![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je stelt dat de admins dat weigeren in te zien .... wat bedoel je daar dan precies mee ? Moeten ze er dan een slotje op zetten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11302 |
Banneling
|
![]() Ikzelf beschouw mij als agnostisch Christen, maar niet om die redenen. Eigenlijk vooral omdat ik vastgeroest zit in Christelijke gewoonten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het omdat je het begrip autisme daarvoor gebruikte als een soort stopwoordje ? Zoiets als zou je gezegd hebben 'ben je blind of zo' en later bleek de persoon echt blind te zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11304 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11305 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11306 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11307 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want door je nu te excuseren maak je de zaak misschien alleen maar erger ... maar misschien net niet voor een autist ![]() Mensen _ ik zeg niet jij _ hebben meestal nog een vrij vertekend en stereotype beeld van wat autisme precies is. Ze denken dan meteen aan die film Rainman en zien het daarom gelijk als een soort handicap Maar autisme bestrijkt een heel spectrum. Men kan zelf stellen dat iedereen het wel een beetje heeft. Dat laatste uit zich dan misschien in het hedendaags zeer makkelijk dat labeltje opgekleefd krijgen naast adhd etc . Nog even en wie weet we zijn in de meerderheid. ![]() En dat maakt dat je opmerking in #post 11265 'Er is iets aan de hand met je. Ben je mss autistisch of zo?' totaal wederkerig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11309 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik heb zeer toevallig een boekje 'Autisme van binnenuit' met veel interesse en groeiende fascinatie gelezen, van ene Dominique (op de familienaam kan ik nu niet komen); alsook alles wat Dr. Olliver Sack daarover te vertellen heeft (Temple Grandin?) ze noemt zich 'antropoloog op Mars ![]() Laatst gewijzigd door regenboog : 25 augustus 2011 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom in feite ? ( sorry voor de vraag... de autist in me beweegt me er toe ze te stellen ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, we mogen nog eens lachen ook, ze noemen dat begrip humor.
![]() |
![]() |
![]() |
#11312 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De onjuistheid van je stelling werd hier door meerdere mensen aangetoond. Blader maar eens een paar bladzijden terug. Ik ga hier voor jou niet nog eens alles herkauwen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11313 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() "Hallo, Pot? Ketel hier. Jij bent zwart!"
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was helemaal geen humor. Zelfs in de verste verte niet. Dat was een regelrechte persoonlijke aanval. Een erg laag-bij-de-grondse dan nog.
![]() |
![]() |
![]() |
#11315 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#11316 |
Minister
|
![]() Nee. Dat noemen ze leedvermaak.
![]() |
#11317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben een voortplantingstelsel dat tot doel heeft om samen met een partner van het andere geslacht, ons voort te planten. Neemt inderdaad niet weg, dat het ook leuk is, dat het bevredigd, dat het voor een zekere intimiteit zorgt enz... dat is evident. Maar het is leuk, het bevredigd enz... om de voortplanting te stimuleren. Dat zijn geen functies op zich, maar elementen met een doel. En als je het toch functies wil noemen, dan staan ze ten dienste van een grotere functie, nl het voortplanten. Een zaadlozing is er niet als uiterlijk teken van klaarkomen, maar een lichamelijke reactie op prikkelingen met als lichamelijk doel iets te bevruchten. Niet elke man wil bij elk orgasme eigenlijk 'bevruchten' natuurlijk, maar het lichaam blijkbaar wel. Net zoals het spijsverteringstelsel tot doel heeft om voedingstoffen om te zetten in energie voor ons lichaam, eten wij niet uitsluitend tot dat doel. Wij eten ook omdat we trek hebben bijvoorbeeld, of omdat het leuk en sociaal is om samen te eten, of omdat we onze smaakpapillen eens willen testen en strelen, noem maar op... Soms willen we zelfs niet eten, omdat we willen vermageren bijvoorbeeld, maar kunnen het toch niet laten omwille van de goede smaak. Maar uiteraard zijn we daarom niet met een spijsvertering uitgerust. We zijn uitgerust met een spijsverteringstelsel om ons te kunnen voeden. Smaak en zo hebben daarmee te maken. Het ademhalingsstelsel, krak hetzelfde. Dat dient om het lichaam van zuurstof te voorzien voor de verbranding. Maar je kunt het natuurlijk ook gebruiken om nicotine mee op te nemen. Dat is een persoonlijke keuze een persoonlijke invulling voor persoonlijk plezier. Maar laten we wel wezen. We zijn niet uitgerust met een ademhalingsstelsel met als doel te kunnen sigaretten roken. Zo ook hebben het plezier, het goed gevoel, de eventuele intimiteit enz... te maken met het voortplanten. Uiteraard, is de persoonlijke invulling van het seksuele leven bij de mens een persoonlijke keuze. En dat mag ook. Men mag seks hebben louter voor het plezier en men mag dat zelfs als enig doel van de seksualiteit gaan invullen. Dat is een persoonlijke zaak. Al gaat men in de meeste gevallen moeten grijpen naar voorbehoedsmiddelen, precies om de normale natuurlijke gang van zaken te stremmen naar de persoonlijke invulling. Ik hoop goed uitgelegd te hebben, dat er een groot verschil is tussen de persoonlijke invulling van het persoonlijke seksuele leven en de reden waarom de soorten met seksualiteit zijn uitgerust. Zeggen dat we omwille van het plezier, sociale omgang en zo met een voortplantingstelsel zijn uitgerust is al even dom als beweren dat we omwille van bepaalde lekkere smaken met een spijsverteringstelsel zijn uitgerust. Ik begrijp natuurlijk wel dat homoseksuelen, die zich met homoseksualiteit niet kunnen voortplanten, deze stimulansen tot seksuele actie, die inderdaad plezierig zijn, tot verheven doel van het seksuele leven willen verheffen, maar dat is hoe dan ook maar een persoonlijke invulling. Men mag de persoonlijke invulling van het seksuele leven niet verwarren met de reden waarom we met seksualiteit zijn uitgerust. Vandaar ook ook het besluit dat de seksuele oriëntatie van homoseksuelen in disharmonie is met hun lichaam. Zij moeten zich hoe dan ook tot één of andere vorm van heterosekualiteit wenden om zich te kunnen voortplanten. Met actieve homosekualiteit lukt het niet. Zo zie ik het. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 augustus 2011 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Paulus : 26 augustus 2011 om 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11319 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Lees dan gewoon zelf tot bij 'agnostisch theisme' en Soren Kierkegaard. Citaat:
Citaat:
Mss juist het omgekeerde - dat wij mensen, die een verbeelding bezitten en de dood vrezen al voldoende uitgerust zijn om tot een 'geloof' te komen die de dood teniet doet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11320 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |