![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En krachtens de microwezentjes ben ik ook zelf God. Het geheim van het leven ligt in God zelf, en dat goddelijke bestaat ook in de mens. Het is de heilige geest van het denken en begrijpen. |
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
Banneling
|
Anabogha Charya
Onze tijd heeft dat grotendeels vergeten... Laatst gewijzigd door eno2 : 25 augustus 2011 om 13:09. |
|
|
|
|
|
#264 |
|
Banneling
|
Pantheïsme is zo oud als de straten en is niet nodig voor de zin van het leven, alhoewel het als concept daar niet in oppositie mee staat.
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Er zijn nuttigere dingen te doen, sorry.
|
|
|
#266 |
|
Minister-President
|
Heeft me dunkt niets met tijd te maken maar met de aard van de mens.
|
|
|
#267 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel een belediging. Laatst gewijzigd door harriechristus : 25 augustus 2011 om 17:46. |
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het geheim van het leven is dat het heelal uit levende wezens bestaat (microwezens in de microkosmos) en geen levenloos mechaniek is, zoals de wetenschap denkt.
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Het geheim van het leven is dat het een levenloos mechaniek is en dat we zelf moeten bepalen hoe ermee om te gaan, en het heelal niet uit levende wezens bestaat (microwezens in de microkosmos), zoals de Harry denkt.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 25 augustus 2011 om 17:51. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook heeft het heel veel te maken met het geheim en de zin van het leven. Voor de moderne mens is de zin van het leven het vermaak, veel dieper denkt ie niet. Daarom gaat ie ook onder aan eigen onbenulligheid. En als ik het voorspel wordt het als een belediging beschouwd, hoewel ik vele redenen weet te noemen. Zeggen de Maya's hetzelfde: 21 december 2012, dan is het plotseling heel erg geloofwaardig geworden en wordt het door velen ook nog geloofd en wordt er veel aandacht aan besteed. Maar het laatste is pure bijgelovigheid. Het is echt niet op een datum te prikken. |
|
|
|
|
|
|
#276 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kortom: je zegt maar wat. Citaat:
Citaat:
Iemand die heeft gestudeerd zou dat toch moeten weten. |
|||
|
|
|
|
|
#277 |
|
Banneling
|
Iedereen die aan diepe spiritualiteit wil doen, of beweert op een zeker niveau te doen, moet zich in de beginfase maar best eerst op de hoogte stellen van het Sanskriet, een taal speciaal ontworpen en alleen en uitsluitend gebruikt om hoge spiritualiteit-concepten te benoemen.
Maar ja, het verleden telt niet voor sommige fantasten en is nul et non avenu. |
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
U bent uw eigen grap. Leer ermee lachen.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 25 augustus 2011 om 18:12. |
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
Banneling
|
Het geheim van het leven is praktisch en niet conceptueel.
STOP DE SPECULATIE-TEGENSPECULATIE |
|
|
|
|
|
#280 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je "bewijs" is slechts een gedachten-experiment, wat dus helemaal niets bewijst. Uw microwezentjes zijn dus niet meer of minder waarschijnlijk dan een theepot tussen mars en jupiter. Het kan, maar daarom hoef je het nog altijd niet te geloven. |
|
|
|
|