Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2011, 17:44   #301
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Heb ik ergens een stelling ingenomen?
Ja, hier:
Citaat:
Waarschijnlijk hebben ze al zeer veel in zijn oren geblazen.
Oud 21 augustus 2011, 17:55   #302
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Tav alle bedzeikers hier...

Ik heb een gesprek gehad met een gewaardeerde collega die ik al 25 jaar ken en die tevens vader is van één van de (dodelijke) slachtoffers..

Voor hem is dit een uitermate betreurenswaardig ongeluk wat veel verdriet heeft veroorzaakt, geen geval van kapitalistische criminele nalatigheid..so shut the fuck up met dan zeiken over deze zaak tenzij je écht betrokken partij bent..
Hoe weet hij dat?
Oud 21 augustus 2011, 17:57   #303
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Tja, wie hier duizenden postings met xenophobe inhoud post zal die titel wel verdienen, zeker ?

...
Waar zit de moderatie dan eigenlijk? Als ik u goed begrijp dan ben ik al jaren de wet aan het overtreden hier op het forum, waarom zien die mensen niet wat jij ziet?
Oud 21 augustus 2011, 17:59   #304
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is niet omdat iemand toevallig (hoe erg het ook is) vader is van een slachtoffer, dat hij deskundig is of weet waar het allemaal om gaat.

Als er iemand recht heeft om kritiek te uiten of een grondig onderzoek te eisen, dan zijn het wel de nabestaanden en niet een bende bedzeikende forumgangers met teveel tijd..

Het is dankzij uw bovenstaande onzin dan slachtoffers/nabestaanden vroeger nul-komma-nul rechten of inzage hadden in een onderzoek.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 17:59   #305
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ik ben het volledig met je eens. Al die tenten en constructies hebben normaal gezien ook een gekende 'wind load' factor. De stabiliteit ervan wordt gegarandeerd tot die factor. Als de omstandigheden extremer zijn, dan kan de boel gaan vliegen.

Tot daar geen enkel probleem. Maar nu horen we dat Stageco een stappenplan heeft voor zo'n situaties, waarbij elke constructie een windmeter heeft en mensen standby kunnen geplaatst worden om in eerste instantie dingen weg halen/te verstevigen/naar beneden te halen en als het nog erger wordt de constructie te evacueren.

Was dat stappenplan van kracht op Pukkelpop? Waren er windmeters en dergelijke?
was jij aanwezig? de wind ging van quasi windstil naar orkaankracht in een paar minuten.

en over die code 'oranje': lokaal in kiewit op die weide zou het eerder een code rood (of nog eerder zwart) zijn, de kmi heeft die niet meegedeeld, ligt de schuld dan niet bij het kmi?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 18:01   #306
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe weet hij dat?
Sommige mensen hebben genoeg aan wat realisme en nuchterheid om hun conclusies te kunnen trekken...anderen teren graag op samenzweringstheorieën..
Oud 21 augustus 2011, 18:03   #307
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
was jij aanwezig? de wind ging van quasi windstil naar orkaankracht in een paar minuten.

en over die code 'oranje': lokaal in kiewit op die weide zou het eerder een code rood (of nog eerder zwart) zijn, de kmi heeft die niet meegedeeld, ligt de schuld dan niet bij het kmi?
Alle 'dure' organisaties moeten maar het advies van het kmi volgen, dan is het kmi binnen enkele jaren bankroet wegens de vele schadeloosstellingen voor foute of onnauwkeurige voorspellingen
Oud 21 augustus 2011, 18:15   #308
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Echt schuld ligt bij niemand, dit is overmacht.
Storm maakt bijna altijd schade. Daken vliegen in het rond, bomen waaien omver en dergelijke.
De enige die ik eventueel wat zou kunnen verwijten zijn die tenten bouwers. Dat zou beter gekund hebben.
En de paniek dat vind ik ook wat eigenaardig. Jongeren die in paniek slaan bij felle regen en wind en overbelaste netwerken is wat abnormaal gedrag.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 18:31   #309
discuz
Minister

Standaard

Citaat:

Ik was niet aanwezig. Maar enkele jaren geleden is hier ook in de zomer een vergelijkbaar onweer gepasseerd, met een plaatselijk valwind of windhoos of hoe je het ook wil noemen, en heel veel schade. Maar zeggen dat je dat soort onweer of om het even welk ander niet ziet aankomen is bullshit. Je ziet zwarte wolken naderen, het wordt windstil, de vogels houden op met zingen, het wordt donkerder en donkerder, en dan begint de kermis met striemende regen en een steeds hardere wind. Als ik in zo'n situatie de tijd heb om parasols dicht te doen, kussens binnen te leggen en ramen en deuren dicht te doen, dan heeft de organisatie van Pukkelpop ook tijd om IETS te doen.

