Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 12:43   #321
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dus mag MR-FDF niet meer in in de rand opkomen en het VB niet meer in Waals Brabant?
Hoe ga jij dit ooit met een 2/3 meerderheid gestemd krijgen?
Het VB is niet meer opgekomen in Nijvel de vorige keer.

En neen, een Franstalige partij mag niet opkomen in Vlaanderen, en een Nederlandstalige partij mag niet opkomen in Wallonië. MR mag uiteraard wel een zusterpartij oprichten in Vlaanderen, maar die zal dan alles in het Nederlands moeten doen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 12:45   #322
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Wie is er tegen 1 kieskring voor gans het land. Gedaan met grendels, alarmbellen, pariteiten en andere rareteiten. Gedaan met een minderheid die de meerderheid kan tegenhouden. Echte democratie ipv Belgische.
En dan zitten er - op basis van de uitslagen van juni 2010 - 94 Vlamingen in de Kamer, 54 Franstaligen en 2 van PVDA+/PTB+.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 26 juli 2011 om 12:45.
Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 13:14   #323
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En dan zitten er - op basis van de uitslagen van juni 2010 - 94 Vlamingen in de Kamer, 54 Franstaligen en 2 van PVDA+/PTB+.
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
system is offline  
Oud 26 juli 2011, 13:19   #324
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Moet ik u het excelleke geven dat ik heb? Bij een federale kieskring zou dit het geval zijn.

Nebur is offline  
Oud 26 juli 2011, 19:10   #325
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het VB is niet meer opgekomen in Nijvel de vorige keer.

En neen, een Franstalige partij mag niet opkomen in Vlaanderen, en een Nederlandstalige partij mag niet opkomen in Wallonië. MR mag uiteraard wel een zusterpartij oprichten in Vlaanderen, maar die zal dan alles in het Nederlands moeten doen.
VB is zeker al 2 keer opgekomen in Wallonië.
azert is offline  
Oud 26 juli 2011, 19:11   #326
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Wie is er tegen 1 kieskring voor gans het land. Gedaan met grendels, alarmbellen, pariteiten en andere rareteiten. Gedaan met een minderheid die de meerderheid kan tegenhouden. Echte democratie ipv Belgische.
Dan zullen de VL in BRU ook maar heel heel weinig meer te zeggen hebben en zeker geen ministers hebben.
azert is offline  
Oud 26 juli 2011, 19:17   #327
stuyckp
Banneling

Standaard

Het fabeltje uit de fabeltjeskrant met enige correcties :
De meeste Franstalige partijen (niet alleen de 'Waalse') zijn vertrokken van hun arrogante: 'on est demandeur de rien'. (klopt) En het is niet de verdienste geweest van Dewever om dit standpunt te doen evolueren. (dat kan u niet weten) Het is al begonnen bij Leterme die weigerde toe te geven en daarom sukkelde men hopeloos verder. En toen is er iemand opgestaan die gezegd heeft: 'zo kan dat niet meer, ik zit mijn tijd hier te verknoeien en ik trek de stekker eruit. (klopt) En als men ooit nog eens van plan zijn om ernstig te praten over een staatshervorming, dan kom ik terug'. En dat was Alexander De Croo. (klopt) De regering viel en er kwamen verkiezingen. De NVA behaalde een groot succes en was de grote winnaar. Ook al omdat de tradionele partijen er niets van bakten en Dewever uitgegroeid was tot een soor hype. (wel ja dat klopt BDW is een goed communicator en CD&V stond inderdaad heel zwak. Leterme dierf zelfs niet opkomen) En de Vlaamse kiezers zeiden: 'die zal het voor ons oplossen en daarvoor gaan wij stemmen' (let wel: een minderheid van de Vlaamse kiezer dan).
Kijk hier begint system serieus te spinnen. 30% is wel een minderheid, maar is nog steeds de grootste hoop. Door over minderheid te spreken minimaliseer je de zaken. Geen enkele partij heeft de meerderheid. Vervolgens is men gaan palaveren. En dat duurde meer dan één jaar. Maar Dewever bakte er uiteindelijk ook niets van. (flauwe kul BDW werd uiteindelijk langs de kant gezet omdat Di Rupo niet halfweg wenstte te komen en niet verder wenstte te borduren op basis van de output van Beke) Hij bleef stug en hooghartig , kwam terug op datgene wat hij een paar dagen of weken had gezegd, enz, en zette op de duur zichzelf buiten spel. (Duuh deze tekst is niet chronologisch, verdraaien we de zaken in ons voordeel system ? Het lijkt zo alsof BDW een jaar aan zet is geweest) Vervolgens kwam Vande Lanotte, die een goed werkstuk afleverde maar het werd afgeschoten. (met reden wellicht) En uiteindlijk kwam Beke. Een jonge politicus en iemand die men nooit had verwacht. Vriendelijk maar vastberaden. (Met het allure van Markske van de kampioenen, ja ik kan het niet laten maar van karikaturen is system ook niet vies.) En die hield voet bij stuk maar hield de deur op een kier en dwong di Rupo om stappen achteruit te zetten en af te stappen van deze Franstalige hoogmoedige houding. (niet dus Di Rupo heeft zelfs een brief geschreven waar Beke bijzonder verbolgen over was. Die brief was een teken aan de wand.) En di Rupo krabbelde terug omdat hij door Beke met zijn rug tegen de muur werd vastgepind. (niet dus) Maar het verhaal is nog niet gedaan!! Vervolgens werd Di Rupo formateur en veegde alles van Beke gewoon van Tafel. Tenslotte omdat Beke ook een Belgicistische achterban heeft nam Beke een bocht van 540 graden. ....
Zo dat is mijn parabel.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 juli 2011 om 19:41. Reden: rood is niet toegestaan
stuyckp is offline  
Oud 26 juli 2011, 19:19   #328
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dan zullen de VL in BRU ook maar heel heel weinig meer te zeggen hebben en zeker geen ministers hebben.
Zeg het de Vlaming maar eens duidelijk, ze moeten bang en onderdanig zijn.
Oud 26 juli 2011, 19:20   #329
stuyckp
Banneling

