![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om volledig uit de fysisch wereld te stappen, dient de fysische bewustzijnstoestand volledig achter gelaten te worden. Zolang je leeft kan je niet dood zijn, dus kan je niet volledig je fysische bewustzijntoestand achterlaten. Veel mensen met een bijna dood ervaring zeggen dat ze op een bepaald moment in hun ervaring op een punt komen waar ze niet voorbij kunnen, of soms waar ze de keuze gesteld worden "ofwel kom je hier voorbij, en sterf je, ofwel ga je terug". In de na de dood werelden verwarren wij dikwijls een plaats met een bewustzijnstoestand. Een plaats is echter meer een bepaalde bewustzijnstoestand, terwijl een "deur" meer een overgang is van de ene naar de andere toestand of gezichtspunt.
Laatst gewijzigd door exodus : 13 juli 2011 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juli 2011 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Ik zeg: dood weet ge het of weet ge het niet
Jij zei: moest ik het weten zou mij dat teleurstellen Waarop ik dus insinueer dat jij na de dood liever niets weet. Terwijl de meeste mensen net verlossing vinden in de gedachte dat er hierna net wel iets is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Ik vermoed van wel, alhoewel ik het me niet bewust kan herinneren.
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
http://www.niburu.nl/index.php?optio...dier&Itemid=37
Laatst gewijzigd door exodus : 13 juli 2011 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind het al erg genoeg dat de geest van de mens nooit eens helemaal stilstaat, zelfs als we slapen gaat hij door.. met dromen. Nachtmerries bv Ik ben er liever zeker van dat er na de dood niets meer volgt, dat lijkt me geruststellender... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Er moet een uitgang zijn.
Met al dat eeuwig leven en die wederkeer is er geen uitgang... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() De dood is gewoon logisch. Het leven is geen geschenk, het is een lening. En ooit moet je je lening terugbetalen.
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Jij hebt gekozen om hier te zijn.
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zin van de dood (het sterven is bedoeld, want de dood is niks) is die van de wedergeboorte in een nieuw leven.
Hetzij alleen in de hemel, hetzij ook weer met een nieuw lichaam op aard of op een andere planeet of in de microkosmos als microwezen. Maar nooit kan iets of iemand definitief vergaan, dus in niets veranderen. Want alle sterven is veranderen in iets anders. Zelfs al zou je alleen in "stof" veranderen, dan is ook in stof nog altijd geest (de natuurwetten) en de stof kan zich weer opnieuw in leven omzetten, door opgenomen te worden door ander leven. Maar in alle stof is oneindig veel leven en met name in de microkosmos bij de microwezentjes waar ook de werkelijke hogere hemel is. Ver boven ons verstand en voorstellingsvermogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zelf onmogelijk niet in de hemel te zijn (maar de mensen beseffen het niet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() De zin van de dood is...ontsnappen aan de hemel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Iedereen die zich hier op aarde bevindt heeft de keuze gemaakt hier te zijn. Er is geen verplichting verbonden aan het incarneren, maar wel mss de noodzaak als gevolg van je daden. Maar iedereen heeft ervoor gekozen deze reis te maken.
Vanuit het hoger bewustzijn is deze keus gemaakt, als men zich begeeft naar het hoger bewustzijn beseft men dit. In onze dagdagelijkse realiteit leven we meestal vanuit ons lager bewustzijn en ons ego. Wat op zich goede instrumenten zijn om de fysische realiteit te hanteren, maar ze zien "the big picture" niet. Het is meestal het lager bewustzijn of het ego bewustzijn (hoe je het ook noemt), dat zich in de slachtoffer rol wentelt (zowel in de beschouwing van het leven: "je gaat me niet zeggen dat ik of diegene voor dat leven gekozen heeft", als in de beschouwing van zogenaamde bepalende toevalligheden die in het leven voorkomen).
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() mijn formulering was: plaats ruimen Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juli 2011 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |