![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#9221 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Tegen het huwelijk zijn is geen discriminatie.
|
|
|
#9222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik snap de hele heisa hieromtrent niet.
Een huwelijk is een contract, een vrije verbintenis, vrijwillig aangegaan door personen die in staat zijn om die onderling te beslissen. Dergelijke contracten moeten voor iedere burger gelijk afsluitbaar zijn, als we in een democratische maatschappij leven, wat inhoudt dat er gelijke berechtiging is. Een overheid mag immers niet discrimineren. Hoe je daar als individu (dat weldegelijk zou moeten kunnen discrimineren) tegenover staat, speelt geen rol. Iedereen mag ongelukkig zijn over contracten die anderen aangaan, iedereen mag zijn deur sluiten voor wie hij wil, geen vuiltje aan de lucht. Reden opgeven, rationeel of irrationeel hoeft niet eens.
|
|
|
|
#9223 |
|
Minister-President
|
Uw reactie was gewoon ronduit belachelijk. Wanneer holebis hetero worden mogen ze trouwen, dus het huwelijk is niet discriminerend. Gelooft u die zever zelf wel? Heeft u überhaupt door hoe belachelijk die stelling wel niet klinkt voor een neutraal persoon? Daarom geef ik er geen antwoord op, te belachelijk.
Inderdaad, een weerwoord formuleren op klinkklare onzin gaat niet.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 14 juni 2011 om 08:30. |
|
|
|
|
|
#9224 |
|
Banneling
|
We zijn toch weer zo lief voor elkaar..
|
|
|
|
|
|
#9225 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
En kom dan niet met het Zomerfestival, want dat is voor iedereen toegankelijk. Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 14 juni 2011 om 11:14. |
|
|
|
|
|
|
#9226 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
U snapt ook niet waarom gay pride bestaat... Het is een tegenreactie op mensen zoals u die constant herhalen dat holebis minder waard zijn, en minder rechten genieten. Gay pride wil enkel in de verf zetten dat holebis gerust trots mogen zijn op hun geaardheid. Voor velen is dit niet evident gezien de discriminatie die ze op school, werk of in het gezin te verduren krijgen. BTW de huidige slut walks dienen hetzelfde doel als gay pride: respect opeisen voor een groep die al te gemakkelijk gediscrimineerd wordt.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 14 juni 2011 om 11:24. |
|
|
|
|
|
|
#9227 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Wat mij betreft zijn holebi's gelijkwaardig als persoon, en ik ben dan ook terugkomen op mijn standpunt om homo-adoptie geheel te verbieden. Ze mogen van mij adopteren wanneer dit in het belang van het kind staat, maar alleen wanneer het holebi-koppel er bv. financieel veel beter voor staat dan het hetero-koppel, als je deze keuze hebt. |
|
|
|
|
|
|
#9228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, maar doe vooral geen moeite meer, het enige dat we bereiken is dat we naast elkaar praten.
Hebben we het daarover al eens niet gehad?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 juni 2011 om 11:59. |
|
|
|
|
|
|
#9229 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#9230 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#9231 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als je ambtenaren toelaat te discrimineren, dan is het hek van de dam. |
|
|
|
|
|
|
#9232 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet? In welke wet staat dat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#9233 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat niet over het ontslaan van mensen met een eigen mening; het gaat over het ontslaan van mensen die niet geschikt zijn voor hun job. Een ambtenaar mag voor mijn part gerust een eigen mening hebben en ik hoef het hoegenaamd niet eens te zijn met die mening, maar wanneer hij op basis van die mening mensen gaat discrimineren, is hij niet langer geschikt voor zijn job en dient hij op staande voet op straat geflikkerd (pun intended) te worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#9234 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#9235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9236 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik ben er niet op tegen, maar snap niet echt waarom het sexuele in de gay pride zo naar voren moet komen, maar in weet niet in welke mate het voorkomt. Een gewone demonstratie is heel aanvaardbaar en normaal. |
|
|
|
|
|
|
#9237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9238 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Maar ik vind het niet goed dat kleine kinderen worden geconfronteerd met halfnaakte mannen die dansen op een boot in bv. het centrum van Amsterdam. Dat kan je toch wel voorstellen ? |
|
|
|
|
|
|
#9239 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En wat met halfnaakte vrouwen? Je weet wel, het type dat je in bijna elk tv-programma ziet?
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 14 juni 2011 om 14:05. |
|
|
|
|
|
|
#9240 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat: