Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juli 2011, 22:08   #201
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Maar het woord "jaarlijks" staat toch niet in de tekst? Er staat "tegen 2015"...
Het is nochtans wél duidelijk dat het een jaarlijks vast bedrag omvat van 461 miljoen euro,en vanaf 2016 zal dat dus worden gekoppeld aan de groei én inflatie,waardoor het van dan af alléén maar gaat stijgen...

Citaat:
De bijkomende financiering van Brussel moet dus op de volgende principes berusten en vertegenwoordigt, op basis van de simulaties van de NBB, tegen 2015 een bedrag van 461 miljoen:- Een correctie "pendelaars" op basis van een horizontaal mechanisme. Het BHG ontvangt een dotatie die tegen 2015 geleidelijk aan 30% van de gemiddelde Gewestelijke belasting (inclusief de nieuwe Gewestelijke dotaties) van de stroom pendelaars compenseert, en dit tot een bedrag van 150 miljoen. De twee andere Gewesten financieren deze dotatie via een verdeelsleutel die gelijkwaardig is aan die van de pendelaars. Vanaf 2016 wordt die dotatie aan de groei en de inflatie gekoppeld.
De federale draagt dus jaarlijks maximaal 150 miljoen bij,de rest komt van de gewesten...

Dus Vlaanderen zal tweemaal het meeste bijdragen...
Svennies is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:12   #202
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge betaalt al 25 procent op dividenden van individuele aandelen .
op dividenden ja, maar het gaat over het halen van meerwaarde. Aandeel kopen vandaag aan 50 en binnen zeven maand verkopen aan 100, dan mag je volgens EDR 25 afdokken aan de staat.
vrijevlaming is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:14   #203
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Ik slaag er maar niet in om de volledige tekst van de "nota" (liefst in de originele Franstalige versie) op het internet te vinden. Ik vind wel allerlei links naar de pdf-versie, maar mijn (nochtans perfect in orde zijnde) Adobe Acrobat moet er niets van weten.

Kan iemand mij een werkende link bezorgen naar de Franstalige tekst van de nota ? Dank bij voorbaat.
Gwylan is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:15   #204
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik slaag er maar niet in om de volledige tekst van de "nota" (liefst in de originele Franstalige versie) op het internet te vinden. Ik vind wel allerlei links naar de pdf-versie, maar mijn (nochtans perfect in orde zijnde) Adobe Acrobat moet er niets van weten.

Kan iemand mij een werkende link bezorgen naar de Franstalige tekst van de nota ? Dank bij voorbaat.
Ik kan die altijd eens omzetten naar een nieuwe pdf als je me de link bezorgd
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:18   #205
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarnet hoorde ik tot tweemaal toe dat EDR 460 miljoen euro per j�*�*r vraagt voor Brussel (bron:de Vlaams-nationale VRT). Wie dat uit zijn tekst kan halen, mag het zeggen.
heb je de tekst in feite gelezen? Moest je hem dan uiteindelijk gelezen hebben, kan je dan eens tonen waar die verregaande fiscale autonomie staat waar je altijd over zwetst? Die tien miljard inkomsten waar iedere deelstaat mee ging mogen doen wat ie wou? Die waar ik kritisch tegenover stond, maar er volgens u wel zou komen?
Ik zie dat je al het ganse topic rond dit feit aan het fietsen bent.
vrijevlaming is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:19   #206
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dus de 'grootstedelijke gemeenschap Brussel' zal zich moeten uitspreken als er een nieuwe weg komt van Voeren naar Luik?
Neen, het is gewoon DUBBELCONTROLE. In plaats dat ze ons Federaal kunnen dwarsbomen, kunnen ze dat nog eens via die raad.

De Vlaamse partij die daar op toegeeft is een vijs kwijt... en al zijn kiezers.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:19   #207
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het is nochtans wél duidelijk dat het een jaarlijks vast bedrag omvat van 461 miljoen euro,en vanaf 2016 zal dat dus worden gekoppeld aan de groei én inflatie,waardoor het van dan af alléén maar gaat stijgen...

De federale draagt dus jaarlijks maximaal 150 miljoen bij,de rest komt van de gewesten...

Dus Vlaanderen zal tweemaal het meeste bijdragen...
Normaal worden de belastingen geïnd volgens werkplaats en niet volgens woonplaats. Zie ook de KUL Vives studie. Als ze Brussel 100% van de pendelaars persoonsbelasting geven krijgen ze 500 miljard € per jaar. Voorlopig stellen ze slechts voor om 30% te geven.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:22   #208
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik kan die altijd eens omzetten naar een nieuwe pdf als je me de link bezorgd
Tja, nu blijken zelfs de links verdwenen. Staatsgeheim, ongetwijfeld.
Op deze Le Soir pagina ziet u onder “lire aussi” een link “La note d’Elio Di Rupo en pdf”, maar ik kom terecht op een krantenartikel, en niet op de pdf.

