Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2011, 08:36   #301
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb nogal sterk de indruk dat jij aan het veralgemenen bent.

http://forum.politics.be/showthread....74#post5671274
ik heb sterk de indruk dat je wil insinueren dat ik aan het veralgemenen ben en dat je dan je racistischstokje weer kan bovenhalen...

De verpauperde onaangepaste racistische vreemdeling die overlast bezorgd, is geen uitzondering, zij bevolken met tienduizenden de verloerderde wijken en steden...en dragen zo bij tot een algehele negatieve houding tov vreemdelingen
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 08:44   #302
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is het om het even wat je doet.
De haatzaaiers, de racisten op dit forum en IRL zullen je toch beoordelen als vreemdeling.
Ze zien enkel de negatieve kanten. Ook al leer je de taal, werk je, hou je je ten allen tijde aan de wet, die racisten zullen dit nooit waarderen en je toch beoordelen als crimineel, profiteur en onaangepaste.

Ik vraag me wel af, zijn ze blind door haat dat ze een vreemdeling niet willen leren kennen? Waarom verspreiden ze racisme en haat? Wat bezielt hen?
Ik raad je aan van nooit een ongeval te krijgen waarbij een allochtoon betrokken is, in het centrum van Borgerrokko,Molembeek of Heusden-Zolder...het lynchen van personen is geen exclusieve 'KKK' hobby...

Waarom zijn die linkse knuffelaars blind voor al die haat tegen autochtonen?Waarom ontkennen ze het allochtoons rascisme en haat ? Welke ziekte hebben zij ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 09:40   #303
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De verpauperde onaangepaste racistische vreemdeling die overlast bezorgd,...
Dus Franstaligen in Vlaanderen die het Nederlands haten en zich weigeren aan te passen aan een nieuwe taal en daarvoor graag voortdurende regeringscrises over hebben...

Veel Vlamingen zijn daar idd boos over.

Citaat:

Waarom zijn die linkse knuffelaars blind voor al die haat tegen autochtonen?
Oh?

Volgens mij is er net een akkoord gesloten met deze Franstaligen en de enigen die niet aan tafel zaten waren de 'rechtse' partijen...
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 09:45   #304
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat Pohasna wel is, awel, een sterreke op de wereldkaart van GOOGLE EARTH, wat een link geeft naar die ene foto met commentaar POHASNA.
En wat betekent die commentaar "pohasna" dan juist?
Het kan even goed "appel" of "reserveband" betekenen....
Je bent gewoon uit je nek aan 't lullen.

Welke slager bedoelt u dan op die foto?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Bijvoorbeeld het verschil tussen de slagers in Nice en de slagers in Pohasna.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 09:57   #305
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
En wat betekent die commentaar "pohasna" dan juist?
Het kan even goed "appel" of "reserveband" betekenen....
Je bent gewoon uit je nek aan 't lullen.

Welke slager bedoelt u dan op die foto?
Gut, daar hebben we het stenciltje van artisjok weer.

Ik ben uit mijn nek aan't lullen. Pohasna is gewoon een link op de vermelde coordinaten van Google Earth. Maakt het verdorie uit dat er slagers zijn?

Besef je niet dat het een "lokkertje " is, een verduidelijking dat Uw niet ter zake doende opmerkingen en afleidingen niet meer zijn dan een stukje internet vervuiling, zoals een menselijke drol achtergelaten in een Antarktische woestenij. Uiteindelijk is't wel weggewaaid.
Oud 16 september 2011, 10:18   #306
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb sterk de indruk dat je wil insinueren dat ik aan het veralgemenen ben en dat je dan je racistischstokje weer kan bovenhalen...

De verpauperde onaangepaste racistische vreemdeling die overlast bezorgd, is geen uitzondering, zij bevolken met tienduizenden de verloerderde wijken en steden...en dragen zo bij tot een algehele negatieve houding tov vreemdelingen
Met tienduizenden! Waar haal je dat vandaan?

Neem je het de niet-verpauperde aangepaste niet-racistische vreemdeling die geen overlast bezorgd kwalijk?

Lees nog eens de vraag in de OP.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 10:20   #307
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben uit mijn nek aan't lullen. ...
Als je het weet, waarom doe je dat dan?
Oud 16 september 2011, 10:27   #308
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik ben uit mijn nek aan't lullen.

Maakt het verdorie uit dat er slagers zijn?
Uiteraard wél ja, als je het over slagers wil hebben in Pohasna, zoals in onderste quote, moeten er wel slagers zijn waarmee je kan vergelijken.
Citaat:
Bijvoorbeeld het verschil tussen de slagers in Nice en de slagers in Pohasna.
Anders laat je het toe dat iedereen uit z'n nek mag beginnen lullen met argumenten die helemaal niet kloppen, over zaken die helemaal niet bestaan.

Zo klopt volgende stelling perfect: "100% van de autochtonen is schuldig aan QDFFMLKJ"
"Jawel, want ik kan het bewijzen met GOOGLE EARTH, omdat daar een foto op staat gelinkt met als commentaar QDFFMLKJ."

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 16 september 2011 om 10:27.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 15:04   #309
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch niet dat autochtonen moeten integreren. Waar lees je dat?
Een ander leren kennen, noem je dat integreren?
Integratie moet inderdaad van twee kanten komen. Autochtonen moeten open staan voor vreemdelingen en hen willen leren kennen. Want het is niet mogelijk om te integreren in een gesloten groep, in een groep die uitsluit.
Dat begrijp je toch wel?
U herhaalt keer op keer dat integratie van 2 kanten moet komen! Ook hierboven staat het letterlijk zo. Zeg dan gewoon : de allochtonen moeten integreren en de autochtonen moeten open staan voor hen. Als u zegt dat integratie van beide kanten moet komen dan betekent dat niet meer of minder dan : de twee partijen moeten integreren.
Oud 16 september 2011, 15:07   #310
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze komen wel voor in onze cultuur.
Blijkbaar passen jij en ik ons ook niet aan aan alle aspecten van onze cultuur.

Mensen komen naar hier om veel verschillende redenen. Die reden is niet altijd omdat het hier beter is; en zeker niet omdat alles hier beter is.
Als ze niet naar hier komen omdat het hier beter is dan in hun land van oorsprong, dan vraag ik me serieus af waarom ze wel komen. Alleen een zwakzinnige trekt ergens naartoe om een nieuw leven op te bouwen in de wetenschap dat hij het er slechter zal hebben dan vroeger!
Een normaal mens laat zijn huis en alles enkel achter als hij weet dat hem een betere toekomst wacht in het land waarheen hij emigreert.
Oud 16 september 2011, 15:18   #311
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als ze niet naar hier komen omdat het hier beter is dan in hun land van oorsprong, dan vraag ik me serieus af waarom ze wel komen. Alleen een zwakzinnige trekt ergens naartoe om een nieuw leven op te bouwen in de wetenschap dat hij het er slechter zal hebben dan vroeger!
Een normaal mens laat zijn huis en alles enkel achter als hij weet dat hem een betere toekomst wacht in het land waarheen hij emigreert.
Eberhard heeft daar uitgebreid op geantwoord
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=294
Oud 16 september 2011, 15:20   #312
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U herhaalt keer op keer dat integratie van 2 kanten moet komen! Ook hierboven staat het letterlijk zo. Zeg dan gewoon : de allochtonen moeten integreren en de autochtonen moeten open staan voor hen. Als u zegt dat integratie van beide kanten moet komen dan betekent dat niet meer of minder dan : de twee partijen moeten integreren.
Marie, als ik zou bedoelen "de twee partijen moeten integreren"; dan zou ik dat zo wel schrijven.
Ik schreef dus wel iets anders, hé.
Oud 16 september 2011, 15:46   #313
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eberhard heeft daar uitgebreid op geantwoord
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=294
Het antwoord van Eberhard is enkel zijn 100.000ste variant op hetzelfde tekstje. Enkel om u een plezierke te doen zal ik erop antwoorden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Alles.

U bent hier toch zelf aan het gillen over 'onze cultuur' ?

Het zijn toch echt vaak praktische redenen die nieuwkomers naar Belgie lokken.

1. Velen komen hier naar toe omdat ze willen genieten van de salarissen die betaald worden in het euro-circus of internationale bedrijven in en rond Brussel en Antwerpen.

2. Anderen komen hier naar toe omdat de oorspronkelijke bevolking niet meer te porren is voor bepaalde werkzaamheden (Vlaamse cultuur?) en de nieuwkomers wél.

3. Anderen komen omdat ze graag bij hun partner willen zijn of andere familieleden..

4. Ik heb nog nooit iemand gehoord die komt voor de 'Vlaamse cultuur'.

Wél zien we dat de 2e generatie nieuwkomers beter Nederlands spreekt dan de gemiddelde autochtoon. Zij houden dan ook meer van die taal dan veel autochtonen.

Lijkt me integratie genoeg.
Die belachelijke opmerking over dat gillen vind ik niet netjes nu ik keelpijn heb! Maar verder :

1. Velen willen genieten van de salarissen van het “euro-circus” en internationale bedrijven, dat impliceert dat dit grotere salarissen zijn dan wat ze thuisverdienen dus dat ze niet tevreden zijn met hun financiële status thuis.
2. Dat argument dat onze bevolking niet meer te porren is voor bepaalde werkzaamheden klopt al lang niet meer. In het begin dat de “gastarbeiders” naar hier gehaald werden, was dat inderdaad één van de redenen. Maar let maar eens goed op de volgende keer als u een vuilniskar ziet, die mannen zijn grotendeels weer allemaal Vlamingen! Ook bij straatkeerders zijn er zowel autochtonen als allochtonen te zien. A propos, werkt u eigenlijk Eberhardje? Hebt u al ooit een werktuig in handen gehad?
3. Degenen die graag hier bij hun partner willen zijn, komen ook hier voor een beter leven. Dat is logisch! Anders was die partner ginder gebleven en had hij hen niet in de steek gelaten!
4. Natuurlijk komen die niet in eerste instantie voor de Vlaamse cultuur, dat is één van de oorzaken van het probleem! Een kameeldrijver die uit Marokko komt, weet waarschijnlijk niet eens wat Vlaanderen is: een land, een stad of wat dan ook. Net daarom moeten degelijke uitgebreide inburgerings- en taalcursussen verplicht worden en moet de allochtoon voor hij hierheen komt op de hoogte gebracht worden van het feit dat hij zich hier zal moeten aanpassen aan andere levensomstandigheden en een andere taal.

En natuurlijk is er geen integratie genoeg. Wie dat niet ziet, heeft oogkleppen op!
Oud 16 september 2011, 15:50   #314
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marie, als ik zou bedoelen "de twee partijen moeten integreren"; dan zou ik dat zo wel schrijven.
Ik schreef dus wel iets anders, hé.
Sorry hoor, "integratie moet van twee kanten komen" (zonder erbij te vermelden dat de éne kant niet hoeft te integreren omdat die in zijn thuisland woont) dat betekent hetzelfde als : "de twee partijen moeten integreren". Lees uw teksten dan in het vervolg na en denk er even over na of u wel juist geschreven hebt wat u bedoelde.
Oud 16 september 2011, 15:54   #315
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
blabla gezever."

Citaat:

Besef je niet dat het een "lokkertje " is, een verduidelijking dat Uw niet ter zake doende opmerkingen en afleidingen niet meer zijn dan een stukje internet vervuiling, zoals een menselijke drol achtergelaten in een Antarktische woestenij. Uiteindelijk is't wel weggewaaid.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 september 2011 om 15:55.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 16:05   #316
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, "integratie moet van twee kanten komen" (zonder erbij te vermelden dat de éne kant niet hoeft te integreren omdat die in zijn thuisland woont) dat betekent hetzelfde als : "de twee partijen moeten integreren". Lees uw teksten dan in het vervolg na en denk er even over na of u wel juist geschreven hebt wat u bedoelde.
Marie, je reageerde op deze post van mij
Wanneer je anderen leert kennen, ben je natuurlijk niet verplicht om (al) hun cultuur en zeden te accepteren.
Je hoeft enkel te accepteren wat voor jou acceptabel is. Dat spreekt vanzelf.
Maar voor dat eventueel accepteren moet je uiteraard eerst de persoonlijke zeden en gewoonten leren kennen.

Natuurlijk is "wanneer wij maar willen" niet voldoende.
Ik schreef meermaals dat integratie van twee kanten moet komen.
http://forum.politics.be/showthread....15#post5689215

Je moet al van slechte wil zijn om daarin te lezen dat autochtonen zich moeten integreren!

Mocht je eventjes de discussie gevolgd hebben, dan zou je weten dat "integratie moet van 2 kanten komen" er net op sloeg dat allochtonen moeten integreren.
Oud 16 september 2011, 16:31   #317
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Mocht je eventjes de discussie gevolgd hebben, dan zou je weten dat "integratie moet van 2 kanten komen" er net op sloeg dat allochtonen moeten integreren.
tellen is dus ook niet je sterkste kant.
Wat bedoel je met TWEE kanten als je NIET bedoelt dat de autochtonen moeten integreren?
Allochtonen is dan één kant, en wat is de tweede (2) kant? huisdieren?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 16:57   #318
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt.

De mensen in de wereld blijven niet langer in de hokjes.
Nederlanders komen naar België, Belgen gaan naar Thailand, Australië, Amerika,...enz.

We gaan een tijd tegemoet waar nationaliteit steeds minder belangrijk wordt en de lijnen ertussen gaan vervagen.

Zowel de allochtone als autochtone mensen zullen zich aanpassen aan elkaar.
Oud 16 september 2011, 19:43   #319
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
tellen is dus ook niet je sterkste kant.
Wat bedoel je met TWEE kanten als je NIET bedoelt dat de autochtonen moeten integreren?
Allochtonen is dan één kant, en wat is de tweede (2) kant? huisdieren?
Inderdaad.
Toch iemand hier die fatsoenlijk Nederlands kent!
Oud 16 september 2011, 21:16   #320
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u zegt dat integratie van beide kanten moet komen dan betekent dat niet meer of minder dan : de twee partijen moeten integreren.
Inderdaad!

Maar dat wil sjok met haar woordspelletjes natuurlijk niet toegeven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be