Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 juli 2011, 10:15   #81
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Even de nodige correcties aangebracht.

België:
° Een veilig land.
° Een land met goede en toegankelijke geneeskundige verzorging.
° Een van de welvarendste landen ter wereld.
° Een land met een overdreven sociale zekerheid waar een carrière aan den dop mogelijk is.
° Een land met verschillende culturen en talen die voor communautaire spanningen zorgen die efficiënt bestuur onmogelijk maken.
° Een land met degelijk onderwijs in het noorden van het land, met ronduit zwak onderwijs in het zuiden.
° (Feitelijke herhaling van punt 3)
° Een land waar de loonhandicap op het buitenland alleen maar vergroot, terwijl die best weggewerkt wordt.
° Een land met een zeer goede keuken waar men overal en vrij goedkoop kan gaan eten.
° Een land met een grote onverdraagzaamheid jegens alles dat Vlaamsgezind is.
° Een gevarieerd land qua natuur, met zowel de wijdse zee als de rustgevende bossen.
° Een land waar mensen nog altijd vrij ruim kunnen bouwen, en daardoor vaak omschreven wordt als 'het lelijkste land ter wereld'.
° Een land waarvan het aantal uitstekende streekbieren niet op te sommen is.
° Een land waar mensen staan op hun vrijheid en zeggen wat ze denken over eender wie, maar waar men de Franstaligen niet mag beledigen en waar het CGKR de vrije meningsuiting aan banden legt.
° Een land waarvan ieder voordeel ook gedragen wordt door Vlaanderen, en waarvan ieder nadeel niet voorkomt binnen Vlaanderen.

België, een plaats met andere woorden, waar het relatief goed leven is, maar waar dat leven fundamenteel verbeterd kan worden mits het uiteenvallen ervan.
Veilig land, hangt ervan af waar je rondloopt hehe
Donar is offline  
Oud 12 juli 2011, 10:22   #82
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Pro België.

Belgie.
° Een veilig land.
° Een land met goede en toegankelijke geneeskundige verzorging (die de NVA wil kortwieken).
° Een land met een uitstekende sociale zekerheid (die de NVA wil kortwieken).
° Een land met verschillende culturen en talen.
° Een land met degelijk onderwijs.
° Een land waar de mensen goed hun brood verdienen.
° Een land waar de lonen wat worden aangepast aan de levensduurte (met de NVA wordt de indexaanpassing op termijn afgeschaft).
° Een land met een zeer goede keuken waar men overal en vrij goedkoop kan gaan eten.
° Een land van leven en laten leven en vedraagzaamheid (die Vlaams-nationalisten en sommige islamieten tevergeefs proberen te verstoren).
° Een land waar het gemiddelde spaartegoed op de boekjes quasi het hoogste ligt van heel Europa.
° Een land waar de diepvriezers en de frigo's bij heel wat mensen boordevol zijn, dus een rijk land.
° Een land waar heel veel mensen per jaar minstens één keer op verlof gaan.
° Een gevarieerd land qua natuur, met zowel de wijdse zee als de rustgevende bossen.
° Een land waar iedere gemeente praktisch een zwembad heeft.
° Een land waar mensen nog altijd vrij ruim kunnen bouwen.
° Een land waar het aantal uitstekende streekbieren niet op te sommen zijn.
° Een land waar mensen staan op hun vrijheid en zeggen wat ze denken over eender wie.
° Een land....enz, enz

° Belgie, een land met andere woorden, waar het goed leven is.

Oho neen!
Oho neeeeen!
Mijn Bel-gie is niet kleen!

Oho neen!
Oho neeeeen!

Oud 12 juli 2011, 10:26   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Oho neen!
Oho neeeeen!

Oho neen!
Oho neeeeen!

Het gebeurt niet vaak maar daarom verheugt het mij dat u het zo enthousiast met me eens bent.
system is offline  
Oud 12 juli 2011, 10:34   #84
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Zij zich laten slachtofferen? Wat voor een zever is dat nu?

'Vlaanderen' is altijd slachtoffer, maar bij Wallonië is het hun eigen schuld?
Zij zijn er blij mee, wij ni.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 12 juli 2011 om 10:34.
EddyBal is offline  
Oud 12 juli 2011, 10:43   #85
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Voor mij mag België, het land, de regio gerust blijven bestaan. het is een diverse streek met voor elk wat wils, een goede keuken, uitstekende bieren (alleen al daarvoor mag het blijven bestaan!) en vriendelijke mensen.

De staat België echter, die moet eraan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 12 juli 2011, 11:40   #86
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Reden dat het mislukt is?
Nee. De eerste keer dat het mislukte was omdat de Protestanten kerken vandaliseerden en er op los moordden en dat Spanjaarden te hardhandig ingingen tegen Protestantisme. De tweede keer was omdat Katholieken nog steeds een minderheidspositie hadden (Allez, een verbetering tegenover ronduit verboden) en dat die dus gingen samenwerken met francofone liberalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Verfranst, hoe is dat dan gekomen en wanneer is dat gebeurt? In Romeinse tijd woonden in Wallonië Romaanse volkeren die de Germanen de Walen noemden. Zijn er dan Germanen in de plaats gekomen en daarna verfranst, en wanneer vond dit plaats?
In de Romeinse tijd waren het allemaal Germaanse volkeren en de Romeinse overheerser of verliezer. Waar de Romeinen het langer volhielden, daar was de kans groot dat men later een Romaanse taal zou aannemen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals o.a. Groot-Brittannië, Vlaanderen en Oostenrijk.
Albrecht is offline  
Oud 12 juli 2011, 11:48   #87
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gebeurt niet vaak maar daarom verheugt het mij dat u het zo enthousiast met me eens bent.
Als het uw geestelijke toestand kan verbeteren: graag hoor!
Oud 12 juli 2011, 11:48   #88
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zeker niet waar. Overigens als u zo praat, dan kunnen we -volgens uw redenering- ook zeggen dat men dat puntje voor puntje kan zeggen voor de onafhankelijkheid van de beide Limburgen.

Men vroeg welke de punten 'pro Belgia' waren. Ik geef ze dus. En dan laat ik er een hoop weg. Maar ja, ik moet me beperken.
Ik ben ook niet tegen de onafhankelijkheid van Limburg als de mensen in Limburg dat willen?

Je repliek begrijp ik dus ook niet goed.
Oud 12 juli 2011, 11:56   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pro België.

Belgie.
° Een veilig land.
° Een land met goede en toegankelijke geneeskundige verzorging (die de NVA wil kortwieken).
° Een land met een uitstekende sociale zekerheid (die de NVA wil kortwieken).
° Een land met verschillende culturen en talen.
° Een land met degelijk onderwijs.
° Een land waar de mensen goed hun brood verdienen.
° Een land waar de lonen wat worden aangepast aan de levensduurte (met de NVA wordt de indexaanpassing op termijn afgeschaft).
° Een land van leven en laten leven en vedraagzaamheid (die Vlaams-nationalisten en sommige islamieten tevergeefs proberen te verstoren).
° Een land waar het gemiddelde spaartegoed op de boekjes quasi het hoogste ligt van heel Europa.
° Een land waar de diepvriezers en de frigo's bij heel wat mensen boordevol zijn, dus een rijk land.
° Een land waar heel veel mensen per jaar minstens één keer op verlof gaan.
° Een land waar iedere gemeente praktisch een zwembad heeft.
° Een land waar mensen nog altijd vrij ruim kunnen bouwen.
° Een land waar het aantal uitstekende streekbieren niet op te sommen zijn.
° Een land waar mensen staan op hun vrijheid en zeggen wat ze denken over eender wie.
° Een land....enz, enz

° Belgie, een land met andere woorden, waar het goed leven is.

Dat deze situatie echter compleet onhoudbaar geworden is, is u waarschijnlijk compleet ontgaan hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 12 juli 2011, 12:43   #90
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat deze situatie echter compleet onhoudbaar geworden is, is u waarschijnlijk compleet ontgaan hé.
Dat men het nodige geld maar gaat halen waar het zit. Maar dat zal de NVA als ik haar programma zo bekijk niet doen. Hetgeen begrijpelijk is, want de NVA -met De Wever op kop- is het slaafse hulpje van het patronaat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2011 om 12:57.
Het Oosten is offline  
Oud 12 juli 2011, 12:44   #91
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Echte argumentatie voor België wordt het wanneer er vastgesteld wordt dat een splitsing van België betekent dat het individu een betere of slechtere behandeling krijgt op basis van het behoren tot de ene of andere territoriale groep, Vlaanderen of Wallonië. Dat is een zuivere discriminatie.
Het blijft mij met verstomming slaan hoe u de creatie van welvaart als een discriminatie blijft zien tegenover zij die dat niet doen. Absoluut wereldvreemd. Maar goed, u gaat reeds uit van de morele superioriteit van uw eigen positie, dus niets dat iets aan gaat veranderen aan dergelijk dogmadenken.

Citaat:
Sociaal-economisch concurrentie tussen de overheden, concurrentie om de bedrijven naar het eigen grondgebied te lokken en bedrijven er niet uit weg te laten vluchten,
Jaja, nogmaals een leuke theorie. Als jij ervoor kan zorgen dat de rest van de wereld bereid is om niet met Vlaanderen te concurreren, dan kunnen wij overwegen om niet met Wallonie te concurreren.

Een voorwaarde is dus dat iedereen op die manier redeneert, zoniet kan niemand op die manier redeneren. De suggestie dat we dat op dit moment enkel moeten doen voor Wallonie maar niet voor andere regios, is zuiver nationalistisch.
Nyquist is offline  
Oud 12 juli 2011, 12:53   #92
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Frieten zijn ook een Franse uitvinding.
Dat verhaal ken ik niet. Kunt u me wat meer vertellen hierover.

Ik ken wel het verhaal van de in de vorm van visjes gesneden aardappelen uit Dinant die in het vet gebakken werden. Dat was volgens mij het oorsprongsverhaal, maar zoals met zoveel dingen, worden bepaalde zaken wel eens door een andere geclaimd. Ik ben dus nieuwsgierig naar het Franse verhaal.

Gek, want Frankrijk is geen aardappelland, daar eten ze brood bij de maaltijd.
Vito is offline  
Oud 12 juli 2011, 12:55   #93
michael26
Schepen

Standaard

stomme belgicisten mensen zoals jullie zijn nog dommer dan dom
jullie worden in de zak gezet door de traditonele partijen met de ogen open
michael26 is offline  
Oud 12 juli 2011, 12:55   #94
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Denkt ge nu dat ge een slimme comeback makte?

*sigh*

Ok, voor pedantische kommaneukers, in casu, gij:

Waarom moeten Vlaanderen en de Vlamingen samenwonen in een land samenzitten met Wallonie en de Walen?????

*tjirrup tjirrrup* (krekels)
Moeten is al lang dood.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 juli 2011, 12:56   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dus als het niet anders kan mag het ook een Vlaanderen zijn ipv een België?
Wat bedoel je hiermee ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 12 juli 2011, 12:59   #96
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Waarom is België de andere optie? Er zijn meerder opties: van de EU een echte confederatie maken. Ik veronderstel dat gij voorstander zijt om België eventueel te laten opgaan bij Nederland, Frankrijk, Luxemburg en/of Duitsland? Die grenzen zorgen namelijk voor discriminatie. Eigenlijk zouden alle grenzen opgeheven moeten worden, en één grote wereldstaat gemaakt moeten worden als ik uw redenering doortrek.
En daarom zullen we er niet onder uit kunnen, de EU zéér zéér grondig te democratiseren. Want zoals die nu functioneert, stelt de controle van het volk op de machthebbers niets voor.
Oud 12 juli 2011, 12:59   #97
michael26
Schepen

Standaard

vlaanderne onafhankeljik
michael26 is offline  
Oud 12 juli 2011, 13:00   #98
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
De vragen worden hier weer massaal ontweken.
Ik zie dat je de BUB in je avatar staan hebt, en je nickname spreekt ook boekdelen. Ik ga er dan ook vanuit dat je het meer voor België hebt dan voor Vlaanderen. Graag hadden we hier geweten WAAROM.
Gewoon, het is omdat België als soeverein land garant staat voor de euro tezamen met de andere landen van de eurozone.

Als puntje bij paaltje komt dan blijkt dat de Europese Centrale Bank wel het monetair beleid voert maar één van de grootste hefboomfonds blijkt te zijn. De euro zelf wordt gedragen door de deelstaten van de EU en meer specifiek door deze van de eurozone, met een beetje hulp van het IMF.

It's all about the money.

Oud 12 juli 2011, 13:01   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Zelfs geen ene die een halve poging doet - erg...
Als je een volk zoekt om tegen te strijde te trekken kan je best een foto van jezelf op een boksbal plakken en daar je agressie op uitleven.

Oud 12 juli 2011, 13:02   #100
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dit zou je puntje per puntje ook kunnen zeggen van een onafhankelijk Vlaanderen?
Straks zullen we het echter noch over België, noch over Vlaanderen, noch over Europa kunnen zeggen, zelfs niet meer over Duitsland.

Het hele systeem is bankroet, maar we beseffen het nog niet omdat we op de pof leven. België verergert de zaken wel, maar of dat uiteindelijk veel zal uitmaken, betwijfel ik. Het bankensysteem, bijvoorbeeld, is erger.

Niet dat ik daarmee een argument pro-België gevonden heb. Daar zoek ik namelijk ook al jaren naar.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be