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...upo-849081.php

Kunt u het eens proberen svp, om te zien of het bij u lukt. Oprechte dank.
Gwylan is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:23   #209
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Normaal worden de belastingen geïnd volgens werkplaats en niet volgens woonplaats. Zie ook de KUL Vives studie. Als ze Brussel 100% van de pendelaars persoonsbelasting geven krijgen ze 500 miljard € per jaar. Voorlopig stellen ze slechts voor om 30% te geven.
En waarom moet brussel dan wel de volle pot krijgen.....

Ik betaal ook géén belastingen in de plaats waar ik werk,wel in de plaats waar ik woon...
Svennies is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:23   #210
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
De Vlaamse partij die daar op toegeeft is een vijs kwijt... en al zijn kiezers.
Hoeveel kiezers gaan effectief de nota lezen denk je? Als de media wat lovend doet over de nota zal de publieke opinie wel volgen, en dan is het ineens te laat...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:23   #211
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mooi niet, er waren verkiezingen.
N-VA moet gewoon hardop zeggen dat ze niet willen regeren.
Dan komt er vanzelf een regering.
Schrik om nog wat te verliezen he? Jij ziet de bui al hangen natuurlijk. Iedereen ziet die hangen. NVA wordt een superpartij. Elio schoot zicvhzelf zojuist in zijn voet. Dit is niet positief uit te leggen aan Vlaanderen: weeral voor meer dan 2/3 instaan voor die éé miljard... dat hi dat maar steekt waar hij de lullen laat steken...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:27   #212
EddyBal

Standaard

Citaat:

http://www.foxitsoftware.com/products/reader/

een pak lichter en beter dan adobe..
EddyBal is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:28   #213
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Hoeveel kiezers gaan effectief de nota lezen denk je? Als de media wat lovend doet over de nota zal de publieke opinie wel volgen, en dan is het ineens te laat...
Elke partij zal zijn bezwaren kenbaar maken. En de mensen zijn NIET doof. Die lopen met hun oren gespitst omdat het woord pensioen gevallen is...
EddyBal is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:29   #214
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Op deze Le Soir pagina ziet u onder “lire aussi” een link “La note d’Elio Di Rupo en pdf”, maar ik kom terecht op een krantenartikel, en niet op de pdf.

Dit is de originele link:
http://www.lachambre.be/kvvcr/pdf_se...TEUR%20DEF.pdf

Hier is de nieuwe PDF:
http://depositfiles.com/files/izxw20lag

Hopelijk werkt het nu wel.
Amon_Re is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:30   #215
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www4.lameuse.be/mediastore/note-dirupo.pdf
BWarrior is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:31   #216
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Elke partij zal zijn bezwaren kenbaar maken. En de mensen zijn NIET doof. Die lopen met hun oren gespitst omdat het woord pensioen gevallen is...
Ik hoop het met je mee
Amon_Re is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:31   #217
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En waarom moet brussel dan wel de volle pot krijgen.....

Ik betaal ook géén belastingen in de plaats waar ik werk,wel in de plaats waar ik woon...
Lees de KUL Vives studie eens. Een andere bron:

http://www.vvb.org/actueel/141/24934

"De inning van de personenbelasting volgens werkplaats is volgens de Vlaamse professoren 'een internationale regel die van toepassing is tussen soevereine landen."

Het zou de zaken in ieder geval de zaken transparanter maken. In het gewest van je woonplaats betaal je nu al onroerende voorheffing en successierechten die 100% naar het gewest gaan. Bovendien nog andere gemeenteheffingen zoals parkeergelden, vuilzakken, ....

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 juli 2011 om 22:32.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:31   #218
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

probeer eens die van de rtbf.
http://www.lachambre.be/kvvcr/pdf_se...TEUR%20DEF.pdf

Werkt hier.
In de Nederlandse versie staan trouwens een paar ferme typfouten.
Zucht is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:33   #219
EddyBal

Standaard

Citaat:
Grappig: Eén minister voor asiel en migratie (o.w.v. de efficiëntie), maar voor de rest drie- of zelfs vierdubbele administraties versterken.
PS he man : postjes postjes en nog eens postjes... De Vlamingen betalen immers.
EddyBal is offline  
Oud 4 juli 2011, 22:33   #220
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
http://www.foxitsoftware.com/products/reader/

een pak lichter en beter dan adobe..
Dank u mijnheer Bal, maar ook daarmee lukt het mij niet. Ik kijk verder.
Gwylan is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be