Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2012, 09:54   #481
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Plato ging er ook van uit dat het einde van de democratie er ging komen onder leiding van de demagoog... Best dat we een oogje in het zeil houden denk ik want qua demagogie ken ik er één die hoge toppen scheert.
Dat was voor de Griek ook maar weer een stap naar de door hem geprezen monarchie.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 09:58   #482
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als u zich beledigd voelt door de uitdrukking niveaan dan bied ik hierbij mijn excuses aan en beloof in de toekomst de term zo weinig mogelijk te gebruiken.

Evenwel wil ik hier aan toevoegen dat ik die term helemaal niet als beledigend bezig en er ook geen belediging in zie...desalnietemin...
N I V E A

"Niet in Voor- en Achtertuin"

nederlands voor NIMBY
leve de manmanman club
Oud 14 februari 2012, 09:59   #483
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plato ging er ook van uit dat het einde van de democratie er ging komen onder leiding van de demagoog....
Tis waar, best dat jullie de democratie aan het verdedigen zijn door de grondwet te verkrachten
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 10:00   #484
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat was voor de Griek ook maar weer een stap naar de door hem geprezen monarchie.
naar de tirannie...
De aristocratie waar naar jij verwijst heeft ook niks te maken met de elite zoals wij die kennen maar met een regering van 'de besten'. Maar we zijn hier helemaal of topic aan het gaan...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 10:01   #485
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Tis waar, best dat jullie de democratie aan het verdedigen zijn door de grondwet te verkrachten
De Belgische grondwet? Wat denkt die over het separatisme eigenlijk? kwestie van alles zo wat in het juiste kader te plaatsen...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 14 februari 2012, 10:05   #486
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
meer democratie, beter beleid door middel van een zelfstandig Vlaanderen. dat kan héél eventueel binnen een Belgisch kader, maar liefst van al in groter kader (met Nederland, binnen Benelux, binnen EU).
Warm en koud blazen dus . "Een onafhankelijk Vlaanderen"... "met België als het kan"..."in Europa... maar het liefst toch niet teveel". Zo beginnen we jullie antwoorden wel al wat te kennen hé.

Meer democratie is dan weer zo een niks zeggend one-linerke waar iedereen zich wel kan achter plaatsen zonder zichzelf ook voor te liegen.
Citaat:
de kans dat dit binnen een Belgisch kader kan, is zeer klein, gezien de laatste ontwikkelingen.
Aan De Wever dan om dat project helemaal uit de doeken te doen... Ik dacht dat Fieseler hier boven daar ook om vraagt. Waarom zou dat nièt lukken? Samen met het VB een programma voorstellen dat het einde van het land inluidt? Samen met de Fascisten naar een onafhankelijk Vlaanderen... is dat geen leuk ideetje?
Citaat:
Oud 14 februari 2012, 10:07   #487
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik kan er ook niet aan doen.
Op andere lijsten staan uitsluitend volkomen idioten.
En het VB komt hier niet eens op.
Dus buiten het VB wonen in jouw gemeente alleen idioten? Gemeentelijsten zijn immers een doorslagje van de plaatselijke bevolking.

En is er nu echt niks beter te vinden dan de verspreiders van de pest voor Vlaanderen? Zijn d�*t dan geen idioten? Hun kiezers zijn het in ieder geval.

Of ben je nog altijd in de naïeve veronderstelling dat de liberalen dé belangen van de zelfstandigen verdedigen? Dan moet ik je teleurstellen, dit is een sprookje waarvan de versheidsdatum al lang verstreken is.

Een overtuigde VB'er die voor de blauwen stemt! Wat gaan we hier nog allemaal beleven? Blijkbaar heb je nog nooit gehoord van blanco of ongeldig stemmen.

