Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2011, 05:48   #61

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
is 1400 niet een beetje weinig ?
daar kan je net van overleven, maar ook niet meer dan dat.
bejaarden hebben overigens meer dokterskosten
Ik heb me laten vertellen dat de prijzen van bejaardenhome's ondertussen rond de 1600 euro ligt.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 05:51   #62

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zeg dat maar eens tegen deze heren:

"De pensioengerechtige leeftijd voor een kamerlid is 52 jaar. Het pensioen is 75 % van de laatste parlementaire wedde. Hiervoor moet men 20 jaar anciënniteit hebben als kamerlid."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kamer_v...egenwoordigers

En de gewone burger wordt de nek omgewrongen...
Tja, volgens Herman de Croo moeten die parlementariers veel betaald worden want "if you pay peanuts you get monkeys". Alsof dat op een ander werk niet het geval is.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 06:06   #63
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er zijn heel wat loontrekkenden uit de privé die op dit ogenblik niet aan dat pensioen geraken.Aanvullend pensioen dat dan voor bijna de helft weg belast wordt, niet vergeten.
Netto 1400 €, er zijn er veel meer die netto niet aan dat bedrag komen, als die het wel hebben.
Ken zelfs mensen, waar de vrouw minder dan 10 jaar gewerkt heeft en haar rechtmatig pensioen voor die 10 jaar laat vallen, omdat ze anders, door de samenvoeging van de twee door de hogere aanslagen minder hebben dan nu.
Trouwens hoeveel werkenden, vooral uitzendkrachten zouden tekenen voor 1400 € netto per maand?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 06:10   #64
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik heb me laten vertellen dat de prijzen van bejaarden homes ondertussen rond de 1600 euro ligt.
Dan is de kapster een maal per maand niet meegeteld.
Oud 21 december 2011, 06:28   #65
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Daarvoor bestaat het pensioensparen.
Wie slim is, doet dat. Niks dan voordelen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als het nog lang duurt voor je van je pensioensparen kan genieten, zou ik het in vastgoed steken, voor je alles kwijt bent.
Je weet toch dat jouw geld voor een deel belegd word?
Als pensioenkassen, zowel eerste peiler als tweede peiler, wereldwijd nu een rating zouden krijgen denk ik dat ze allemaal een rating BB- zouden krijgen.
Oud 21 december 2011, 10:31   #66
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik denk dat ze zo meer een geldkleurke hebben,en ze roepen altijd maar,MEER..MEER..MEER
Een voorkeur qua kleurke dan? Geld heeft vele kleuren you know
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 10:45   #67
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Hey dat heb je zelf aangebracht....je moet het niet zo ver gaan zoeken..het is gewoon zo.
En niks met die illulmati...Gewoon openlijk.
met de werkende mens lachen ze gewoon...de werkmiertjes he' het grote geld en macht zit bij 1 % van de wereld ( nog niet)
Lol, je maakt zelf deel uit van die 1%, alleen besef je dat niet.

Er is niet zoiets als die fameuze 1% versus de 99%; da's gewoon pure marketing.

Maar als het je happy maakt: met de "werkende" mensen moet je niet lachen. Met de klagers en zagers en met zij die vinden dat het anderen hun grootste plicht is om hun te onderhouden, daar mag je heel zeker mee lachen.
Oud 21 december 2011, 10:50   #68
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk voor u zal kinderarbeid wellicht iets zijn..van "bad luck"...Geboren op verkeerde plaats zeker?
Maar ge vooral in jezelf geloven he' ...en de kansen grijpen die zich voordoen!!
Gij hebt teveel steve jobs gegeten
Oud 21 december 2011, 10:55   #69
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik DENK niet in repartitietermen. De realiteit IS er één met repartitie.
Je denkt dus in repartitietermen.

Citaat:
M.i. heeft de realiteit helemaal niet aangetoond dat dat niet werkt.
Nee? Er is dus geen probleem met de pensioenen in BE? Geen problemen met een toenemende vergrijzing en een afnemende actieve bevolking?

