![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb er alle begrip voor dat iemand van geslacht wil veranderen omdat hij/zij zich dan beter in z'n vel voelt. Lang leve de keuzevrijheid ! Maar biologisch ben je wel als man/vrouw geboren, dus er is wel wezenlijk een verschil waar je niet onderuit kan komen. Dat verschil kan je niet negeren, hoe progressief je ook wil overkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alvast niet in de stereotype betekenis die we het voorhouden.
Daarmee bedoel ik natuurlijk die M of V mee waarmee we van geboorte af aan in het desbetreffende vakje worden gepropt. En past het niet precies in één van die vakjes dan is het blijkbaar de gewoonte het wat 'bij te vijlen' tot het erin past. Citaat:
Citaat:
dat wilt zeggen dat we wel een begrip hebben van wat een man en vrouw moet wezen en dat we hun een respectievelijke biologische rol toebedelen. Het indelen echter ... dat is een geheel andere zaak. Dat zou je kunnen op verschillende wijzen. Zo is één van die manieren de strikte indeling die volgens de chromosomen die ,behoudens uitzonderingen, ook alvast niet eenduidig is naar wat men dan als een vrouw of een man (uiterlijk) zou identificeren. Het ironische aan heel de zaak is nu net dat determinatie volgens die methode geschiedkundig vrij recentelijk is, maar dat men al eeuwenlang mensen in M of V indeelt op basis van louter secundaire geslachtskenmerken ( uitwendige genitaliën) en men mensen verplicht heeft aldus diezelfde bepaling zich in de bijhorende genderrol te plaatsen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben inderdaad man ( of liever M om exact te zijn ).
Iets dat verder totaal irrelevant zou moeten wezen ware het niet dat... Citaat:
Jij claimt dat er wat bestaat en om het te duiden berust je je enkel op de zekere onmogelijkheid van je opponent om dat in te zien. Altijd grappig. Zeker nu daar ik zelfs niet eens heb ontkent dat er niet zoiets zou bestaan. Citaat:
Daar hoeft men zelfs geen vrouw of man voor te zijn om dat in te zien. We kennen enkel stereotypen waaraan we dan vervolgens individuen aan toetsen. Het merendeel van de mensen aan de eigenschappen die we met die stereotypen associëren en delen we vervolgens als vrouwen vs. mannen in. Vraag blijft dus ... wat doe je dan met al die personen die niet perfect in een vakje vallen ? Vroeger was dat simpel : Men verplichte die persoon ( of liever de ouders ) zich een bepaalde genderrol aan te meten. Meer recentelijk : Men snijdt en plakt al dan niet op aanraden van de ouders om er het best passend en meest dichtbij liggende van te maken.... hopelijk in overeenstemming met andere factoren Citaat:
Uiteraard is er een verschil maar ook hier gaat het over verschil dat dan geassocieerd wordt met die stereotypen. Uit onderzoek blijkt inderdaad dat vrouwen en mannen ( diegenen die we dus in de desbetreffende vakjes hebben gezet ) gemiddelde gezien op een verschillende manier denken. Dat deels door de hardware maar ook voor een groot gedeelte heeft dat net te maken met hoe we die personen vooraf ingedeeld hebben en 'verplicht' hebben zich in dat rolpatroon te plaatsen. Blijft nog steeds dat er verschillende types bestaan die lange niet voldoen aan die verwachtingen... waar net de grootste afwijkingen veel kans lopen personen te zijn die zich 'in het verkeerde lichaam geboren' geboren zullen voelen. Kortom .... je brengt met deze louter herhaling van jouw zienswijze niks nieuws bij met betrekking tot de oorspronkelijke opmerking dat het lange niet zomaar zwart/wilt man/vrouw is, maar dat er een waaier van tussenvormen en variaties bestaan. Zowel mentaal als fysiek als genetisch Laatst gewijzigd door praha : 27 oktober 2011 om 20:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Persoonlijke ervaring, mijzelf dus!
