![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten wel samen beraadslagen hoe ze de bestaande wereldorde kunnen aanpassen, anders zal ze gebroken worden op een andere manier.
![]() |
#362 |
Banneling
|
![]() Analyse Robert Kagan:
This was a major triumph for the Atlantic alliance. For all its glaring weaknesses, NATO did save the people of Libya and kept alive the momentum of the Arab Spring. It also disproved the increasingly common notion that the world’s great democracies are in terminal decline. They are still powerful and capable of acting together when their interests and ideals are threatened. They toppled Gaddafi despite having tied at least one hand behind their own backs. Just imagine if they came with the full power of the United States. ![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/BRICS BRICS Federative Republic of Brazil President (head of state and government): Dilma Rousseff Russian Federation President (head of state): Dmitry Medvedev Prime Minister (head of government): Vladimir Putin Republic of India President (head of state): Pratibha Patil Prime Minister (head of government): Manmohan Singh People's Republic of China President (head of state): Hu Jintao Premier (head of government): Wen Jiabao Republic of South Africa President (head of state and government): Jacob Zuma Population Total : 2,934,822,616 (2010 estimate) · China 1,341,000,000 · India 1,210,193,422 · Brazil 190,732,694 · Russia 142,905,200 · South Africa 49,991,300 |
|
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het soort dat zonder verpinken een veelvoud over de kling van wat er nu reeds over de kling gejaagd is. Zijn dit soort posts provocaties om onnozel te doen? (ik begrijp er weinig van ![]()
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sta volledig dwz 100% achter de opruiming van dictatoriale regimes Bovendien ben ik het met de analyse van Kagan eens, wat hij verder ook is of niet is |
|
![]() |
![]() |
#366 |
Banneling
|
![]() De Europese landen kunnen onmogelijk van deze schuldenbergen af geraken vermits er geen wereldtribunaal bestaat voor toezicht op failliete landen en er geen landendeurwaarders bestaan, daardoor bevindt de oplossing voor deze gezamenlijke Europese schuldenberg zich enkel en alleen in oorlog.
|
![]() |
![]() |
#367 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar gesteld dat ze bestaan, geeft u hier toch toe dat onze massamedia met hun imperialistische praat (als wij de agressor zijn tenminste) geen journalisten tewerkstellen, maar eerder propagandisten. Of is dat niet wat u wil zeggen? (Overigens, Pepe Escobar is wat wij een opiniemaker noemen, die voornamelijk schrijft over conflictgebieden. Hij is ook auteur.)
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 29 augustus 2011 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
#368 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou dan toch maar eens wat lezen over PNAC. Ze willen wel wat meer dan alleen "dictatoriale regimes opruimen".
#369 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Abdelhakim Belhadj is nu in Tripoli hoofd van de Tripoli Military Council van de zogenaamde rebellen. De man is Al Qaida. bron |
|
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#371 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Anoniem zeker? ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() Rusland is (nog) geen lid van de Wereldhandelsorganisatie, een belangrijke stok die ze achter de deur hebben. Daardoor kunnen ze weerstaan aan de handelsliberalisering en een eigen selectief handelsbeleid voeren.
China is wel lid, maar kan de vrijhandel ook aan en combineert het met een slim, staatsgeleid handelsbeleid (nieuw mercantilisme) om 'het Westen' uiteindelijk op de knieën te krijgen. Gezien het succes van China (en de andere BRIC-landen) en het nakende failliet van het 'open' Westen (van bank- en beurs'producten' kan men nu eenmaal niet leven en men schept er ook geen werkgelegenheid mee) zouden bepaalde delen van onze economische burgerij (sectoren zoals textiel) wel eens geneigd kunnen zijn om een voorbeeld te nemen aan die niet of minder liberale groeilanden. Bekijk dit eens en je zult héél goed begrijpen wat ik bedoel: "Vlaams beleid tegenover industrie is nul, nul en nul" Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 29 augustus 2011 om 00:49. |
![]() |
![]() |
#373 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Banneling
|
![]() Gelukkig is er ook een ander imperium: Hobbit - L'Impero Contrattacca
Ed i McDonald's, la Nike e Coca-Cola in Italia non vanno più di moda E si beve in osteria, e si mangia in trattoria e la N.A.T.O. l'abbiamo spazzata via Sì, saremo di nuovo un impero, saremo di nuovo un impero Saremo di nuovo un impero, saremo di nuovo un impero! ![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geproclameerd door een handvol Italiaanse neofascistische dandy's? |
|
![]() |
![]() |
#379 |
Banneling