![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Burger
|
![]() Dit is niet discrimineren. Hier op het forum word zoveel gediscrimineerd. En nu er een geval is waar helemaal geen discriminatie is, is het opeens wel discriminatie? The fuck?
Het is algemeen bekend dat homo's meer kans op aids hebben.
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Rode Kruis weet zelf dat de maatregel discriminerend is
Citaat:
Citaat:
Overigens is het een fabel dat het bloed slechts steekproefsgewijs wordt gecontroleerd. Men controleert wel degelijk alle bloedstalen, maar zoals gezegd geeft dit geen 100% veiligheid aangezien recente besmettingen (nog) niet gedetecteerd kunnen worden. Maar de kans dat iemand bloed doneert die geen onveilige seksuele contacten heeft gehad toch recent besmet is, Is echt wel ongelooflijk klein. En bestaat bij alle donoren. Gezien het tekort aan bloeddonoren, is het toch echt wel te gek dat men met deze maatregel een hele groep zomaar uitsluit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey Edina!
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Hij kan daar individueel niets aan veranderen (wel alle homo's samen, door de hiv-cijfers naar beneden te dringen, maar door individueel of als koppel vroom te leven - niet). De uitsluiting wil helemaal niet zeggen dat elke concrete homo promiscu is, wel dat er verhoudingsgewijs veel zijn, en dat in een kleine groep. Laatst gewijzigd door regenboog : 15 september 2011 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met je conclusie ben ik het volledig eens. De huidige regelgeving is homofoob. Laatst gewijzigd door Rudy : 15 september 2011 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het dan niet beter om simpelweg te vragen: 'heeft u de laatste 6 maanden seks gehad met een partner waarvan u niet zeker kan zijn dat hij een SOA heeft?'
En iedereen die daar 'ja' op antwoord, niet selecteren? Man, vrouw, hetero of niet? Of zoiets.
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kompleet akkoord Raf, maar dat verandert nog steeds niet dat U een leugenaar steunt in zijn bedriegen.
Was U ook zo positief voor de ambtenaren die logen over hun bloeddonor-geschiktheid om die extra dagen vrij te hebben?
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is het zo dat voor zulke ernstige zaken een aantal homo's het wat te gortig maakt. En de homo's die het slachtoffertje willen uithangen hebben pech, het is gewoon gezond verstand om de maatschappij en de volksgezondheid te beschermen.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Ambtenaren hebben het niet onder de mark. Ze zijn ondergewaardeerd en onderbetaald. Als ze het systeem voor een keertje in hun voordeel kunnen buigen, kan ik dat alleen maar toejuichen.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tof, op zijn minst bent U konsekwent.
Leugenaars en bedriegers bejubelen maakt de samenleving niet beter he. Maar U hebt gelijk, de ambtenaren die onderbetaald zijn, zijn de ondergewaardeerden. En al de rest is overbetaald voor wat ze doen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 15 september 2011 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar een homo die daar 'nee' op antwoorden, hebben meer kans om zich te vergissen (zonder het zelf te weten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Dat extra dagje verlof voor ambtenaren was er om zoveel mogelijk bloed in te zamelen. Bloedgeven aan de lopende band, en geen kat die vroeg hoeveel, waar en met wie je vogelt. Het dagje verlof nadien, en de vrijstelling van dienst op de dag zelf zijn of waren best meegenomen. Inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar homo's hebben nu eenmaal veel meer kans op een besmetting in een 'vaste' relatie. Niet omdat een homo partner meer geneigd zou zijn om een scheve schaats te rijden dan een hetero partner (al zouden sommigen dit ook durven beweren ![]() Laatst gewijzigd door regenboog : 15 september 2011 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 |
Schepen
|
![]() Maar het wordt wel de zaak van iemands leven en dood, - hoeveel keer en met wie u onder de lakens kruipt, - indien u per se uw bloed wenst te doneren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |