Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 november 2011, 20:53   #21
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Kijk, ik heb de afgelopen twee dagen een aantal vooraanstaande (allez ja, min of meer toch) tsjeven dit verhaaltje horen verkondigen. Den Hendrik, Haiku Herman, Decaluwé, Stefaan Vercamer en anderen. Allemaal zijn ze d'ervan overtuigd dat wat Elio op tafel had liggen perfect was voor B. Oké, pak die gasten op hun woord. Ga ervoor gasten! Keur die begroting goed, verdorie. Maar!!!! Maar, als binnen een paar weken Europa over diezelfde begroting valt en ze genadeloos afschieten dienen jullie allemaal, zonder uitzondering, collectief ontslag in! Toch een faire deal, niet?

Wanneer snappen die Tsjeven en Sossen eens dat het geld(ons geld) op is. Ge ziet waar het gedachtengoed van die Bogaert ons gebracht heeft en hij heeft nog veel invloed zo te zien. Om knettergek van te worden
Silverfields is offline  
Oud 22 november 2011, 20:55   #22
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverfields Bekijk bericht

Wanneer snappen die Tsjeven en Sossen eens dat het geld(ons geld) op is. Ge ziet waar het gedachtengoed van die Bogaert ons gebracht heeft en hij heeft nog veel invloed zo te zien. Om knettergek van te worden
Heb je zijn "staatsiefoto" op knack.be dan niet gezien? Nee blijkbaar!? Zo voornaam en gedistingeerd op de foto... 't lijkt wel een minister!

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 22 november 2011 om 21:01.
den ambetantsten is offline  
Oud 22 november 2011, 20:59   #23
discuz
Minister

Standaard

Citaat:

En vertel me eens waarom het geld op is? Het bedrijfsleven heeft het de laatste 20 jaar nog nooit zo makkelijk gehad: globalisatie, lage loonlanden, politici die voor hen de wetten maken, etc.
discuz is offline  
Oud 22 november 2011, 21:03   #24
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Kijk, ik heb de afgelopen twee dagen een aantal vooraanstaande (allez ja, min of meer toch) tsjeven dit verhaaltje horen verkondigen. Den Hendrik, Haiku Herman, Decaluwé, Stefaan Vercamer en anderen. Allemaal zijn ze d'ervan overtuigd dat wat Elio op tafel had liggen perfect was voor B. Oké, pak die gasten op hun woord. Ga ervoor gasten! Keur die begroting goed, verdorie. Maar!!!! Maar, als binnen een paar weken Europa over diezelfde begroting valt en ze genadeloos afschiet dan dienen jullie allemaal, zonder uitzondering, collectief ontslag in! Toch een faire deal, niet?
De Dexia-Arco-chantage is hier een logische verklaring! Beke hoor of zie je ook niet meer!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 november 2011, 21:07   #25
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

We hebben iemand nodig als Staf De Clercq om Vlaanderen uit deze miserie te verlossen. Mensen als Staf De Clercq en Cyriel Verschaeve hadden het beste met Vlaanderen voor en kozen altijd consequent de Vlaamse weg !

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 22 november 2011 om 21:07.
Max van Dietschland is offline  
Oud 22 november 2011, 21:13   #26
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
En vertel me eens waarom het geld op is? Het bedrijfsleven heeft het de laatste 20 jaar nog nooit zo makkelijk gehad: globalisatie, lage loonlanden, politici die voor hen de wetten maken, etc.
Omdat we een schuld hebben van 100% van ons BNP. Stel je voor ik heb een bedrijf dat volgend jaar maar een verlies gaat maken van 2,8% vh BNP. Heb ik dan iets van mijn schuld afgelost? Neen dus maar ik moet nog wel die andere 100% gaan aflossen. Dit zullen wij nooit kunnen, onze kinderen natuurlijk wel.
De Tjeven en de sossen hebben jarenlang met het geld liggen smijten vooral richting eigen kassa. En dan durf jij te vertellen dat wij er goed voor staan?
Silverfields is offline  
Oud 22 november 2011, 21:14   #27
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
We hebben iemand nodig als Staf De Clercq om Vlaanderen uit deze miserie te verlossen. Mensen als Staf De Clercq en Cyriel Verschaeve hadden het beste met Vlaanderen voor en kozen altijd consequent de Vlaamse weg !
Ik vind niet dat Vlaanderen bestuurd moet worden door dode collaborateurs.
respublica is offline  
Oud 22 november 2011, 21:17   #28
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En er is toch bijna geen bedrijfsleven meer in België? Het weinige wat er nog is zijn kleine en middelgrote KMO's en die moeten bloeden volgens u, is het niet?
Silverfields is offline  
Oud 22 november 2011, 21:30   #29
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat we een schuld hebben van 100% van ons BNP. Stel je voor ik heb een bedrijf dat volgend jaar maar een verlies gaat maken van 2,8% vh BNP. Heb ik dan iets van mijn schuld afgelost? Neen dus maar ik moet nog wel die andere 100% gaan aflossen. Dit zullen wij nooit kunnen, onze kinderen natuurlijk wel.
De Tjeven en de sossen hebben jarenlang met het geld liggen smijten vooral richting eigen kassa. En dan durf jij te vertellen dat wij er goed voor staan?
Citaat:
En er is toch bijna geen bedrijfsleven meer in België? Het weinige wat er nog is zijn kleine en middelgrote KMO's en die moeten bloeden volgens u, is het niet?
Kom nu, Silverfields. Politici over de hele wereld hebben zich de laatste 20-30 jaar in bochten geplooid om bedrijven en grootverdieners steeds minder te belasten. Daarna komen zagen dat er niet genoeg geld meer in kas is gaat bij mij niet op.

