![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat vinden jullie trouwens van de volgende gegevens: gezinnetje met drie kinderen krijgt appartement met 3/4 slaapkamers. Iedereen content. Nieuw gezinnetje met drie kinderen staat 8 jaar op de wachtlijst en ondertussen hokken ze in een app met twee kamers. Als de kinderen van gezin 1. de deur uit zijn blijven de ouders wonen in het riante 4 slk app. Zouden ze die mensen dan ook niet moeten verplichten te verhuizen naar een normaal app. zodat de mensen met kinderen in het 4 slk app kunnen gaan wonen voordat de jongste in het huwelijksbootje stapt? Want blijkbaar is er daar ook geen enkel probleem om te verhuizen naar een groter appartement (dan hoor ik niemand klagen) maar als ze terug kleiner moeten gaan wonen dan schreeuwt men moord en brand. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 november 2011 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
over Lukaku: de zoon verplichten om zijn ouders te onderhouden is niet aanvaardbaar. juridisch kan hij in dat appartementje blijven, ethisch is er wel een probleem maar daarvoor moet papa een spiegel hebben. Naar ik heb horen zeggen is hij ook schepen in 1 of andere gemeente. over de spelregels mensen kun je er niet uit gooien maar je moet mechanismes hebben die ervoor zorgen dat veel- en tweeverdieners serieuze huur moeten betalen zodat het voor hen niet meer loont om er te blijven wonen. mensen er niet uit zetten maar in bepaalde gevallen wel een verhuis opleggen (zelfde wijk weliswaar). bvb kindjes zijn uit het huis dus heb je geen woning met 3 slaapkamers meer nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de rijkjes, die moeten eruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus iemand die werk heeft en juist genoeg heeft met zijn loon moet maar in de privé huren zodat luierikken goedkoper kunnen wonen.
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Buurtbewoners zagen hoe de Lukaku's pas enkele weken geleden hun inboedel in een verhuiswagen stopten en ermee naar hun nieuwe grote huis in Wemmel reden.Blijkbaar is een huurgeschil tegenwoordig wereldschokkend nieuws dat in M&S moet "besproken" worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hangt af van de hoogte van het loon. Ik had een loon onder de armoedegrens maar stond toch zes jaar op de wachtlijst omdat de rijkjes lange wachtlijsten veroorzaken. Als je nog verder afzakt met je stropop via het belasteren van inactieven dan doe je maar gewoon verder alleen met je stropoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus iemand die goed gespaard heeft en zuinig heeft geleefd met een normale inkomen is rijk volgens u en heeft dus geen recht ope een sociale woning. Dus een arme met een bmw moeten ze dan ook buitensmijten.
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U wilt iedereen die gewoon wat meer geld heeft buitensmijten zodat mijnheertje zelf van het syteem kan profiteren. Dat is de indruk die ik krijg.
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 9 november 2011 om 15:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hun zoon heeft hen een nieuwe villa gekocht, waarschijnlijk helemaal ingericht. En als je dan je oude sociale woning niet leegmaakt en de huur opzegt, dan krijg je een "huurgeschil". Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 november 2011 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Het zou anders geen huurgeschil zijn.
Wat is nu de relevantie voor "Maatschappij en samenleving"? Laatst gewijzigd door artisjok : 9 november 2011 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Had je dat nog niet door dan? of wacht, nee, je zit te wachten tot iemand de racistische uitschuiver maakt zeker? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 november 2011 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Jij weet er blijkbaar alles van,Prof Doctor Theoreticus ![]() Zeven procent van de laagstverdienende Belgen zit officieel onder de armoedegrens. Ik heb het eigenhandig mogen ervaren zes jaar lang. Citaat:
Als er mensen zitten die er reglementair geen recht op hebben, dan dienen die uitgezet. Dat gebeurt zelden of heel traag met rijkjes. Citaat:
Ik heb 25 jaar onder de armoedegrens doorgebracht, werkend en doppend, en geen dag in een sociale woning doorgebracht. Ik spreek dusuit ervaring en belangloos ten gunste van een rechtvaardiger systeem. Met de huidige schulden, crisis en inlevering is het maar normaal dat de rijkjes ook een deel inleveren en dat ze in de eerste plaats uit de sociale woningen gehouden worden, daar moet de staat verder geen steungeld meer naar wegsmijten, naar die rijkjes. Dat is toch zo klaar als een klontje..Vanuit het standpunt van efficiënt beheer van de staatssteun en het beperken ervan. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2011 om 15:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Het Huurderssyndicaat, een belangenorganisatie van huurders, neemt het op voor de familie Lukaku maar vindt wel het volgende:
Dit vind ik niet meer dan normaal.Wel zou er volgens het Huurderssyndicaat een uitstapregeling moet komen voor mensen met hoge inkomens. "Die uitstapregeling is nu al mogelijk, maar alleen op vraag van de huisvestingsmaatschappij zelf. Die vragen evenwel zelden aan 'rijke' huurders om hun huis te verlaten, aangezien ze deze huurders de maximale huurprijs kunnen aanrekenen. Daardoor blijven arme huurders wel in de kou staan." Speciaal voor Antisjok... hier de link: Laatst gewijzigd door freelancer : 9 november 2011 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de arme huurders wel in de kou staan? ![]() Dat vinden onze democratische bestuurders dus normaal ![]() ![]() ![]() In tijden van budgetbeperking en inlevering de rijkjes blijven subsidiëren en afschermen van de privé-markt???? ![]() ![]() ![]() ![]() Antisjok ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2011 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn die "bepaalde voorwaarden" ? Wordt er gecontroleerd of ik rentenier ben of niet ? |
|
![]() |
![]() |