Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2012, 16:57   #261
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U hebt tot nu toe maar bitter weinig aangentoond. Een partijslaafje zoals u is daar ook niet toe in staat. Want zo'n een slaafje herhaalt mechanisch alles wat de Zeer Kleine Leider oreert.
De enige die steeds hetzelfde bandje afspeelt dat bent u, met heel weinig creativiteit overigens Het komt steeds neer op het hetzelfde :
De Kleine Leider dit,
De Zeer Kleine Leider dat

Veel meer dan dat komt er niet uit uw toestenbord. Volgens mij heeft u er zelfs een sneltoets voor gedefinieerd.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 16:57   #262
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik stel mijn prognoses voor 2012 en 2014. De NVA heeft nooit als zelfstandige partij overal in het land meegedaan aan gemeenteraadsverkiezingen. Dus is ze altijd winnaar vermits ze nu alleeen opkomt voor de eerste maal.
Neen, je bent u duidelijk aan het indekken voor de onvermijdelijke nederlaag die uw deel zal zijn bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Oud 12 februari 2012, 16:59   #263
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk dat het meer realistisch is dat die stemmen naar N-VA gaan dan naar pakwek die zielige open vld of cd&v.
Iemand die op LDD stemt, die is tegen het etablishement. Die kan dus slechts 1 richting uit. N-VA. links is LDD al evenmin, dus vandaar mijn conclusie.
DeCroo maakt zijn partijtje gewoon kapot met de hulp van van Quickenborne en andere postjesjagers.
Het VB en de VLD zullen de voornaamste beneficiarissen zijn van de LDD- stemmen indien deze partij niet meer opkomt in 2014 + het feit dat een dik pak stemmen op de LDD verloren stemmen zullen zijn indien de LDD nog wel opkomt.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 17:02   #264
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De enige die steeds hetzelfde bandje afspeelt dat bent u, met heel weinig creativiteit overigens Het komt steeds neer op het hetzelfde :
De Kleine Leider dit,
De Zeer Kleine Leider dat

Veel meer dan dat komt er niet uit uw toestenbord. Volgens mij heeft u er zelfs een sneltoets voor gedefinieerd.
Volgens mij hebt u een speciale internet-link met het NVA-hoofdkwartier die u instrueert wat, wanneer, en hoe u moet antwoorden.
Oud 12 februari 2012, 17:02   #265
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB en de VLD zullen de voornaamste beneficiarissen zijn van de LDD- stemmen indien deze partij niet meer opkomt in 2014 + het feit dat een dik pak stemmen op de LDD verloren stemmen zullen zijn indien de LDD nog wel opkomt.
Citaat:
'Het vel van de beer...', enfin u kent het verhaaltje.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 17:02   #266
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
En van waar komt uw analyse, uit de lucht gevallen. Ik geef duidelijk aan waarom ik denk dat die stemmen naar N-VA zullen gaan.
LDD is een vlaamse partij en een rechtse partij.
Het Vlaamse karakter is onvoldoende aanwezig bij 0-VLD.
En in feite het liberale ook, want dat is alleen maar aanwezig in wat ze zeggen, niet in wat ze doen. Een echt partijtje van dwazen en postjesjagers.
Die partij heeft zijn beste tijd al lang gehad en die tijd komt niet te snel meer terug.
Oud 12 februari 2012, 17:04   #267
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik stel mijn prognoses voor 2012 en 2014. De NVA heeft nooit als zelfstandige partij overal in het land meegedaan aan gemeenteraadsverkiezingen. Dus is ze altijd winnaar vermits ze nu alleeen opkomt voor de eerste maal.
Ignoreer maar gerust #241. Vermits het om een kartel ging, is perfect geweten wie bij welke partij hoort.

Er zijn vele N-VA-ers die in 2012 zullen moeten HERverkozen worden, omwille van hun uitstekend werk op lokaal niveau.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 17:05   #268
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij hebt u een speciale internet-link met het NVA-hoofdkwartier die u instrueert wat, wanneer, en hoe u moet antwoorden.
Dan zouden ze het net zo goed zelf kunnen doen. Om maar te zeggen hoe dom uw statement in wezen is.
Oud 12 februari 2012, 17:08   #269
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou ook kunnen dat System een computerprogramma is dat geschreven is om zo natuurgetrouw mogelijk het gedrag van een forumtrol na te bootsen. Wie zal het zeggen nietwaar?
Oud 12 februari 2012, 17:13   #270
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén V-Partijtje zal in ieder geval in 2014 meer dan waarschijnlijk gebuisd worden en er niet meer bij zijn: de LDD.
Het doet me wat denken aan de verkiezing van de Paus. de journalisten waren het over een zaak eens, wie het ging worden wisten ze niet, maar een ding was zeker, Ratzinger zou het zeker niet worden...
Oud 12 februari 2012, 17:13   #271
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het zou ook kunnen dat System een computerprogramma is dat geschreven is om zo natuurgetrouw mogelijk het gedrag van een forumtrol na te bootsen. Wie zal het zeggen nietwaar?
Dat is dan toch versie 1.0 beta. Het programma antwoordt altijd naast de kwestie en snapt nooit de titel van de draad.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 17:14   #272
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Wel straf dat we pas in bericht 8 een link zien naar die peiling... Dank u wel.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 17:39   #273
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Net gelezen op destandaard.be.
Laten we dus gemakshalve de RTBF en La Libre aanvallen.

De boodschap zal, of men het nu graag heeft of niet, toch even bijblijven.
Heb enkele weken geleden een peiling gezien door een leerlingenraad bij 15, 16 en 17 jarige uitgevoerd in verschillende scholen. In die peiling zit geen foutmarge, daar het op een oefening ging om de jongeren te leren hoe een verkiezing plaats vind.

Bij de telling bleek N-VA meer dan 50% te halen en het VB boven de 20% te komen.
Groen! haalde de droomscore van 10%, de rest ging naar de tradies.

Deze nu niet stemgerechtigde jongeren zijn wel kiezers in 2014.

Maar geen paniek, het schoolbestuur was ook niet blij met het resultaat en liet de leerlingen een zelfde test doen in verschillende bejaarde huizen.
Daar kwamen N-VA en VB samen niet eens boven de kiesdrempel en gingen de stemmen bijna volledig naar SP.a, CD&V en O-VLD, nogal afhankelijk van wel bejaarde huis de stemming uitbracht.
Alleen spijtig voor de tradies dat veel van deze kiezers tegen 2014 hun stem niet meer kunnen uitbrengen.

Vandaag dus peilingen houden om de verkiezingsuitslag van 2014 te kunnen voorspellen is koffiedik kijken.

Trouwens zolang er 1 zetel gewonnen word door 1 van de 4 volksverraderspartijen, zullen de Franstaligen de federale regering kunnen blijven beheersen en hun wil kunnen opleggen aan de Vlaamse meerderheid van dit land.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 17:40   #274
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het doet me wat denken aan de verkiezing van de Paus. de journalisten waren het over een zaak eens, wie het ging worden wisten ze niet, maar een ding was zeker, Ratzinger zou het zeker niet worden...
Elke vergelijking loopt mank. En de paus vergelijken met Jean Marie Dedecker loopt zeker mank.
Oud 12 februari 2012, 17:42   #275
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke vergelijking loopt mank. En de paus vergelijken met Jean Marie Dedecker loopt zeker mank.
Ik zie alleen maar u die JM vergelijkt met de Paus. Ik doe dat niet.

Als ik zeg, geel doet me wat denken aan oranje, dan wil dat niet zeggen dat geel oranje is.
Oud 12 februari 2012, 17:46   #276
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog steeds op een redenering om tot deze voorbarige conclusie te komen.
Oud 12 februari 2012, 18:05   #277
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja nu zijn er anderen die voor het eerst in kartels opkomen op vele plaatsen. Tijden veranderen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:22   #278
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Tja nu zijn er anderen die voor het eerst in kartels opkomen op vele plaatsen. Tijden veranderen!
Als je een samensmelten van SP.a-CD&V-OVLD tot 1 partij in de economisch belangrijkste stad van het land nog een kartel wil noemen, mij niet gelaten.
En dan nog een lijst vormen waarbij alle verkiesbare plaatsen worden ingenomen door ministers, staatsecretarissen en Euro-parlementsleden, die de gewonnen zetels dus nooit zullen vullen na de gemeenteraadsverkiezingen, maar enkel hun inkomen na 2014 willen veilig stellen, nog een kartel noemen lijkt mij wat overdreven.
Partijen die een blok vormen met als doel een andere partij zeker uit een bestuurorgaan te houden, lijkt mij niet direct een leefbaar kartel.

Maar het is wel het begin van het einde van de drie tradies in dit land.

Laatst gewijzigd door Jantje : 12 februari 2012 om 18:23.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:23   #279
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En tijden vergaan.
Oud 12 februari 2012, 18:23   #280
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar één ding staat vast. In 2018 zal CD&V op vele plaatsen van nul moeten vertrekken en dus gegarandeerd de verkiezingen winnen
Aangenomen dat ze tegen dan nog bestaat natuurlijk.

Laatst gewijzigd door fonne : 12 februari 2012 om 18:23.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be