![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je maar blijft klagen over hoe slecht het in België wel is, moet je consequent zijn en uiteindelijk de daad bij het woord voegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Om te graaien ben je snel, en verder bloedt je neus ![]() Good luck; je zal snel genoeg merken dat er niks meer te confisqueren zal zijn, mocht je ooit zover geraken dat het mogelijk gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Been there, done that ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
|
![]() Als je momenteel in het land van Melk & Honing woont, moet je niet blijven kankeren op België. Wentel in je geluk zou ik zo zeggen.
(Uiteraard zullen er in je nieuwe vaderland, zonder de allerminste twijfel, ook een heleboel zaken zijn die je niet aanstaan of zelfs regelrecht tegenvallen, maar dat zul je uiteraard nooit toegeven.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat op mijn bankrekening staat, behoort mij toe net zoals mijn loon. Geen probleem dus om dat mee te nemen. Citaat:
![]() Beter nog, het erven van de huizen van grootouders en ouders is ook al geregeld, zonder dat daar nog enige erfenisrechten aan te pas gaan komen. Eens die tijd daar is, gaat dus ook dat kapitaal het land uit. Geen probleem zoals je zelf zei, het behoort immers hen/mij toe, en niet de staat. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laten we zeggen dat je naar het buitenland zou kunnen. Met een valiesje, wat kleren en wat drinkgeld. Tenslotte heb je enkel jou individueel persoontje nodig om het te maken, nietwaar? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() Neen, uiteindelijk is het steeds de georganiseerde politieke gemeenschap die het mogelijk maakt rijkdom te vergaren. Of dat nu door personen, families, bedrijven, verenigingen,... gaat speelt geen rol. En dat wordt impliciet zelfs in het huidige systeem erkend: het verbod om je eigen geld in brand te steken/ te vernietigen.
Laatst gewijzigd door -Jo- : 12 februari 2012 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | ||
Gouverneur
|
![]() (enkele dagen offline...)
@ Sfax Als antwoord op je laatste reactie (zie pagina 4): http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=97 Citaat:
http://www.vacature.com/jobs/actief-...gazijnbediende http://www.vacature.com/jobs/unique-...ve-magazijnier http://www.vacature.com/jobs/actief-...se/magazijnier (We zouden nu kunnen discussiëren over de juistheid van mijn voorbeelden, maar lees verder hieronder). Zeker gezien de huidige crisis, waarom zou een groot bedrijf 2 personen aanvaarden als het werk kan worden gedaan door 1? Hierdoor komt ook het precariaat (= precair proletariaat) terug, evenals de "wegwerp"werknemer (zie Griekenland), wat over het algemeen geen goed voorteken is qua algemene rust/gemoedstoestand van de samenleving. Citaat:
Kan de sollicitant enkel de blaam worden toegewezen? Of is de HRM ook van de partij? Nog een situatie. * Het is de etiquette dat een sollcitant niet negatief praat over zijn (ex) vorig werk. ** Een HRM zoekt alles achter alles, en gaat hierbij steeds uit van het negatieve. Een persoon komt in conflict met zijn meerdere omdat deze onredelijke eisen begint te stellen, en verliest zijn werk. Bij een sollicitatie wordt gevraagd indien je al dan niet bent onslagen, en de reden waarom. Er zijn nochtans 2 partijen bij het conflict geweest, maar gezien * moet de sollicitant de last dragen van/voor een ander, zich in alle bochten wringen, waardoor ** gebeurt. Gevolg: je bekomt niet het werk, kan je huishuur niet meer betalen, en wordt uitgezet -> invloed op je leven. Het is dus niet de schuld schuiven naar de andere kant, maar het "ontkennen" dat er steeds 2 partijen zijn. En zoals u het stelde, is het aan de sollicitant alleen. De tijden zijn veranderd, en de hoge eisen van een bedrijf worden een sollicitant gecompenseerd door zijn eisen. ![]()
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik weet het hoor. Jonge mensen geven ze graag zulke jobs. Ik was zelf 24 jaar toen ik technisch directeur geworden was in een afdeling van een landelijk bedrijf. Toen mijn zoon 22 of zo was stelde iemand hem voor ook een afdeling op hem te nemen als manager. Zulke zaken kloppen niet. Maar dat besef en inzicht komt pas later. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
PS: graag had ik uw mening gevraagd op mijn reactie, gepost op pagina 4 http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=74 Dit in samenhang met mijn reactie in post 312 hierboven. Wat moet een mens doen om een deftige baan te kunnen krijgen?
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 12 februari 2012 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag 2 beantwoord vraag 1 alvast voor een stuk.
Hoe kan je op jeugdige leeftijd de nodige ervaring al hebben om een leidende functie te kunnen vervullen? Kan je niet. Maar dat is precies de reden waarom je het krijgt. Citaat:
Je moet eerst je doelgroep maken natuurlijk. En zorgen voor wat referenties op één of andere manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een service waar gij een fee voor betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is net heel logisch om jonge leidinggevenden aan te werven als je groei, innovatie en dynamiek wilt hebben als eigenaar..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En kennis van frans en duits is een troef. Lees: als ge op de middelbare school die vakken hebt gevolgd hebt ge enige kennis van die talen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je de thread herleest dan stuit (eigenlijk een beetje zoals de drugsdragen) de ene kant komt met objectieve vast te stellen opmerkingen en gegevens en daar tegenover staat dan wat geroep en persoonlijke aanvallen. Rare jongens die egocentralisten.
![]() |
![]() |
#319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de gemeenschap meen dat ze daar aanspraak op heeft, is dat diefstal. En dan verwijder ik mezelf uit die gemeenschap. Gaat het maar ergens anders stelen, leeglopers. Leer eens voor uzelf zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In onze huidige samenleving worden werkende mensen niet met respect behandeld, wij mogen niet langer werken, wij moeten werken en dat enkel en alleen zodat zij die reeds veel bezitten hun profitariaat kunnen voortzetten. Ik ga akkoord, het mag ophouden.
![]() |