![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is de regel, om toch toe te laten met hoofddoek op de pas en rijbewijs te staan, geen verantwoorde reden om een onderscheid te maken tussen verschillende mensen die het hoofd willen bedekken vanuit hun persoonlijke overtuiging. Religieuze overtuigingen enerzijds en andere persoonlijke overtuigingen anderzijds. De ene persoonlijke overtuiging mag niet meer of waardevoller of belangrijker of wat dan ook zijn, dan de persoonlijke overtuiging van iemand anders, voor de wet, dat deze daarin een onderscheid zou maken. Dat is mijn "waarom" ik het discriminatie vindt. De reden, nl religieus, is niet verantwoord om een onderscheid te maken, daar andere persoonlijke overtuigingen weliswaar niet religieus, dat recht niet krijgen en er zo duidelijk een onderscheid wordt gemaakt op basis van persoonlijke overtuiging. Wil jij me nu eens uw "waarom" uitleggen? Waarom vind jij het wel verantwoord om een wettelijk onderscheid te maken tussen religieuze overtuigingen en andere persoonlijke overtuigingen, tot uiting komend in de wetgeving van de pasfoto's? Kwestie van het wellesnietes-niveau te overstijgen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 december 2011 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1382 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[...]Today, Izzadeen, the self-styled ‘Director for Waltham Forest Muslims’, will march with his supporters — many of them new young recruits to Islam — as part of their campaign to make the suburban borough into Britain’s first Sharia-law zone. Under his brutal set of rules, there would be a ban on alcohol, gambling, drugs, music, smoking and homosexuality, as well as on men and women mixing in public. This is all part of Izzadeen’s concerted campaign to defeat ‘Western decadence’ and turn large parts of Britain — where, his supporters say, ‘people live like animals in a jungle’ — into an Islamic Emirate. Already, 20,000 yellow leaflets have been printed by Islamic activists, saying ‘You are entering a Sharia controlled zone. Islamic rules enforced.’ The leaflets have been stuck onto lamp-posts, put up in shop windows and on pillar boxes. As fast as the police and council officials tear them down, more go up. Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz1hPBaZFFx[...] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1384 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kan je een concreet voorbeeld geven waar ik te onpas het label racist gebruik voor iemand die kritisch is over de multiculturele samenleving? Citaat:
Dat is de grote fout van Marion Van San. Je vindt wat je zoekt. Het onderzoek was een schoolvoorbeeld van wat in het jargon bekend staat als ‘tobacco science’: onderzoek dat de opdrachtgever volmaakt naar de mond spreekt, en dan door die opdrachtgever als ‘objectief’ gelijk kan worden gebruikt.http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ord-op-van-san Daarom pleit ik voor een echt wetenschappelijk onderzoek waarin zo veel mogelijk factoren geregistreerd en onderzocht worden. Citaat:
Ontken je nu dat "Het is veel ingewikkelder, net door de vele verschillende factoren en wisselwerking." Citaat:
Ik vraag me wel af of Joodse mannen hun hoed op de foto mogen dragen. Citaat:
Een religie aanhangen is een veranderlijk criterium, dat betekent niet dat iemand van religie verandert. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar lees je dat? Dit zijsprongetje was een voorbeeld dat jij aanhaalde, en voor de rest off-topic. Er zijn hier voldoende draden die dit topic over de pasfoto behandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1386 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De overheid moet elke religie en levensovertuiging gelijk behandelen. Daarom is het Te Deum een inbreuk op die scheiding. Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1345 Maar misschien moeten we de uitzondering op de arbeidswetgeving voor de katholieke kerk, die vrouwen mag uitsluiten voor het priesterambt, eens herzien. Citaat:
De voorwaarden voor een seculiere staat zijn : Scheiding tussen overheid en religie. De overheid behandeld alle religies en levensovertuigingen gelijk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alcohol, gambling, drugs, music, smoking and homosexuality. Uiteraard zijn het geen redelijke wensen dit te verbieden. Maar ze mogen dat wensen. Er is zelfs een verbod op drugs. En bij de "woman only" avonden is er ook al een scheiding. Laatst gewijzigd door artisjok : 24 december 2011 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opvallend dat hier toch één forummer pleit voor onderscheid, wanneer Fatima beslist een hoofddoek op te zetten mag zij van mevrouw A wel op de foto ermee, maar wanneer Jan gewoonlijk een pet draagt moet dit af.
Beiden zijn anders persoonlijke keuze, en niets meer dan dit. Met religie heeft dat weinig te maken, wel met de persoonlijke interpretatie ervan, dus wanneer Fatima mag met hoofddoek dan Jan ook met pet, of allebei zonder hoofdbedekking, regels zijn er voor iedereen. De enige uitzondering die te verdedigen valt zijn religieuzen en mensen die door ziekte een pruik of hoofddoek dragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat lukt nog altijd niet. Als katholieke gelovigen religieuze redenen mogen inroepen, moet dit toch ook gelden voor gelovigen van andere godsdiensten. Of wil jij een onderscheid maken tussen verschillende religies? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mina de moslima kan morgen haar hoofddoek aan de wilgen hangen en niemand verplicht haar een nieuwe paspoortfoto te laten maken, een non die haar kap aan de wilgen hangt zal wel een nieuwe pasfoto moeten laten maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn natuurlijk ook nog tal van andere levensovertuigingen, die eveneens uitgesloten worden, maar omdat ik vermoed, dat je de kaart zult trekken van "erkende godsdiensten", speel ik meteen mijn troefkaart uit. Het Jodendom is immers een erkende godsdient. Daarmee werd je weerlegd en moet je toegeven dat er inderdaad weldegelijk een verschil is in behandeling op grond van levensovertuiging. En daar is geen redelijke reden om dat onderscheid te maken. Het gaat dus weldegelijk om discriminatie in zijn puurste vorm. De ene levensovertuiging geniet meer rechten dan de ander. En het gaat ook om moed. Moed om toe te geven dat je verkeerd bent. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1393 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat vroeg ik me net af. De rest van mijn post wens je te negeren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1394 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnie...criminelen.xml http://www.ministrando.org/gedrags-_...tniciteit.html Als we dit thema echt ernstig willen onderzoeken in Belgie zal er alvast een registratie van gegevens moeten plaatsvinden zoals we eerder al eens hadden opgemerkt als ik me goed herinner. Het is geen toeval dat er in Nederland daardoor veel meer studies hierover konden plaatsvinden. Maar dan moet men in Belgie ook de schroom neerleggen om deze gegevens mbt afkomst en criminaliteit daadwerkelijk te gaan registeren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1395 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verspreiden van 20.000 pamfletten die beweren dat het een Sharia-zone is geven alvast al weinig blijk van respect voor de gangbare wetgeving die enkel het gebruik van drugs verbiedt. Als dan blijkt dat 1/3 van de moslims in Groot-Brittannie voorstander is van het invoeren van de Sharia-wetgeving dan blijkt hun aanhang niet echt zo marginaal te zijn. En dan gaan we uiteindelijk tot de breuklijn komen waarop de vraag moet gesteld worden hoe veel verder het nog kan om begrip te blijven hebben voor hun godsdienstige verzuchtingen. Tot slot die "women only" avonden, ik denk dat geen enkele man staat te popelen om naar een optreden van de chippendales te gaan kijken tenzij hij homo zou zijn. Dergelijke geisoleerde evenementen vind ik nog kunnen. Een algemene segregatie van mannen en vrouwen in het publieke leven is nog wat anders dacht ik. Als u dit soort zaken wil aangrijpen ter vergoeilijking van bepaalde verwerpelijke gedachten dan bent u ofwel bewust de zaken aan het minimaliseren of tracht u een verkeerd beeld te scheppen waar sommige van die islamfanaten voor staan. En dan vraag ik mij ook af waarom. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 24 december 2011 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1397 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik zie ook dat het je aan moed ontbreekt om het juiste te doen. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1398 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat ik je vraag wat de bedoeling is van je opmerking? Omdat ik je er op wijs dat deze geen argumentatie bevat? Citaat:
Omdat het discours hetzelfde is. Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....62#post4839762 Circe kwam daar onlangs ook nog eens mee af. http://forum.politics.be/showthread....62#post5867862 Wat is je bedoeling. Staat het al vast voor jou wat de oorzaak is van criminaliteit? Wens jij geen onderzoek? Citaat:
Wie heeft er schrik dat de uitkomst iets anders zou kunnen zijn dan hun vastgeroeste ideeën? Citaat:
Tenzij voor binair-denkenden. Citaat:
Als het verboden zou zijn, zouden we moeten weet hebben van een jood die met hoed op de foto wil, en wiens pasfoto geweigerd werd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn het geen redelijke wensen dit te verbieden. |