Standaard

De kleuren hierboven hebben geen specifieke betekenis. En dienen enkel om mijn tussenvoegsels duidelijker weer te geven. (Kleuren gewist ondertussen)

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 juli 2011 om 19:43. Reden: kleuren
stuyckp is offline  
Oud 26 juli 2011, 19:26   #330
stuyckp
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 juli 2011 om 19:44.
stuyckp is offline  
Oud 26 juli 2011, 19:31   #331
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Volgens de forum regels is rood af te raden. Ik wens mij te verontschuldigingen voor het vele rood. Het had geen specifieke bedoeling en had me beter bij cursief of iets dergelijks gehouden.
Dat is al geen goed begin hè Stuyck?
Oud 26 juli 2011, 19:46   #332
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is al geen goed begin hè Stuyck?
inderdaad en je kan blijkbaar ook corrigeren
stuyckp is offline  
Oud 26 juli 2011, 20:50   #333
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zal wel voor een deel gecompenseerd worden door de meerderheidspositie die de Vlamingen dan kunnen laten spelen op nationaal vlak, mijnheer Wees-bang-en-buig-Vlaming-of-anders-Brussel-kwijt.
SDG is offline  
Oud 26 juli 2011, 20:55   #334
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien, MAAR:

Vlaanderen beslist dan ALLES heel eenvoudig. Brussel zal in minder dan geen tijd vervlaamst worden... federale wetten en zo voel je"m strikske?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 26 juli 2011 om 21:03.
EddyBal is offline  
Oud 26 juli 2011, 21:12   #335
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het fabeltje uit de fabeltjeskrant met enige correcties :
De meeste Franstalige partijen (niet alleen de 'Waalse') zijn vertrokken van hun arrogante: 'on est demandeur de rien'. (klopt) En het is niet de verdienste geweest van Dewever om dit standpunt te doen evolueren. (dat kan u niet weten) Het is al begonnen bij Leterme die weigerde toe te geven en daarom sukkelde men hopeloos verder. En toen is er iemand opgestaan die gezegd heeft: 'zo kan dat niet meer, ik zit mijn tijd hier te verknoeien en ik trek de stekker eruit. (klopt) En als men ooit nog eens van plan zijn om ernstig te praten over een staatshervorming, dan kom ik terug'. En dat was Alexander De Croo. (klopt) De regering viel en er kwamen verkiezingen. De NVA behaalde een groot succes en was de grote winnaar. Ook al omdat de tradionele partijen er niets van bakten en Dewever uitgegroeid was tot een soor hype. (wel ja dat klopt BDW is een goed communicator en CD&V stond inderdaad heel zwak. Leterme dierf zelfs niet opkomen) En de Vlaamse kiezers zeiden: 'die zal het voor ons oplossen en daarvoor gaan wij stemmen' (let wel: een minderheid van de Vlaamse kiezer dan).
