Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2011, 19:23   #81
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hoezo rijke allochtonen. Wat heeft rijkdom met islam te maken of met integratie ?

Dat je die vraag al durft stellen bewijst genoeg...., wat jij hier schrijft is enkel uw ongeloof, eigenlijk een naief ongeloof daar je nog gelooft in het huidige model dat men voert. We hebben het nog beter dan in vele andere werelddelen maar men hoeft zich echt niet te spiegelen aan het slechtere in de rest van de wereld. De werknemers in Europa verdienen al langer hoe minder dan vroeger, lonen worden bevroren, meer werkloosheid, jongeren geraken niet aan het werk, mensen moeten langer werken, het pensioengeld is verkwist door slecht beleid, huizen worden duurder, voedsel wordt duurder, meer armoede, slechter millieu, meer zelfmoorden, een stijgend aantal depressies ect. En dan is dit lijstje nog lang niet af. Ik kan zo nog wel even doorgaan met voorbeelden.

Deze criminele elite brengt ons wel een steeds groter wordende ongelijkheid, bovendien bestelen ze ons bij elke seconde dat we werken, bij elke keer we een licht aansteken of zelfs door hier achter de PC te zitten, door te eten ect. Op elk gebied van de maatschappij-van gezondheidszorg tot onderwijs tot cultuur ect. dit systeem werkt als een rem voor de mensheid en zuigt alles leeg. Het steeft niet naar de menselijke zorg maar naar winst, ze eisen dit en idien ze dit niet meer krijgen laten ze een kerkhof achter. Met als gevolg dat veel mensen lijden en hun leven wordt belemmerd in elke dimensie.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 19:24   #82
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Wanneer je in het algemeen aan moslims om informatie vraagt over de Islam zal men je een aantal onschuldige boekjes in de hand stoppen om aan te tonen hoe mooi de Islam wel is. Deze boekjes zijn zonder meer leugenachtig en zelfs teksten geschreven door het "Centrum voor de Islam in Europa", verbonden aan de Universiteit van Gent zijn gewoon een verdraaiing van de "echte Islam" en een ontkenning van hetgeen de 4 grote scholen van de Islam zeggen

http://exmoslim.org/getuigenissen%20...il%202008.html

Laatst gewijzigd door smiley : 5 juni 2011 om 19:24.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 19:25   #83
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat je die vraag al durft stellen bewijst genoeg...., wat jij hier schrijft is enkel uw ongeloof, eigenlijk een naief ongeloof daar je nog gelooft in het huidige model dat men voert. We hebben het nog beter dan in vele andere werelddelen maar men hoeft zich echt niet te spiegelen aan het slechtere in de rest van de wereld. De werknemers in Europa verdienen al langer hoe minder dan vroeger, lonen worden bevroren, meer werkloosheid, jongeren geraken niet aan het werk, mensen moeten langer werken, het pensioengeld is verkwist door slecht beleid, huizen worden duurder, voedsel wordt duurder, meer armoede, slechter millieu, meer zelfmoorden, een stijgend aantal depressies ect. En dan is dit lijstje nog lang niet af. Ik kan zo nog wel even doorgaan met voorbeelden.

Deze criminele elite brengt ons wel een steeds groter wordende ongelijkheid, bovendien bestelen ze ons bij elke seconde dat we werken, bij elke keer we een licht aansteken of zelfs door hier achter de PC te zitten, door te eten ect. Op elk gebied van de maatschappij-van gezondheidszorg tot onderwijs tot cultuur ect. dit systeem werkt als een rem voor de mensheid en zuigt alles leeg. Het steeft niet naar de menselijke zorg maar naar winst, ze eisen dit en idien ze dit niet meer krijgen laten ze een kerkhof achter. Met als gevolg dat veel mensen lijden en hun leven wordt belemmerd in elke dimensie.
U bent verziekt door het linkse denken.
Oud 5 juni 2011, 19:32   #84
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zelfs linkse DENKERS hier op het forum laten bepaalde trollen links liggen...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 19:35   #85
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wisord haat kapitalisme. Dat hij dan maar in een communistisch land gaat leven.
Geld heeft er niets mee temaken.

Mensen die eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, weining tot geen relativeringsvermogen hebben, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, ... Die zijn hier niet welkom. Of ze nu geld hebben of niet. Communistisch of kapitalist heeft er niets mee te maken.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 09:06   #86
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hebt u ooit al een bedrijf geweten dat met negatieve cijfers nog meer personeel aanneemt? Onze staat doet dat wel al jaren.
Oud 6 juni 2011, 11:39   #87
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik stel vast dat je niet wil of kan antwoorden op mijn vraag...., Als jij een monocultuur en volledige integratie eist dan stel ik u nog eens de vraag of integratie noodzakelijk rasgebonden of cultuur gebonden is? Of is het meer iets zoals het voor rechtse partijen opgaat iets dat religieus, cultureel en volgens de maatschapelijke status gebonden is? De groeiende reemdelingenhaat kan niet los worden gezien van de economische toestand van de massa. Maar hoe het ene het andere beïnvloedt is wat de meeste mensen en ook jij niet willen begrijpen. Dit kan worden verklaard uit het beleid dat men voert en de reactie daarop.

In de eerste plaats is het belangrijk om te begrijpen dat de huidige samenleving is verdeeld in de rijken de armen en voorlopig in Europa nog de middenklasse. De politieke partijen zijn in handen en wordt gecontroleerd door de rijken, dus een partij aan de macht is in werkelijkheid het uitvoerend comite van de rijke mensen er achter. Zo'n partij legt dan ook regels op in het belang van de eigenaars.

Het beleid hier is dus gericht op het welzijn van de rijken dit ziet men in heel Europa, het feit is er. De crisis heeft de allerrijksten alleen nog rijker gemaakt. Men brengt verdeeldheid onder de massa, bijvoorbeeld door buitenlanders te beschuldigen van diefstal terwijl men zelf steelt onder goedkeurend oog van de regeringen Ook creeert men nationalistische gevoelens, ze verleggen de schuld van hun falen door ons te verwijzen naar anderen. Dit leid de aandacht van hen af en evengoed van het wanbeleid en wanbeheer van onze politiekers.
Oud 6 juni 2011, 12:35   #88
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat je niet wil of kan antwoorden op mijn vraag...., Als jij een monocultuur en volledige integratie eist dan stel ik u nog eens de vraag of integratie noodzakelijk rasgebonden of cultuur gebonden is? Of is het meer iets zoals het voor rechtse partijen opgaat iets dat religieus, cultureel en volgens de maatschapelijke status gebonden is? De groeiende reemdelingenhaat kan niet los worden gezien van de economische toestand van de massa. Maar hoe het ene het andere beïnvloedt is wat de meeste mensen en ook jij niet willen begrijpen. Dit kan worden verklaard uit het beleid dat men voert en de reactie daarop.

In de eerste plaats is het belangrijk om te begrijpen dat de huidige samenleving is verdeeld in de rijken de armen en voorlopig in Europa nog de middenklasse. De politieke partijen zijn in handen en wordt gecontroleerd door de rijken, dus een partij aan de macht is in werkelijkheid het uitvoerend comite van de rijke mensen er achter. Zo'n partij legt dan ook regels op in het belang van de eigenaars.

Het beleid hier is dus gericht op het welzijn van de rijken dit ziet men in heel Europa, het feit is er. De crisis heeft de allerrijksten alleen nog rijker gemaakt. Men brengt verdeeldheid onder de massa, bijvoorbeeld door buitenlanders te beschuldigen van diefstal terwijl men zelf steelt onder goedkeurend oog van de regeringen Ook creeert men nationalistische gevoelens, ze verleggen de schuld van hun falen door ons te verwijzen naar anderen. Dit leid de aandacht van hen af en evengoed van het wanbeleid en wanbeheer van onze politiekers.
Amai, Wisord, zou jij niet beter een beetje gaan uitblazen in de woestijn of zo? Kwestie van uw breincellen een beetje te herformateren? Tussen de lijnen zal hier of daar wel enige elementen van waarheid inhouden -ik gun u dat wel- zo fundamentalistisch ben ik nu ook weer niet, maar hoe jij hier aan de lopende band monologen neerschrijft, dat grens toch werkelijk aan het onvoorstelbare. Ik weet niet of ik u daarin moet bewonderen of eerder meedelijden mee hebben.

