Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2011, 16:39   #381
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Koning Albert den tweede heeft hier een verpletterende schuld aan.
Volgens onze majesteit mocht de N-VA niet meeregeren, zie hoeveel tijd Bart De Wever kreeg en zie hoeveel tijd al die anderen kregen.

Bart De Wever heeft nooit het initiatief mogen nemen, het is dan ook onmogelijk om een groep rond u te verzamelen.
net zoals de Franstalige partijen huivert de koning van Vlaams gezinden in een federale regering.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 16:40   #382
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U houdt blijkbaar van een eenvoudige simpele uitleg ?
Zo ziet u dat, hij houdt gewoon van de waarheid, meer moet u daar echt niet achter zoeken.
Oud 18 december 2011, 16:40   #383
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik wist niet dat de PS in haar programma had staan om bevoegdheden te regionaliseren. Bron?
Zijn er dan bevoegdheden, in zijn geheel, geregionaliseerd?
Oud 18 december 2011, 16:42   #384
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het aantal inwoners bepaald het aantal zetels, niet het aantal kiesgerechtigden. Hoe hoeft daar niet mee akkoord te gaan maar volgens mijn informatie is het zo. Ik zou het moeten opzoeken om het te kunnen bewijzen.
Over het stemsysteem: het aantal inwoners van een kieskring bepaalt inderdaad het aantal zetels, niet de kiesgerechtigden. Dat is vooral in Brussel een groot verschil. Iets meer dan de helft van de inwoners van Brussel is namelijk niet kiesgerechtigd.

Bovendien wordt er voor de zetelverdeling geen rekening gehouden met het aantal geldige stemmen (iets wat in Nederland wel gebeurt). Ook dat is nog een belangrijk verschil. In Wallonië en Brussel wordt er meer ongeldig gestemd en is het absenteïsme ook nog eens groter. Dat is meteen de reden waarom de Franstalige politieke partijen minder stemmen moeten behalen om een zetel te bemachtigen.

Wanneer er effectief rekening gehouden wordt met het aantal geldige stemmen, zouden de Nederlandstalige partijen in de Kamer 4 tot 5 zetels meer behalen.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 18 december 2011 om 16:48.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 16:42   #385
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Goed, ik ga hier verder geen tijd meer aan verkwisten.
Ik denk dat het duidelijk is hoe snel NVA'ers in hun gat gebeten zijn en hoe zeer ze vastbijten in hun tegenstander als er geraakt wordt aan hun 'geliefd leider'.
We hebben hier inderdaad voldoende vastgesteld dat u niet in staat bent om volwassen kritiek te formuleren, en dat u dan begint te klagen over het soort antwoorden dat u dan krijgt.
Een simpele excuus over het gebruik van het misplaatste woord fuhrer had volstaan. Het gebruik van dat woord is niet kritiek geven, maar is kinderachtig. Als u nu zou gezegd hebben dat de N-VA met onvoldoende tegenvoorstellen komt om 11 miljard te besparen dan had u een zinvolle bijdrage tot een discussie geleverd maar dat heeft u niet gedaan en u sprak liever over de fuhrer om dan verder in een Calimero rol te kruipen.
Die N-VA ers dat zijn allemaal slechterikken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 16:43   #386
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als die kritiek van u komt en er komt het woordje fuhrer in voor, dan kan ik goed begrijpen dat de tegenpartij daar niet mee overweg kan. Je zou beter eens naar jezelf kijken. Mensen die inhoudelijk reageren en argumenteren krijgen wel verstandige antwoorden en geargumenteerd.
Inderdaad, zo denk ik er ook over.
Oud 18 december 2011, 16:44   #387
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Over het stemsysteem: het aantal inwoners van een kieskring bepaald inderdaad het aantal zetels, niet de kiesgerechtigden. Dat is vooral in Brussel een groot verschil. Iets meer dan de helft van de inwoners van Brussel is namelijk niet kiesgerechtigd.

