Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2012, 20:58   #621
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mijn beste,

Ik wil gewoon weten vanuit welk kamp dat woord "kaste" komt in het kader van de discussie. Het hoort meer thuis in een discussie over de film "Slumdog millionaire" dan in een discussie over Belgische politiek.

Dus volg de discussie een beetje, dat verhoogt de kwaliteit van je inbreng.
Nogmaals zie 512.
Hou op met trollen dat verhoogt veel meer de kwaliteit van de discussie en dat is dan ook de reden dat ik het vraag.
Maar daar heb je blijkbaar geen oren naar. Neen liever de dommerik uithangen door te doen alsof je niet weet wat een kaste is en dies meer.
Je kan niet trollen en je maakt jezelf belachelijk.
Reageer deftig of reageer niet.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 21:05   #622
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vermoedde reeds dat het daar over ging. Ik heb blijkbaar gemist dat de benoeming eindelijk van de baan is. Gelieve hiervan het nieuwsbericht te geven.
Doe nu niet alsof je niet weet hoe de vork in de steel zit he.
De huidige balorige burgemeesters zijn nog steeds niet benoemd, toch niet bij mijn weten.
Bij de volgende verkiezingen gaat dit wellicht nog steeds een probleem zijn, tenzij Di Rupo zijn staatshervorming zeer snel zou lopen, en dat is blijkbaar zijn doel, dus het zou kunnen.
Volgens die staatshervorming heeft de Vlaamse regering nog steeds de bevoegdheid om de benoeming niet te doen.
Maar dan kunnen de burgemeesters naar het grondwettelijk hof dat paritair is samengesteld door zowel Franstalige rechters als Nederlandstalige rechters. De facto ligt daar de uiteindelijke bevoegdheid want het lijkt me nogal wiedes wat er gaat gebeuren.
Het statement dat er Franstalige rechters zich gaan uitspreken over de benoeming van Vlaamse gemeentes klopt dus. Men vergat hierboven erbij te vertellen dat er ook Nederlanstalige rechters bij betrokken zijn. Dealniettemin hebben mijns inziens die Franstalige rechters totaal geen uitspraken te doen over Vlaanderen, toch niet in deze materie, en derhalve vind ik het statement niet verkeerd. Ongeacht wat Peter erover zegt.

Dus een persbericht is daar niet voor nodig he meneerke houdt zich van den domme. Je weet het goed genoeg en ik kan uw gedrag niet echt waarderen.
En uw gezeur over kwaliteit al helemaal niet. Die kwaliteit komt niet van u.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 februari 2012 om 21:10.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 21:20   #623
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je wel wat dat inhoudt als je moraal enkel plichtig is aan jezelf ?
Ja, dan ben je een egoïst, een fascist, wellicht een racist, en al helemaal zeker een flamingant.
Oud 14 februari 2012, 21:29   #624
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Er is héél veel veranderd, maar ge moet de puzzelstukjes eens allemaal naast elkaar leggen. De veel grotere NVA is niet het grootste probleem, de veel kleinere regeringspartijen, pardoes de berg af, peiling na peiling, met nu al 16 procent minder dan in 2010, da's pas een probleem.
Mee eens. Het prioritaire doel is niet een hoge score voor de N-VA, wel de decimering van de Vlaamse collaboratiepartijen CD&V en VLD. Alleen als die twee niets meer voorstellen, kan er een begin gemaakt worden met de redding van het land. Met de VLD lijkt het nu de goede weg op te gaan, met de CD&V nog niet. Daarom moet de lokale machtsbasis van de kaloten in oktober onderuit gehaald worden. Laten we allen onze schouders daaronder zetten.
Oud 14 februari 2012, 21:32   #625
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ja, dan ben je een egoïst, een fascist, wellicht een racist, en al helemaal zeker een flamingant.
Tssss, en ik zou gezworen hebben dat vieve het had over een of andere PS'er.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 21:32   #626
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals je medelijden hebt met iedereen...

