook hoger, op de gevoelige zones van het lichaam. Hebt u dat allemaal overwogen bij de aanschaf van uw wagen?
__________________
ZONDER HAAT DRAAD
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 21:52   #59
clefasm
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 april 2011
Berichten: 5
Standaard

Om te beginnen, ik heb niet gesproken over het veiliger zijn van een SUV, ik heb enkel aangehaald dat hij de plaats biedt voor 4 kinderen. In een andere wagen mag U op een wettelijke manier geen 4 kinderen op de achterbank vervoeren.

Het spijt me, maar ongevallen worden niet meer of minder veroorzaakt door de 1 of andere type wagen.
Ik rijd vanwege mij werk reeds 20j jaarlijks tussen 40.000 en 80.000km, mijn eerste auto's waren kleine auto's, mijn laatste 2 waren een bestelwagen en een SUV. In al die jaren heb ik nog geen ongeval gehad. Reparaties wel, vanwege onbeschofte mensen die in de stad tegen je auto rijden en 'vergeten' een briefje te steken, afgelopen maanden al 3 keer ...

Denkt U dan ook dat alle vrachtwagenbestuurders idoten zijn met hun grote truck?
clefasm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 21:57   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door clefasm Bekijk bericht
Ik heb een kleine SUV, dit is 1 van de weinige wagens waarin op een wettelijke en veilige manier manier mij kan verplaatsen met mijn 4 kinderen.
Of mag dat ook niet meer tegenwoordig, 4 kinderen hebben?
Volgens die wereldvreemde stadsmussen (hebben meestal geen auto denk ik) tellen alleen "hun stadskinderen" die als voetganger in de stad door criminele auto´s (ook onvoorzienbaar) aangereden worden.

De kinderen die in de aanrijdende auto zitten zijn dan eerder medecrimineel en kinderen van ´t crapuul...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be