![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Hoe andere erover denken weet ik niet maar persoonlijk mis ik een duidelijk wetgevend raamwerk bij de beoordeling van extremisme. Ik heb de indruk dat niet voor elke vorm van extremisme dezelfde maatstaven gelden, de houding van ondermeer het CGKR, de Europese raad bevestigen mijn opinie. Als geen er geen duidelijke criteria komen die zonder uitzondering toepasbaar zijn op elk individu of groep dan vrees ik dat we vandaag de krijtlijnen uitzetten voor een totalitaire maatschappij, de oproepen om enkel rechtse islamofobie aan te pakken zijn ronduit dramatisch. Het debat mag nu wel eens volledig opgetrokken worden, naast islamofobie en homofobie horen ook atheofobie en christianofobie op zijn minst op de tafel te liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Laten we een dictatuur in stellen om het extremisme tegen te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hoe zie jij overigens de aanpak van extremisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Haatzaaiende boodschappen, zeker die aanzetten tot geweld en moord, en die alsdusdanig geïnterpreteerd kunnen worden, verbieden.
* Edit - Geen uitzonderingen voor zij die in een opperwezen geloven ![]()
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 27 juli 2011 om 04:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat me opvalt, is het stilzwijgen van velen zodra je om een consequente houding vraagt. Waarom enkel een debat over islamofobie? Is homofobie, atheofobie en christianofobie dan minder erg. Waarom enkel extreemrechts aanpakken? Tot op zekere hoogte zijn alle extremen toch elkaars spiegelbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Extremisme is de reactie van geatomiseerde individuen op de uitsluiting door een foute gemeenschap.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 juli 2011 om 08:15. |
![]() |
![]() |