![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1661 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nee: dat kun je een beest niet leren. |
|
|
|
|
|
|
#1662 |
|
Europees Commissaris
|
Harrie did it again. Weer 2 schermen gevuld met filosofische bull shit die geen steek houdt
|
|
|
#1663 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ook lezen heb je natuurlijk nooit geleerd. Ook enig fatsoen is je niet bij te brengen. Citaat:
Je bent OFF TOPIC. Je moet bij de afdeling wetenschap zijn, daar kun je je veldvergelijkingen met anderen bespreken. Hier gaat om het de filosofie zonder enige formule. Het gaat hier om de filosofische tegenstrijdigheid. Filosofie dus. Citaat:
Citaat:
Maar Einstein is behalve wiskunde ook een filosofie. En ik zeg ook niet dat de formules van Einstein niet zouden kloppen. Daar zeg ik helemaal niks over. Ik zeg alleen dat zijn filosofie niet klopt. En het is wel degelijk een filosofie, namelijk een natuurkundige filosofie. Maar dat je daar dan nooit iets van begrepen hebt is dan erg jammer voor jou. Einstein: de basis van de wetenschap is een goeie filosofie. |
||||
|
|
|
|
|
#1664 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is alleen maar een teken des te meer dat ik gelijk heb en dat niemand daarom ook mijn vragen kan beantwoorden, maar zich wel telkens verschuilt achter de welbekende wetenschappelijke retoriek. Dit omdat men niks van filosofie begrijpt, niet van mijn atoomtheorie, niet van het bestaan van God en niets van de filosofie van Einstein. De mensen zijn robotten geworden en hebben het zelf niet in de gaten. Het is thema dat ook in science fiction films voor komt en dat is er nu grootschalig aan de hand in deze wereld. En daarom zal deze wereld onder gaan. Tenzij men naar harriechristus luistert en ophoudt Mij in de maling te nemen. |
|
|
|
|
|
|
#1665 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
De consequenties ervan zijn mogelijk stof voor de filosofie, da's alles. Wil je het hebben over de filosofie van Einstein, hieronder vind je een samenvatting van het filosofisch werk van Einstein, maar dit heeft weinig of niks te maken met z'n relativiteitstheorie: http://www.spaceandmotion.com/Theolo...t-Einstein.htm Maar goed, ik ben er voor de zoveelste keer in geslaagd je jezelf tegen te laten spreken: Citaat:
M.a.w, Dit wil zeggen dat je niet zegt dat de theorie van Einstein tegenstrijdig zou zijn, want die theorie bestaat enkel uit die formules, en vergelijkingen, niks anders. De filosofie over de consequenties van die theorie is zo goed als volledig door anderen geschreven. Laatst gewijzigd door Rizzz : 20 mei 2011 om 08:40. |
||
|
|
|
|
|
#1666 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet ik spreek mezelf tegen, maar Einstein, wiens theorie tegenstrijdig is. Citaat:
Citaat:
Zo zegt de een dat het heelal de basis zou zijn (weg relativiteit) en de ander zegt dat het allemaal schijn is, dus niet werkelijk zo. Dat laatste heft echter niet de tegenstrijdigheid op. Maar goed: je begrijpt niets van filosofie, dat heb je nu meer dan voldoende duidelijk gemaakt. Je bent een wetenschappelijke robot als ook alle anderen dat zijn. |
|||||
|
|
|
|
|
#1667 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1668 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Leugenaar Harrie kan enkel liegen, bedriegen, zeveren en dom zijn. Voor andere doeleinden heeft God hem niet gemaakt. De microwezentjes kreeg Harrie als compensatie voor zijn miserabel, nietig leven.
|
|
|
|
#1669 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1670 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#1671 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
ROFL
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#1672 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoek zelf maar naar een link. Het wordt niet zo apart als filosofie bestempeld, maar uit de bespreking daarvan blijkt dat het een filosofie is. Het is een natuurkundige filosofie, wat er ook de grondslag van is. Zo is het ook bij Einstein zelf ontstaan, namelijk als gedachte experiment. En ik denk daar over door. Heel gemakkelijk te vatten. Trouwens: grondslag van alle wetenschappen is de filosofie, want deze is zelf de wetenschap der wetenschappen. |
|
|
|
|
|
|
#1673 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Verder: een drol heeft meer beschaving dan jij..... En ook meer hersenen:..... |
||
|
|
|
|
|
#1674 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#1675 |
|
Europees Commissaris
|
Je hebt het niet terug gevonden op de Engelse wikipedia he, dik zwijn?
|
|
|
#1676 | ||||||||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat doet trouwens niet af aan de vaststelling dat de beschrijving van de beweging voor de situatie: trein duwt zichzelf weg of trein duwt de aarde weg, precies dezelfde is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
|
|
|
|
|
#1677 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar jij bent niet veel meer dan een robot en een dom massamens. |
|
|
|
|
|
|
#1678 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#1679 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#1680 |
|
Minister
|
Voor iemand die niet klaar en duidelijk wil of durft zeggen wat voor opleiding hij genoten heeft, dweep je toch wel veel met iets dat zo academisch is als filosofie.
|
|
|
|