![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
1 Goden die offers vragen zijn valse Goden. Geen enkele ware God vraagt offers, tenzij het offer van jezelf.
2 Ware Goden verschuilen zich achter hun schepping. Dat betekent dat ze niet tussenkomen met hun bovennatuurlijke krachten. Goden die dat wel doen, zijn valse Goden. Aan de hand van die twee criteria, zal het wellicht moeilijk zijn, nog ware Goden te vinden. Daar staat dan weer tegenover, dat de valse gemakkelijk door de mand vallen. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2011 om 13:18. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister-President
|
Dat schudt menig wereldreligie wel door elkaar. Als Jezus dan eindelijk Zijn Wederoptreden doet hier op aarde, moeten we hem ontmaskeren als valse god.
Mij niet gelaten, hoor.
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iemand die er inslaagt uit de dood op te staan een valse God noemen? |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laat dat maar over aan de valse- Godenmakers. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat was al een valse dode. Dubbel bedrog. 't Zijn trouwens meer de valse Goden die aan alle kanten rammelen. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2011 om 13:51. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Waarom het onderscheid maken tussen echte en valse goden?
Goden zijn mythes, bijgevolg allemaal vals.
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zou daarom de echte Goden met rust laten. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2011 om 13:53. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geen enkele echte God gaat je dwingen Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2011 om 13:56. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een zogenaamd clinamen, een ellipsje. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Zei de zonne-aanbidder
Iedereen moet natuurlijk altijd oppassen dat hij zich niet verbrandt, of dat de anderen hem niet verbranden. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2011 om 14:00. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ah zon, wat waart gij als gij hen niet had om u dankbaar te zijn!
Ik ben een aanbidder van het ware. Wat dat ook moge zijn voor u, voor mij is het het enige.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 2 september 2011 om 14:09. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Als de zon ons niet had dan was er voor de zon geen enkel verschil behalve dan een soort minder om te voeden.
Wees dankbaar voor haar onbaatzuchtige vrijgevigheid. In de "mensenwereld" een al te zeldzaam fenomeen. Dan gaan ze zelfs de Moeders verlagen naar het Godendom. Intriest voor hen, gelukkig voor mij.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 2 september 2011 om 14:30. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2011 om 14:28. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Tat tvam asi.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 2 september 2011 om 14:32. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Banneling
|
Er is maar 1 God:
![]() |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Minister-President
|
Ge kunt Dieje toch vragen stellen die Hij alleen kan beantwoorden als Hij de Echte is?! Zo van: 'Beschrijf de pruim van Maria Magdalena'.
|
|
|
#19 |
|
Minister-President
|
K&k
|
|
|
|
|
|
#20 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want God is zelf Geest en zo is de Mens eveneens: een geestelijk wezen en zelf God. Deze eenheid van God en Mens is de heilige geest. Citaat:
Integendeel openbaart God zich juist aan de Mens als de geestelijke grondslag der schepping. Waarbij het niet om Kracht gaat (dat is natuurlijk), maar om het intellect van weten, denken en begrijpen. Citaat:
Citaat:
Wat is dan hier het criterium? Laatst gewijzigd door harriechristus : 2 september 2011 om 18:18. |
||||
|
|
|