Laatst gewijzigd door kwantum : 6 juni 2011 om 12:35.
Oud 6 juni 2011, 12:40   #89
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Amai, Wisord, zou jij niet beter een beetje gaan uitblazen in de woestijn of zo? Kwestie van uw breincellen een beetje te herformateren? Tussen de lijnen zal hier of daar wel enige elementen van waarheid inhouden -ik gun u dat wel- zo fundamentalistisch ben ik nu ook weer niet, maar hoe jij hier aan de lopende band monologen neerschrijft, dat grens toch werkelijk aan het onvoorstelbare. Ik weet niet of ik u daarin moet bewonderen of eerder meedelijden mee hebben.

Ik stel wederom vast dat je geen anwtoorden geeft???.... Waarom, kan je of wil je niet antwoorden?
Oud 6 juni 2011, 12:51   #90
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Is dat zo en wat met rijke allochtonen?.... Mij lijkt het er dus sterk op dat mensen zonder geld zich dienen te integreren (een excuus om te zeggen we willen jullie niet) en de rijke vreemdelingen dit niet hoeven. Overduidelijk! Het is een excuus dat extreem rechts graag in gebruik neemt.
Mij heb je geen vraag gesteld, maar je bedoelt misschien jouw vraag aan Smiley?
Ik zal mijn mening geven:
Of die moslim rijk is of niet heeft geen belang.
Wel het feit dat de meeste, alvast veel te veel, veel naar mijn zin betweterig zijn, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, weining tot geen relativeringsvermogen hebben, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, en ook wel wat racistische trekjes hebben om het zacht uit te drukken, (e.a.) ONGEACHT de goodwill, en sponsering van de autochtonen om deze mensen duidelijk te maken dat zulke eigenschappen niet in onze beschaafde maatschappij thuishoren.
Oud 6 juni 2011, 13:08   #91
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij heb je geen vraag gesteld, maar je bedoelt misschien jouw vraag aan Smiley?
Ik zal mijn mening geven:
Of die moslim rijk is of niet heeft geen belang.
Wel het feit dat de meeste, alvast veel te veel, veel naar mijn zin betweterig zijn, eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, weining tot geen relativeringsvermogen hebben, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, en ook wel wat racistische trekjes hebben om het zacht uit te drukken, (e.a.) ONGEACHT de goodwill, en sponsering van de autochtonen om deze mensen duidelijk te maken dat zulke eigenschappen niet in onze beschaafde maatschappij thuishoren.

Dat zijn vooroordelen of drogredenen beste kwantum.... en ook bij de mensen die jij met de vinger wijst zullen er allicht zulke haters tussen zitten. Maar ik verzeker u dat het geen overdreven grote groep is zoals jij uzelf wil doen denken. Ik denk dat het voor de persoon die overladen is met vooroordelen in kwestie ook gezonder en beter zou zijn dat zijn wantrouwen ten opzichte van zijn medemensen op een normaal gezond niveau zit en niet gebaseerd is op raciale of culturele achtergrond . Racisme is is dat opzicht zowel een individueel probleem als een maatschapelijk .... het gaat voorbij aan het gezond verstand.
Oud 6 juni 2011, 13:09   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het domein Hofstade was er geen sprake van voetbal. .
Ook op De Ster waar met Pasen weer problemen waren was er geen voetbal bij betrokken.
Alle uitvluchten zijn blijkbaar goed om de boel op stelten te zetten.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 juni 2011 om 13:16.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 14:26   #93
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Werd de wedstrijd Marokko-Algerije in Antwerpen gespeeld misschien?

Daarbij ook de bedenking dat "normale" voetbalhooligans de confrontatie met elkaar zoeken, niet met de politie, en dat "normale" voetbalhooligans ook geen molotovcocktails gooien zoals dit crapuul wel deed.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
"normale" voetbalhooligans
Wonderbaarlijk!
Je leert ons wat bij: het bestaan van "normaal" voetbalhooliganisme.
Is dat jouw uitvinding/ontdekking of een sociologische studie?
Het Heizeldrama, daar zochten ze idd. confrontatie met elkaar, zoals jij schrijft.