Of dat genoeg is, of je daarmee doden en gewonden kan vermijden, is niet zeker. Het moet gezegd, de hulpdiensten valt hier niets te verwijten. Na het drama kwam de hulp snel en goed op gang. En Pukkelpop werkt met goed materiaal en geen cowboy-firma's, dus wat er stond was van goede kwaliteit en goed voorbereid.

Maar waar het grote zwarte gat zit is tussen een dag of twee voor het festival en het uitbreken van de storm.

- Er werd al enkele dagen een storm voor donderdag verwacht. Waar waren de maatregelen die bijv. Stageco voor Maanrock heeft getroffen, en die blijkbaar in een stappenplan zijn uitgewerkt?
- Enkele uren voor de storm wordt een code oranje afgekondigd. Hoe reageerde de organisatie?

Code zwart bestaat niet. Als je de omschrijving van de codes bekijkt op http://www.meteo.be/meteo/view/nl/11...da+onweer.html, dan zie je dat het enige verschil tussen oranje en rood de kans is, niet de hevigheid van het onweer.

Citaat:
Oranje: Hevige en verspreide onweders worden verwacht in één of meer regio’s.
versus

Citaat:
Rood: We zijn bijna zeker dat bovenstaande onweersfenomenen zich in de regio zullen voordoen.

Laatst gewijzigd door discuz : 21 augustus 2011 om 18:36.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 18:31   #310
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En de paniek dat vind ik ook wat eigenaardig. Jongeren die in paniek slaan bij felle regen en wind en overbelaste netwerken is wat abnormaal gedrag.
Het werd pikdonker zoals middernacht en dat maar rond 6uur, de wind blaast zo hard dat je maar met veel moeite kon rechtstaan, hagel zo groot al golfballetjes, als je kon schuilen in de grote tenten zag je de masten en ijzeren balken met de lichten rondzwiepen die elk moment konden instorten ( bij de chateau gebeurde dat) met daaronder een paar duizend mensen..

het was angstaanjagend.

Ik zou het eerder abnormaal vinden als er geen paniek kwam.

Oud 21 augustus 2011, 18:36   #311
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was niet aanwezig. Maar enkele jaren geleden is hier ook in de zomer een vergelijkbaar onweer gepasseerd, met een plaatselijk valwind of windhoos of hoe je het ook wil noemen, en heel veel schade. Maar zeggen dat je dat soort onweer of om het even welk ander niet ziet aankomen is bullshit. Je ziet zwarte wolken naderen, het wordt windstil, de vogels houden op met zingen, het wordt donkerder en donkerder, en dan begint de kermis met striemende regen en een steeds hardere wind. Als ik in zo'n situatie de tijd heb om parasols dicht te doen, kussens binnen te leggen en ramen en deuren dicht te doen, dan heeft de organisatie van Pukkelpop ook tijd om IETS te doen.

jij vergelijkt "een parasol" met 5 grote tenten die uren kosten om af te breken, met daaronder duizenden mensen die willen schuilen omdat dat de enigste plaats is om te schuilen.

realiteits-check please..

Laatst gewijzigd door Sywen : 21 augustus 2011 om 18:37.
Oud 21 augustus 2011, 18:42   #312
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
jij vergelijkt "een parasol" met 5 grote tenten die uren kosten om af te breken, met daaronder duizenden mensen die willen schuilen omdat dat de enigste plaats is om te schuilen.

realiteits-check please..
Neen, ik ben me heel goed bewust van het schaalverschil.

Ik in mijn eentje in mijn tuin, en honderden crew en vrijwilligers op Pukkelpop. Wees jij dan ook alsjeblieft eerlijk en kom niet af met 'uren', terwijl deze draad en die in M&S vol staat van maatregelen die in enkele minuten kunnen genomen worden.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 18:43   #313
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens een stelling ingenomen?

Het is niet omdat iemand toevallig (hoe erg het ook is) vader is van een slachtoffer, dat hij deskundig is of weet waar het allemaal om gaat.

Pffh, triestige plant
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 18:47   #314
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik ben me heel goed bewust van het schaalverschil.

Ik in mijn eentje in mijn tuin, en honderden crew en vrijwilligers op Pukkelpop. Wees jij dan ook alsjeblieft eerlijk en kom niet af met 'uren', terwijl deze draad en die in M&S vol staat van maatregelen die in enkele minuten kunnen genomen worden.
ja, right..

zo grote tenten afbreken in zo een storm.. dat zou pas onverantwoord zijn..
zou jij 10-20 meter hoog klimmen met winden tot 120-150km/uur?

Oud 21 augustus 2011, 18:56   #315
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Rondom de festivalweide is er nauwelijks schade te zien (aan huizen).

Code rood is dus mogelijk overdreven. Code oranje betekent schade aan gebouwen mogelijk en omwaaiende bomen, dat maakt toch dat de meeste mensen concluderen dat als een vaste constructie schade kan oplopen dat een tijdelijke lichte constructie zeker een probleem heeft...

De vraag die je terecht stelt is:
- wie was degene die de weerkaarten voor pukkelpop in de gaten moest houden (gesteld dat die er was)
- en heeft die mens misschien fouten gemaakt?

Als ze rekenden op het KMI, dan kan je je die vraag stellen. Nu het KMI heeft een lijn die je altijd kan bellen om te vragen hoe het gaat uitzien... Of het KMI zelf moet bellen wetende dat pukkelpop gaande is... ik weet het niet?
Je zou toch verwachten dat de verantwoordelijkheid bij die organisatoren ligt en dat ze op het KMI niet weten dat de organisatoren het daar gewoon maar op z'n beloop laten? Denk ik dan.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2011 om 18:58.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:04   #316
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar zit de moderatie dan eigenlijk? Als ik u goed begrijp dan ben ik al jaren de wet aan het overtreden hier op het forum, waarom zien die mensen niet wat jij ziet?
Tja, op een rechts en asociaal forum waar het gonst van individualistische bietekwieten is dat niet abnormaal. Gelukkig vormen voldoende bezadigde antagonisten voor een gezonder evenwicht, ander liep dit forum ook al weer snel op de klippen ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:10   #317
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Want ja, dodelijke ziektes die men kan bestrijden met geneesmiddelen zijn van hetzelfde niveau als een onverwacht opgestoken supercel die men voorlopig nog niet kan bestrijden met goedweermachines.
Zo onverwacht was die niet. En mijn boodschap is dat je dit behoorlijk moet onderzoeken en er lessen uit trekken voor de toekomst. En je er niet bij neerleggen dat er niets aan te doen was.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:14   #318
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
...

Grappig hoe je probeert de rollen om te draaien.
judo

she wins, you loose

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 augustus 2011 om 19:14.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:15   #319
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mensen het gaat hier over een spijtig ongeluk waarbij 5 doden vielen en 10 zwaar gewonden, minder slachtoffers dus dan wat het verkeer eiste door drankmisbruik vorig weekend, toen vielen er meer dan 10 doden en meer dan 30 zwaar gewonden.
ah ok
dat is het goed
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 19:17   #320
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

De vraag die je terecht stelt is:
- wie was degene die de weerkaarten voor pukkelpop in de gaten moest houden (gesteld dat die er was)
- en heeft die mens misschien fouten gemaakt?
nee, de vraag die ik stelde was meer een retorische vraag. niemand kan het weer voorspellen.

als ik in een woestijn sta in het midden van een droogte, en voorspel dat er morgen een kans is dat er daar 20liter water per meter valt, zou ik 100% gelijk hebben.

het is tot nu toe onmogelijk om het weer te voorspellen, en zeker zulke lokale stormen. ze kunnen alleen kansen berekenen. wat er gebeurt is i gewoon pure stomme pech, niets meer, en jammer genoeg ook niets minder.

Het KMI treft natuurlijk geen blaam, maar ook de organisatie niet. De organisatie had een rampenplan voor zware noodweersituaties, en heeft dat ook perfect uitgevoerd (volgens de brandweercommandant).

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be