Citaat:
Toch zeker niet dat het probleem bij de repartitie van pensioenen op zich zit. Het gemiddelde inkomen is immers niet minder hard gestegen dan de kost van pensioenen. Het probleem is dat geautomatiseerde arbeid, die meer en meer zijn intrede doet, niet belast wordt.
25% stijging over de voorbije drie-vier jaar, stond er gisteren in het nieuws voor de ambtenarenpensioenen. Zijn de gemiddelde inkomens even hard gestegen over diezelfde periode?

Repartitie werkt enkel in een piramide systeem. Dat is er niet.

Citaat:
Dat moet niet, nee. We kunnen daar wel voor kiezen. Qua rechtvaardiging is daarbij geen problemen en qua economische gevolgen is daarbij geen probleem.
Lol, tot op het moment dat je mensen echt de keuze wil geven. Ga je dan ook zo vrijdenkend zijn?

Citaat:
Easy as that. Geen kritiek op mogelijk. Je wilt dus niet discussiëren. Wat kom je dan eigenlijk doen op een discussieforum?
Discussiëren.
Maar verwacht niet dat ik genuanceerd reageer wanneer jij very bluntly ongenuanceerde stellingen neerploft.

Citaat:
Je hebt wel degelijk uw welvaart bekomen door een samenwerking met anderen en daardoor gedeeltelijk dankzij anderen. Zo niet, dan neem jij simpelweg niet deel aan de economie.
Ik heb mijn welvaart verkregen door de arbeid die ik verricht en de verloning die ik daarvoor krijg. Als ik mijn welvaart uberhaupt al aan iemand te danken heb, dan is het wel aan het bedrijf.

Maar om jouw logica te volgen, iedereen binnen het bedrijf heeft zijn welvaart ook mede aan mij te danken. Dus dat levelt zich sowieso uit.

Citaat:
Ik beweer ook helemaal niet dat 'bekomen' hetzelfde is als 'verdienen'. Iedereen bekomt dankzij economische samenwerking meer dan zonder economische samenwerking. Er is niemand die de extra voordelen op zichzelf gecreëerd heeft en die dus automatisch 'verdient'. Wel bestaat die verhoogde productie efficiëntie en iemand zal die moeten 'bekomen'.

De werkelijke discussie gaat niet over 'verdienen', want dat is gewoon niemand, maar wel over 'de grootste rechtvaardigheid van bekomen'.
Daar verwijs ik naar hetgeen ik je al gezegd heb over je andere discussie, waar je dadelijk met moraliteit begint te strooien.
"Rechtvaardigheid" is ook al zo'n stropop zonder inhoud. Wat jij rechtvaardig vindt, vind ik niet per se rechtvaardig en vice versa.
Oud 21 december 2011, 10:58   #70
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Dat is zever,

Een ambtenaar word ook van zijn brutoloon afhouden, moet ook belasting betalen, en betaald ook op alles 21% btw.
In feite betaald die dan zijn eigen loon.

Allemaal zeververhaaltjes uitgevonden door verenigingen voor ondernemingen om openbare sector te boycotten en nog meer vetzakkerij binnen te halen.
Vestzak-broekzak.

Je haalt wat geld uit de schatkist, je geeft daarvan een stuk aan een ambtenaar en de rest steek je terug in de schatkist onder de noemer "belasting". Netto gaat er nog steeds uit die schatkist uit. De belastingen op dat ambtenarenloon zorgen niet voor een inflow van cash in de schatkist; de facto dragen ze dus niet bij , ze kosten enkel.

Anders mag je me gerust eens uitleggen met welk geld Belgie zijn ambtenaren gaat betalen als iedereen ambtenaar wordt.
Oud 21 december 2011, 11:02   #71
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Daarvoor bestaat het pensioensparen.
Wie slim is, doet dat. Niks dan voordelen.
Voorlopig toch.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 11:03   #72
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk voor u zal kinderarbeid wellicht iets zijn..van "bad luck"...Geboren op verkeerde plaats zeker?
Zegt de vadsige West-Europeaan voor wie een volle frigo, een warm huis en ziekenzorg een evidentie is en die zelfs een luxeals internettoegang als een basisrecht ziet, want daarmee kan je anderen op internet wijzen op het feit dat er ergens nog Afrikaantjes rondlopen die dat allemaal niet hebben...