Als je stelt dat je je moraal enkel plichtig bent aan jezelf dan heb je heb je een God complex.

http://www.youtube.com/watch?v=8g2dkDh4ov4
Ben wel benieuwd aan wie jij je moraal dan nog plichtig bent buiten jezelf.
Oud 14 februari 2012, 21:35   #627
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De VLD zal zich herstellen en de SPa ook.
De Spa heel misschien.

De VLD zal wegdeemsteren, ze heeft immers geen doelgroep meer.
Oud 14 februari 2012, 21:40   #628
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Spa heel misschien.

De VLD zal wegdeemsteren, ze heeft immers geen doelgroep meer.
Of het zou moeten zijn dat de Vlamingen hun eigen mentale en politieke ontvoogding uiteindelijk toch maar een vies ding vinden en bang van hun eigen schaduw zijnde maar terug in hun onderdanige rol kruipen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 21:41   #629
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De NVA heeft nooit als zelfstandige partij overal in het land meegedaan aan gemeenteraadsverkiezingen. Dus is ze altijd winnaar vermits ze nu alleeen opkomt voor de eerste maal.
Het is totaal oninteressant of ze winnaar wordt of niet. Het enige wat telt is dat ze zoveel mogelijk CD&V-ers van de burgemeestersjerp kan weghouden.
Oud 14 februari 2012, 21:48   #630
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maar één ding staat vast. In 2018 zal CD&V op vele plaatsen van nul moeten vertrekken en dus gegarandeerd de verkiezingen winnen
Oud 14 februari 2012, 21:51   #631
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Turtelboom zal stemmen afpikken van de NVA.

Gij woont echt in een hutje op de hei hé...
Oud 14 februari 2012, 22:00   #632
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Eigenlijk hoop ik in stilte dat BDW in Antwerpen de absolute meerderheid haalt, zodat hij dan geen enkele verontschuldiging heeft, om de schuld van zijn beslissingen op iemand anders te schuiven en voor Vlaanderen en België duidelijk word, wat op N-VA stemmen betekent.
Dood en verminking. Zwarte honger. De VMO-politiestaat.

Kortom, Auschwitz of erger.
Oud 14 februari 2012, 22:03   #633
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want het is zeker niet uitgesloten dat, zoals Henri1 beweert, de gestadige afgang van de NVA is begonnen.
Het is evenmin uitgesloten dat, zoals u al jaren beweert, de gestadige afgang van de NVA al begonnen is 2009.