Bovendien wordt er voor de zetelverdeling geen rekening gehouden met het aantal geldige stemmen (iets wat in Nederland wel gebeurt). Ook dat is nog een belangrijk verschil. In Wallonië en Brussel wordt er meer ongeldig gestemd en is het absenteïsme ook nog eens groter. Dat is meteen de reden waarom de Franstalige politieke partijen minder stemmen moeten behalen om een zetel te bemachtigen.

Wanneer er effectief rekening gehouden wordt met het aantal geldige stemmen, zouden de Nederlandstalige partijen in de Kamer 4 tot 5 zetels meer behalen.
Dat klopt met mijn informatie die ook op het internet te vinden is. Ergens een artikel van de knack als ik me niet vergis werd een en ander uit de doeken gedaan.
Oud 18 december 2011, 16:45   #388
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is een zéér slecht idee. Hierdoor radicaliseer je de pro en anti fronten. Ik heb het dan over niet mis te verstane bedreigingen in de aard van "we weten waar je woont", "ik weet waar je kinderen zijn", ....
Mocht ik onverhoopt een BV politieker worden, en jij of iemand anders zou mij een verstandelijke gehandicapte noemen,
dan zou je op mijn blog staan onder een hoofdstukje "haatmail", met zoveel als mogelijk naam en toenaam.

Het zou dan niet ik zijn die de radicalisering oproept, maar wel degelijk jij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 16:48   #389
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga geen namen noemen, maar er zijn er bij die op dit moment zetelen in de senaat.

Als dat zo is, dan voorspelt dit weinig goeds voor ons land.
Dus u bent in duscussie getreden met een senator of met iemand die nadien senator werd. En die persoon gaf u platvloerse antwoorden? Sta me toe daaraan te twijfelen. Tenzij de persoon in kwestie (die zich hier niet kan verdedigen) zich aangepast heeft aan het heersende niveau van dat moment.
Oud 18 december 2011, 16:48   #390
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als dat zo is, dan voorspelt dit weinig goeds voor ons land.

Waarmee u toegeeft dat uw niveau zeer laag is! Genoteerd.
Oud 18 december 2011, 16:49   #391
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben hier inderdaad voldoende vastgesteld dat u niet in staat bent om volwassen kritiek te formuleren, en dat u dan begint te klagen over het soort antwoorden dat u dan krijgt.
Een simpele excuus over het gebruik van het misplaatste woord fuhrer had volstaan. Het gebruik van dat woord is niet kritiek geven, maar is kinderachtig. Als u nu zou gezegd hebben dat de N-VA met onvoldoende tegenvoorstellen komt om 11 miljard te besparen dan had u een zinvolle bijdrage tot een discussie geleverd maar dat heeft u niet gedaan en u sprak liever over de fuhrer om dan verder in een Calimero rol te kruipen.
Die N-VA ers dat zijn allemaal slechterikken.
Ach welnee, niet veralgemenen, die NV-Aers zijn niet allen slechterikken. Ik kon Kim Geybels best pruimen bijvoorbeeld.
Feit blijft dat de nieuwbakken NV-aer Siegfried Bracke steevast naar meneer De Wever verwijst met "onze leider". Wie ben ik, wie is Alboreto, of wie is Calimero om een autoriteit op partijpolitiek vlak als meneer Bracke niet te volgen wanneer hij advies verleent inzake de bij het NV-A gebruikelijke aanspreekvormen.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 18 december 2011 om 16:53.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 16:51   #392
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spoorde de onderhandelaars aan spoed te zetten achter de onderhandelingen gezien de hoogdringendheid van de situatie (wat achteraf een heel correcte inschatting bleek te zijn).