P.S. Zijn alle kandidaten al bekend in je gemeente? Op dat vlak zijn jullie dan weer zeer vlug.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 10:09   #488
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Waarom nu praten over democratie verkrachten?
Zogenoemde "democraten" verkrachten ze dagelijks, al van bij het ontstaan van België.
Er zijn zelfs al jaren "democraten" bezig, de Vlaming onder een ondemocratische Europese dictatuur te plaatsen.
Goed bezig!
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 10:10   #489
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Warm en koud blazen dus . "Een onafhankelijk Vlaanderen"... "met België als het kan"..."in Europa... maar het liefst toch niet teveel". Zo beginnen we jullie antwoorden wel al wat te kennen hé.

Meer democratie is dan weer zo een niks zeggend one-linerke waar iedereen zich wel kan achter plaatsen zonder zichzelf ook voor te liegen.

Aan De Wever dan om dat project helemaal uit de doeken te doen... Ik dacht dat Fieseler hier boven daar ook om vraagt. Waarom zou dat nièt lukken? Samen met het VB een programma voorstellen dat het einde van het land inluidt? Samen met de Fascisten naar een onafhankelijk Vlaanderen... is dat geen leuk ideetje?
het moment dat de N-VA samengaat met het VB stap ik er weer uit, dat is zeker, maar ik zie niet in waarom de N-VA naar het VB moet kijken? uit eigen kracht zal men er ook geraken hoor.
Oud 14 februari 2012, 10:16   #490
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een enkeling in de NVA wil: én burgemeester worden, én Gemeenschapssenator, én Vlaams parlementair, én voorzitter van een partij. Over cumulards gesproken...
Heeft u daar een bron van?
Oud 14 februari 2012, 10:24   #491
largo_w

Standaard

Citaat:
het moment dat de N-VA samengaat met het VB stap ik er weer uit, dat is zeker, maar ik zie niet in waarom de N-VA naar het VB moet kijken? uit eigen kracht zal men er ook geraken hoor.
Omdat je een absolute meerderheid nodig hebt om het project "onafhankelijk Vlaanderen" ook maar één kans te geven. Op eigen kracht komen jullie daar nooit dat is natuurlijk onzin... dat klein beetje stemmen diep in de berenput van het VB blijft er en zal niet verdwijnen. Het betekent wel dat je open en bloot dat project "onafhankelijk Vlaanderen" (en niet dat muffe "confederalisme") moet durven voorsteken als "gemeenschappelijk doel" (want laat ons wel wezen dat is het enige "gezamenlijke doel" waarop jij hierboven k�*n alluderen) . Ik denk dat je goed genoeg beseft dat dat ook nooit zal gebeuren... zo veel mogelijk koud en warm blazen is de boodschap. Dat op die strategie wel een bepaalde limiet zit zal de N-VA rap genoeg opmerken vrees ik.
Citaat:
Oud 14 februari 2012, 10:42   #492
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf al is dit land "om zeep" (stel... want wat jij daar doet is maar even een droom voor werkelijkheid aannemen; het tegendeel blijkt waar België kan tegen een stootje)
Wanneer ik zeg dat het land om zeep is, dan bedoel ik dat het beleidsmatig compleet vierkant draait, ondermeer omdat er eigenlijk 2 landshelften zijn die elk een andere richting uitwillen. Dat is geen droom die ik voor werkelijkheid aanneem, dat is een vaststelling.

Citaat:
dan nog is wat U schrijft onzinnig. Wat U beweert is dat wanneer een wiel van Uw wagen niet goed meer draait U gewoon twee nieuwe autos wil kopen. Mij zou het dan logischer lijken die auto weer draaiende te maken. Trouwens dat is ook waarmee De Wever naar de kiezer is getrokken met de belofte de oude wagen terug goed te laten draaien... Maar uiteraard als je al je oog hebt laten vallen op die nieuwe occasie porsche bij kardoen; is het wat moeilijk te doen alsof je gemotiveerd bent om die oude Bentley nog te laten draaien. En dat is ook wat is gebleken... De logica zelve is nu dat de N-VA voluit gaat voor die porsche; maar geloof het of niet dat doen ze niet.
Het gaat om een auto met 2 sturen, en elke bestuurder wilt een andere kant op. Dan ben ik er inderdaad voorstander van dat zij elk hun eigen auto krijgen ipv maar te blijven rijden in een compromisrichting waar geen van beiden eigenlijk naartoe wilt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 10:51   #493
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wanneer ik zeg dat het land om zeep is, dan bedoel ik dat het beleidsmatig compleet vierkant draait, ondermeer omdat er eigenlijk 2 landshelften zijn die elk een andere richting uitwillen. Dat is geen droom die ik voor werkelijkheid aanneem, dat is een vaststelling.

Het gaat om een auto met 2 sturen, en elke bestuurder wilt een andere kant op. Dan ben ik er inderdaad voorstander van dat zij elk hun eigen auto krijgen ipv maar te blijven rijden in een compromis richting waar geen van beiden eigenlijk naartoe wilt.
Het draait helemaam niet vierkantig. Het is perfect normaal dat in een federaal land de 'länder' andere invalshoeken hebben.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2012 om 10:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 10:52   #494
Steben

Standaard

Citaat:
Het draait helemaam niet vierkantig. Het is normaal dat in een federaal land de 'länder' andere invalshoeken hebben.
het is normaal in een normale federatie.
leve de manmanman club
Oud 14 februari 2012, 11:02   #495
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je een absolute meerderheid nodig hebt om het project "onafhankelijk Vlaanderen" ook maar één kans te geven. Op eigen kracht komen jullie daar nooit dat is natuurlijk onzin... dat klein beetje stemmen diep in de berenput van het VB blijft er en zal niet verdwijnen. Het betekent wel dat je open en bloot dat project "onafhankelijk Vlaanderen" (en niet dat muffe "confederalisme") moet durven voorsteken als "gemeenschappelijk doel" (want laat ons wel wezen dat is het enige "gezamenlijke doel" waarop jij hierboven k�*n alluderen) . Ik denk dat je goed genoeg beseft dat dat ook nooit zal gebeuren... zo veel mogelijk koud en warm blazen is de boodschap. Dat op die strategie wel een bepaalde limiet zit zal de N-VA rap genoeg opmerken vrees ik.
we hebben helemaal geen absolute meerderheid nodig. Ik heb al meer dan genoeg aangegeven welke strategie er gevolgd kan/zal worden. Dat u dat niet wil horen, is uw probleem hé.

Als we dan toch zo ongevaarlijk zijn, waarom dan toch zoveel tijd steken om tegen ons te fulmineren?
Oud 14 februari 2012, 11:17   #496
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het draait helemaam niet vierkantig. Het is perfect normaal dat in een federaal land de 'länder' andere invalshoeken hebben.

We leven in een land waar de minderheid de meerderheid blokkeert met belangenconflicten en alarmbellen, waar de minderheid proportioneel meer te zeggen heeft dan de meerderheid (pariteit), en waar het vormen van een regering anderhalf jaar duurt. Volgens jou is dat dan perfect normaal en draait het zaakje niet vierkant? Sterk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 11:39   #497
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

We leven in een land waar de minderheid de meerderheid blokkeert met belangenconflicten en alarmbellen, waar de minderheid proportioneel meer te zeggen heeft dan de meerderheid (pariteit), en waar het vormen van een regering anderhalf jaar duurt. Volgens jou is dat dan perfect normaal en draait het zaakje niet vierkant? Sterk.
Dat is allemaal democratisch goedgekeurd, meerderheid tegen minderheid. In alle federale landen zijn er 'alarmbellen'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2012 om 11:44.
Oud 14 februari 2012, 11:42   #498
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
. In alle federale landen zijn er 'alarmbellen'.
voorbeelden van even verregaande blokkeringsmechanismen voor een minderheid aub
Oud 14 februari 2012, 11:43   #499
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat allemaal democratisch goedgekeurd, meerderheid tegen minderheid. In alle federale landen zijn er 'alarmbellen'.
en nu kan dat niet meer meerderheid tegen minderheid afgeschaft worden. tot daar de democratie.
Oud 14 februari 2012, 11:46   #500
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en nu kan dat niet meer meerderheid tegen minderheid afgeschaft worden. tot daar de democratie.
Als er een meerderheid is, kan alles worden goedgekeurd of afgeschaft.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be