Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2011, 13:41   #2381
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Tis wel handig te werken via interim. Ge hebt iedere maand op het einde nog geld En valt ge zonder werk, in die week hebt ge uw geld nog.
Een lening op afbetaling voor iets verloopt dan wel weer moeizamer.
Ik moet verdorie wel lang wachten op mijn vakantiegeld. Dat ben ik niet gewoon En dat is omdat ik niet via interim heb gewerkt vorig jaar. Ik kan dit jaar mijn verlof niet zelf kiezen dus moet mij hier nu al op voorzien om geen armoede te kennen voor paar weken
Want zelfs werkende mensen weten soms wat het is even platzak te zijn (onvoorziene kosten). Maar die hun diepvries zit dan wel gelukkig vol met eten.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 15:49   #2382
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Tis wel handig te werken via interim. Ge hebt iedere maand op het einde nog geld En valt ge zonder werk, in die week hebt ge uw geld nog.
Ik moet verdorie wel lang wachten op mijn vakantiegeld. Dat ben ik niet gewoon En dat is omdat ik niet via interim heb gewerkt vorig jaar. Ik kan dit jaar mijn verlof niet zelf kiezen dus moet mij hier nu al op voorzien om geen armoede te kennen voor paar weken
Want zelfs werkende mensen weten soms wat het is even platzak te zijn (onvoorziene kosten). Maar die hun diepvries zit dan wel gelukkig vol met eten.

een diepvries, wat is dat?

zeker iets om tijdelijk in te hiberneren als je geen tijdelijk werk hebt?

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 mei 2011 om 15:51.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 15:54   #2383
eno2
Banneling

Standaard

echt arm zijn is...niet echt arm zijn!!!

want die drie uitroepingstekens zijn erbij gekomen in de titel van de draad toen duveltje 382 ook een draad opstartte met die titel

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 mei 2011 om 15:56.
Oud 21 mei 2011, 17:50   #2384
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

een diepvries, wat is dat?

zeker iets om tijdelijk in te hiberneren als je geen tijdelijk werk hebt?
Een diepvries is iets als een berging. Maar eten blijft er dan heel lang in goed.
Wij maken altijd teveel soep om daarna in te vriezen. Ge moet dan wel met uitsluitend verse producten werken om uzelf niet te "vergiftigen" he.
Wij gooien daar zelfs brood. Ik zou niet zonder diepvries meer willen.

Ik vind het wel grappig dat je het in die context zet, maar neen zo is het niet

Ach weet je, de beste dingen blijven toch gratis. Ik ben net een uitje gaan doen met de hond. Tong tot tegen de grond, hijgen en achterop lopen omdat beest ocharme stikkapot was. Als ik ze dan languit op de vloer zie liggen achteraf thuis op de koudere vloer dan word ik eraan herinnerd hoe fijn het leven wel mag wezen
Een roedel is het beste wat je kan overkomen. Jammer dat je er zo voor moet "zwoegen".
Oud 21 mei 2011, 18:11   #2385
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een diepvries is iets als een berging. Maar eten blijft er dan heel lang in goed.
Wij maken altijd teveel soep om daarna in te vriezen. Ge moet dan wel met uitsluitend verse producten werken om uzelf niet te "vergiftigen" he.
Wij gooien daar zelfs brood. Ik zou niet zonder diepvries meer willen.

Ik vind het wel grappig dat je het in die context zet, maar neen zo is het niet

Ach weet je, de beste dingen blijven toch gratis. Ik ben net een uitje gaan doen met de hond. Tong tot tegen de grond, hijgen en achterop lopen omdat beest ocharme stikkapot was. Als ik ze dan languit op de vloer zie liggen achteraf thuis op de koudere vloer dan word ik eraan herinnerd hoe fijn het leven wel mag wezen
Een roedel is het beste wat je kan overkomen. Jammer dat je er zo voor moet "zwoegen".
wat is een roedel?

is dat een vAN DE kleine dingen?

De beste dingen zijn gratis dat is waar maar verhoogt dat de concurrentie niet ernaar¿

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 mei 2011 om 18:14.
Oud 21 mei 2011, 19:04   #2386
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal gesproken is uw verlofgeld in uw loon inbegrepen. Als dat bij u niet het geval is, moet u dat toch eens navragen bij uw uitzendkantoor. Zo is het toch voor bedienden. Het geeft soms een vals beeld want het loon is in feite lager dan het lijkt net omwille van dit verlofgeld.
De 13de maand is wel iets waarop men heel lang moet wachten en dat men ook alleen maar krijgt als men 65 dagen gewerkt heeft als interim.
Oud 22 mei 2011, 00:51   #2387
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Normaal gesproken is uw verlofgeld in uw loon inbegrepen. Als dat bij u niet het geval is, moet u dat toch eens navragen bij uw uitzendkantoor. Zo is het toch voor bedienden. Het geeft soms een vals beeld want het loon is in feite lager dan het lijkt net omwille van dit verlofgeld.
De 13de maand is wel iets waarop men heel lang moet wachten en dat men ook alleen maar krijgt als men 65 dagen gewerkt heeft als interim.
Dat is voor bedienden zo geregeld. Als arbeider krijgt ge dat gewoon.
In sommige sectoren moet ge wel tot eind juni wachten soms.
Ge kunt vragen aan de interim of ze de maximum willen afhouden he
Als interim ben je sowieso al verplicht circa 65 dagen onder hen te werken vooraleer de baas je vast in dienst mag nemen.

De dertiende maand komt op het einde van het jaar he Maar ik ben het gewoon niet gewend zo laat mijn vakantiegeld te krijgen Ik heb materiële lusten die vervuld dienen te worden
Oud 22 mei 2011, 01:26   #2388
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als interim ben je sowieso al verplicht circa 65 dagen onder hen te werken vooraleer de baas je vast in dienst mag nemen.