Hoeveel "normale" niet crapuleuze (volgens jou toch!!) doden toen?
Hoeveel "normale" niet crapuleuze (volgens jou toch!!) gewonden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2011 om 14:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 15:07   #94
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Das toch nie normaal hé,wees nu eens eerlijk,ergens moet het stoppen hé

Of zo wonen hier en ze gedragen hun ook naar onze normen,of ze vertrekken terug hé
Doen we, meneer de Agent maar... da waren wij niet zulle!!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 15:29   #95
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wonderbaarlijk!
Het Heizeldrama, daar zochten ze idd. confrontatie met elkaar, zoals jij schrijft.

Hoeveel "normale" niet crapuleuze (volgens jou toch!!) doden toen?
Hoeveel "normale" niet crapuleuze (volgens jou toch!!) gewonden?
Waarom denk je dat ik "normale" tussen aanhalingstekens zet? Dat is niet omdat ik voetbalhooliganisme normaal, wenselijk gedrag zou vinden. Je kunt je verontwaardiging weer opbergen.

Feit blijft wel dat "normale" voetbalhooligans de confrontatie met elkaar opzoeken (lees bijvoorbeeld de hoofdstukken over supportersgedrag en hooliganisme in het boek "The Soccer Tribe" van de Britse zoöloog en antropoloog Desmond Morris), en niet met de politie of mensen die er verder niets mee te maken hebben, i.t.t. de relschoppende Marokkanen waarvan in de openingspost sprake is.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 6 juni 2011 om 15:33.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 15:42   #96
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zijn vooroordelen of drogredenen beste kwantum.... en ook bij de mensen die jij met de vinger wijst zullen er allicht zulke haters tussen zitten. Maar ik verzeker u dat het geen overdreven grote groep is zoals jij uzelf wil doen denken. Ik denk dat het voor de persoon die overladen is met vooroordelen in kwestie ook gezonder en beter zou zijn dat zijn wantrouwen ten opzichte van zijn medemensen op een normaal gezond niveau zit en niet gebaseerd is op raciale of culturele achtergrond . Racisme is is dat opzicht zowel een individueel probleem als een maatschapelijk .... het gaat voorbij aan het gezond verstand.
Mensen van uw pluimage die mij zaken komen verzekeren neem ik met een dikke korrel zout ...

En wat 'drogredenen en vooroordelen' betreft... Dat is echt wel tot op de draad afgezaagd.
Oud 6 juni 2011, 15:49   #97
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen van uw pluimage die mij zaken komen verzekeren neem ik met een dikke korrel zout ...

En wat 'drogredenen en vooroordelen' betreft... Dat is echt wel tot op de draad afgezaagd.
Is dat zo.... wel beste kwantum als het zo afgezaagd is waarom kom je dan af met deze argumenten? Waarom negeer je steeds vragen? Als je het balletje wil terugstampen zorg dan op zijn minst dat je raakt stampt.
Oud 6 juni 2011, 16:04   #98
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat zijn onze normen voor voetbal hooligans?

Gent - club Brugge bijvoorbeeld is een risico-match.
Dat houdt in dat de fans van brugge enkel een ticket + busreis kunnen krijgen, dat ze onder politiebegeleiding tot op hun gescheiden plaatsen worden gebracht. En idem terug naar brugge.

Alle contact tussen Gent en Club-supporters wordt vermeden om gevechten en rellen te voorkomen.
Daarvoor wordt een politiemacht + stewards ingezet.

Dat is onze norm.
Dus u gaat voetbalwedstrijden in een stadion vergelijken met een bende marokkaanse relschoppers op straat?
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 16:22   #99
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Is dat zo.... wel beste kwantum als het zo afgezaagd is waarom kom je dan af met deze argumenten? Waarom negeer je steeds vragen? Als je het balletje wil terugstampen zorg dan op zijn minst dat je raakt stampt.
Slaapverwekkend
Oud 6 juni 2011, 19:06   #100
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wonderbaarlijk!
het heizeldrama heeft amper iets met hooliganisme te maken maar wel de onbekwaamheid om een wedstrijd te organiseren
wie zet er nu supporters van verschillende clubs naast elkaar gescheiden door een kippengaasdraadje
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be