En het is nog minder uitgesloten dat, zoals ik al jaren beweer, de gestadige afgang van de NVA begonnen is bij haar oprichting in 2001.
Oud 14 februari 2012, 22:13   #634
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mee eens. Het prioritaire doel is niet een hoge score voor de N-VA, wel de decimering van de Vlaamse collaboratiepartijen CD&V en VLD. Alleen als die twee niets meer voorstellen, kan er een begin gemaakt worden met de redding van het land. Met de VLD lijkt het nu de goede weg op te gaan, met de CD&V nog niet. Daarom moet de lokale machtsbasis van de kaloten in oktober onderuit gehaald worden. Laten we allen onze schouders daaronder zetten.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Evenwel wil ik ten nde male herhalen....onderschat de macht van de media niet én de domheid van de Vlaming.
Als de NVA een ongelooflijk schitterende score van pakweg 36% haalt dan zullen de media met de VRT op kop dagdagelijks, vierentwintig uren per dag trompetteren dat de NVA een zware nederlaag heeft behaald en zal er vierentwintig uren per dag worden onderzocht hoe zulk een verschrikkelijk verlies nu eigenlijk wel mogelijk is geweest.
De gebruikelijke politiek benoemde professoren (De Vos, Sinardet, Eyskens enz) zullen over elkaar heenvallen om te analyseren waarom het nu eigenlijk definitief gedaan is met de NVA.
De reden zal gemakkelijk te vinden zijn: "We hebben het op straat aan de gewone Vlaming gevraagd...en het antwoord was duidelijk...wij willen helemaal geen fascisten in onze gemeenteraad"...over naar de studio....
Oud 14 februari 2012, 22:18   #635
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je mag zelfs O-VLD stemmen!
Dat is pas hoogverraad.
Oud 14 februari 2012, 22:25   #636
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De Belgische grondwet? Wat denkt die over het separatisme eigenlijk? kwestie van alles zo wat in het juiste kader te plaatsen...
Een grondwet denkt niet.
Oud 14 februari 2012, 22:38   #637
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Doe nu niet alsof je niet weet hoe de vork in de steel zit he.
De huidige balorige burgemeesters zijn nog steeds niet benoemd, toch niet bij mijn weten.
Bij de volgende verkiezingen gaat dit wellicht nog steeds een probleem zijn, tenzij Di Rupo zijn staatshervorming zeer snel zou lopen, en dat is blijkbaar zijn doel, dus het zou kunnen.
Volgens die staatshervorming heeft de Vlaamse regering nog steeds de bevoegdheid om de benoeming niet te doen.
Maar dan kunnen de burgemeesters naar het grondwettelijk hof dat paritair is samengesteld door zowel Franstalige rechters als Nederlandstalige rechters. De facto ligt daar de uiteindelijke bevoegdheid want het lijkt me nogal wiedes wat er gaat gebeuren.
Het statement dat er Franstalige rechters zich gaan uitspreken over de benoeming van Vlaamse gemeentes klopt dus. Men vergat hierboven erbij te vertellen dat er ook Nederlanstalige rechters bij betrokken zijn. Dealniettemin hebben mijns inziens die Franstalige rechters totaal geen uitspraken te doen over Vlaanderen, toch niet in deze materie, en derhalve vind ik het statement niet verkeerd. Ongeacht wat Peter erover zegt.

Dus een persbericht is daar niet voor nodig he meneerke houdt zich van den domme. Je weet het goed genoeg en ik kan uw gedrag niet echt waarderen.
En uw gezeur over kwaliteit al helemaal niet. Die kwaliteit komt niet van u.
Ondertussen blijft Vlaanderen wel met de schaamte zitten dat ze nu bijna een volledige legislatuur de Vlaamse burgemeesters niet heeft benoemd.

Dat gaat vuurwerk geven voor de gemeenteraadsverkiezingen in de betrokken gemeentes. Eén groot feest waar heel de wereld op is uitgenodigd om de langste jubilée van verkozen-maar-niet-benoemd-burgemeesters te vieren.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 22:41   #638
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Evenwel wil ik ten nde male herhalen....onderschat de macht van de media niet én de domheid van de Vlaming.
Als de NVA een ongelooflijk schitterende score van pakweg 36% haalt dan zullen de media met de VRT op kop dagdagelijks, vierentwintig uren per dag trompetteren dat de NVA een zware nederlaag heeft behaald en zal er vierentwintig uren per dag worden onderzocht hoe zulk een verschrikkelijk verlies nu eigenlijk wel mogelijk is geweest.
De gebruikelijke politiek benoemde professoren (De Vos, Sinardet, Eyskens enz) zullen over elkaar heenvallen om te analyseren waarom het nu eigenlijk definitief gedaan is met de NVA.
De reden zal gemakkelijk te vinden zijn: "We hebben het op straat aan de gewone Vlaming gevraagd...en het antwoord was duidelijk...wij willen helemaal geen fascisten in onze gemeenteraad"...over naar de studio....
En dan is het opnieuw de toer van het Vlaams Belang om 36% van de stemmen te halen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 14 februari 2012, 22:42   #639
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is pas hoogverraad.
Waarom ? Welk gezamenlijk doel wordt er verraden door op Open VLD te stemmen ?

Oud 14 februari 2012, 22:44   #640
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben wel benieuwd aan wie jij je moraal dan nog plichtig bent buiten jezelf.
Daar ga ik je in je nieuwsgierigheid laten. Ik ben mijn moraal geenszins plichtig aan mezelf.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 februari 2012 om 22:46.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be