The irony...

Citaat:
Maar ge vooral in jezelf geloven he' ...en de kansen grijpen die zich voordoen!!
Gij hebt teveel steve jobs gegeten
Met plezier
La vie appartient �* ceux qui osent, niet aan de klagers die enkel naar anderen kunnen kijken.
Oud 21 december 2011, 11:09   #73
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als het aan jouw had gelegen hadden we dat zeker niet gehad...
Oud 21 december 2011, 11:11   #74
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Zegt de vadsige West-Europeaan voor wie een volle frigo, een warm huis en ziekenzorg een evidentie is en die zelfs een luxeals internettoegang als een basisrecht ziet, want daarmee kan je anderen op internet wijzen op het feit dat er ergens nog Afrikaantjes rondlopen die dat allemaal niet hebben...

The irony...

Met plezier
La vie appartient �* ceux qui osent, niet aan de klagers die enkel naar anderen kunnen kijken.

En trouwens je moet zo ver nog niet gaan zoeken...ga hier in Belgie maar eens rond bij de mensen die in armoede leven door een zware ziekte of handicap...
wat had je daar meegedaan?
Ook Bad luck????????
Oud 21 december 2011, 11:31   #75
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het aan jouw had gelegen hadden we dat zeker niet gehad...
Grin

Ik heb zowat 60 mensen in totaal in mijn teams, waarvan sommigen zelfs in België, en elk van hen verdient meer dan hun peers, elk van hen werkt graag voor me en elk van hen krijgt ook naargelang hun performance de juiste beloningen van me. Geen één van hen houdt er echter zo'n whining attitude op na, en diegenen die dat wel doen, die blijven zelden plakken.

Dus ja hoor, ik zorg er voor dat mensen zeker hun West-Europese levensstijl niet kunnen behouden...
Oud 21 december 2011, 13:16   #76
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Jij noemt dat whining ik noem het mededogen...
Oud 21 december 2011, 13:25   #77
Sfax
Banneling

Standaard

Mededogen waar vooral anderen voor moeten bijdragen is weinig meer dan plat opportunisme.
Oud 21 december 2011, 13:29   #78
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

22 Jaar geleden reed ik mijn kameraad naar school en werden we omver gereden door een vrachtwagen.
Ik kwam er vanaf met een hersenschudding mijne maat had minder geluk en leeft sindsdien met een verlamde linkerarm.
Je kan zeggen wat je wil...maar voor die mensen is de welvaartstaat een redding.
Oud 21 december 2011, 15:04   #79
Sfax
Banneling

Standaard

So?
Oud 21 december 2011, 15:26   #80
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik weet te weinig af van uw specifiek Belgisch pensioensysteem om op uw vraag te kunnen antwoorden, maar in Frankrijk bestaat die “opt out” in zekere zin wel. Het komt er op neer dat wie onvoldoende jaren heeft bijgedragen, en de jaren “tekort” niet “afkoopt”, geen wettelijk rustpensioen krijgt.

In de omgekeerde zin geredeneerd, is de “opt out” dus dat u niet of onvoldoende bijdraagt gedurende uw actief (nou ja) leven, maar in de praktijk betekent dat meestal dat u gans uw bestaan constant zowat onder de armoedegrens blijft.

Tenzij u voldoende patrimonium bezit om er van te leven, en het dus zonder “werken” kunt stellen. Tip in dat verband : als u een toekomstige bruid zoekt, kijk uitsluitend in de richting van een uiterst rijke weduwe zonder kinderen, mijnheer Kroket.
Citaat:
Het komt er op neer dat wie onvoldoende jaren heeft bijgedragen, en de jaren “tekort” niet “afkoopt”, geen wettelijk rustpensioen krijgt.
In België is het ook mogelijk de ontbrekende' jaren af te kopen maar weinig mensen weten dat en gebruiken het, tenzij soms op 't laatste moment.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be