En wat hebben al die succesvolle firma's gedaan? Zich steeds maar concentreren op de hele korte termijn en maar groeien, zonder erbij stil te staan dat dat niet houdbaar is.

En dan nu nog even de sociale zekerheid opdoeken zodat ze daar nog wat centen kunnen uitsprokkelen.

Ziekelijk.
discuz is offline  
Oud 22 november 2011, 21:36   #30
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Op het vtm nieuws zei men dat Di Rupo pas terug aan tafel wilt als hij harde garanties krijgt van de liberalen dat ze "mee willen werken" aan een akkoord...
matthias999 is offline  
Oud 22 november 2011, 21:39   #31
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Op het vtm nieuws zei men dat Di Rupo pas terug aan tafel wilt als hij harde garanties krijgt van de liberalen dat ze "mee willen werken" aan een akkoord...
en vooral Open VLD (Vlamingen hé) en minder MR (politieke vijand van de PS in Brussel en Wallonië maar vrienden om de Vlamingen te pesten en om Vlaams grondgebied/geld te pikken).
Shadowke is offline  
Oud 22 november 2011, 21:41   #32
Silverfields
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Kom nu, Silverfields. Politici over de hele wereld hebben zich de laatste 20-30 jaar in bochten geplooid om bedrijven en grootverdieners steeds minder te belasten. Daarna komen zagen dat er niet genoeg geld meer in kas is gaat bij mij niet op.

En wat hebben al die succesvolle firma's gedaan? Zich steeds maar concentreren op de hele korte termijn en maar groeien, zonder erbij stil te staan dat dat niet houdbaar is.

En dan nu nog even de sociale zekerheid opdoeken zodat ze daar nog wat centen kunnen uitsprokkelen.

Ziekelijk.
Sociale zekerheid is een mooi ding voor mensen die het nodig hebben. Maar van die 100 die op de dop staan ken ik er wel 50 die er dik van profiteren. Hoeveel klussen er wel niet bij? Hoeveel gaan er op pensioen op 55, hoeveel krijgen wel niet een "win for life" op 58. Hoeveel buitenlandse werklozen komen er dagelijks bij in Brussel ? Als jij zo'n boekhouding zou hebben als onze eigen Belgische staat zou je al lang failliet zijn. Failliet, dat is het woord, onze eigen Belgische staat is nagenoeg failliet.
Silverfields is offline  
Oud 22 november 2011, 21:50   #33
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

De meute zal maar wakker schieten als het nog veel erger wordt...

De menschen voelen nog niets in hun portemonnee
Hoera is offline  
Oud 22 november 2011, 21:54   #34
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
De menschen voelen nog niets in hun portemonnee
denk je?
dan zal ik je moeten teleurstellen
Shadowke is offline  
Oud 22 november 2011, 21:55   #35
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Wat is een bleitsmoel is mij toch die Elio.
Oud 22 november 2011, 21:56   #36
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Door d�*t soort crapuleuze nazi's moet Vlaanderen "gered" worden?

ZUM KOTSEN Verschaeve-kop!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 22 november 2011, 22:00   #37
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Sssst...
Max is een Oostfronter die pas uit coma is ontwaakt.
Na 66 jaar.
Another Jack is offline  
Oud 22 november 2011, 22:00   #38
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Waarom niet? Die zullen tenminste geen ruzie maken
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 november 2011, 22:04   #39
Albrecht
Banneling

Standaard

Als't toch een fascist moet zijn, neem dan maar Van Severen...
Albrecht is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be