De dertiende maand komt op het einde van het jaar he Maar ik ben het gewoon niet gewend zo laat mijn vakantiegeld te krijgen Ik heb materiële lusten die vervuld dienen te worden
Laattijdige verlofgelden komen er als de werkgever laattijdig zijn stortingen aan de kas doet.
Wat nogal dikwijls zo is natuurlijk.
Oud 22 mei 2011, 01:29   #2389
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Verlof geld is van nieuwjaar tot nieuwjaar en eindejaarsgeld is van verlof tot verlof.
Vraag me niet achter de logica. Het zal er wellicht wel zijn.
Oud 22 mei 2011, 02:09   #2390
eno2
Banneling

Standaard

echt arm zijn is... goed kunnen fluiten

achter uw 13º maand en achter uw verlofgeld

en in spanje zelfs achter uw hangmat en achter uw dopgeld
Oud 22 mei 2011, 08:35   #2391
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet niet of dat van de dertiende maand hetzelfde is voor arbeiders en bedienden. Voor bedienden is het zo dat men 65 dagen gewerkt moet hebben tussen 1 april van bv 2009 en 31 maart van 2010. Dan krijgt men de 13de maand in december 2010 soms pas januari 2011.
Wat ik me daarbij afvraag is hoe het zit met het geld van de mensen die niet aan 65 dagen komen.
Neem bijvoorbeeld iemand die 4 maanden tewerkgesteld wordt te beginnen op 1 februari. Die werkt zo'n 50 dagen (ik ga het niet juist uitrekenen) voor 31 maart en idem na 1 april. Als die geen andere interims had voor deze en er ook geen meer krijgt, dan heeft die persoon geen recht op een 13de maand al heeft hij meer dan 65 dagen gewerkt.
Nochtans heeft de gebruiker evenveel voor hem afgedragen als wanneer hij wel zijn 13de maand gekregen had. Waar blijft dat geld?
En waarom duurt het 9 maanden voor die 13de maanden worden uitbetaald?
Op wiens rekening brengt al dat geld intrest op?
Interim kan een interessante manier zijn van werken in bepaalde gevallen maar financieel heeft de werknemer er zelden echt voordeel door.
Oud 22 mei 2011, 10:28   #2392
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Verlof geld is van nieuwjaar tot nieuwjaar en eindejaarsgeld is van verlof tot verlof.
Vraag me niet achter de logica. Het zal er wellicht wel zijn.
Bij een bediende die als uitzendkracht werkt, is dat anders. Iedere week zit in zijn weekloon het verlofgeld voor die week begrepen.
Mensen die niet gewend zijn om volgens dat systeem te werken (maar de uitzendkantoren geven gewoonlijk correcte voorlichting hierover) komen het volgende jaar voor verrassingen te staan.
Stel u voor dat u in een bepaald jaar voldoende gewerkt als uitzendkracht om recht te hebben op 15 dagen verlof en dat u het volgende jaar stempelt.
U hebt uw verlofgeld al gekregen! Dus als u in juni van het volgende jaar 15 dagen verlof neemt, krijgt u voor die 15 dagen geen stempelgeld. Indien u dat wilt omzeilen door gewoon geen verlof op te nemen, dan worden die 15 dagen van uw stempelgeld van december afgetrokken.
Oud 22 mei 2011, 11:42   #2393
eno2
Banneling

Standaard

ik ben een keer ontslagen geweest en dan werd mijn vakantiegeld cash uitbetaald voor het jaar dat volgde

het jaar daarop moest ik op mijn dopkaart die (reeds betaalde) vakantiedagen invullen, zijnde niet-stempeldagen, dus zonder uitkering.

daardoor ben ik twee-en een halve maand zonder dop gevallen, omdat de RVA
mij gewoon zonder meer uitgeschreven heeft als uitkeringsgerechtigde, ZONDER MIJ DAARVAN TE VERWITTIGEN

tegen dat ik dat in het ootje had, en terug ingeschreven was, heeft mij dat zes weken dop gekost, die supervakantie als dopper.

Ongeveer 37000 bf, dus toen, op een moment dat ik al 4000bf per maand tekortkwam om als een asceet te overleven

Maar ja, als dopper moet je ook een Kafkaiaans administratief super-genie zijn om geen blutsen en builen op te lopen in hun onontwarbaar labyrintsysteem.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2011 om 11:46.
Oud 22 mei 2011, 16:07   #2394
eno2
Banneling

Standaard

foutpost

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2011 om 16:08.
Oud 22 mei 2011, 16:08   #2395
eno2
Banneling

Standaard

foutpost
Oud 22 mei 2011, 16:23   #2396
FDM
Banneling

Standaard

en ? werd je goed ontvangen op het ocmw ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 17:47   #2397
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
en?

wat betekent dit gelul?

Voor zover gelul iets kan betekenen
Oud 22 mei 2011, 22:54   #2398
FDM
Banneling

Standaard

voor arm van geest , zie hierboven
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2011, 00:46   #2399
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
voor arm van geest , zie hierboven
zo voeg je ook niets positief toe aan je forumnulliteit tot op heden

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 mei 2011 om 00:50.
Oud 23 mei 2011, 11:06   #2400
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ocmw is voorbehouden voor allochtonen en asielzoekers "in nood", telt niet voor autochtonen, die hoeven daar niet te gaan aankloppen als ze in nood zitten..

@eno: tja, die wirwar van systemen....daarvoor moet je experten hebben die beroepsdoppers zijn en de weg weten (of gewézen wordt zoals bij inwijkelingen, die kennen �*l de achterpoortjes maar al te goed, die zullen geen eurocent mislopen, zeker weten)
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be