![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- voor sociale appartementen mag je geen eigendom hebben. niet ervoor, niet tijdens, NOOIT. er bestaan wel overgangsregeltjes ( ik erf huis bvb). - case lukaku is simpel. pa betaalt geen/niet alle huur en dat vordert men terug. - hoeveel de zoon verdient bij fc chelsea is totaal irrelevant. hij hoeft zijn ouders niet te onderhouden noch kun je dat eisen. Dat hij veel verdient betekent niet dat pa en ma ook stinkend rijk zouden zijn. - Hij koopt voor hen een huis en de ouders verhuizen maar zullen die huur moeten betalen of ze krijgen deurwaarder over de vloer in hun nieuw huisje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door 1207 : 10 november 2011 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
sociale woningen bezetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer zelfs. Er zijn maatschappijen die na x aantal jaren je de woning te koop aanbieden. Meestal omdat de kosten voor eventuele renovatie te hoog oplopen. Kortom. Een zelfstandige die een kapitaal heeft vergaard, maar ondertussen leeft van een pensioen van een paar honderd euro, is een perfecte potentiële kandidaat voor een sociale huurwoning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() De zoon verdiend veel geld. Wat als de vader nu 1500 euro per maand verdiend? Is dat rijk volgens u?
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() En dankzij de papa van Romelu wil Freya nu dat �*lle belgen hun vermogen aangeven! (d.i. alle geld waar ze dus al eens inkomstenbelasting op betaald hebben), zodat de rijkjes niet meer in de sociale woningen kunnen tegen weinig geld.
De vreemdelingen (nieuwe belgen NIET bijgerekend) hoeven dat natuurlijk niet te doen. Als ze nu eens een kleuterklas ministerin hadden laten worden ipv ons Freya, dan zouden we er misschien beter van af zijn. Waarom moeten mensen die geen sociale woning ambieren nu hun vermogen doorgeven Freya? Kan je die gegevens niet opeisen op het moment dat men beroep doet op een sociale woning? Van den Bossche: 'Elke Belg moet spaargeld aangeven' Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Figuren zoals Freyan doen veel mensen een afkeer krijgen van de politiek...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Eén ding is zeker:
Zonder vermogenkadaster kan je een Staat niet op een ernstige wijze runnen. Natuurlijk komen de rijkjes daartegen op met hun leven... Ze zouden zo eens niet meer de sociale huurwoningen mogen gaan bezetten, waarvoor er wachtlijsten zijn van ZES jaar (in Wenduine) - met zicht op zee weliswaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil je een vermogenskadaster ? Geen probleem, zorg dan eerst voor eensgezindheid tussen de EU-landen en het opheffen van fiscale paradijzen. Er is geen land dat weet hoeveel zijn inwoners bezit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je precies ? het gaat toch over sociale zekerheid ? Dat is dus oa de zekerheid dat indien je iets zou overkomen ( dus niet langer meer zo gezond bv ) je tenminste op iets kan terugvallen. Iets waar je dan als gezonde persoon ook toe hebt bijgedragen. Of bedoel je dat dat basisinkomen de gewone euveltjes wel kunnen dekken en er pas sprake is van van een sociale zekerheidsbijdrage ( ? vraag is waar dat geld dan weer vandaan moet komen ) als blijkt dat het serieuzer is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als je de mensen nu zelf hun onderwijs, werkloosheid, vervoer, gezondheidszorg enz. zou laten organiseren, en je wil als overheid toch nog iets doen om te voorkómen dat er mensen in de goot belanden, dan kun je hun een basisbedrag geven, voor iedereen gelijk, eventueel aangevuld met een paar verplichtingen zoals leerplicht en ziekteverzekeringsplicht, waarmee de mensen die vormen van "sociale zekerheid" die ze nodig hebben, op de vrije markt kunnen kopen bij de aanbieder over wie ze het meest tevreden zijn. De overheid organiseert niets meer, er zijn geen sociale woningen meer, en ze worden al helemaal niet meer door miljonairs gehuurd. Wat wij burgers en consumenten zelf doen, doen we beter. Dat idee. Waar het geld vandaan moet komen? Tja, je zult wel ergens moeten belasten. En ikzelf vind het tamelijk rechtvaardig, consumptie te belasten. Mijn werkgever heeft enorm veel in mijn baan geïnvesteerd, en pas als hij veel winst gemaakt heeft en zich een Ferrari koopt, zal hij daar "iets aan hebben". Zolang hij zijn geld als kapitaal gebruikt en investeert, dient hij mijn belangen en de belangen van onze klanten. Ik vind het niet eerlijk, de mensen die ons dienen te bestraffen. Maar goed, dit tweede punt is wat off topic.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 13 november 2011 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik bedank ervoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ook. Maar dat komt doordat de VS geen vrije markt hebben. Anders was hun gezondheidszorg niet duurder, maar goedkoper dan de onze.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de staat is de gezondheidszorg even duur maar voor de gemiddelde Amerikaan goedkoper dan de gemiddelde belg. Voor 1350 dollar (per jaar) heb je al een gezondheidsverzekering. Rekent dit maar eens uit met de RSZ dat 13.5% op je bruttoloon. Daarbij genieten de meeste Amerikanen een gezondheidsverzekering via de werkgever of via de staat.