![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#10501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begint het te dagen? U kunt net zo goed samenwonen met een samenlevingscontract en dat persoonlijk invullen als zijnde "mijn huwelijk" met uw redenatie. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen dat is het niet.
Je kan net zo goed stellen dat polygamen ook zouden gediscrimineerd worden, wat natuurlijk onzin is. Iedereen, ongeacht geaardheid mocht huwen met iemand van het andere geslacht en niemand, ongeacht geaardheid mocht huwen met iemand van hetzelfde geslacht. Gelijke voorwaarden voor iedereen en dus geen discriminatie. The point is, dat het niet gaat om gelijke gevallen. De wensen van diverse geaardheden liggen anders en daarom willen homofielen onder het mom van zogenaamde discriminatie het huwelijk openbreken voor andere relatievormen. Het gevolg, dat het huwelijk als maatschappelijke instelling moet inboeten in functie en betekenis, zien zij als bijkomstig en kan hen ook niet veel schelen. Dat hangt er volgens de voorstanders enkel vanaf hoe je het huwelijk persoonlijk zou invullen. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen dat is het niet.
Je kan net zo goed stellen dat polygamen ook zouden gediscrimineerd worden, wat natuurlijk onzin is. Iedereen, ongeacht geaardheid mocht huwen met iemand van het andere geslacht en niemand, ongeacht geaardheid mocht huwen met iemand van hetzelfde geslacht. Gelijke voorwaarden voor iedereen en dus geen discriminatie. The point is, dat het niet gaat om gelijke gevallen. De wensen van diverse geaardheden liggen anders en daarom willen homofielen onder het mom van zogenaamde discriminatie het huwelijk openbreken voor andere relatievormen. Het gevolg, dat het huwelijk als maatschappelijke instelling moet inboeten in functie en betekenis, zien zij als bijkomstig en kan hen ook niet veel schelen. Dat hangt er volgens de voorstanders enkel vanaf hoe je het huwelijk persoonlijk zou invullen. Het is trouwens ook geen antwoord op de vraag waarom het geslacht van de partners voeger wèl relevant was en nu niet meer. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10504 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10505 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tuurlijk wel, als ge iemand het huwelijk ontzegt omdat die holebi is, dan discrimineert ge. Stop er dan mee aub.[/quote] |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10506 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dus onzin te beweren dat iemand het huwelijk ontzegd werd omwille van zijn geaardheid. Citaat:
Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10509 |
Minister-President
|
![]() De essentie van het huwelijk is eeuwige trouw beloven. Geslacht is hierbij irrelevant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10510 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10511 |
Minister-President
|
![]() Ik ben hetero met veel hetero en holebi vrienden. Ik denk wel dat ik een objectief beeld heb van de situatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, denken doe je dat wel, maar dat zorgt er dan ook voor dat het een subjectief beeld is dat hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#10513 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- adoptiekinderen komen in een goed gezin terecht - niemand wordt gediscrimineerd Ik durf volmondig te stellen dat mijn subjectief beeld superieur is aan het uwe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10514 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me eerder dat je het begrip "subjectief" niet geheel en al begrijpt.
![]() |
![]() |
![]() |
#10515 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10516 |
Minister-President
|
![]() Maar men kan wel 2 subjectieve visies met elkaar vergelijken. U discrimineert, ik niet. Bijgevolg is mijn visie superieur, ondanks dat mijn visie subjectief is (in feite is ze zelfs objectief maar dat is een andere discussie).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10517 |
Minister-President
|
![]() Wat is de relevantie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, op welke manier en wie?
![]() |
![]() |
![]() |
#10519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10520 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eerder gezegd: trouw en exclusiviteit zijn geen synoniemen van elkaar.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |