Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2011, 09:54   #501
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je snapt het niet.
Ik begin hier nochtans veel zaken te snappen hoor.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 09:57   #502
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet. Het kamermeisje schijnt een moslima te zijn en is dus sowieso een leugenaar in de ogen van circe.
nu je het zegt: taqqyah is toegestaan als moslim.

haar "broer" is in ieder geval al geen "broer". Dat is weeral een foute aanwijzing.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 10:03   #503
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Zijn vrouw wist waar ze aan begon. DSK is een rokkenjager. Mijn vrouw zou het niet dulden en ik heb er geen behoefte aan om zoiets te doen. Een gehuwde man met kind doet zoiets niet. Maar de affaire DSK daar zit toch een reukje aan.
Een reukje... alleszins...

Wat me meer ergert dat is dat iemand zoals DSK zo'n positie kan bekleden...
Wordt zo iemand dan niet gescreend?

En wat me ook verwonderd dat is dat zo'n losbandige personen mét goedgevulde zakken... presidentskandidaat voor een linkse partij kan zijn (maar dat zegt natuurlijk zeker zo veel over die linksen als over DSK)..
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 10:14   #504
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Een reukje... alleszins...

Wat me meer ergert dat is dat iemand zoals DSK zo'n positie kan bekleden...
Wordt zo iemand dan niet gescreend?

En wat me ook verwonderd dat is dat zo'n losbandige personen mét goedgevulde zakken... presidentskandidaat voor een linkse partij kan zijn (maar dat zegt natuurlijk zeker zo veel over die linksen als over DSK)..
Een topmanager of iemand die een topfunctie wil bekleden moet in de meeste gevallen wat testen afleggen waar ze het profiel van die persoon kunnen bepalen. DSK zal wel een dominant persoon geweest zijn alhoewel iedereen met een beetje verstand weet wel hoe je een draai kunt geven aan zo'n test. DSK is hoogstwaarschijnlijk een zeer intelligent en bekwaam persoon, maar die heeft die positie kunnen bekleden dankzij de hulp van de politiek.

Een voorbeeld om het tot de hoogste regionen van de overheid op te kunnen klimmen moet je niet bijzonder intelligent zijn, je moet gewoon een goede vakbondskaart hebben en de juiste mensen dus politici en syndicalisten kennen .

Laatst gewijzigd door Frost : 21 mei 2011 om 10:15.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 10:50   #505
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Hoe je met het andere geslacht omgaat, heeft niets te maken met intelligentie.

Je kunt enerzijds een zeer hoog IQ hebben en het derde piano concert van Rachmaninov op een half uurtje onder de knie hebben, en anderzijds een onbehouwen pummel zijn t.o.v. vrouwen.
Daar ben ik het volkomen mee eens, maar waar ik sprak over intelligentie had ik het vanzelfsprekend niet specifiek over de houding van DSK tegenover vrouwen, maar over de wijze waarop hij er zich heeft laten intuinen (of zelf heeft ingetuind).
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 11:00   #506
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
nu je het zegt: taqqyah is toegestaan als moslim.

haar "broer" is in ieder geval al geen "broer". Dat is weeral een foute aanwijzing.
QED
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 12:35   #507
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wegens tijdsgebrek kan ik “l’affaire” niet zo goed volgen, maar tenzij je in een slotklooster of in een vergeetput bent beland kun je er hier – zoals u weet - hoe dan ook niet aan ontsnappen, dus de grote lijnen ervan ken ik wel.

Er zijn een paar “eigenaardige” kantjes aan gans het verhaal, dat is zeker. En er is evenzeer de moeilijkheid om te vatten dat DSK zò ver de grens van het toelaatbare zou overschrijden om aan zijn trekken te komen, ook in de gegeven omstandigheden, wel wetend dat hij op dat politiek niveau quasi gegarandeerd “gepakt” zal worden op zijn aperte zwakheden : de domheid van zijn voorgehouden daad is van een dermate aard en omvang dat het moeilijk te geloven is.

Anderzijds vind ik het op zich reeds erg dom van hem om zijn wat heimelijke gewoonten zoals dergelijke “privé verblijfjes” op hotel in NY verder gezet te hebben alsof niets hem kon raken. Niemand kon hem dwingen om dergelijke onvoorzichtigheden te blijven aanhouden.

Tenzij men wil aannemen dat de politiediensten en de magistratuur in New York uiterst lichtgelovige amateurs zijn, en/of de poetsdame in kwestie een dermate onderlegde en bedreven deskundige is dat zij een verzonnen verhaal ook op het vlak van concreet vast te stellen aanwijzingen cq. bewijzen waar kan maken, moet men tot de conclusie komen dat er

• wel degelijk “iets” aan de hand is geweest, ofwel
• dat DSK zich minstens als een immense dommerik heeft laten “framen

Voorlopig neig ik naar de mening dat het wellicht een mengeling van beide was. Hoe dan ook vind ik dat het minste wat men kan zeggen is dat DSK in deze zaak veel minder intelligent en doordacht is geweest dan men van een mogelijk presidentskandidaat mag verwachten. Of één en ander misschien uiteindelijk enkele tientallen jaren gevangenisstraf verdient, is dan weer een andere zaak …
Ik ben het volkomen met je eens.