Kijk hier begint system serieus te spinnen. 30% is wel een minderheid, maar is nog steeds de grootste hoop. Door over minderheid te spreken minimaliseer je de zaken. Geen enkele partij heeft de meerderheid. Vervolgens is men gaan palaveren. En dat duurde meer dan één jaar. Maar Dewever bakte er uiteindelijk ook niets van. (flauwe kul BDW werd uiteindelijk langs de kant gezet omdat Di Rupo niet halfweg wenstte te komen en niet verder wenstte te borduren op basis van de output van Beke) Hij bleef stug en hooghartig , kwam terug op datgene wat hij een paar dagen of weken had gezegd, enz, en zette op de duur zichzelf buiten spel. (Duuh deze tekst is niet chronologisch, verdraaien we de zaken in ons voordeel system ? Het lijkt zo alsof BDW een jaar aan zet is geweest) Vervolgens kwam Vande Lanotte, die een goed werkstuk afleverde maar het werd afgeschoten. (met reden wellicht) En uiteindlijk kwam Beke. Een jonge politicus en iemand die men nooit had verwacht. Vriendelijk maar vastberaden. (Met het allure van Markske van de kampioenen, ja ik kan het niet laten maar van karikaturen is system ook niet vies.) En die hield voet bij stuk maar hield de deur op een kier en dwong di Rupo om stappen achteruit te zetten en af te stappen van deze Franstalige hoogmoedige houding. (niet dus Di Rupo heeft zelfs een brief geschreven waar Beke bijzonder verbolgen over was. Die brief was een teken aan de wand.) En di Rupo krabbelde terug omdat hij door Beke met zijn rug tegen de muur werd vastgepind. (niet dus) Maar het verhaal is nog niet gedaan!! Vervolgens werd Di Rupo formateur en veegde alles van Beke gewoon van Tafel. Tenslotte omdat Beke ook een Belgicistische achterban heeft nam Beke een bocht van 540 graden. ....
Zo dat is mijn parabel.

U hoeft zich niet te verontschuldigen voor het teveel rood in uw fabel. U hebt trouwens ongelijk gehad om de rode kleur weg te halen. Want dat maakt het alleen maar moeilijker om uw kritiek te ontdekken nu dat deze in het zwart Italic staat.

Maar goed, zo moeilijk is het nu ook weer niet en het is nog minder moeilijk om uw fabel te verwijzen naar het land der megafabelen.

° Kijk hier begint system serieus te spinnen. 30% is wel een minderheid, maar is nog steeds de grootste hoop. Door over minderheid te spreken minimaliseer je de zaken
Een minderheid is een minderheid. En daarom mag men, neen moet men, ook over een minderheid spreken. Men doet soms precies hier op dit forum Dewever een meerderheid heeft behaald. Dat heeft hij absoluut niet. Nog niet in de verste verte. U moet zich dus houden aan de feiten, of u dat nu graag hoort of niet.

° "(flauwe kul BDW werd uiteindelijk langs de kant gezet omdat Di Rupo niet halfweg wenstte te komen en niet verder wenstte te borduren op basis van de output van Beke"
Dewever bakt er effectief ook niets van. Dat is nu wel duidelijk. De man mist feeling om echte resultaten te boeken en blijft zich opstellen als de voorzitter van een partij van de eeuwige oppositie. Net zoals het VB.

°"(Duuh deze tekst is niet chronologisch, verdraaien we de zaken in ons voordeel system ? Het lijkt zo alsof BDW een jaar aan zet is geweest."
Neen, we verdraaien de zaak niet. BDW heeft meegedaan aan de onderhandelingen en haakte telkens weer af op het cruciale moment. Schoot zo goed als alle andere nota's af zonder erover te willen discussiëren. Zodanig zelfs dat Vlaamse partijen die in het begin de kant van de NVA kozen, op de duur zijn gaan twijfelen of Dewever wel een akkoord wilde. Ze hadden helaas niet zolang moeten twijfelen. Zoals ik al zo lang poneer: de NVA wil geen akkoord, heeft dat nooit gewild en zal dat nooit willen. En ik heb zeer duidelijk hier ook gezegd waarom dit zo is.

°"Met het allure van Markske van de kampioenen, ja ik kan het niet laten maar van karikaturen is system ook niet vies.)"
Wat Markse van de Kampioenen hier komt doen, is me een raadsel. Wat heeft dit nu te maken met deze discussie. De man Beke is een gedegen iemand die niet bang is om te doen waarvoor hij gekozen werd. In de wandelgangen van het parlement staat hij bekend als een minzaam man , bekwaam, een principieel maar bescheiden persoon, zonder veel poeha dus. Dit in tegenstelling tot windmaker Dewever met zijn Latijns-spreukachtig pseudo-intellectualisme .

"(niet dus. Di Rupo heeft zelfs een brief geschreven waar Beke bijzonder verbolgen over was. Die brief was een teken aan de wand.)"

http://www.tvl.be/nl/2011-07-22/wout...jn-slag-thuis/

We zullen inderdaad dus zien wat een woord waard is. En wat er ook van komt, Beke steekt in ieder geval zijn nek uit. Bart Dewever niet.

Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2011 om 21:15.
system is offline  
Oud 26 juli 2011, 21:44   #336
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"(niet dus. Di Rupo heeft zelfs een brief geschreven waar Beke bijzonder verbolgen over was. Die brief was een teken aan de wand.)"

http://www.tvl.be/nl/2011-07-22/wout...jn-slag-thuis/

We zullen inderdaad dus zien wat een woord waard is. En wat er ook van komt, Beke steekt in ieder geval zijn nek uit. Bart Dewever niet.
http://forum.politics.be/showpost.ph...49&postcount=1

I need say no more!

Op je andere 'herhalingen' reageer ik zelfs niet meer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 26 juli 2011 om 21:46.
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 juli 2011, 21:55   #337
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, volgens mijn berekeningen, uitgaande van het behoud van de kiesdrempel, zijn het er 96 voor de Vlamingen.
fonne is offline  
Oud 26 juli 2011, 21:58   #338
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus mag MR-FDF niet meer in in de rand opkomen en het VB niet meer in Waals Brabant?
Hoe ga jij dit ooit met een 2/3 meerderheid gestemd krijgen?
Er zal in dit land nooit nog iets gestemd geraken dat de situatie van de Vlaming verbetert. Want daar is altijd een 2/3 meerderheid voor nodig en dus kunnen de Franstaligen het voor eeuwig blokkeren. Vandaar dat we als Vlamingen geen andere mogelijkheid meer hebben om onze rechten op te eisen dan het eenzijdig opzeggen van de anti-democratische Grondwet.
fonne is offline  
Oud 26 juli 2011, 22:01   #339
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW heeft maar een uiterst pover palmares voor te leggen. Veel geblaat van Olijke Bart, veel Caliméro-gedrag, veel gejank, maar uiteindelijk maar weinig wol. Een onvoorstelbaar slecht resultaat na meer dan 400 dagen geneuzel. Schandalig weinig eigenlijk wat die man heeft gepresteerd.

Als men er goed over nadenkt en een analyse maakt, en als het bovendien effe zou mogelijk zijn, dan verdient Bange Bart geen 0 /10 op rapport, maar -10 /100

En de rest van de politiekers vertrekt 3 weken op congé omdat ze moe zijn nadat ze 400 dagen lang niets gedaan hebben dan zitten wachten tot de N-VA er uit zou trekken. Ferm politiekers.
En over drie weken begint het circus dan pas echt. 8 partijen die het eens moeten geraken, waarvan 2 Noord-belgische partijen die weten dat ze in feite hun doodsvonnis aan het tekenen zijn.
fonne is offline  
Oud 26 juli 2011, 22:05   #340
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken jij één land binnen de EU waar de grondwet met een gewone meerderheid kan gewijzigd worden?
En ken jij één land waar één deelentiteit op deloyale wijze elke wijziging kan blokkeren tot in de eeuwigheid, ook al is er een democratische meerderheid voor? Wel ik zal het u zeggen: alle landen waar men dat geprobeerd heeft zijn ondertussen gesplitst.
fonne is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be