![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
NVA over dezelfde kam scheren als het VB van een De Winter vind ik er toch ver over hoor. En dan spreekt u van "eerlijkheid". |
|
![]() |
![]() |
#322 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat mag van u wel ? |
|
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voornemen hebben om de wet te overtreden of om als verantwoordelijke van een instelling het voornemen hebben om een overtreding van derde niet te voorkomen is in Belgistan strafbaar. Op de intentie om iemand te doden staat zelf een straf van 20 jaar Het niet voorkomen en laks toezien op een inbraak staat gelijk aan meedeplichtigheid. En daar staat een straf van 15 jaar op. Op de intentie hebben om een terroristische aanslag te plegen staat levenslang. Er bestaan overal in de wereld zelfs diensten die zich enkel bezighouden met mensen op te sporen die de intentie hebben de wet om één of andere manier te overtreden. Beter zelfs nog, het VB zit in een CS omdat het de intentie heeft Vlaanderen onafhankelijkte verklaren. De huidige politieke crisis en het uitsluiten van de N-VA aan de onderhandeling is enkel omdat de N-VA de intentie heeft Belgistan om te vormen tot een confederatie. In gevangenissen worden mensen in isloteercellen gestoken omdat ze de intentie hebben te ontsnappen, of juister gezegd, omdat de bewaking vermoed dat er een intentie bestaat. De politie heeft zelfs de bevoegdheid gekregen om telefoons en andere communicatiemiddelen af te tappen om mensen met intenties te kunnen opsporen, zodat men kan ingrijpen voor er een overtreding plaats vond. In welke wereld zouden wij leven als men intentie zou negeren en ongestraft laten en enkel uitgevoerde wetsovertredingen zou vervolgen en bestraffen. |
|
![]() |
![]() |
#324 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#325 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De juridische dienst werkt niet voor regeringsonderhandelaars. Dat betekent dus dat in de eerste plaats reeds misbruik is gemaakt van deze dienst voor doeleinden waar ze niet is voor opgericht. En dat de adviezen dan niet ter beschikking gesteld worden van alle Kamerleden is een schande. Elk parlementslid heeft overiigens in het kader van zijn taak van controle op de overheid het recht eender welke informatie van openbare instellingen op te vragen. Er is hier dus sprake van pertinent misbruik van overheidsdiensten en van uitholling van het controle-recht van het Parlement. Maar wie geeft er in on-land België nog iets om de basis-principes van democratie?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 23 augustus 2011 om 09:49. |
||
![]() |
![]() |
#326 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allez nu Waar blijft het schone princiepe van onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Meent u echt dat het mogelijk niet beletten van het spreken van een andere dan de bestuurstaal even zwaar weegt als terrorisme, en andere feiten die u aanhaalt waar mensenlevens op het spel staan? Als ik beweer dat de verkeeslichten niet goed afgesteld staan, en de richting van waaruit ik kom benadeelt is, en ik in het vervolg door het rood zal rijden, ben ik dan al strafbaar, zonder het te effectief te doen, en zonder de vaststelling ervan? Als ik beweer dat de belastingsdruk te hoog is, en ik in het vervolg zal frauderen, of in het zwart zal gaan werken, ben ik dan strafbaar, zonder betrapt te zijn? Als ik beweer dat ik in de toekomst misschien niet zal beletten dat een taalwet overtreden wordt, ben ik dan strafbaar? |
|
![]() |
![]() |
#327 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#328 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Algemeen, iedereen die appel doet op goedgelovigheid en domheid, uit eigenbelang is een demagoog, en doet aan volksverlakkerij. |
|
![]() |
![]() |
#329 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een dergelijke procedure moet voor zover ik weet altijd uitgaan van burgers, maar aangezien het een allegaartje is van personen uit VVB, Haviko, TAK en onder auspiciën van Matthias Storme durf ik een gokje wagen dat er wel ergens een NVA-er zal tussenzitten. Het persbericht ging over "kandidaten en kiezers", maar de namen zijn denk ik niet gepubliceerd. Kan u toch even ingaan op waarom u vindt dat enkel de NVA, die toch onweerlegbaar het meest heeft gedaan om tegen de ongrondwettelijkheid te protesteren, hier schuld zou treffen? |
|
![]() |
![]() |
#330 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar in vlaanderen geen probleem voor herhaaldelijk veroordeelde personen, om die wel burgemeester en hoofd van politie te maken. Konsekwent gedrag?
|
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#332 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens: hoe grondwettelijk is eigenlijk partijprogrammapunt nr. 1 van de N-VA? |
|
![]() |
![]() |
#333 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niemand die zegt dat je niet mag proberen de Grondwet te veranderen. En internationaal-rechterlijk is het niet eens verboden de Grondwet op te zeggen en zich af te splitsen als het volk dat wil.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#335 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je voorbeelden zijn dus fout. Vergelijk het met een kandidaat-rechter die zegt dat hij de wet niet gaat toepassen, of een solicitant die verklaart dat hij niet van plan is om ook daadwerkelijk zijn job uit te oefenen. Die mensen worden niet aangenomen, nee. Inderdaad, op voorhand. |
|
![]() |
![]() |
#336 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#337 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie heeft het bestaande advies dan WEL gevraagd? En mocht die dat doen? Waren dit de onderhandelaars als groep, of was het een andere opdrachtgever? Wie bepaalt wat iemand met zijn advies mag doen, als bvb de voorziter die gerechtigd is, dit gevraagd heeft, en doorgeeft aan de onderhandelaars, gaat hij dan zijn boekje te buiten? Ik lees ook dat het ter beschikking moet zijn voor bespreking in de kamer, zover zijn we nog niet. Maak een drama als het zover is, en als je dan ook nog geen info hebt. Dus tot nu toe geen enkel bewijs van enig misbruik. En zelfs mocht dat er zijn, dan moet nva dat parlementair regelen, en niet voorbarig de calimero uithangen in de pers. Dit zijn VB toestanden. |
|
![]() |
![]() |
#338 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 23 augustus 2011 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een splitsing kan volledig wettelijk uitgevoerd worden.
![]() |
#340 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |