![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eh, Paulus heeft een fan, één.
![]() |
#2263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de facto wel. Homoseksuele paren werden uitgesloten van het huwelijk. Dat is en blijft discriminatie op basis van seksuele geaardheid, hoezeer u ook kronkelt en spartelt om dat te ontkennen. U kan evengoed beweren dat water niet nat is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen gediscrimineerd worden op grond van seksuele geaardheid en niet kunnen huwen met de partner naar keuze Raf. In het eerste geval zou iemand met een bepaalde geaardheid nooit kunnen huwen, wat niet het geval was, want velen kwamen uit de kast nadat ze gehuwd waren...en u geeft daar zelfs redens voor. In het tweede geval kan de partnerkeuze buiten de huwelijksvoorwaarden vallen. Zo mag men niet huwen met kinderen, met naaste familieleden, met reeds gehuwden of tot voor 2003 met iemand van hetzelfde geslacht. Dat was zo voor zowel homoseksuelen als voor heteroseksuelen zonder enige onderscheid. U bent het die kronkelt. Niet ik. Ik zeg al van in het begin van de thread hetzelfde. Zich gediscrimineerd voelen is niet hetzelfde als gediscrimineerd zijn Raf. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is èèn meer dan jij hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#2266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beweer ik ook helemaal niet, Paulus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze konden niet huwen met de partner van hun keuze, Paulus. Dat is het enige waar het om gaat. U weet dat best.
![]() |
![]() |
![]() |
#2268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies. Discriminatie op basis van seksuele geaardheid dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#2269 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De reden is verantwoord want het huwelijk is verantwoord. Citaat:
Je vertelt hier nu zelf dat die reden niet objectief is. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin een heel klein beetje te vrezen dat die objectieve reden er nooit zal komen...
![]() |
![]() |
![]() |
#2271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet kunnen huwen met de parner van je keuze is niet hetzelfde als gediscrimineerd worden omwille van je geaardheid en dat weet je best. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2273 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Game over Artisjok. Ik heb geduld genoeg gehad met jou. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2011 om 19:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2275 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2276 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2011 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2279 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de kwestie wel. Er werd niet gediscrimineerd op grond van geaardheid.
Ik toonde al genoeg aan waarom niet. U daarentegen toont niks aan. U komt, net als Raf, niet verder dan: "Het is allemaal niet waar" zonder enige grond daarvoor. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2011 om 19:41. |
![]() |
![]() |