Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2011, 07:59   #21
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is niet allemaal slecht natuurlijk, er zijn ook goede kanten aan de politie. Neem nu de sociale tewerkstelling, de meeste van die mensen zijn te lui om zelfs maar taxi-chauffeur te worden.
Het zal wel aan mij liggen, maar de agenten die ik ken, doen het om mensen te helpen en te beschermen. Het is mogelijk dat dit een minderheid is, maar dat is wel het beeld en de ervaring die ik heb van de politie...
dale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 08:35   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dale Bekijk bericht
Het zal wel aan mij liggen, maar de agenten die ik ken, doen het om mensen te helpen en te beschermen. Het is mogelijk dat dit een minderheid is, maar dat is wel het beeld en de ervaring die ik heb van de politie...
Niet op Xenophon letten. Die is nogal rancuneus tegen de flikken. Waarschijnlijk omdat hij het nog altijd niet kan verkroppen dat ze hem in de bak gestoken hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 08:46   #23
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ligt idd aan jou
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 08:48   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Als je verbaal niet in staat bent om wat beters uit te braken dan 'vuile flik' tegen een tiranniek smurfke met een narcistische persoonlijkheidsstoornis, dan wordt het hoog tijd om het een beetje eloquenter uit te drukken of uw vocabularium een beetje uit te breiden.
"Verhip! U heeft volkomen gelijk, inspecteur Flikkemans. Bedankt dat u zo begaan bent met uw bijdrage aan de dystopische maatschappij. Nogmaals m'n oprechte excuses."
Dat is nu net het probleem, hun vocabularium is zeer beperkt.
Wat voor zin heeft het zaken te zeggen die ze niet begrijpen?
Oud 28 juni 2011, 08:49   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet op Xenophon letten. Die is nogal rancuneus tegen de flikken. Waarschijnlijk omdat hij het nog altijd niet kan verkroppen dat ze hem in de bak gestoken hebben.
En omdat hij bajesklant was, is het niet waar wat hij zegt?

Ik ben geen bajesklant, en zeg dat ook.

Hoogstens een combi klant na een of andere betoging.
Oud 28 juni 2011, 08:56   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En omdat hij bajesklant was, is het niet waar wat hij zegt?

Ik ben geen bajesklant, en zeg dat ook.

Hoogstens een combi klant na een of andere betoging.
Nee jij bent er gewoon eentje die graag aan flikkenbashing doet omdat het "stoer" is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 13:05   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Al goed dat je er zelf "waarschijnlijk" bij zet, want je hebt ggeen idee.
Oud 28 juni 2011, 13:06   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Als je verbaal niet in staat bent om wat beters uit te braken dan 'vuile flik' tegen een tiranniek smurfke met een narcistische persoonlijkheidsstoornis, dan wordt het hoog tijd om het een beetje eloquenter uit te drukken of uw vocabularium een beetje uit te breiden.

"Verhip! U heeft volkomen gelijk, inspecteur Flikkemans. Bedankt dat u zo begaan bent met uw bijdrage aan de dystopische maatschappij. Nogmaals m'n oprechte excuses."
het verschil tussen, "vuile flik" en "inspecteur flikkemans" ontgaat me een beetje.
Oud 28 juni 2011, 13:10   #29
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
het verschil tussen, "vuile flik" en "inspecteur flikkemans" ontgaat me een beetje.
Je moet zeggen, meneer de vuile flik!
Oud 1 juli 2011, 09:23   #30
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

do 10 feb 2011, 08:15
Politievakbond: boetes zijn te hoog AMSTERDAM -

Politieagenten vinden de verkeersboetes die zij moeten uitschrijven te hoog, aldus de politievakbond ANPV. Dit jaar zijn verkeersboetes met 15% verhoogd.

De verhouding tussen sommige overtredingen en de hoogte van de bekeuring zou volledig zoek zijn. Dat meldt de NOS. Door rood rijden kost nu 185 euro, een winkeldiefstal 50 euro. "Dat snapt niemand en dat kunnen we ook niet uitleggen", aldus een woordvoerder van de ANPV.

Agenten zouden zich schamen voor het uitschrijven van sommige bekeuringen. Ook krijgen ze door de hoge boetes te maken met agressie. De politievakbond roept zijn leden op bij minister Opstelten te protesteren tegen de hoge boetes.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...__.html?p=19,1

Tegen dat blondje ga ik geen vuile flik roepen.
Daar ga ik nog eens extra bij fout parkeren.... Maja, ze werkt ook niet in Kortrijk hé.
Oud 1 juli 2011, 10:02   #31
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
do 10 feb 2011, 08:15
Politievakbond: boetes zijn te hoog AMSTERDAM -

Politieagenten vinden de verkeersboetes die zij moeten uitschrijven te hoog, aldus de politievakbond ANPV. Dit jaar zijn verkeersboetes met 15% verhoogd.