Opnieuw, ik ga niet in detail, want de persoon in kwestie zou dan weten wie ik ben, en ik heb in het verleden al genoeg tijd verkwist om de politie het gerecht te laten afrekenen met mensen die dachten me ff irl te moeten de les spellen.
Oei, het is blijkbaar kwaad kersen eten met u.
Het feit alleen al dat u met politie en gerecht in aanmerking kwam omdat mensen dachten dat ... zegt veel, zeer veel over u.
Bedankt voor de informatie, ik weet nu dat ik me geen zorgen moet maken over onze senatoren.
Oud 18 december 2011, 16:53   #393
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, ik ga hier verder geen tijd meer aan verkwisten.
Ik denk dat het duidelijk is hoe snel NVA'ers in hun gat gebeten zijn en hoe zeer ze vastbijten in hun tegenstander als er geraakt wordt aan hun 'geliefd leider'.
Ik heb hier, in deze draad, geen enkele N-VAer ervaren die in zijn gat gebeten was. Ik moet zelfs zeggen dat het niveau van de N-VAers over het algemeen hoger was dan dat van u.
Oud 18 december 2011, 16:55   #394
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ach welnee, niet veralgemenen, die NV-Aers zijn niet allen slechterikken. Ik kon Kim Geybels best pruimen bijvoorbeeld.
Feit blijft dat de nieuwbakken NV-aer Siegfried Bracke steevast naar meneer De Wever verwijst met "onze leider". Wie ben ik, wie is Alboreto, of wie is Calimero om een autoriteit op partijpolitiek vlak als meneer Bracke niet te volgen wanneer hij advies verleent inzake de bij het NV-A gebruikelijke aanspreekvormen.
leider, niet fuhrer.
Maar jij bent niet meer dan een trol, met u discussieren heeft al helemaal geen zin.
Raar of zelden dat jij iets zinnigs zegt.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 december 2011 om 16:57.
Oud 18 december 2011, 16:56   #395
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt met mijn informatie die ook op het internet te vinden is. Ergens een artikel van de knack als ik me niet vergis werd een en ander uit de doeken gedaan.
Ik heb dat artikel in de Knack ook gelezen. Ik heb trouwens een mooi voorbeeld gevonden om de stelling te staven:

In de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde waren er 834.106 geldige stemmen, in Oost-Vlaanderen 955.754. Dat is een verschil van meer dan 100.000 stemmen in het voordeel van O-V.

De zetelverdeling was de volgende:
22 zetels voor B-H-V
20 zetels voor O-V
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 17:04   #396
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb hier, in deze draad, geen enkele N-VAer ervaren die in zijn gat gebeten was. Ik moet zelfs zeggen dat het niveau van de N-VAers over het algemeen hoger was dan dat van u.
Onzin. Ik hoef slechts luttele woorden uit te kast te halen en het NV-A canaille op dit forum loopt elkaar voor de voeten in een roep om vergelding.

Hier komt-ie : Er zijn Franstalige vlamingen. Zij worden in weerwil van het minderhedenverdrag van de raad van Europ nog steeds onderdrukt in Vlaanderen.

Eens zien wie in zijn 'gat' geknauwd werd.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 18 december 2011 om 17:04.
Oud 18 december 2011, 17:06   #397
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. Ik hoef slechts luttele woorden uit te kast te halen en het NV-A canaille op dit forum loopt elkaar voor de voeten in een roep om vergelding.

Hier komt-ie : Er zijn Franstalige vlamingen. Zij worden in weerwil van het minderhedenverdrag van de raad van Europ nog steeds onderdrukt in Vlaanderen.

Eens zien wie in zijn 'gat' geknauwd werd.
Waar staat dit in DEZE DRAAD?
Oud 18 december 2011, 17:07   #398
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
leider, niet fuhrer.
Maar jij bent niet meer dan een trol, met u discussieren heeft al helemaal geen zin.
Raar of zelden dat jij iets zinnigs zegt.
Misschien moet jij Siegfried Bracke wel eens vragen om het woord "leider" naar het Duits te vertalen voor jou.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 18 december 2011 om 17:07.
Oud 18 december 2011, 17:07   #399
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, het is blijkbaar kwaad kersen eten met u.
Het feit alleen al dat u met politie en gerecht in aanmerking kwam omdat mensen dachten dat ... zegt veel, zeer veel over u.
Niet ik kwam in contact met het gerecht.
Wel die mensen die dachten dat ze me irl de les moesten komen spellen echter wel.
Oud 18 december 2011, 17:08   #400
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet jij Siegfried Bracke wel eens vragen het woord leider naar het Duits te vertalen voor jou.
Ach, laat maar vallen.
Ze hebben mijn punt overduidelijk gemaakt.
Verlies er uw tijd niet mee.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be