![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
WIZADABE
Mensen die berekeningen hebben over Wie Zal Dat Betalen van politieke programma's en acties en nieuwe wetten mogen die hier zeker posten. De voorafgaande vraag is natuurlijk altijd: wat gaat dat kosten - wat gaat dat opbrengen. Ook dat mag belicht worden. Eenvoudige vraag, maar moeilijk te berekenen. Kunnen we daarvoor bij Politics geen vaste studiegroep oprichten? Mijn eerste WIZADABE-vraag zou zijn: wie zal het afschaffen van de in de tijd onbeperkte uitkeringen voor vruchteloos werkzoekenden betalen? Ik denk dat het diegenen zijn die zich naar het OCMW zullen moeten begeven plus diegenen die onderbetaalde jobs moeten aanvaarden die hen nog minder netto overlaten plus diegenen die tussen stoel en tafel vallen... Bovendien zal zo'n maatregel weinig opbrengen. Ik schat 200miljoen € per jaar en veel ellende. Alle WIZADABE-issues en links zijn welkom. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2011 om 14:17. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Spijtig dat de Grieken van het goede leven zonder verantwoordelijkheid zich niet eerder bezig hielden met het principe van WIZADABE...
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die heeft zich inderdaad verkeken op de kostprijs van de Pelopponesische oorlog...(60000 talenten ipv 6000) Heel onverantwoordelijk... En toch noemt men dat met hindsight... de gouden eeuw... Misschien omdat ze over tien keer zoveel goedkope slaafjes beschikten als er Grieken waren van het goede leven? Het volk betaalt altijd... het arme volk... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2011 om 15:34. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wij lenen geld aan de staat en van de interesten betalen we onze belastingen...
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister-President
|
wie het zal betalen .. niemand, ik vrees alleen voor een sneeuwbaleffect, degene die nu zal ik maar zeggen de paria's van de maatschappij zijn dekken de laagste werkende inkomens, wanneer die wegvalt zijn de laagste inkomens de paria's, wanneer deze neerwaartse spiraal stopt weet ik niet.
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De eigen inkomsten van de staat (staatsbedrijve etc) ben ik nog op zoek naar, weet er niets van. Dat geeft me al een ideetje over WIZADABE Laatst gewijzigd door eno2 : 25 juli 2011 om 14:08. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Minister-President
|
dat geeft een idee dat alles nog maar eens duurder wordt zonder adempauze tussen crisissen
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
Dat geeft me het idee dat de personenbelasting naar beneden kan en de vennootschapsbelasting naar boven en dat de staat wat meer eigen inkomsten zou kunnen ontwikkelen door eigen activiteiten
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Verhogen is - behalve als men natuurlijk minder ondernemingen en dus minder tewerkstelling en belastingsontvangsten enz. enz. wenst - m.i. niet aangewezen. Wel bestrijding van de misbruiken en de achterpoortjes volledig dichtmetselen (vereenvoudiging van de fiscale wetten en al wat daar komt bij zien)... Maar ik kan me - eens temeer - natuurlijk vergissen... Laatst gewijzigd door freelancer : 25 juli 2011 om 22:20. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat er zeer hoog ligt zijn de sociale lasten op arbeid, die de lonen verhogen, maar dat is (ik kan mij vergissen) iets anders dan vennootschapsbelasting. Wat ook zeer hoog ligt is de belasting op arbeid, maar die uit zich in de personenbelasting: vijftig miljard. Waar heb ik mij vergist? Ik ben geen fiscalist... |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(alhoewel sociale lasten en belasting op arbeid geen vennootschapsbelastingen zijn... vallen ze wel ten laste van ► de vennootschappen... en zijn het belastingen... Of vergis ik me?) Laatst gewijzigd door freelancer : 26 juli 2011 om 10:20. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Leterme heeft de lageloonverdieners 150€ per maand teruggegeven door de sociale bijdragen te verminderen. Dat valt dus buiten de belastingsdruk. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
via de notionele intrestaftrek hebben we een vennootschapsbelasting van rond de 27-25 %." http://www.workforall.org/drupal/en/node/26 |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ken alleszins verschillende ondernemingen die een kleine 35% ophoesten... |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De orde van grootte lijkt me toch laag, en het absolute aandeel in de belastings-inkomsten van de Staat ook. (ongeveer drie procent) |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind het niet erg verstandig die nog meer te 'belasten'... Wel zorgen voor correctere inning van de belastingen... en veel eenvoudigere wetgeving... Dus een beter werkende overheid... |
|
|
|
|
|
|
#19 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
OK, voor mijn part, als de excessen van de multi's die hier nul procent belast worden- of zeer weinig- maar verwijderd wordt. De vermindering van de verminderde vennootschapsbelasting dus.. Waar het NVa zogezegd gaat voor zorgen Een beetje gehakt maken van de wildgroei van wetten en het ditchen van ouwe rommel lijkt me ook echt leuk. Er moet dringend een anti-Kafka-minister komen... |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
* multi's, die hier zwaarder belast worden... en, als ze de kans krijgen, de vlucht vooruit nemen of * multi's, die hier weinig belast worden... en aan duizenden mensen werk geven... en de staat dus ook, zij het onrechtstreeks, enorme inkomsten (o.a. 'sociale ontvangsten') geven? Als bij vertrek van die multi's het verlies aan werkgelegenheid door andere ondernemingen, die wel veel hogere vennootschapsbelastingen zouden betalen, kan opgevangen worden... laat ze dan maar vertrekken, zou ik zeggen... Zolang dat dit dit kan, zou ik persoonlijk blij zijn dat we die kunnen behouden... |
|
|
|
|