De verhouding tussen sommige overtredingen en de hoogte van de bekeuring zou volledig zoek zijn. Dat meldt de NOS. Door rood rijden kost nu 185 euro, een winkeldiefstal 50 euro. "Dat snapt niemand en dat kunnen we ook niet uitleggen", aldus een woordvoerder van de ANPV.

Agenten zouden zich schamen voor het uitschrijven van sommige bekeuringen. Ook krijgen ze door de hoge boetes te maken met agressie. De politievakbond roept zijn leden op bij minister Opstelten te protesteren tegen de hoge boetes.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...__.html?p=19,1

Tegen dat blondje ga ik geen vuile flik roepen.
Daar ga ik nog eens extra bij fout parkeren.... Maja, ze werkt ook niet in Kortrijk hé.
Kortrijk heeft ook domme blondjes in dienst hoor
Oud 1 juli 2011, 10:20   #32
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idem.
Probeer u overigens dit land eens in te denken zonder politie...
Oud 1 juli 2011, 10:31   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Idem.
Probeer u overigens dit land eens in te denken zonder politie...
Zalig!
Oud 1 juli 2011, 14:42   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zalig!
Voor criminelen, voor mensen die graag verkeersregels overtreden, voor fraudeurs, ja voor hen is het zalig. Voor de gewone burger een ramp!
Oud 1 juli 2011, 14:50   #35
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor criminelen, voor mensen die graag verkeersregels overtreden, voor fraudeurs, ja voor hen is het zalig. Voor de gewone burger een ramp!
Omdat jij jezelf niet in de hand kunt houden, moet je niet denken dat anderen dat niet kunnen?

-> geen normen
-> geen waarden
-> geen gezag
-> zelfbeschikking

Zo moet dat zijn.
Oud 1 juli 2011, 14:55   #36
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat jij jezelf niet in de hand kunt houden, moet je niet denken dat anderen dat niet kunnen?

-> geen normen
-> geen waarden
-> geen gezag
-> zelfbeschikking

Zo moet dat zijn.
Ik vind dat nogal naïef. Ze moeten gewoon stoppen met de achterlijksten uit de samenleving een pet en een knuppel en te geven. Voor jouw Wilde Westen-dromen pas ik vriendelijk. Eens benieuwd wat jij gaat doen als een van jouw dierbaren overhoop wordt gereden door een zatlap en er geen politie bestaat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 14:58   #37
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vind dat nogal naïef. Ze moeten gewoon stoppen met de achterlijksten uit de samenleving een pet en een knuppel en te geven. Voor jouw Wilde Westen-dromen pas ik vriendelijk. Eens benieuwd wat jij gaat doen als een van jouw dierbaren overhoop wordt gereden door een zatlap en er geen politie bestaat.
Het spijt mij te moeten zeggen, maar als een Dierbare overreden wordt, zal het wel of niet bestaan van flikken daar niks aan veranderen.
Oud 1 juli 2011, 15:03   #38
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt mij te moeten zeggen, maar als een Dierbare overreden wordt, zal het wel of niet bestaan van flikken daar niks aan veranderen.
Dus die persoon hoeft daar niet voor gestraft te worden en mag een week nadien rustig iemand anders overhoop rijden? Het is maar een voorbeeld, hoor. Zonder gezag leef je in Somalië: het recht van de sterkste. En je mag er vrij gerust van zijn dat noch jij, noch ik de sterkste zijn. Je mag daar gerust voor pleiten, maar ik wil niet in zo'n land leven. Gewoon normaalbegaafd gezag volstaat voor mij.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 15:21   #39
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

-> geen normen
-> geen waarden
-> geen gezag
-> zelfbeschikking

Zo moet dat zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik denk dat Steve hier wel ongeveer zegt wat ik bedoel.
Een land zonder politie is inderdaad het Wilde Westen. Ideaal voor marginalen maar onhoudbaar voor de gewone mens. Het wordt een anarchie.
Lees gewoon even de feiten in de krant iedere dag : moorden, diefstallen, verkeersongelukken wel of niet door schuld, ...
Wie zou Ronald Jansen, Hans Van Temsche, Dutroux oppakken als er geen politie was? Laten we die criminelen maar rustig verder doen?
Oud 1 juli 2011, 15:28   #40
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Steve hier wel ongeveer zegt wat ik bedoel.
Een land zonder politie is inderdaad het Wilde Westen. Ideaal voor marginalen maar onhoudbaar voor de gewone mens. Het wordt een anarchie.
Lees gewoon even de feiten in de krant iedere dag : moorden, diefstallen, verkeersongelukken wel of niet door schuld, ...
Wie zou Ronald Jansen, Hans Van Temsche, Dutroux oppakken als er geen politie was? Laten we die criminelen maar rustig verder doen?
Precies of onze flikken zo en denderend succes hebben in het oprollen van crimnelen
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be