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoeveel van de miljoenen lesbische vrouwen wereldwijd ken jij persoonlijk?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eens dat de natuurlijke hormonale werking tijdens de puberteit in gang schiet, gaat die dat wel beter aanvoelen. En dan blijkt misschien dat hij wel degelijk in het juiste lichaam zit. ![]() Is dat niet het geval, kan de chirurgie en een hormoonbehandeling daar nog een mouw aan passen. Als je die kleine nu al vol vrouwelijke hormonen pompt, ontneem je zijn lichaam de kans zich normaal te ontwikkelen. Over de talrijke ongunstige neveneffecten op de gezondheid van zo een hormoonbehandeling op zulke jonge leeftijd begin ik niet eens, daar kijken vele mensen wel heel vlug overheen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vraag mij trouwens ook af hoeveel jongelui er tegenwoordig problemen hebben met hun geslacht omdat dit hen aangepraat wordt door zogenaamde progressieven die alles in twijfel menen te moeten trekken. Fred. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als ze eens dringend stoppen in de 'progressieve' Scandinavische landen met die kleuterkes als 'genderneutraal' op te voeden, dat doet de verwarring van het eigen geslacht enkel nog maar toenemen, met mogelijke identiteitscrisis tot gevolg. De meeste kinderen denken al vanaf kleinsaf als 'jongen' of als 'meisje', dit onderdrukken door al die neutraliteitskul is een vorm van kindermishandeling. De miniem kleine minderheid die zich toch rekent tot het andere geslacht kan als ze volwassen zijn geworden nog geholpen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk. Wij mannen denken dus ook anders, zoals je zelf zegt. We doen gewoon alles anders. We eten anders, we vrijen anders, we fantaseren anders, we hebben gewoonweg andere belangen. Toch grof dat je stelt dat iemand niets van vrouwen kent. Wat zeg je dan tegen je vrouw: jij kent niets van mannen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens naar de foto en het artikel in AD. http://m.ad.nl/article/1000/2975945/...en-worden.html Overigens zag ik een docu over dit thema waarin werd aanbevolen het kind normaal de puberteit te laten doormaken. De hormonale veranderingen werken ook op het brein en veranderen mogelijk de gevoelens over het eigen geslacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb de indruk dat sommige Verlichte Geesten hier het liefst van al zouden zien dat de begrippen man en vrouw verdwijnen. In de plaats daarvan komt dan een soort halfslachtig wezen dat van zichzelf niet meer weet wat het is. Met alle mentale problemen vandien. Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe men het draait of keert..... van Tommy (of ja, Tammy
![]() Wel mooi staaltje van liefde voor je kind... als wetenschapper alleen al zou ik hem nu in een kooi gooien en vissenkoppen geven, simpelweg om te zien wat het effect is op mensen wiens pubertijd werd uitgesteld. Ik gok op eiwit-gebaseerde bloedkankers (zoals de ziekte van kahler) ten gevolge van onvolgroeidheden van de functies van de geslachtsorganen die helemaal los staan van seksualiteit maar toch vitaal zijn van hun werking op bv. de nieren. Over 10 of 15 jaar zou ik daar allicht nog een mooie prijs voor krijgen. Dus dank u wel, knotsgeschifte manwijf-ouders.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 29 oktober 2011 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar men zou toch niet zo mal mogen zijn omwille van een psychologisch probleem (want hoe je het draai of keert, dat blijft het) zulke vuiligheid toe te dienen. Die jongen zouden ze onder voogdij moeten plaatsen en natuurlijk zijn ontwikkeling laten volbrengen. Als hij dan nadien de beslissing neemt om te switchen, alle respect daarvoor. Ik heb ook niets tegen die lesbische ouders, omdat hun geaardheid zo is, maar omdat ze een onverantwoorde beslissing voor hun kind nemen. Als dat kind zijn spul eraf wil snijden, heeft die in de eerste plaats nood aan een goede en begripvolle mentale begeleiding, niet aan een dosis puberteitsremmers. |
|
![]() |
![]() |