Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 12:02   #301
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
waar zat die?, ik heb niks gehoord (ik zat nochthans in een tent waar het makkelijk is een mededeling te doen)
Dat weet ik niet. Ze zit er nog (enfin, ze wordt op dit moment gehaald.) 'k laat iets weten als ik meer weet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:02   #302
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voor heel wat verenigingen is pukkelpop een van hun grote bronnen van inkomsten via vrijwilligers die allerlei standjes bevolken.
Dat weet ik wel, maar alle grote festivals zijn intussen ook in handen van grote bedrijven. Dat er geld moet verdiend worden, klopt dus ook.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:04   #303
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Dat de organisatie geen idee had dat er zo'n noodweer op komst was dat is onzin hoor . Ik ben geen natuurkundige maar aan de lucht kon je toch zien dat er meer op komst was dan een normaal onweer. Toen wij weg aan het lopen waren van het festivalterrein was het 30 minuten later precies nacht .. zoiets zie je aankomen dat is geen normale plensbui.
Op een half uurtje krijg je geen 40 a 50 000 man weg. En, vergeet niet, er is ook iemand gestorven op de camping. Waar hadden ze al die mensen _veilig_ moeten krijgen? Hoe beslis je dat? 'We denken dat het veiliger is als jullie allemaal naar x gaan'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 19 augustus 2011, 12:05   #304
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niets gezien, de regen sijpelde toch echt over de expressweg 't was precies een overstroming. Sommigen zeggen dat de dranghekkens daar in het rond vlogen en de boxen .. soit kan het me wel voorstellen.
Oud 19 augustus 2011, 12:06   #305
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat blijf ik dus een raar fenomeen vinden. Er zijn zelfs al filmpjes van binnen in instortende tenten (die overigens gisteravond al op youtube stonden). Prioriteiten?
beeldt u in hoe dat gaat; je begint een filmpje te maken als het stevig regent, dan is het nog leuk en het is spectaculair; als het echt heftig wordt, kunnen er 2 dingen gebeuren: ofwel stop je en doe je iets ofwel doe je iets en loopt het filmpje gewoon door (zonder dat je het weet); ik heb tot nu maar één filmpje gezien die echt het hoogtepunt van de storm heeft gevat en da's van in die kraam waarbij de chateau instort; alle andere filmpjes die ik tot nu zag stopten vroeger (ook die van het main stage trouwens)
Oud 19 augustus 2011, 12:07   #306
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Iemand van 15 jaar dood. De leeftijd waarom je voor het eerst naar een festival mag, vaak met overbezorgde ouders waar je lacherig over kan doen.
Bah.
Oud 19 augustus 2011, 12:07   #307
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Op een half uurtje krijg je geen 40 a 50 000 man weg. En, vergeet niet, er is ook iemand gestorven op de camping. Waar hadden ze al die mensen _veilig_ moeten krijgen? Hoe beslis je dat? 'We denken dat het veiliger is als jullie allemaal naar x gaan'?
Ja, akkoord tegen zo'n noodweer is er niets opgewassen en zeker een festivalweide met zoveel mensen niet. Ze hebben mij in het buitenland eens uit de modder moeten halen omdat ik ook in zo'n noodweer was terechtgekomen, maar een ding is zeker zo'n weer heb ik nog nooit gezien in België.
Oud 19 augustus 2011, 12:09   #308
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
beeldt u in hoe dat gaat; je begint een filmpje te maken als het stevig regent, dan is het nog leuk en het is spectaculair; als het echt heftig wordt, kunnen er 2 dingen gebeuren: ofwel stop je en doe je iets ofwel doe je iets en loopt het filmpje gewoon door (zonder dat je het weet); ik heb tot nu maar één filmpje gezien die echt het hoogtepunt van de storm heeft gevat en da's van in die kraam waarbij de chateau instort; alle andere filmpjes die ik tot nu zag stopten vroeger (ook die van het main stage trouwens)
Ik ben een oude bangerik: als ik zie hoe het al aan het stormen was op die filmpjes, dan zou ik allang op zoek geweest zijn naar de nooduitgangen en proberen te bedenken hoe ik mezelf en mijn naasten in veiligheid zou kunnen brengen. Filmen komt dan nooit in me op, maar dat kan ook een generatieding zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:12   #309
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, het was niet nodig om af te lasten voor het voorspelde noodweer.
Kennelijk wél.
Tenzij je 5 doden acceptabel vind voor een evenement als dit.

(De festival leiding vond donderdag avond na het incident trouwens 3 doden nog wel acceptabel)

Citaat:
Festivaltenten kunnen daar tegen.
Kennelijk niet.

Citaat:
Men kon niet voorspellen dat het noodweer (boven de wei) zo extreem noodweer zou zijn.

Men kon voorspellen dat de kansen op grote ellende door noodweer zeer hoog waren.
Men heeft daar donderdagochtend een commerciele afweging gemaakt. Als er al is afgewogen.

Citaat:
...maar alle grote festivals zijn intussen ook in handen van grote bedrijven. Dat er geld moet verdiend worden, klopt dus ook.
.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 augustus 2011 om 12:16.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:15   #310
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een oude bangerik: als ik zie hoe het al aan het stormen was op die filmpjes, dan zou ik allang op zoek geweest zijn naar de nooduitgangen en proberen te bedenken hoe ik mezelf en mijn naasten in veiligheid zou kunnen brengen. Filmen komt dan nooit in me op, maar dat kan ook een generatieding zijn.
²
Oud 19 augustus 2011, 12:15   #311
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kennelijk wél.

(De festival leiding vond donderdag trouwens 3 doen nog wel acceptabel)

Kennelijk niet.

Men kon voorspellen dat de kansen op grote ellende door noodweer zeer hoog waren.
Men heeft daar donderdagochtend een commerciele afweging gemaakt. Als er al is afgewogen.
neen, men kon dat niet. Geen enkele expert kon dat.
Oud 19 augustus 2011, 12:16   #312
kameleon
Minister

Standaard

Ze hebben er een paar uur moeten overdoen om er zeker van te zijn dat het menselijke leed belangrijker is dan geldgewin. Ontroerend
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:16   #313
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Chokri was erg verhelderend op de laatste persconferentie, ik trek mijn uitspraken over hem dan ook terug.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:16   #314
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Kennelijk wél.
Dag Captain Hindsight.
Blij dat je er bent.
Oud 19 augustus 2011, 12:17   #315
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Daar ga ik toch niet mee akkoord. Vijf jaar geleden hebben wij vast gezeten in Zwitserland en ze hebben ons ook uit onze hachelijke situatie moeten komen redden. Ook wij hadden onze voeten geveegd aan het weerbericht want ze zeiden vooraf al dat er zware onweders gingen zijn. Als dat eraan komt kunnen ze dat perfect voorspellen hoor .
Oud 19 augustus 2011, 12:18   #316
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ze hebben er een paar uur moeten overdoen om er zeker van te zijn dat het menselijke leed belangrijker is dan geldgewin. Ontroerend
Ik vind het ook niet echt zo raar dat ze in eerste instantie zeidne dat ze het misschien toch nog wensten te laten doorgaan. Enfin; dat lijkt misschien 'vuile kapitalistische zakken!' maar langs de andere kant... ge hebt daar wel een volledig jaar aan gewerkt (en eigenlijk al langer; want elk jaar wordt wel langer op voorhand gepland, al is het maar simpelweg voor de locatie). Stel u voor dat gij mee werkt/verantwoordelijk zijt aan zo'n mega project? Zou jij (direct) de beslissing willen nemen 'oh, dan zetten we het toch gelijk stop?' Enfin; ik kan het perfect begrijpen dat ook al zijn daar mensen gestorven, dat het toch geen aangename beslissing is om te nemen, ook voor niet-financiële redenen.

Voeg daar nog wat psychologie aan toe - mensen in noodsituaties gaan altijd eerst de situatie lager inschatten, om er eenvoudiger mee om te gaan (pas achteraf kan je het dan echt 'verwerken'). Dat zal ook wel gespeeld hebben.

En zelfs al was het om 'zuiver' financiële redenen, dan nog kan ik daar begrip voor hebben. Het is immers makkelijk te zeggen 'oh, wat een geldzakken!' als het niet uw massa geld is dat je riskeert, de juridische rompslomp van terugbetalingen enzovoort.

Nu; gegeven de toestand van de podia, de sfeer en de dodelijke slachtoffers denk ik dat het inderdaad ook beter is dat het is afgelast; maar doen van 'och, vuile kapitalistische zakken die er nog maar aan dachten om het te laten doorgaan!' is op het niveau van 'ik mag niet alles wat ik wil thuis, dus mijn ouders zijn slecht'.
Oud 19 augustus 2011, 12:18   #317
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ze hebben er een paar uur moeten overdoen om er zeker van te zijn dat het menselijke leed belangrijker is dan geldgewin.

Ze hebben er 2 extra doden moeten overdoen om er zeker van te zijn dat het menselijke leed belangrijker is

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 augustus 2011 om 12:18.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:19   #318
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Moest afgelast worden. Dan kwam er vandaag ergens in het midden van het nieuws dat Pukkelpop dag 1 niet kon doorgaan wegens het slechte weer.
Wie verwacht nu een zomeronweder in de zomer ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:19   #319
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Chokri was erg verhelderend op de laatste persconferentie, ik trek mijn uitspraken over hem dan ook terug.
Ik apprecieer dat je dit even komt melden
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:20   #320
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Daar ga ik toch niet mee akkoord. Vijf jaar geleden hebben wij vast gezeten in Zwitserland en ze hebben ons ook uit onze hachelijke situatie moeten komen redden. Ook wij hadden onze voeten geveegd aan het weerbericht want ze zeiden vooraf al dat er zware onweders gingen zijn. Als dat eraan komt kunnen ze dat perfect voorspellen hoor .
niemand kon voorspellen dat het net daar zo erg ging zijn.

als je elke keer dat er een zwaar onweer dreigt, alles gaat afgelasten, dan mag je niets meer organiseren in deze periode, want dat kan letterlijk elke dag vanuit het niets komen.

bij ons heeft er de 21e juli een zwaar onweer ervoor gezorgd dat onze straat onder water stond terwijl mijn ouders, 25 km verder, geen druppel regen hebben gezien.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be