Er zijn 3 mogelijkheden:

- (1) Er is niks gebeurd, en die meid staat te raaskallen. Dat zal blijken uit het forensisch materiaal. Redelijk ongeloofwaardig tenzij ze bij de NYPD enkel Janssens en Jansens hebben aangeworven.

- (2) Er is wel degelijk gerollebold, maar er was een vorm van consentment (tegen betaling ?) die nadien ontkend werd. Het forensisch materiaal zou dat kunnen bevestigen.

- (3) Er heeft een echte aanranding plaatsgevonden.

Er zijn heel wat motieven te bedenken voor (2) - centen voor de meid, afknakken van een politieke tegenstander....
Wat er ook van weze, DSK, die beweerde schrik te hebben voor (2) is inderdaad een ongelofelijke oen geweest in deze als dat waar is.

Natuurlijk is de voor de hand liggende verklaring (3). Maar daar zijn dus wat twijfels over:
- ga je echt de meid verkrachten een half uurtje voor je het afstapt en een afspraak hebt met je dochter ??
- iedereen die DSK kent zegt dat hij geen gewelddadig persoon was (getuigenissen op de radio en zo). Er is een fundamenteel verschil tussen vrouwenzot en verkrachter zijn
- ga je echt nog 4 uur rondhangen, en dan, 10 minuten voor vertrek, nog eens bellen naar de place of the crime (goed wetende dat het daar moet krioelen van politie en dergelijke ??)
- nog eens, hoe dwing je met de blote hand een pijp af die je laat klaarkomen zonder je edele delen te riskeren ?

Dat gedrag is natuurlijk WEL compatiebel met iemand die zo een vreselijke narcist is dat-ie denkt dat-ie totaal ongestraft met ALLES weg kan komen. Het is volgens mij de enige mogelijke verklaring voor (3). Maar het grenst aan de totale zinsbegoocheling. Misschien.

Er is natuurlijk inderdaad de mogelijkheid niet te ontdoen dat DSK, door aan te kondigen dat er wel eens een vrouwmens zal aangeven dat ze door hem verkracht is om zijn carriere (en persoon) te kelderen, nu denkt dat hij een vrijgeleide heeft om als dusdanig te handelen. Dat is wel waar. Maar het grenst ook aan de zinsbegoocheling.

Zie je, het is een beetje TE evident. Het is zo voor de hand liggend, dat het haast te mooi is om waar te zijn. En nog eens, hoewel DSK tientallen "affaires" heeft, is er daar geen een bij waar geweld is gebruikt. In het geval Tristane Banon is het DSK die opdringerig is geweest (blijkbaar haar BH ontknoopt en haar jeans ontzipt terwijl ze samen op het bed zaten), en DSK die mot heeft gekregen van Banon, en niet andersom.
Oud 21 mei 2011, 13:03   #508
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het volkomen met je eens.

Er zijn 3 mogelijkheden:

- (1) Er is niks gebeurd, en die meid staat te raaskallen. Dat zal blijken uit het forensisch materiaal. Redelijk ongeloofwaardig tenzij ze bij de NYPD enkel Janssens en Jansens hebben aangeworven.

- (2) Er is wel degelijk gerollebold, maar er was een vorm van consentment (tegen betaling ?) die nadien ontkend werd. Het forensisch materiaal zou dat kunnen bevestigen.

- (3) Er heeft een echte aanranding plaatsgevonden.

Er zijn heel wat motieven te bedenken voor (2) - centen voor de meid, afknakken van een politieke tegenstander....
Wat er ook van weze, DSK, die beweerde schrik te hebben voor (2) is inderdaad een ongelofelijke oen geweest in deze als dat waar is.

Natuurlijk is de voor de hand liggende verklaring (3). Maar daar zijn dus wat twijfels over:
- ga je echt de meid verkrachten een half uurtje voor je het afstapt en een afspraak hebt met je dochter ??
- iedereen die DSK kent zegt dat hij geen gewelddadig persoon was (getuigenissen op de radio en zo). Er is een fundamenteel verschil tussen vrouwenzot en verkrachter zijn
- ga je echt nog 4 uur rondhangen, en dan, 10 minuten voor vertrek, nog eens bellen naar de place of the crime (goed wetende dat het daar moet krioelen van politie en dergelijke ??)
- nog eens, hoe dwing je met de blote hand een pijp af die je laat klaarkomen zonder je edele delen te riskeren ?

Dat gedrag is natuurlijk WEL compatiebel met iemand die zo een vreselijke narcist is dat-ie denkt dat-ie totaal ongestraft met ALLES weg kan komen. Het is volgens mij de enige mogelijke verklaring voor (3). Maar het grenst aan de totale zinsbegoocheling. Misschien.

Er is natuurlijk inderdaad de mogelijkheid niet te ontdoen dat DSK, door aan te kondigen dat er wel eens een vrouwmens zal aangeven dat ze door hem verkracht is om zijn carriere (en persoon) te kelderen, nu denkt dat hij een vrijgeleide heeft om als dusdanig te handelen. Dat is wel waar. Maar het grenst ook aan de zinsbegoocheling.

