![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je het verschil in kapitaalkracht wil oplossen, moet je alle kinders bij hun ouders weghalen, familiebanden doorknippen en door de staat laten opvoeden, of de ouders compleet financieel gelijkschakelen ... zo ver is t communisme zelfs nooit geraakt, me dunkt. onderwijs hoort gratis te zijn : wil in realiteit alleen maar zeggen : iemand anders dient er voor op te draaien. onderwijs dient toegankelijk te zijn. Laatst gewijzigd door Anna List : 12 september 2011 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onderwijs is een fundamenteel recht, en moet kosteloos worden verstrekt aan iedereen die geïnteresseerd is en ook in staat is het tot een goed einde te brengen, toelatingsproeven zijn dus aangewezen en niet geld op tafel leggen. Geld hoort geen reden of drijfveer te zijn om te gaan studeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga akkoord: onderwijs is een fundamenteel recht. Een universitaire opleiding is echter méér dan "onderwijs". Vanaf het ogenblik dat meer dan 50% van je leeftijdsgenoten al aan het werken zijn, mogen we je toch wel responsabiliseren om er iets van te maken en een keuze te overwegen naar de nabije toekomst toe.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() In Sparta werden de kinderen ook bij hun ouders weggehaald om 15 jaar te studeren op kosten van het systeem, maar alleen de kindjes van rijke ouders.
![]() De rest mocht niet studeren (ze moesten slaafjesdiensten presteren) Zou Cameron een historicus zijn van de Oudheid? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U raakt kant nog wal net zoals Lombas, jullie hebben je mooi laten hersenspoelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je ergens iets misslaat. Het is niet omdat je een Spartaanse burger was, dat je rijk was. En het is niet omdat je arm was, dat je geen Spartaanse burger kon zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() How how, rustig. Ik probeer hier enkel maar te discuteren.
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan ook zorgen dat je niets moet doen, enkel maar geld innen en zorgen dat je zo weinig mogelijk belastingen gaat betalen? je huurt een leger lobbyisten in en stuurt hen op pad om uw belangen te behartiggen. Dit kan je levenslang en je hebt geen pensioen nodig. Het enige spijtige is dat je daar niet voor kan studeren. Los daarvan heb je een punt, al is het verschil met mijn mening dat jij uitgaat van economisch belang. Ik ga uit van gelijke kansen, rechten en plichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik ga namelijk ook heel hard uit van gelijke kansen, rechten en plichten. De metser die op 16 al deeltijds aan het werk is, zal niet zo graag zien dat die vriend van me op 26 in derde bach van een prulrichting zit (en ik zeg dat met liefde voor die vriend).
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is een kalmerende uitspraak.
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een ietsiepietsie verschil in efficiëntie en verantwoordelijkheidszin, denk je niet?
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- kun je verantwoord omgaan met je keuzes? - heb je doelstellingen in het leven? - ken je jezelf? (ie: kan ik het wel aan?) - heb je een realistische kijk op de wereld? dan iemand die 8 jaar doet over een opleiding van 3 jaar...
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |