![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Minister
|
![]() http://opinie.deredactie.be/2011/08/20/het-begin/
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Conclusie: ik zie het zéér somber in voor Vlaanderen, ik maak me vooral zorgen rondom de torenhoge belastingen en de BHV kwestie. Voor de franstaligen is het rozenkleur en manenschijn, maar voor de vlamingen is de dag dat er een akkoord wordt gemaakt een nieuwe zwarte dag in de vlaamse geschiedenis. Laatst gewijzigd door matthias999 : 20 augustus 2011 om 12:05. |
||||
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() je kan ondergaan of de vlaamse onafhankelijkheid uitroepen.
Zit er nog iets tussenin ?
#5 |
Banneling
|
![]() Een franstalige die werkt en belastingen betaalt is evenzeer de pineut. Ik begrijp hun kiesgedrag niet.
|
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen kennen we alleen een Belgische - en dus anti-Vlaamse pers, die zwijgt (of ronduit liegt) over alle problemen Wallonie. De gemiddelde Vlaming is op politiek gebied te onnozel om dat zelfs maar te beseffen. Om maar iets te zeggen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 augustus 2011 om 13:46. |
||
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus: allemaal gaan doppen?
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() DOORBRAAK!!!!
Oei, oops, weer te vroeg zeker?
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Amateur! Eén derde dopt, één derde staakt en één derde wordt ambtenaar!
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 augustus 2011 om 17:50. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar xeno geeft wel een redelijke verklaring. De pers is niet te onderschatten. Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 augustus 2011 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al 180 jaar niet meer.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat de pers betreft, ze kunnen de de waarheid verdoezelen, ze kunnen de de dag des oordeels uitstellen, maar dat is ook alles; toch wat hun negatieve invloeden betreft.
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() De eerste dag van de "onderhandelingen" was extreem interessant : er waren geen “onderhandelingen” ! Iedereen zette apart en beknopt zijn / haar standpunt uiteen inzake BHV en de staatshervorming in het algemeen, maar er mocht door de anderen niet op gereageerd worden, want één en ander was niet “reactief”, ziet u.
Je zou denken dat bedoelde standpunten na ruim 430 dagen en diverse “nota’s” reeds voldoende en uitgebreid gekend zijn, maar kennelijk niet, dus. Kortom, men heeft wellicht voor het eerst (sic), zij het in alle discretie en “niet reactief”, kunnen vaststellen dat voornoemde standpunten mijlenver uit elkaar liggen, en in veel gevallen eenvoudigweg tegengesteld zijn. De paar halvelings Nederlandstaligen rond de tafel weten nu dus met volle zekerheid in welke mate en in welke zin zij binnen de kortste keren hun standpunt moeten bijsturen of omkeren opdat het compatibel zou zijn met de enige echte visie die België moet redden, zijnde deze van Elio en deze van de andere Franstalige partijvoorzitters. Als dat inmiddels nog niet is gebeurd, tenminste. Op deze wijze en aan dit tempo hebt u allen binnen de maand een nieuwe federale regering, en dan is het aftellen (en nogal wat extra belastingen betalen) tot aan de eerstkomende verkiezingen om te laten zien hoe erg u één en ander weet te appreciëren…. Laatst gewijzigd door Gwylan : 20 augustus 2011 om 21:29. |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een 'zucht' hoeveel is dat in metriek? 75 centimeter, een kilometer en half, vijf lichtjaar? 't is maar een vraag hé...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 augustus 2011 om 23:20. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ik vind ze nochtans behoorlijk absurd, maar ja, wie weet schat ik de uiterste grenzen der waanzin inderdaad niet helemaal juist in...
|
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat probleem ken ik.
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kent u het spreekwoord 'Het hemd is nader dan de rok'? De laatste tijd mopperen vele Vlamingen (soms terecht) over de problemen die de Belgische structuur met zich meebrengt, maar als puntje bij paaltje komt, beseffen de meesten dat ze mogelijks op de tocht staan als het Belgische systeem instort. En dan kiest men (ook in het stemhok) eieren voor zijn geld, vooral omdat er weinig hoop is dat een aparte Vlaamse staat het er op bestuurlijk-democratisch, economisch en gerechtelijk vlak beter zal van afbrengen dan België gezien het nivo van onze Vlaamse partikratische politici en hun belabberde opvattingen. Een beetje Belgische problemen, neemt men dan maar voor lief.
![]() |
![]() |
#19 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
België IS het probleem. Wanneer ziet u dat in?
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar op wat moet ik wél stemmen als ik pro België en niet links ben? CDH is linkser dan de CD&V en in feite een aanhangsel van de PS, stem op CDH en Di Rupo komt in de regering (2007!). Ecolo is nog linkser dan de PS. De PP? Laat me niet lachen. De enige keuze is MR, maar MR hangt vast aan de communautaire stokebrand FDF (voorlopig toch), zodat elke stem voor MR Maingain en consoorten meer macht geeft, waardoor je een rondje conflicten krijgt rond Brussel, iets waar de gemiddelde Waal niet van wakker ligt, die Franstalige Vlamingen in de Rand. Waarom zou je daardoor het land laten destabiliseren? Misschien zou ik dan toch stiekem op de PS stemmen, maar dan op bepaalde personen... Geen idee... |
|
![]() |