Zie je, het is een beetje TE evident. Het is zo voor de hand liggend, dat het haast te mooi is om waar te zijn. En nog eens, hoewel DSK tientallen "affaires" heeft, is er daar geen een bij waar geweld is gebruikt. In het geval Tristane Banon is het DSK die opdringerig is geweest (blijkbaar haar BH ontknoopt en haar jeans ontzipt terwijl ze samen op het bed zaten), en DSK die mot heeft gekregen van Banon, en niet andersom.
Wij delen zowat dezelfde mening, ook al volgt u de zaak wellicht iets nauwer dan ikzelf.

Mag ik er aan toevoegen (eerder als informatie voor de andere forumdeelnemers dan voor uzelf, wat u zult ongetwijfeld dezelfde reacties ervaren vanuit uw omgeving), dat zowat iedereen die ik ken – mijn man, mijn collega’s, mijn kennissen en vrienden, en al mijn vriendinnen, waarvan de meesten echt niet van een overdreven sympathie voor DSK kunnen worden verdacht – in een soortement “set up” geloven : niemand kan zo maar aannemen dat DSK in dergelijke omstandigheden (of in andere) zo ver zou gaan.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 13:07   #509
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Niet vergeten dat vrouwen tegenwoordig veel noten op hun zang hebben. Ze voelen zich vlug tekort gedaan. Een collega van mij was op de werkvloer eens bezig over seks een vrouw heeft het opgevangen en haar overste gecontacteerd. Direct een serieus onderzoek .. mja .
Oud 21 mei 2011, 13:08   #510
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Hetzelfde geldt voor seksueel getinte emails op de werkvloer pas er tegenwoordig maar mee op.
Oud 21 mei 2011, 13:11   #511
Steve_M

Standaard

Citaat:
Hetzelfde geldt voor seksueel getinte emails op de werkvloer pas er tegenwoordig maar mee op.
Op je werk moet je dan ook geen "seksueel getinte" emails sturen. En geen vuile praat verkopen tegen mensen die daar niet om vragen.
Oud 21 mei 2011, 13:13   #512
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op je werk moet je dan ook geen "seksueel getinte" emails sturen. En geen vuile praat verkopen tegen mensen die daar niet om vragen.
In het leven moet men tegen een stootje kunnen. En met een blote vrouwen email is niets mis.
Oud 21 mei 2011, 13:15   #513
Steve_M

Standaard

Citaat:
In het leven moet men tegen een stootje kunnen. En met een blote vrouwen email is niets mis.
Wel op je werk en wel als mensen daar niet om gevraagd hebben. Van iemand die in je gat knijpt heb je eigenlijk ook niet echt last, maar dat is evenmin gepermitteerd.
Oud 21 mei 2011, 13:18   #514
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er niet veel vrouwen zijn die met een ongewenst stootje kunnen lachen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 13:19   #515
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Een seksueel getint grapje of eens een vettige mop is nog altijd anders dan seksuele intimidatie. Seksuele intimidatie wordt trouwens voor het overgrote deel door de vrouw zelf uitgelokt.
Oud 21 mei 2011, 13:20   #516
Steve_M

Standaard

Citaat:
Een seksueel getint grapje of eens een vettige mop is nog altijd anders dan seksuele intimidatie. Seksuele intimidatie wordt trouwens voor het overgrote deel door de vrouw zelf uitgelokt.
Typische verkrachterspraat: de sletten zoeken het zelf.
Oud 21 mei 2011, 13:25   #517
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Een collega van ons is op een zeer smerige manier door het slijk gehaald door een vrouw en op het einde van de rit had hij niets gedaan. Hier is het simpel ik vertrouw enkel mijn eigen vrouw en familieleden. Te veel vrouwen op de werkvloer en de sfeer verziekt.

Laatst gewijzigd door Frost : 21 mei 2011 om 13:26.
Oud 21 mei 2011, 13:27   #518
Steve_M

Standaard

Citaat:
Een collega van ons is op een zeer smerige manier door het slijk gehaald door een vrouw en op het einde van de rit had hij niets gedaan. Hier is het simpel ik vertrouw enkel mijn eigen vrouw en familieleden. Te veel vrouwen op de werkvloer en de sfeer verziekt.
Allez, naast een gedrogeerde coureur ook nog een vrouwenhater. Toffe combinatie.
Oud 21 mei 2011, 13:34   #519
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet gedrogeerd. Ik heb een brede interesse in farmacologie wil niet zeggen dat je daarom gedrogeerd bent.

Laatst gewijzigd door Frost : 21 mei 2011 om 13:34.
Oud 21 mei 2011, 13:35   #520
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik ben niet gedrogeerd. Ik heb een brede interesse in farmacologie wil niet zeggen dat je daarom gedrogeerd bent.
Ja, een brede interesse in farmacologie en een brede interesse in gynaecologie blijkbaar. Dutroux had ook een brede interesse in pedagogie, naar het schijnt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be